abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:39:57 #1
142291 Met-Yvana
Hating me wont make you pretty
pi_40646288
Hallo mensen,

Ik zit nu in atheneum 6, C&M met frans & duits 2 dit jaar. Ik ben daar zelf bestwel trots op, maar als ik het onderwep opbreng gaan mensen C&M afkraken ! Met argumenten dat het een ,,domme mensen profiel " is, en dat je er later niets mee kan enzo. Is dit waar? Wat Denken jullie?
Can YOU handle Met-Yvana?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:42:11 #2
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40646375
Ik doe het ook, en ik heb schijt aan mensen die het "pretpakket" noemen. Dan hadden ze het lekker zelf moeten doen.

Mijn interesses liggen gewoon niet bij die andere profielen en ja, N&G en N&T kán ik gewoon niet, ik heb daar het inzicht niet voor en totaal ook geen motivatie. Economie vind ik megasaai, en ik vind taal (vooral de Nederlandse) gewoon erg leuk .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:43:45 #3
142291 Met-Yvana
pi_40646418
Maar WAAROM noemen mensen het toch een pretpakket? Frans en duits 2 zijn bestwel lastige vakken......
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:45:03 #4
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40646465
Omdat ze zo gefrustreerd zijn dat hun eigen pakket zo saai is, misschien .

Maar boeiend wat anderen er van denken.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:28:11 #5
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_40648027
Omdat het qua zwaarte - over het algemeen - gewoon niet zoveel voorstelt, vergeleken met de andere profielen.

Maar als jij er tevree mee bent, lekker interessant wat anderen denken?
pi_40648471
Het is nu eenmaal zo dat relatief veel C&M'ers terecht komen op nutteloze vervolgstudies als vrijetijdswetenschappen of WO Toneel ofzo. C&M is daar een beetje een inleiding in zeg maar.
pi_40648514
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:40 schreef LB06 het volgende:
Het is nu eenmaal zo dat relatief veel C&M'ers terecht komen op nutteloze vervolgstudies als vrijetijdswetenschappen of WO Toneel ofzo. C&M is daar een beetje een inleiding in zeg maar.
nutteloos? ben ik het zeer zeker niet mee eens. Geen enkele opleiding is nutteloos.
pi_40648659
't Is meer leren dan keihard nadenken (denk ik).
pi_40648726
Als je zo iemand bent die alleen met keihard werken met de hakken over sloot eventueel VWO zou kunnen halen, kun je gewoon het beste C&M kiezen want dan heb je echt de meeste kans van slagen. Je moet er misschien best wel wat voor doen in de vorm van boeken lezen, werkstukken maken maar je hebt er nagenoeg geen inzicht voor nodig (alhoewel het wel vervelend is als je totaal geen tekstinzicht hebt want dan zul je op het centraal eindexamen zelf wel behoorlijk slecht scoren....maar tegen die tijd heb je natuurlijk al wel gezorgd dat je wat marge hebt opgebouwd in de vorm van zevens en achten voor werkstukken )

Om die reden wordt het -terecht, m.i.- gezien als het "domme mensen profiel". Daar doe je niks aan.

Ik koos zelf zes talen in m'n pakket omdat daar m'n interesse lag en niet omdat ik geen natuurkunde kon. Maar reken maar dat de mensheid denkt dat jij die talen kiest omdat je te dom was voor de rest. Je moet gewoon leren je daar niks van aan te trekken en weten dat jij het hebt gekozen omdat je het het interessantst vond en niet omdat het het enig haalbare profiel was. En als anderen dan denken van wel, tja, dat komt omdat dat voor heel veel mensen ook gewoon echt opgaat. Je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze daar algemene conclusies uit gaan trekken.
pi_40649176
ik denk dat mensen het vooral een domme-mensen-profiel vinden omdat de mensen die het doen over het algemeen domme dozen zijn, waarmee je geen fatsoenlijk gesprek kunt voeren, tenzij het over het lievuh paardjuh van het C&M meisje gaat. Ongeïnteresseerde mensen, die compleet geen benul hebben van allerlei zaken. Klinkt heel lullig, en is het wellict ook, maar een domme doos redt het wel op C&M, en niet met een natuurprofiel.

En dat je er niks mee kan is natuurlijk onzin, alleen is er geen enkele opleiding waar je C&M voor nodig hebt.
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_40649203
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:00 schreef Asmodean het volgende:
ik denk dat mensen het vooral een domme-mensen-profiel vinden omdat de mensen die het doen over het algemeen domme dozen zijn, waarmee je geen fatsoenlijk gesprek kunt voeren, tenzij het over het lievuh paardjuh van het C&M meisje gaat. Ongeïnteresseerde mensen, die compleet geen benul hebben van allerlei zaken. Klinkt heel lullig, en is het wellict ook, maar een domme doos redt het wel op C&M, en niet met een natuurprofiel.
discriminatie
pi_40649260
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:01 schreef P-azz het volgende:

[..]

discriminatie
lang niet iedereen natuurlijk, maar het is nou eenmaal zo dat je in de natuurprofielen geen 'domme' mensen vind, en wel in C&M. In de natuurprofielen vind je dan wel weer nerds, maar dat is een ander verhaal.
pi_40649293
Nee, Asmodean heeft wel gelijk. Het is echt zo. Ik werk zelf in het onderwijs en leerlingen waarbij het maar de vraag is of ze het VWO-niveau wel aankunnen kunnen ECHT het beste C&M kiezen.

En dat je tussen de C&M-ers ook briljante mensen hebt is een feit, maar dat doet niets af aan het algemene beeld.
pi_40649295
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:02 schreef Asmodean het volgende:

[..]

lang niet iedereen natuurlijk, maar het is nou eenmaal zo dat je in de natuurprofielen geen 'domme' mensen vind, en wel in C&M. In de natuurprofielen vind je dan wel weer nerds, maar dat is een ander verhaal.
haha, newsflash: het Ministerie van Onderwijs doet aan hokjesplaatsing!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:06:50 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_40649394
Ik zou echt genadeloos gezakt zijn met C&M .
Maar ik kan dan ook niet tekenen, beeldhouwen, toneelspelen en kunstgeschiedenis interesseert me erg weinig .

Kortom, tis maar net waar je goed in bent.
Overigens ben ik wel van mening dat je bij je vervolgopleiding erg goed moet kijken naar je leven na de studie. Dwz. als je een typische C&M studie gaat doen moet je je goed beseffen dat geld verdienen met een bepaald vak alleen gaat als je er erg goed in bent .
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:40:32 #16
142291 Met-Yvana
pi_40650403
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:06 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou echt genadeloos gezakt zijn met C&M .
Maar ik kan dan ook niet tekenen, beeldhouwen, toneelspelen en kunstgeschiedenis interesseert me erg weinig .

Kortom, tis maar net waar je goed in bent.
Overigens ben ik wel van mening dat je bij je vervolgopleiding erg goed moet kijken naar je leven na de studie. Dwz. als je een typische C&M studie gaat doen moet je je goed beseffen dat geld verdienen met een bepaald vak alleen gaat als je er erg goed in bent .
Ooh maar dat laatste is niet zo, ik wil graag rechten gaan studeren
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:42:02 #17
142291 Met-Yvana
pi_40650439
En mensen schijnen te vergeten dat je voor C&M wel een berg talent nodig hebt, aangezien je tekenen( bij ons op school heet het nog zo ,op andere scholen heet het CKV met een nummertje erachter) erbij hebt, en geschiedenis profiel....
pi_40650451
Ik heb E&M gedaan en als ik mijn vakken en studielast vergelijk met die van mijn C&M-vriendinnen dan was ik toch veel meer aan het studeren dan zij. Zij mochten collages maken en muziek spelen voor hun schoolexamens terwijl ik een heel boek moest bestuderen en kennen.

Dat betekent niet dat C&M mensen dom zijn, helemaal niet. Maar het is een profiel waar je veel gebruik kan maken van een eventuele aanleg die je hebt en dat scheelt al heel veel werk.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_40650479
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:42 schreef Met-Yvana het volgende:
En mensen schijnen te vergeten dat je voor C&M wel een berg talent nodig hebt, aangezien je tekenen( bij ons op school heet het nog zo ,op andere scholen heet het CKV met een nummertje erachter) erbij hebt, en geschiedenis profiel....
Welnee joh Het mag op jouw school misschien anders zijn, op de meeste scholen moet je heel hard je best doen om voor CKV een onvoldoende te halen....dat is nagenoeg onmogelijk.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:44:38 #20
142291 Met-Yvana
pi_40650527
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:43 schreef thaleia het volgende:
Welnee joh Het mag op jouw school misschien anders zijn, op de meeste scholen moet je heel hard je best doen voor CKV een onvoldoende te halen....dat is nagenoeg onmogelijk.
Er zitten kunstgeschiedenis toetsen bij, en die zijn echt niet voor de poes hoor ! Daarvoor moet je toch een zekere ,,kijk" hebben om bijv. de stroming te vinden in een schilderij.

Edit:

En dan vergeet ik helemaal de werken die je moet inleveren, die aan bepaalde eisen moeten voldoen, ik heb het weleens met een 6je moeten bekopen, en voor schilderijen vallen er in de groep best weleens onvoldoendes
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:46:34 #21
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40650576
Je kan het best een domme-mensen profiel noemen, maar ik denk dat je pas echt dom bent als je een profiel of studierichting kiest die te zwaar is of waar je interesses totaal niet liggen, alleen om "slimmer" te lijken.
Hoogachtend,
Erik.
pi_40650687
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:44 schreef Met-Yvana het volgende:
En dan vergeet ik helemaal de werken die je moet inleveren, die aan bepaalde eisen moeten voldoen, ik heb het weleens met een 6je moeten bekopen, en voor schilderijen vallen er in de groep best weleens onvoldoendes
Maar heeft er ooit weleens iemand een onvoldoende voor dat vak op zijn eindlijst? En hoe denk je dat dat, bijvoorbeeld, bij natuurkunde 2 zit?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:56:04 #23
142291 Met-Yvana
pi_40650850
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:50 schreef thaleia het volgende:

[..]

Maar heeft er ooit weleens iemand een onvoldoende voor dat vak op zijn eindlijst?En hoe denk je dat dat, bijvoorbeeld, bij natuurkunde 2 zit?
Dat is nou PRECIES die instelling waar ik zo van walg, mensen denken dat exacte vakken moeilijker zijn dan kunstzinnige vakken, terwijl dat helemaal niet zo is ! Bij exacte vakken kun je braaf de wetjes nalezen, en die toepassen, terwijl het bij kunstzinnige vakken helemaal op jezelf aankomt, er is geen binas waarin je even snel kan opzoeken wat bijv. de ondertoon van een schilderij is!

Ik eis meer respect voor ons C&M-ers ! We worden gewoon belachelijk gemaakt door de N mensen , omdat ze zelf niet goed genoeg zijn voor artistieke opdrachten ! Zij houden maar wanhopig vast aan hun binas(bijbel) en proberen zich zo superieur te voelen !

Weg met de N-ers ! Leve C&M ! Viva la revolution !
pi_40650903
Wees maar niet bang. Na de middelbare school boeit niemand het profiel wat je deed.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_40650944
Ik heb zelf ook C&M gedaan en het was een pretpakket. Heb mijn VWO-diploma dan ook bij een pakje boter gekregen. Prima toch.
pi_40651006
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:39 schreef Met-Yvana het volgende:
Hallo mensen,

Ik zit nu in atheneum 6, C&M met frans & duits 2 dit jaar. Ik ben daar zelf bestwel trots op, maar als ik het onderwep opbreng gaan mensen C&M afkraken ! Met argumenten dat het een ,,domme mensen profiel " is, en dat je er later niets mee kan enzo. Is dit waar? Wat Denken jullie?
Zeker niet dom als je dat kiest. Vriend van me heeft het ook gedaan, doet nu de Theaterschrijvers opleiding en heeft zijn eigen dichtbundels uitgebracht. Mooie gedichten en vooral de creatriviteit die echt niet iedereen heeft. Net zo niet iedereen het natuurkundig inzicht heeft. Al is het op de middelbare school vrij goed te doen met gewoon stampen.
Ikzelf heb de exate kant gedaan, economie vindt ik niet interresant. Als ik dus niet de exacte kant had gedaan, dan wel C&M.
De exacte kant heeft ook veel met creativiteit te maken. Natuurkunde ofzo lijkt soms duf etc, je hebt er zeker een creatief ingesteld brein voor nodig. Soms is natuurkunde of biologie net kunst, maar met een andere benadering.
Gewoon trots zij op jezelf. Qua werk wordt het misschien lastiger dan in de exacte kant. Maar ik zou je daar opo de middelbare school niet druk over maken. je kan altijd een studie doen die wel veel werkgelegenheid heeft en anders doe je er een andere studie achteraan die dat heeft.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 9 augustus 2006 @ 18:02:39 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_40651046
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:56 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Dat is nou PRECIES die instelling waar ik zo van walg, mensen denken dat exacte vakken moeilijker zijn dan kunstzinnige vakken, terwijl dat helemaal niet zo is ! Bij exacte vakken kun je braaf de wetjes nalezen, en die toepassen, terwijl het bij kunstzinnige vakken helemaal op jezelf aankomt, er is geen binas waarin je even snel kan opzoeken wat bijv. de ondertoon van een schilderij is!
Ik vond natuurkunde, scheikunde en wiskunde B niet makkelijk, heb er hard mijn best voor moeten doen, maar als ik kunstvakken gehad had, dan was ik niet verder gekomen dan een 3 op mijn eindlijst. Ik ben allang blij dat er mensen zijn die dat wel kunnen zodat we elkaar aanvullen.

Tja, en je hoeft misschien wat minder uit je hoofd te leren (alhoewel dat volgens mij wel meevalt als je kunstgeschiedenis enzo hebt), maar die tijd steek je wel weer in het maken van werkstukken.

Ow, en je kan echt niet alles in je Binas opzoeken, zoveel tijd heb je niet op je examen. Daarnaast staat er simpelweg niet alles in en heb je ook nog eens inzicht nodig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40651091
quote:

[..]

Ik eis meer respect voor ons C&M-ers ! We worden gewoon belachelijk gemaakt door de N mensen , omdat ze zelf niet goed genoeg zijn voor artistieke opdrachten ! Zij houden maar wanhopig vast aan hun binas(bijbel) en proberen zich zo superieur te voelen !

Yeah right Bij een vak als economie kreeg je stellingen van economen over een situatie en afhankelijk van de gebruikte argumenten kon je beide stellingen onderbouwen. Nee dat gaat ergens over - net zoals bij kunstzinnige vakken waar in principe ook meerdere standpunten goed zijn mits goed onderbouwd. Bij exacte vakken is 1 antwoord goed, al het andere niet.
pi_40651107
quote:

Wat een onzin
Kijk ik heb zelf ook een ultiem alfapakket gekozen maar ik ben niet zo blind dat ik niet zie dat ik in het gezelschap van een heleboel eh, "niet al te slimme figuren" was. En die hebben het allemaal gehaald. Nou had ik ook wel een vriendin die ik niet als zo heel slim zou betitelen die beta deed en het ook gehaald heeft, maar dat ging toch wel een heel stuk lastiger.

Je moet je gewoon niet zo persoonlijk aangesproken voelen Kies gewoon waar jouw interesse ligt, weet zelf wat je waard bent, maar ga je niet in bochten wringen om de mensheid ervan te overtuigen dat C&M heus net zo moeilijk is als een NT-profiel want dat IS gewoon niet zo. Dat betekent niet dat jij per definitie dommer bent dan iemand die NT doet, maar wel dat je voor het ene profiel wat minder inzicht nodig hebt dan voor het andere.
pi_40651126
quote:

[..]

Je doet het nu zelf ook, die instelling
Bij exacte vakken is het dus niet alleen de regeltjes nalezen en dan maar toepassen. Zeker bij je vervolg opleiding niet. Dat over de Binas klopt ook echt niet.
Iedereen heeft talenten. Veel exacte mensen hebben moeite met talen. sommigen kunnen wel tekenen anderen niet. Het is maar net waar je goed in bent. Ik zal nooit zomaar kunststudie afkraken. dus als je niet wilt dat anderen je zo benaderen moet jezelf ook niet dingen gaan roepen als zomaar even wat regeltjes toepassen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40651259
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:04 schreef fallrite het volgende:

[..]

Yeah right Bij een vak als economie kreeg je stellingen van economen over een situatie en afhankelijk van de gebruikte argumenten kon je beide stellingen onderbouwen. Nee dat gaat ergens over - net zoals bij kunstzinnige vakken waar in principe ook meerdere standpunten goed zijn mits goed onderbouwd. Bij exacte vakken is 1 antwoord goed, al het andere niet.
In wetenschap gaat het om de onderbouwing. Ook bij jouw scriptie natuurkunde zal je dat moeten kunnen en is niet één antwoord juist.
pi_40651341
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

In wetenschap gaat het om de onderbouwing. Ook bij jouw scriptie natuurkunde zal je dat moeten kunnen en is niet één antwoord juist.
Precies.
Ik doe werktuigbouwkunde en daar gaat het ook vaak erom dat je het onderbouwd. Je kan meerdere keuze's maken of soms niet, maar leg uit waarom je de goede hebt gekozen en waarom iets anders niet. kies je het goede maar is je onderbouwing klote, krijg je geen punten.
And that is the news.''
pi_40651996
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Zodra twee met elkaar tegenstrijdige antwoorden allebei goed kunnen zijn ben je niet met wetenschap bezig, maar met geblaat. Een onderbouwing moet natuurlijk wel kloppen, al schijnt dat niet in elke "wetenschap" een belangrijk criterium te zijn.
pi_40652136
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Zodra twee met elkaar tegenstrijdige antwoorden allebei goed kunnen zijn ben je niet met wetenschap bezig, maar met geblaat. Een onderbouwing moet natuurlijk wel kloppen, al schijnt dat niet in elke "wetenschap" een belangrijk criterium te zijn.
Er zijn meerdere wegen naar Rome. Vooral in de economie, wat fallright nou net als voorbeeld gaf. Maar ook in de taalkunde, geschiedenis, literatuurwetenschap, Neerlandistiek, Rechten en wat je nog al niet meer met C&M kan studeren.
pi_40652659
quote:

Even een leuke anekdote: Toen ik in 5VWO zat ging heel VWO naar Parijs. Wat dan weer opviel van die 'artistieke' C&M'ers was dat bijna iedereen de tijd volledig heeft doorgebracht in de winkelcentra, om een stel nieuwe naaldhakken te kopen, terwijl veel N-mensen bijvoorbeeld een hele dag doorbrachten in het Louvre. Na navraag - waarom jullie als c&m niet naar het louvre? - het letterlijke antwoord dat ze dat maar saai vonden, al die kunst enzo. Sowieso interesseren de C&M'ers die ik ken zich totaal niet voor zowel cultuur als maatschappij.
pi_40652786
quote:
Ik heb NT en NG gedaan en vond dat de makkelijkste profielen die er waren, als je ergens veel talent voor heb is het niet moeilijk een profiel waarin dat talent tot uitdrukking kan komen af te ronden. Je moet dus kijken naar de omgeving om te weten waarom de N-richtingen vaak moeilijk worden gevonden en de M-richtingen vaak makkelijk(er). Dan is de verklaring ook snel gevonden, er zijn veel minder mensen die talent hebben voor de N-profielen dan voor de M-profielen, als je dus een N-profiel doet doe je iets wat door veel mensen als moeilijk beschouwd wordt, en daarom vinden ze je slim.

Ten tweede doen de N-profielen ook een aardig deel van de M-profielen, Frans, CKV en Duits zijn voor iedere VWO-leerling verplicht. Terwijl er vanuit de M-profielen nauwelijks aandacht is voor de N-profielen, alleen in de vorm van ANW. Om dat gelijk te trekken zou je bijvoorbeeld ook Wiskunde B1 en Natuurkunde 1 verplicht moeten stellen voor de M-profielen, maar dat is helaas nog niet het geval. In de huidige situatie wordt er dus van iemand die een N-profiel meer verwacht qua allroundhied dan van iemand die een M-profiel doet. Daarom staat een N-profiel veel hoger aangeschreven dan een M-profiel.
quote:
Zij houden maar wanhopig vast aan hun binas(bijbel) en proberen zich zo superieur te voelen !
Je hebt een vertekend beeld van Binas. Binas is een tabellenboek, dus geen naslagwerk voor formules, waar allerlei gegevens over gedragingen van stoffen, fysieke eigenschappen van (hemel)lichamen en informatie over een hele rits biologische elementen in staat. Een soort atlas dus. Met Binas alleen kun je helemaal niks, behalve als je weet hoe je met de gegevens uit de tabellen om moet gaan, en dat leer je onder andere bij natuurkunde, biologie en scheikunde.
quote:
Dan wacht ik graag op de eerste computer waarvan de hardware ontworpen is door iemand die kunstgeschiedenis heeft gestudeerd. N-profielen hebben een veel groter maatschappelijk nut dan het CM-profiel. Bijna alles wat je om je heen ziet en in je dagelijks leven gebruikt is ontworpen en bedacht door ingenieurs, en de chirurgen die mensen een nieuwe heup geven, tumoren verwijderen en daarmee levens redden zijn NG'ers. En dan kijk ik naar mensen met een CM-profiel, die schrijven voornamelijk boeken vol.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 09-08-2006 19:08:07 ]
  woensdag 9 augustus 2006 @ 19:33:22 #37
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40653774
Eigenlijk is het 't welbekende verhaal van de appels en de peren, niet met elkaar te vergelijken dus, de verschillende profielen.
Hoogachtend,
Erik.
pi_40653822
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:43 schreef Met-Yvana het volgende:
Maar WAAROM noemen mensen het toch een pretpakket? Frans en duits 2 zijn bestwel lastige vakken......
ja geschiedenis 2 ook
of kunstgeschiedenis
pi_40653848
ik snap het ook niet.

voor mij was N&T het makkelijkste, dus heb ik die ook gedaan.
Ik heb respect voor mensen die CM kunnen. Ik ben bijna 2 keer blijven zitten op frans1 en duits1
Extremistisch gematigd.
pi_40653876
Toentertijd waren er op mijn school 5 leerlingen die een N-profiel kozen, waarvan slechts één die N&T ging.
Even helemaal weg.
pi_40653916
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:53 schreef Asmodean het volgende:

[..]

Even een leuke anekdote: Toen ik in 5VWO zat ging heel VWO naar Parijs. Wat dan weer opviel van die 'artistieke' C&M'ers was dat bijna iedereen de tijd volledig heeft doorgebracht in de winkelcentra, om een stel nieuwe naaldhakken te kopen, terwijl veel N-mensen bijvoorbeeld een hele dag doorbrachten in het Louvre. Na navraag - waarom jullie als c&m niet naar het louvre? - het letterlijke antwoord dat ze dat maar saai vonden, al die kunst enzo. Sowieso interesseren de C&M'ers die ik ken zich totaal niet voor zowel cultuur als maatschappij.
Naja ik wil nog graag naar frankrijk naar t louvre! en versaille.
Doe ook C&M. Ik vind vooral kunst leuk worden als je er veel over gehorod hebt, maakt je er wat enthousiast voor.

Ik ging naar londen, toen gingen we ook naar t V&A museum, was best tof hoor.
Dat leek me leuker dan t science museum, waar bijvoorbeeld mn vriendin heen ging die N&G doet
pi_40653965
Weleens gehoord van mensen die geen C&M of E&M konden en daarom maar overgestapt zijn op N&T? Nee? Ik ook niet. Dat dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pizza_Shooter op 09-08-2006 20:01:47 ]
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_40654025
Hou nou eens op met roepen dat het allemaal heus erg moeiljk is en dat er best wat eisen aan je worden gesteld. DAAROM komen C&M-ers over als dom, omdat ze beweren iets wat geen enkel slim mens moeilijk vindt, moeilijk te vinden

Zeg dan gewoon dat het je geen bal kan schelen dat je het nogal makkelijk hebt op school, omdat je lekker allemaal vakken doet die je erg interessant vindt en nog veel vrije tijd overhoudt ook.
Als je je profiel wilt gebruiken om te 'bewijzen' dat jij intellectueel heus wel wat voorstelt had je geen C&M moeten kiezen. Als ik wil bewijzen dat ik kan fietsen pak ik daarvoor ook geen driewieler. Ik pak een driewieler omdat ik dat een tof vervoermiddel vind, en ik koos alfa omdat ik dat interessant vond. So what?
pi_40654042
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:38 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Weleens gehoord van mensen die geen C&M of E&M konden en daarom maar N&T zijn gaan doen? Nee? Ik ook niet. Daarom dus.
Jawel, ik ken zelfs iemand die in HAVO is blijven zitten met E&M en die gaat nu N&G doen, of hij nou wel overgaat blijft een tweede natuurlijk...
Even helemaal weg.
  Eindredactie Games woensdag 9 augustus 2006 @ 19:41:00 #45
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40654047
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:42 schreef Met-Yvana het volgende:
tekenen kan elke mongool, als je maar een goed praatje hebt. geschiedenis hoef je niet eens t eleren, zolang je maar weer een goed verhaaltje hebt....
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 9 augustus 2006 @ 19:41:18 #46
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40654058
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:40 schreef thaleia het volgende:
Hou nou eens op met roepen dat het allemaal heus erg moeiljk is en dat er best wat eisen aan je worden gesteld. DAAROM komen C&M-ers over als dom, omdat ze beweren iets wat geen enkel slim mens moeilijk vindt, moeilijk te vinden

Zeg dan gewoon dat het je geen bal kan schelen dat je het nogal makkelijk hebt op school, omdat je lekker allemaal vakken doet die je erg interessant vindt en nog veel vrije tijd overhoudt ook.
Als je je profiel wilt gebruiken om te 'bewijzen' dat jij intellectueel heus wel wat voorstelt had je geen C&M moeten kiezen. Als ik wil bewijzen dat ik kan fietsen pak ik daarvoor ook geen driewieler. Ik pak een driewieler omdat ik dat een tof vervoermiddel vind, en ik koos alfa omdat ik dat interessant vond. So what?
Precies, en zodoende heb ik ongeveer zoiets ookal gezegd aan het begint van dit topiv .
Hoogachtend,
Erik.
  Eindredactie Games woensdag 9 augustus 2006 @ 19:41:44 #47
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40654074
en met C&M kan je alleen pauperstudies kiezen, zoals communicatiewetenschappen
pi_40654123
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:41 schreef donald_dick het volgende:
Gefrustreerde N&T'er die is uitgeloot?
Even helemaal weg.
pi_40654141
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:38 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Weleens gehoord van mensen die geen C&M of E&M konden en daarom maar N&T zijn gaan doen? Nee? Ik ook niet. Daarom dus.
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:35 schreef P8 het volgende:
ik snap het ook niet.

voor mij was N&T het makkelijkste, dus heb ik die ook gedaan.
Ik heb respect voor mensen die CM kunnen. Ik ben bijna 2 keer blijven zitten op frans1 en duits1
  woensdag 9 augustus 2006 @ 19:44:05 #50
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40654158
quote:
.

Heb je even? Dan kan ik in een deuk gaan liggen .
Hoogachtend,
Erik.
  Eindredactie Games woensdag 9 augustus 2006 @ 19:44:27 #51
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40654174
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:43 schreef Pitom het volgende:

[..]

doe jij communicatiewetenschappen dan

of nog beter, vrijetijdswetenschappen
pi_40654178
quote:
of pedagogische wetenschappen en onderwijskunde (maar dat mag je met alle profielen )
pi_40654489
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:34 schreef Chrrris het volgende:

[..]

ja geschiedenis 2 ook
of kunstgeschiedenis
Geschiedenis 2 moeilijk Ik heb het gedaan, en het is werkelijk alleen een kwestie van 2 boekjes lezen. That's all, twee dunne boekjes. Met twee hoofdstukken scheikunde leren was ik langer bezig dan met het hele examen geschiedenis leren.

Maargoed, ik ben opgegroeid met precies dezelfde gedachte als de topicstartster. (het is een meisje toch?) Mijn zus deed ook C&M en is echt hartstikke slim. Ze doet nu zowel Filososfie als Europeese studies zonder ooit een tentamen niet gehaald te hebben. Zij klaagde ook altijd zo dat al die N-stromers zich zo boven de rest voelde omdat C&M een pretpakket zou zijn. Uiteraard dacht ik ook, verdorie, wat een stomme mensen die N-stromers, alsof het beter is dan het andere. Uiteindelijk zelf N&G gedaan en zelf tot de conclusie gekomen dat N-stroom niet beter is, wel moeilijker en meer. Het vergt veel meer inzicht, wat het lastiger maakt als je het even niet heb, dan M-stroom. M-stroom is veelal leren. Ik heb op ak na ook het profiel E&M gedaan, N&G met gs2, la en ec12 en had heel wat meer moeite met de N-vakken, en het kostte ook gewoon veel meer tijd, dan de maatschappij vakken.

Dus, respecteer ik je minder nu? Helemaal niet. Vind ik theaterwetenschappen minder dan technische natuurkunde? Absoluut niet. Het enige wat ik vind is dat ik meer moeite voor m'n vwo diploma heb moeten doen dan de gemiddelde m-stromer. That's all.
pi_40654969
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:40 schreef Pitom het volgende:

[..]

Jawel, ik ken zelfs iemand die in HAVO is blijven zitten met E&M en die gaat nu N&G doen, of hij nou wel overgaat blijft een tweede natuurlijk...
Er zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar het is eigenlijk altijd zo dat mensen beginnen aan een natuurprofiel en dan toch overstappen op een cultuurprofiel omdat het te moeilijk blijkt te zijn. Andersom komt nauwelijks voor.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_40655083
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:43 schreef Pitom het volgende:

[..]

sexueel gefrusteerde nerd die het nodig vond een poging te doen om grappig te zijn?

3 feiten:
1. Je hebt iets tegen N&T'ers (en dus ook N&G'ers), wat er op wijst dat je of C&M doet (of E&M)
2. Je bent een nerd
3. Normaal kiezen nerds alleen 1 van de 2 slimme-mensen-only profielen

conclusie: je bent een domme nerd die C&M doet

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2006 20:07:43 ]
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:10:36 #56
142291 Met-Yvana
pi_40655249
Kijk die wiskunde-nerds ( op enkele uitzonderingen na dan) hun geliefde exacte vakjes verdedigen !
C&M is echt niet zo makkelijk als het lijkt ! Proberen jullie maar eens frans&duits 2 ! Dan zullen we eens zien wat een makkelijk profiel is .
pi_40655417
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:10 schreef Met-Yvana het volgende:
Kijk die wiskunde-nerds ( op enkele uitzonderingen na dan) hun geliefde exacte vakjes verdedigen !
C&M is echt niet zo makkelijk als het lijkt ! Proberen jullie maar eens frans&duits 2 ! Dan zullen we eens zien wat een makkelijk profiel is .
Gelukkig hoeven ze hun scriptie niet in het Frans te schrijven
pi_40655472
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:53 schreef PrinceSL het volgende:

[..]

Geschiedenis 2 moeilijk Ik heb het gedaan, en het is werkelijk alleen een kwestie van 2 boekjes lezen. That's all, twee dunne boekjes. Met twee hoofdstukken scheikunde leren was ik langer bezig dan met het hele examen geschiedenis leren.

Maargoed, ik ben opgegroeid met precies dezelfde gedachte als de topicstartster. (het is een meisje toch?) Mijn zus deed ook C&M en is echt hartstikke slim. Ze doet nu zowel Filososfie als Europeese studies zonder ooit een tentamen niet gehaald te hebben. Zij klaagde ook altijd zo dat al die N-stromers zich zo boven de rest voelde omdat C&M een pretpakket zou zijn. Uiteraard dacht ik ook, verdorie, wat een stomme mensen die N-stromers, alsof het beter is dan het andere. Uiteindelijk zelf N&G gedaan en zelf tot de conclusie gekomen dat N-stroom niet beter is, wel moeilijker en meer. Het vergt veel meer inzicht, wat het lastiger maakt als je het even niet heb, dan M-stroom. M-stroom is veelal leren. Ik heb op ak na ook het profiel E&M gedaan, N&G met gs2, la en ec12 en had heel wat meer moeite met de N-vakken, en het kostte ook gewoon veel meer tijd, dan de maatschappij vakken.

Dus, respecteer ik je minder nu? Helemaal niet. Vind ik theaterwetenschappen minder dan technische natuurkunde? Absoluut niet. Het enige wat ik vind is dat ik meer moeite voor m'n vwo diploma heb moeten doen dan de gemiddelde m-stromer. That's all.
Over het algemeen wordt geschiedenis bij ons gezien als een lastig vak. Bronnen kan je niet veel aan leren trouwens. Maar ik heb het ook niet over t examen, dat moet ik dit komend jaar doen. Daarvoor moet je ook nog geschiedenis doorkomen, ik vind het interessant maar wel lastig.

Ik vind het leuker dan N&G, heb het even gedaan. Maar ik vond natuurkunde theorie wel interessant, maar praktijk irritant, die proeven en opdrachten. En ik vind daarbij wiskunde ook lastig, daarom heb ik ook respect voor mensen die het wel doen.

Maar dat betekent idd niet dat het C&M profiel zo makkelijk is, het is erg anders.
pi_40655551
quote:
mensen die het volgen zeggen dat het niveau daarvan echt niet hoger ligt dan bij frans1 en duits1.
pi_40655586
Wat vaak vergeten word is dat mensen die goed zijn in de Beta vakken, slecht zijn in de Alfa vakken en omgekeerd.

Tevens is het mogelijk om alle "rekenkundige" vakken te laten vallen na de 3e, terwijl je wel verplicht een 3e taal er bij moet doen. Voor mensen met dyslectie kan die veel problemen opleveren. Maar als je Dyscalculie hebt is het alleen maar prettig om te weten dat je alle "rekenkundige" vakken kan laten vallen.

Het is dus een verhaal met twee verschillende kanten die je niet zomaar kunt vergelijken.

Offtopic:
Hoi Yvana
pi_40656362
quote:

Ik heb zowel frans als duits op VWO niveau afgerond terwijl ik havo deed, en had N&G omdat N&T me te moeilijk leek en ik me niet teveel wilde inzetten voor school, en E&M en C&M kutvakken hebben

nu jij weer

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2006 20:37:21 ]
pi_40656663
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:37 schreef DutchTSE het volgende:

[..]

Ik heb zowel frans als duits op VWO niveau afgerond terwijl ik havo deed, en had N&G omdat N&T me te moeilijk leek en ik me niet teveel wilde inzetten voor school, en E&M en C&M kutvakken hebben

nu jij weer
Je vergeet de CKV2 &3 en KCV vakken...en volgens mij nog iets....

Waar zijn die mooie posters van vroeger..die ze hadden bij de invoering van de 2e fase..
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:48:41 #63
142291 Met-Yvana
pi_40656986
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:18 schreef optifree het volgende:
Wat vaak vergeten word is dat mensen die goed zijn in de Beta vakken, slecht zijn in de Alfa vakken en omgekeerd.

Tevens is het mogelijk om alle "rekenkundige" vakken te laten vallen na de 3e, terwijl je wel verplicht een 3e taal er bij moet doen. Voor mensen met dyslectie kan die veel problemen opleveren. Maar als je Dyscalculie hebt is het alleen maar prettig om te weten dat je alle "rekenkundige" vakken kan laten vallen.

Het is dus een verhaal met twee verschillende kanten die je niet zomaar kunt vergelijken.

Offtopic:
Hoi Yvana
Offtopic: hooooi schat
pi_40657013
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dan wacht ik graag op de eerste computer waarvan de hardware ontworpen is door iemand die kunstgeschiedenis heeft gestudeerd. N-profielen hebben een veel groter maatschappelijk nut dan het CM-profiel. Bijna alles wat je om je heen ziet en in je dagelijks leven gebruikt is ontworpen en bedacht door ingenieurs, en de chirurgen die mensen een nieuwe heup geven, tumoren verwijderen en daarmee levens redden zijn NG'ers. En dan kijk ik naar mensen met een CM-profiel, die schrijven voornamelijk boeken vol.
Zonder politicologen, filosofen, pedagogen etc. was de samenleving waarschijnlijk nooit zover gevorderd dat ze klaar was voor al die technologische vernieuwingen.
De 3 wetenschappen die ik hierboven noem bestaan al sinds de Grieken en hebben zich steeds verder opgesplitst in andere menswetenschappen, waarschijnlijk niet omdat ze zo onbelangrijk waren....

Kortom: je hebt het allebei nodig.
pi_40657014
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:42 schreef optifree het volgende:

[..]

Je vergeet de CKV2 &3 en KCV vakken...en volgens mij nog iets....

Waar zijn die mooie posters van vroeger..die ze hadden bij de invoering van de 2e fase..
dat waren inderdaad ook schijtvervelende kutvakken
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:49:54 #66
142291 Met-Yvana
pi_40657065
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:17 schreef Asmodean het volgende:

[..]

mensen die het volgen zeggen dat het niveau daarvan echt niet hoger ligt dan bij frans1 en duits1.
Dan zijn die mensen achterlijk . Frans &duits 1 richt zich alleen op de LEESvaardigheid, niet op schrijf, luister, en spreekvaardigheid. Ook gaan ze bij F&D 2 dieper in op grammatica.
pi_40657211
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:49 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Dan zijn die mensen achterlijk . Frans &duits 1 richt zich alleen op de LEESvaardigheid, niet op schrijf, luister, en spreekvaardigheid. Ook gaan ze bij F&D 2 dieper in op grammatica.
vroeger ja. Frans & Duits 1 richt zich tegenwoordig op zowel de lees-, als de schrijf-, luister- en spreekvaardigheid.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:53:19 #68
142291 Met-Yvana
pi_40657244
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:52 schreef Asmodean het volgende:

[..]

vroeger ja. Frans & Duits 1 richt zich tegenwoordig op zowel de lees-, als de schrijf-, luister- en spreekvaardigheid.
NIET in mijn lessen in ieder geval !
pi_40658169
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:52 schreef Asmodean het volgende:

[..]

Officieel behoord die scheidingslijn er nog steeds te zijn. Voor vwo F&D1 schrijven en lezen, F&D2 spreken en luisteren. Havo precies omgekeerd dus: F&D1spreken en luisteren en F&D2 schrijven en lezen.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:10:36 #70
142291 Met-Yvana
pi_40658213
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:09 schreef optifree het volgende:

[..]

Officieel behoord die scheidingslijn er nog steeds te zijn. Voor vwo F&D1 schrijven en lezen, F&D2 spreken en luisteren. Havo precies omgekeerd dus: F&D1spreken en luisteren en F&D2 schrijven en lezen.
JE bent toch altijd zo attent
pi_40658389
quote:

[..]

Wat ook wel grappig was, toen ze ineens Frans moesten praatten. Dat konden ze dan weer niet of niet goed genoeg. Of wij NG'ers even wilden vertellen dat het brood aangebrand was en dat we een nieuwe wilden.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:15:17 #72
142291 Met-Yvana
pi_40658437
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:14 schreef Nuna het volgende:

[..]

Wat ook wel grappig was, toen ze ineens Frans moesten praatten. Dat konden ze dan weer niet of niet goed genoeg. Of 'wij (NG)' even wilden vertellen dat het brood aangebrand was en dat we een nieuwe wilden.
Dat streept het dieptrieste niveau van jouw school aan, niet die van het profiel zelf !
pi_40658694
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:15 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Dat streept het dieptrieste niveau van jouw school aan, niet die van het profiel zelf !
Nee, dat streept het dieptrieste niveau aan van de mensen die het profiel deden. Een meisje uit mijn NG klas deed Frans erbij, en scoorde hoger dan de rest van de CM klas. Dus aan het niveau van de school zal het echt niet liggen.

Daarbij wil ik wel even zeggen dat natuurlijk niet alle CM'ers zo zijn en dat er ook nog wel een paar bij zitten die zich écht interesseren voor hun profiel. Alleen ken ik daar niet zoveel van.
pi_40658724
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:15 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

wel, niet zeuren, je doet gewoon een kutprofiel.

He Nuna, hoe is/was je vakantie?
pi_40658893
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:20 schreef Asmodean het volgende:

[..]

wel, niet zeuren, je doet gewoon een kutprofiel.

He Nuna, hoe is/was je vakantie?
Even heel erg ontopic:
Hi! Ja, mijn vakantie is er leuk . Heb mijn kamer enzo al ingericht en ben al helemaal klaar voor de introductie! Ook mooi gehad in Zweden?
pi_40659673
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:42 schreef P-azz het volgende:

[..]

nutteloos? ben ik het zeer zeker niet mee eens. Geen enkele opleiding is nutteloos.
Nee natuurlijk niet helemaal nutteloos, maar wel veel minder nuttig dan gemiddeld. Ik bedoel: hoeveel theaterwetenschappers of kunstkritici hebben we in dit land nog meer nodig? Geen enkele toch? En toch gaan er véél te veel mensen die studie doen.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat je met een WO studie niet wordt opgeleid voor een bepaald beroep, maar dat je (als het goed is) ook bepaalde academische en wetenschappelijke vaardigheden ontwikkelt die breed inzetbaar zijn. En dat is maar goed ook, anders zouden er onder alumni's vrijetijdswetenschappen en psychologie e.d. een werkeloosheid heersen van plusminus 75%.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:42:52 #77
142291 Met-Yvana
pi_40659836
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:39 schreef LB06 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet helemaal nutteloos, maar wel veel minder nuttig dan gemiddeld. Ik bedoel: hoeveel theaterwetenschappers of kunstkritici hebben we in dit land nog meer nodig? Geen enkele toch? En toch gaan er véél te veel mensen die studie doen.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat je met een WO studie niet wordt opgeleid voor een bepaald beroep, maar dat je (als het goed is) ook bepaalde academische en wetenschappelijke vaardigheden ontwikkelt die breed inzetbaar zijn. En dat is maar goed ook, anders zouden er onder alumni's vrijetijdswetenschappen en psychologie e.d. een werkeloosheid heersen van plusminus 75%.
Pardon ! Maar Nederland heeft juist meer kunstcritici, theaterwetenschappers en andere mensen van die slag nodig ! Dit laat juist zijn hoe ver wij zijn in onze ontwikkeling, het is hier geen gambia !
pi_40659887
Het heeft niets met slimheid te maken.

Je mag er vanuit gaan dat binnen het niveau waar je over spreekt, iedereen ongeveer evenveel capaciteiten heeft en dus ongeveer even slim is. Het verschil kun je enkel uitdrukken in de richting waar de leerling het beste in is of waar hij zich het meest voor interesseert. Je kunt niet zeggen dat C&M'ers binnen hun vakgebied dommer zijn dan N&G'ers/N&T'ers binnen het vakgebied waar zij zich mee bezighouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sodium op 09-08-2006 21:50:38 ]
pi_40660097
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:06 schreef DutchTSE het volgende:

[..]
conclusie: je bent een domme nerd die C&M doet
Alle drie fout, ben ik bang. Maar bij jou zit de frustratie er aardig in, zo te lezen. Is er iets wat je me wilt vertellen?
Even helemaal weg.
pi_40660640
Wanneer een C&M'er in correct Nederlands een fatsoenlijk gesprek weet te voeren neem ik mijn beledigingen terug. Dat zit er dus niet in omdat ze alleen over die nieuwu vettuh dj en hun lievuh paardjuh kunnen kletsuh tijdens de lessen, alwaar ze ongeïnteresseerd als ze zijn niet opletten. De eerste CM'er die zich daadwerkelijk interesseert voor Cultuur en Maatschappij moet ik nog tegenkomen. Tot dan neem ik het gros niet serieus.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:01:00 #81
142291 Met-Yvana
pi_40660790
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:57 schreef Asmodean het volgende:
Wanneer een C&M'er in correct Nederlands een fatsoenlijk gesprek weet te voeren neem ik mijn beledigingen terug. Dat zit er dus niet in omdat ze alleen over die nieuwu vettuh dj en hun lievuh paardjuh kunnen kletsuh tijdens de lessen, alwaar ze ongeïnteresseerd als ze zijn niet opletten. De eerste CM'er die zich daadwerkelijk interesseert voor Cultuur en Maatschappij moet ik nog tegenkomen. Tot dan neem ik het gros niet serieus.
Ik heb mijn hobbykamer verandert in een amateur-atelier, waar ik teken, af en toe schilder, en nu ben ik bezig een buste van klei te boetseren, cultureel genoeg ?
  Eindredactie Games woensdag 9 augustus 2006 @ 22:03:19 #82
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40660897
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:47 schreef Pitom het volgende:

[..]

Alle drie fout, ben ik bang.
je zit in de redactie van games.
  Eindredactie Games woensdag 9 augustus 2006 @ 22:03:52 #83
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40660925
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:01 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Ik heb mijn hobbykamer verandert in een amateur-atelier, waar ik teken, af en toe schilder, en nu ben ik bezig een buste van klei te boetseren, cultureel genoeg ?
voel je je nu ook al 40 en een huisvrouw
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:04:23 #84
142291 Met-Yvana
pi_40660948
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

voel je je nu ook al 40 en een huisvrouw
Ik heb gewoon veel vrije tijd in de vakantie
pi_40660955
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:01 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

ja, cool zeg!
  Eindredactie Games woensdag 9 augustus 2006 @ 22:07:46 #86
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40661114
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:04 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Ik heb gewoon veel vrije tijd in de vakantie
krijg je als je een einzelganger bent
pi_40661370
C&M is misschien wel iets makkelijker, maar er worden ook een aantal dingen onderschat. Bij ons kreeg je bijvoorbeeld echt niet zomaar een 8 ofzo op een leuke tekening. Ik kan best goed tekenen, maar hoge cijfers kreeg ik nauwelijks. Je moet ook vaak erg creatief zijn bij dingen maken, anders wordt het echt niet zomaar goedgekeurd. Maar goed, dat valt dan nog wel mee.
Muziek heb ik zelf niet echt lang gehad, maar ik heb bij vriendinnen wel gezien hoe moeilijk dat is. Bij ons moest je ook stukjes opvoeren,voor de klas, echt zingen (zuiver! en meerstemmig) en instrumenten bespelen. Nou ga er maar eens staan. En dan nog de theorie, alle termen die je moet kennen.
Het is ook maar net wat ligt je, als iemand ons Frans mondeling hoorde oefenen, vonden ze dat heel knap. Als ik in diegene zijn natuurkundeboek keek, vond ik dat heel knap.
Ik heb C&M gekozen deels uit angst van kan ik het wel halen, dat kon echt makkelijk, maar goed. En deels omdat de andere profielen mij niet echt aanspraken. N&T & N&G sowieso al niet, en ik dacht dat E&M misschien te moeilijk zou zijn
Ik heb ook nauwelijks opgelet tijdens wiskunde in de eerste klassen, en dat vind ik nu best wel jammer, maar goed. Ik kan ook niet zeggen dat de leraar zo goed was, en aangezien ik die 3 jaar heb gehad. Uit een test bleek dat ik juist heel goed was ik ruimtelijk inzicht enzo, en dat ik makkelijk een zwaarder pakket had kunnen kiezen. Maar goed dat is achteraf
Conclusie: Ik denk dat C&M wel wat makkelijker is, maar het moet je wel enigszins liggen.
know'm sayin?
word? word.
pi_40662529
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:49 schreef gewooneenuser het volgende:
Zonder politicologen, filosofen, pedagogen etc. was de samenleving waarschijnlijk nooit zover gevorderd dat ze klaar was voor al die technologische vernieuwingen.
De 3 wetenschappen die ik hierboven noem bestaan al sinds de Grieken en hebben zich steeds verder opgesplitst in andere menswetenschappen, waarschijnlijk niet omdat ze zo onbelangrijk waren....
Ik lees allemaal veronderstellingen, terwijl ik in mijn stuk concreet bewijs heb aangevoerd. Ik betwijfel zeer sterk of je politicologie gestudeerd moet hebben om je aan bepaalde gedragsnormen etc te kunnen houden cq ze te kunnen concretiseren in een wetboek of ideologie.

Ik gooi er in ieder geval nog een voorbeeldje van onzinnig C&M gedoe tegenaan, de nieuwste editie van het Groene boekje. De heren taalkundigen krijgen het kennelijk om de zoveel tijd op hun heupen en voelen dan de onbedwingbare drang onze spellings en grammatica regels weer een om te gooien. Het ene de decade schrijft men pannenkoek, het andere decade weer de pannekoek. De maatschappij is prima af zonder die mensen sterker nog, ze brengen de maatschappij economische schade toe met dit soort geneuzel.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:45:01 #89
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_40663170
ach, is precies t zelfde gezeur als voorheen alfa/gamma versus beta pakketten...

boeiend!

edit: de meeste taalkundigen zijn niet geinteresseerd in sepllingshervormngen...

wetenschappers, zeker alfawetenschappers, moet je zien in de scheppende beroepen, vergelijkbaar met kunst...je produceert en bent creatief met ideeen...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_40663180
Die laatste 'veronderstelling' was sarcastisch bedoeld

En natuurlijk kun je niet voorspellen hoe de samenleving was geëvolueerd zonder de menswetenschappen, maar het is toch niet moeilijk in te zien dat het zonder de menswetenschappen er anders uit zou zien dan het er nu uit ziet.
De Grieken zijn niet gaan nadenken over het (samen)leven omdat het allemaal zo goed ging en ze toch niks anders te doen hadden.

En die hardware uit je voorbeeld, voor dat gemaakt wordt, is een marktonderzoek wel zo handig en een stukje psychologie en kunst/vormgeving voor de interface en verpakking kan je ook goed gebruiken
En wie werken in het bedrijf dat de hardware maakt? Hoe worden die geselecteerd?

De menswetenschappen bestaan in elk geval al veel langer dan de natuurwetenschappen.
En kom nu niet met het argument dat het object van de natuurwetenschappen al langer bestaat dan het object van de menswetenschappen, want daar gaat het niet over...

Pff, ben te moe om een fatsoenlijke reactie te schrijven.
Maar what's the point, deze discussie is al even oud als de natuurwetenschappen
pi_40663184
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:20 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nee, dat streept het dieptrieste niveau aan van de mensen die het profiel deden. Een meisje uit mijn NG klas deed Frans erbij, en scoorde hoger dan de rest van de CM klas. Dus aan het niveau van de school zal het echt niet liggen.

Daarbij wil ik wel even zeggen dat natuurlijk niet alle CM'ers zo zijn en dat er ook nog wel een paar bij zitten die zich écht interesseren voor hun profiel. Alleen ken ik daar niet zoveel van.
Kom op in elk profiel is de inzet minimaal en loopt iedereen maar wat te doen. Er zijn nu gewoon veels te veel vakken waardoor je je neit goed meer kunt richten op de vakken die je echt wilt doen. Je kunt er namelijk al niet eens goed meer op ingaan op het moment dat je Nederlands, Engels, Frans, CKV, ANW, Biologie, Natuurkunde, Wiskunde, Scheikunde, Maatschapijleer, Economie en Aardrijkskunde volgt, waarvan er enkele ook nog in een 1 of 2 deel vallen waardoor je geheel de wegkwijt raakt.

Kortom de gehele tweede fase is gewoon een te grote verscheidenheid aan vakken waardoor de kinderen niet meer gericht zijn op de vakken die ze werkelijk willen, waardoor ze zich minder zullen inzetten en blij zijn met 5,5jes.

Als je dan ook nog eens bedenkt dat het de bedoeling was van de tweede fase om de kinderen met grotere algemene kennins van school te laten komen....dan weet je dat de tweede fase gefaald heeft.

En ja..ik heb ook de tweede fase gedaan
pi_40663257
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:45 schreef kwakveense het volgende:
ach, is precies t zelfde gezeur als voorheen alfa/gamma versus beta pakketten...

boeiend!
Alfa en Beta zijn de werkelijke keuzes, de Gamma vakken zijn maar 3e ranks vakken
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:49:16 #93
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_40663377
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:46 schreef optifree het volgende:

[..]

Alfa en Beta zijn de werkelijke keuzes, de Gamma vakken zijn maar 3e ranks vakken
latijn, nederlands, engels, frans, wiskunde a, economie 1, economie 2

oude stijl wat ben ik blij dat ik geen tweede fase heb gehad...

overigens: het is misshcien inderdaad zo dat je als alfa minder hard zou hoeven werken om t uberhaupt te halen, maar om als alfa eruit te springen en hle hoge cijfers te halen moet je óók enorm hard werken, zeker door de manier avn toetsen (essays, open vragen) een zes heb je snel, een negen is nauwelijks te doen bij veel onderdelen want een negen voor een essay krijg je niet snel...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_40663606
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:49 schreef kwakveense het volgende:

[..]

latijn, nederlands, engels, frans, wiskunde a, economie 1, economie 2

oude stijl wat ben ik blij dat ik geen tweede fase heb gehad...

overigens: het is misshcien inderdaad zo dat je als alfa minder hard zou hoeven werken om t uberhaupt te halen, maar om als alfa eruit te springen en hle hoge cijfers te halen moet je óók enorm hard werken, zeker door de manier avn toetsen (essays, open vragen) een zes heb je snel, een negen is nauwelijks te doen bij veel onderdelen want een negen voor een essay krijg je niet snel...
Mwah ik denk zoals ik hierboven ook al eens heb geschreven dat het geheel afhankelijk is van de persoon in kwestie. Nu moet ik zelf zeggen dat ik ook liever de oude stijl zou hebben gehad, maar helaas is het niet zo.

Ik moet wel één lichtpuntje aan de tweede fase toekennen, de profielen sluiten (theoretisch;)) beter aan bij de vervolgopleidingen. Niet zoals vroeger dat je economie kon gaan doen zonder ooit wiskunde gedaan te hebben
pi_40663813
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:45 schreef gewooneenuser het volgende:
En die hardware uit je voorbeeld, voor dat gemaakt wordt, is een marktonderzoek wel zo handig en een stukje psychologie en kunst/vormgeving voor de interface en verpakking kan je ook goed gebruiken
Voor die vormgeving en het intuitief vormgeven van een interface gebruikt men voornamelijk Industrieel ontwerpers, dit zijn mensen die kijk op vormgevingsvraagstukken hebben maar tegelijkertijd ook met de ingenieur over technische aspecten van het ontwerp kan praten. Tekenend is het al dat je Industrieel Ontwerpen en Multimedia Vormgeving meestal alleen aan een technische universiteit of hogeschool kunt studeren.
quote:
En wie werken in het bedrijf dat de hardware maakt? Hoe worden die geselecteerd?
Ik denk dat dat voornamelijk E&M'ers zijn, ik doelde met mijn stuk specifiek op C&M'ers. C&M vind ik een stuk volwaardiger profiel dan E&M. Economie vraagt een behoorlijk abstractie vermogen en het grotere aandeel van wiskunde in dit pakket vind ik een duidelijk onderscheid maken met C&M.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 23:07:03 #96
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_40664260
C&M ga je doen als je geen economisch èn geen natuurwetenschappelijk/technisch inzicht hebt.
Ik geloof dat er veel C&M scholieren op VWO zitten die kansloos zouden zijn op N&T op havo niveau.

Mijn "pretpakket" in oude stijl zou zijn geweest:
- Wiskunde A
- Wiskunde B
- Natuurkunde
- Aardrijkskunde
- Tekenen
En de verplichte vakken.
Ideaal pakket voor als je Civiele Techniek wil gaan doen. De studie die ik nu doe. Een technische studie met Aardrijkskunde.

Ten eerste mag Wis A en B tegelijk niet, mijn oudere broer mocht dat wel, toen was er nog geen 2e fase.
Als je N&T doet kon je geen Aardrijkskunde erbij doen en als je E&M doet kon je geen Natuurkunde doen. Vaag. Slecht systeem dus.

Uiteindelijk ben ik maar N&T gaan doen met M&O.
pi_40664283
quote:
* N-er met 7,5 eindexamen duits 2 meldt
pi_40664314
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:07 schreef Ixnay het volgende:

Ten eerste mag Wis A en B tegelijk niet, mijn oudere broer mocht dat wel, toen was er nog geen 2e fase.
Als je N&T doet kon je geen Aardrijkskunde erbij doen en als je E&M doet kon je geen Natuurkunde doen. Vaag. Slecht systeem dus.

Uiteindelijk ben ik maar N&T gaan doen met M&O.
Da's op jouw school. Mijne niet.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 23:11:07 #99
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_40664445
quote:

[..]

ging heel het vwo maar naar parijs?? dat is kut voor je waarom gingen jullie neit naar iets leukers en verder weg(s)
Carpe Diem!
pi_40664477
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:08 schreef Koewam het volgende:

[..]

Da's op jouw school. Mijne niet.
Ja klopt, het aanbod van vakken en de mogelijkheden tot het mixen daarvan verschilt per school. Ik heb bijvoorbeeld NT + NG + M&O en Ec1 gedaan, op heel veel scholen is dat niet mogelijk. Zelfde wat betreft NT/NG + wiskunde A, op mijn school was dat niet mogelijk, maar een vriend van mij die op een andere school zat volgde dat pakket.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')