Daar keken mijn ouders altijd naar...ik dus ook...erg leuk vond ik hetquote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:59 schreef dmace het volgende:
Ik doe nog een kickje:
Kent iemand trouwens deze nog: ALIAS SMITH & JONES
[afbeelding]
Kutmuziek? Behalve dat nummer van Robert Long is het meer dan prima muziek hoor. (was dan ook wat ouder in dan jij in '86quote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:55 schreef Echo99 het volgende:
Op naar deel 5
De Album top 10 van 1986. Wat een kutmuziek![]()
Top 10 albums (bron: popdossier.nl)
Picture book - Simply Red
Brothers in arms - Dire Straits
Cock Robin - Cock Robin
Whitney Houston - Whitney Houston
Like a virgin - Madonna
Once upon a time - Simple Minds
Control - Janet Jackson
Parade - Prince & the Revolution
Madonna - Madonna
Achter de horizon - Robert Long
Ja. Kid Curry kwam erin voor oid. Serie werd op een gegeven moment gecanceled geloof ik. Ik vond het wel wat, veel humor als ik het mij wel herinner.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:59 schreef dmace het volgende:
Ik doe nog een kickje:
Kent iemand trouwens deze nog: ALIAS SMITH & JONES
[afbeelding]
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:15 schreef dmace het volgende:
ja, over een stuntman die erbij kluste als detective. Erg leuke serie.
Ook "Die western von Gestern" stond vaak op, daar kijk m'n vader naar, en ik keek daarvoor naar Tom & Jerry "Vielen Dank fur die Blumen".
Dat was op Sky en jaren 80 idd...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:21 schreef BobRooney het volgende:
WWF en Hulk Hogan, Andre The Giant...dat is ook best wel jaren 80 volgens mij. Kan me nog herinneren dat ik dat altijd keek op Eurosports of Sky volgens mij. Of was dat begin jaren 90.
Ja! Typisch zo'n prul waar je toen een moord voor deed en wat je je nu ineens weer herinnert. Net als die manusschijf trouwens (die plopdoppen) of die armbandjes.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:16 schreef Fallen het volgende:
Kind uit de jaren 80 meldt zich!
Smith & Jones zegt me echter helemaal niks.
Mijn favo dingen uit de jaren 80:
* Transformers (serie en speelgoed)
* Metalen 'klik om je pols' armbanden
* Die 'plop' halve maan (springt op)
* Kleefspin (rolde op een raam of deur naar beneden)
* Sleutelspiraal (zo'n gekruld sleutelkoord, uiteraard in fluoriserend geel)
* M'n eerste paar Nike's.
* Garbage pail kids
* etc. en nog veel meer, enz.
Dat was het...Wrestelmania....veel toffer als nu. Die battles tussen de Hulk en Andre the Giant kan ik me nog goed herinneren. En 1 of andere gast die elke keer een houten plank bij zich had. En Jake the Snake...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:23 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat was op Sky en jaren 80 idd...Wrestlemania
![]()
Gisteren wat research gedaan, en Pete Duel overleed plotseling in 1971 nadat de eerste serie klaar was. Dat is ook de reden waarom we hem nooit in een andere serie hebben teruggezien.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja. Kid Curry kwam erin voor oid. Serie werd op een gegeven moment gecanceled geloof ik. Ik vond het wel wat, veel humor als ik het mij wel herinner.
Is al genoemd Tjolk aardbei hier ..quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:26 schreef slaveloos het volgende:
wie van jullie "tjolkte" op het schoolplein?
Of is die al genoemd?
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:25 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Dat was het...Wrestelmania....veel toffer als nu. Die battles tussen de Hulk en Andre the Giant kan ik me nog goed herinneren. En 1 of andere gast die elke keer een houten plank bij zich had. En Jake the Snake...
chocolade tjolker van het eerste uur, verder had je nog banaan met dat aapje op het pakje.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:28 schreef whitef0x het volgende:
[..]
Is al genoemd Tjolk aardbei hier ..
Zonder tjolk hoorde je gewoon niet bij
Ja, dat wist ik. Wel jammer inderdaad. Ga straks ff kijken of er nog wat te downloaden is van Wrestelmaniaquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:28 schreef teamlead het volgende:
[..]Andre the Giant is dood
en jake the snake was een smerige etterbak die het verdiende om in elkaar gebeukt te worden door echte helden als Hulk Hogan![]()
Manusschijf, bedoel je die bal met die ring er omheen, soort van staande skippybal? Dat schiet me nu te binnen. (Euh, begrijpend lezen, nee dus... je bedoelt die plopdoppen...)quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja! Typisch zo'n prul waar je toen een moord voor deed en wat je je nu ineens weer herinnert. Net als die manusschijf trouwens (die plopdoppen) of die armbandjes.
I'll be bak!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Ze Terminator is ook zóóó jaren '80!
Gedeelde smart hier...meisjes mochten geen crossfiets...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:37 schreef Fallen het volgende:
[..]
Manusschijf, bedoel je die bal met die ring er omheen, soort van staande skippybal? Dat schiet me nu te binnen. (Euh, begrijpend lezen, nee dus... je bedoelt die plopdoppen...)
Nouja, vergeet het ultieme vervoermiddel niet, de BMX (die ik nooit had... )![]()
Ik bouwde vooral met Lego, ruimtelego met name.quote:Ik weet nog dat ik een keer naar speelgoedbeurs in de RAI ben geweest voor een bal (zo groot als een tennisbal), gemaakt van witkunstof (?) waar je een staafje in moest schuiven, dan werd het een 'glow in the dark' ding.
Verder heb ik me heel erg vermaakt met een Darda race baan, uren en uren bouwen en die autotjes door de kamer lanceren.![]()
Hee, dat klinkt bekend.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:37 schreef Fallen het volgende:
[..]
Verder heb ik me heel erg vermaakt met een Darda race baan, uren en uren bouwen en die autotjes door de kamer lanceren.![]()
Ik heb dankzij mijn beschermende ouders qua films de hele jaren '80 later in kunnen halenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:38 schreef NightWhistler het volgende:
[..]
I'll be bak!![]()
Al zag ik die pas nadat ik Terminator 2 had gezien... was in de jaren 80 zelf nog veeeeeeeeeeeeel te eng voor me![]()
Die hebben wij met de basisschool in de bioscoop gezienquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:31 schreef NightWhistler het volgende:
Andre the Giant speelde ook nog in the Princess Bride... ook zo'n jaren 80 film
Technisch lego en lego pneumatic.... wazige constructies maken met tandwieltjes en slangetjes...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik bouwde vooral met Lego, ruimtelego met name.
Die hadden wij ook, die autootjes waren echt retesnelquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:37 schreef Fallen het volgende:
Ik net zo... al gebied de eerlijkheid me wel te zeggen dat ik waarschijnlijk ook een week niet geslapen zou hebben als ik toen Aliens had gezienquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb dankzij mijn beschermende ouders qua films de hele jaren '80 later in kunnen halen:
-ET
-Gremlins
-Alien(s)
-Terminator
-Dirty Dancing
-Shaka Zulu
Vreemd genoeg mocht ik V dan weer wel zien. Meteen helemaal gek van. Mijn ouders weer gek van mij -> vicieuze cirkel
Klopt, mijn kat werd er gek van, want die kreeg ze niet te pakken.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:49 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die hadden wij ook, die autootjes waren echt retesnel
Was dat niet Land of Confusion met die poppen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:54 schreef buachaille het volgende:
Ik kan me nog een videoclip van Genesis herinneren. President Reagan die 's ochtends wakker wordt en met z'n slapperig kop op knop Nuke drukt ipv op knop Nurse.![]()
![]()
En dan halverwege de looping een stukje baan er uit slopen. Vliegen dat ze dedenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:49 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die hadden wij ook, die autootjes waren echt retesnel
Ja maar...ja maar...het is niet eerlijk want de heeele klas mag die zien mama! Echt waar! En ik mag ook nooit iets! Ik loop weg en dan mag ik lekker wél de Karate Kid kijken! *stampvoet* *schuimbek*quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:51 schreef NightWhistler het volgende:
[..]
Ik net zo... al gebied de eerlijkheid me wel te zeggen dat ik waarschijnlijk ook een week niet geslapen zou hebben als ik toen Aliens had gezien![]()
Straks...iddquote:En... mogen je zoontjes ze straks wel zien?
UIt het leven gegrepenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja maar...ja maar...het is niet eerlijk want de heeele klas mag die zien mama! Echt waar! En ik mag ook nooit iets! Ik loop weg en dan mag ik lekker wél de Karate Kid kijken! *stampvoet* *schuimbek*
Als je even tijd hebt.... lees de vorige pagina's maar, daar wordt er uren over gesproken wat het was, welke er waren, hoe het eruit zag en wat er nu mee gedaan is.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:29 schreef slaveloos het volgende:
[..]
chocolade tjolker van het eerste uur, verder had je nog banaan met dat aapje op het pakje.
Meer smaken had je niet toch? En bestaat het nog?
WWF heet tegenwoordig WWEquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:25 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Dat was het...Wrestelmania....veel toffer als nu. Die battles tussen de Hulk en Andre the Giant kan ik me nog goed herinneren. En 1 of andere gast die elke keer een houten plank bij zich had. En Jake the Snake...
Vonden je ouders Karate Kid te eng voor je dan?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja maar...ja maar...het is niet eerlijk want de heeele klas mag die zien mama! Echt waar! En ik mag ook nooit iets! Ik loop weg en dan mag ik lekker wél de Karate Kid kijken! *stampvoet* *schuimbek*
[..]
Straks...idd
Bessie Turf had je ook nogquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:41 schreef whitef0x het volgende:
Pietje Puk mijn held net als Dik Trom
Of in de herfst "de plof" pvc buis waarmee je eikels kon wegschieten dmv een stok die in de pvc buis gingquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:55 schreef OldSchoolFool het volgende:
Papieren pijltjes schieten met een pvc buisje.:):)
Eerst een paar uur zoeken naar eikels die ook daadwerkelijk goed in die buis pastenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:59 schreef whitef0x het volgende:
[..]
Of in de herfst "de plof" pvc buis waarmee je eikels kon wegschieten dmv een stok die in de pvc buis ging![]()
Ik had nog een hele stapel Eppo Wordt Vervolgd... Roodhaar!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:23 schreef Flurrie het volgende:
volgens mij was de Eppo ook nog populair in de jaren 80,
Vergeet het begin van de Kinderen voor Kinderen sierie niet.
Toen was ik er gek op, nu vind ik het geen zak meer aan
De Eppoquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:23 schreef Flurrie het volgende:
volgens mij was de Eppo ook nog populair in de jaren 80,
Vergeet het begin van de Kinderen voor Kinderen sierie niet.
Toen was ik er gek op, nu vind ik het geen zak meer aan
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:25 schreef NightWhistler het volgende:
[..]
Ik had nog een hele stapel Eppo Wordt Vervolgd... Roodhaar!![]()
Wij schoten ook met maïs (rand landelijk gebiedquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:03 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Eerst een paar uur zoeken naar eikels die ook daadwerkelijk goed in die buis pasten
Wij gebruikten altijd die sneeuwbessen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wij schoten ook met maïs (rand landelijk gebied) wat als bijkomstige eigenschap had dat het door de zetmeel erin indroogde en bijna niet meer van je ruiten te krijgen was. Heel vervelend voor alle ramenlappende moeders, besef ik nu. Mijn moeder had me ook niet moeten betrappen
![]()
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:45 schreef Evik het volgende:
[..]
Wij gebruikten altijd die sneeuwbessen witte besjes
Tup en Joep zijn al heeel oud, mijn moeder (1951) las ze al. Ik had nog oude versies, echt te fout voor woorden ("BOM BOM BOM! Wat is dat? Het zijn de nikkertjes van het bos!")quote:
hahahahahquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tup en Joep zijn al heeel oud, mijn moeder (1951) las ze al. Ik had nog oude versies, echt te fout voor woorden ("BOM BOM BOM! Wat is dat? Het zijn de nikkertjes van het bos!")
Ik deed het ook met sneeuwbessen. Witte bessen zien er echt heel ander uitquote:Pijltjes schieten is een spel dat kinderen soms spelen. Door krachtig in een lange buis te blazen worden daarin geplaatste van papier gemaakte pijltjes afgeschoten op dieren, andere mensen of levenloze doelen. Natuurvolkeren maken soms bij de jacht gebruik van een blaaspijp met vergiftigde pijltjes.
Een variant is het afschieten van bolletjes, bijvoorbeeld van sneeuwbessen of conifeerbessen.
Ouders keuren pijltjesschieten vaak af, omdat ze vermoeden dat het risico bestaat dat er iets mis gaat, bijvoorbeeld dat iemand een pijl in het oog krijgt. En het in het oog krijgen van een papieren pijltje kan inderdaad de oorzaak van ernstig oogletsel zijn.
[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Pijltjes_schieten]bron[/url]
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwemdiplomaquote:In eerste oude systeem waren er twee zwemdiploma's: A en B (oude Stijl).
Diploma A:
gekleed zwemmen en 25 meter zwemmen met zwemslag naar eigen keuze
springen naar eigen keuze en 75 meter borstzwemmen met zwemslag naar eigen keuze
50 meter rugzwemmen met zwemslagen naar eigen keuze
1 minuut watertrappen.
Diploma B:
gekleed zwemmen en 25 meter zwemmen met zwemslag naar eigen keuze
springen naar eigen keuze en 75 meter borstzwemmen met zwemslag naar eigen keuze
125 meter rugzwemmen met zwemslagen naar eigen keuze
7 meter onder de water duiken.
75 meter rugzwemmen met zwemslagen naar eigen keuze
1 minuut watertrappen.
Toen waren het waarschijnlijk dus nog geen driehoekjes. Toen waren ze nog rechthoekig. Bij mijn A diploma (gehaald in 84) kreeg ik zo een lapje, bij mijn B gewoon een sticker omdat de diploma's allemaal nieuw ontworpen waren en de lapjes dus ouderwets waren.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:11 schreef Sassefras het volgende:
is dat niet meer zo dan? met dat zwembroekjes-driehoekje?
kent iemand ook die stripboeken Sjors en Jimmy? (jimmy was zo'n klein negertje) of waren dat oude stripboeken van mijn vader en komen die echt uit het jaar nul?
ik kan geen plaatje vinden zo snel..
Dat verhaal kwam m'n pa op een gegeven moment ook houden ja... maar was niet erg overtuigend, aangezien hij me zelf geleerd had om pijltjes te makenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:04 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ouders keuren pijltjesschieten vaak af, omdat ze vermoeden dat het risico bestaat dat er iets mis gaat, bijvoorbeeld dat iemand een pijl in het oog krijgt. En het in het oog krijgen van een papieren pijltje kan inderdaad de oorzaak van ernstig oogletsel zijn.
JAAAAAAAAA die zijn het ja!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:17 schreef Evik het volgende:
Hoewel ze niet uit de jaren tachtig zijn zullen toch een hoop oudere jongeren die in de jaren zeventig geboren zijn deze gelezen hebben.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
We hebben er nog een stuk of tien/vijftien thuis liggen. Ga ze weer eens lezen hahaha...
Hehehe ik liep als puber nog met die dingen op mijn spijkerjekkie genaaid. Hu-mor hum-orrrr.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:09 schreef Evik het volgende:
Als je je zwemdiploma haalde kreeg je naast je zwemdiploma (oude stijl) nog zo een rubber lapje, die je moeder op (te strakke) zwembroekje naaide, waarmee je kon laten zien welke zwemdiploma's je had. En trots dat je was!!
[..]
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwemdiploma
Je hoorde er ook helemaal niet bij als je geen speedo of arena badpak hadquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hehehe ik liep als puber nog met die dingen op mijn spijkerjekkie genaaid. Hu-mor hum-orrrr.
En over zwemkledij: jongetjes hadden te kleine onderbroekballenknijpermodelletjes, meisjes een roze pakje met spaghettibandjes, eventueel met erop genaaid rokje. Tegenwoordig is dat toch iets vlotter met die boxermodellen en stoere meisjessportpakken.
Smerige bessen...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:45 schreef Evik het volgende:
[..]
Wij gebruikten altijd die sneeuwbessen.
[afbeelding]
Daar waren er genoeg van, ze spatte zo lekker uit elkaar en ze waren vochtig van binnen, dus altijd drek hahaha.....
Ik had de grotere boeken die je kon kon sparen met erm Douwe Egberts punten volgens mij.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:09 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Je had ook van die kleine plaatjes boekjes van Pinkjeltje
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:09 schreef Fallen het volgende:
[..]
Smerige bessen...![]()
Maar ze schoten wel ver!![]()
Jullie ook hele constructies gebouwd met meerdere lagen PVC-buizen, luciferdoosjes en ductape?
Ik was altijd wel buiten te vinden met zo'n ding. Of aan het rondcrossen op een 1-wieler (met stuur wieltjes voorop), BMX, skateboard of in uiterste nood een skippy of lolo-bal.
Nee man. De kangaroo schoenen met dat zakje achter op je hak of de zijkant waar je je zuurverdiende zakgeld centjes in kon bewaren.quote:
quote:
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:16 schreef Evik het volgende:
[..]
Nee man. De kangaroo schoenen met dat zakje achter op je hak of de zijkant waar je je zuurverdiende zakgeld centjes in kon bewaren.
Dit tenminste als je geen schoenen kreeg van bijvoorbeeld de shoe-max (eva en adam sportschoentjes).
Ja, vroeger als je viel kreeg je nog van die lelijke knielappen op je broek geborduurd. Nu krijg je meteen een nieuwe.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:17 schreef teamlead het volgende:
[..]
kheb nog steeds een hekel aan LaCoste... ik mocht het niet van mijn moeder omdat ze het te duur vond... ze vond dat ze zelf wel een krokodilletje op de kleren kon naaien... waarmee je dus gigantisch voor lul liep
Aan shaka zulu? Volgens mij is die al dood..... maar slavenarbeid is al verboden hoor.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:28 schreef jack4ya het volgende:
Ik zag iemand al Shaka Zulu noemen, heb er in een ander topic al eens naar gevraagd. Iemand een idee hoe ik er aan kan geraken?
Mwoa, mijn mama zorgde er dan wel voor dat het lapje wat eroverheen ging een leuke was en niet een gewoon bruin lapjequote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:19 schreef Evik het volgende:
[..]
Ja, vroeger als je viel kreeg je nog van die lelijke knielappen op je broek geborduurd. Nu krijg je meteen een nieuwe.
Wedden dat je niet weer viel, met die dingen liep je gewoon voor lul... niet normaal.
Ja, die kreeg ik nog later.... met allemaal plaatjes.. of juist van een oude spijkerbroek zodat je hem bijna niet zag.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:28 schreef purplerose het volgende:
[..]
Mwoa, mijn mama zorgde er dan wel voor dat het lapje wat eroverheen ging een leuke was en niet een gewoon bruin lapjeWaren genoeg van die patches tekoop.
errrr, opsnorren op een torrentsite?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:28 schreef jack4ya het volgende:
Ik zag iemand al Shaka Zulu noemen, heb er in een ander topic al eens naar gevraagd. Iemand een idee hoe ik er aan kan geraken?
Jahaa, een leuke appel op je knie, of een vioolspelende aap.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:28 schreef purplerose het volgende:
[..]
Mwoa, mijn mama zorgde er dan wel voor dat het lapje wat eroverheen ging een leuke was en niet een gewoon bruin lapjeWaren genoeg van die patches tekoop.
nog niet kunnen vinden daarquote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:30 schreef purplerose het volgende:
[..]
errrr, opsnorren op een torrentsite?
Hahqahahah, ja iddquote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jahaa, een leuke appel op je knie, of een vioolspelende aap.![]()
Een oude basisschoolfoto is iig een kermis aan knielappen. Als je je kind nu nog zo naar buiten stuurt, dan gaat de buurt een spontane inzamelingsactie houden voor je arme, misdeelde gezinnetje denk ik![]()
Idem hierzo. En dan mocht ik zelf de kleuren uitzoeken in de handwerkwinkel.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:04 schreef purplerose het volgende:
[..]
Hahqahahah, ja iddik heb wat appels en peren op me broeken gehad zeg
Pas 100 keer :]quote:
met lampjes?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:04 schreef Scandalous het volgende:
LA Gear schoenen!!
[afbeelding]
de eerste sneakers waar ik helemaal weg van was, roze LA Gears. Met zo'n vette sleutelhanger eraan![]()
hehhe, daar had ik ook boekjes van.quote:
Ed Lover & Dr. Dré, zo doen ze dat tegenwoordig niet meerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:03 schreef Scandalous het volgende:
[afbeelding]
mijn lievelingsprogramma! ik vroeg altijd of mijn ouders dan 's avonds lekker weg wilden gaan zodat ik Yo! MTV Rapskon kijken
Jaaaaaa ik had ook LA-Gearsquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:04 schreef Scandalous het volgende:
LA Gear schoenen!!
[afbeelding]
de eerste sneakers waar ik helemaal weg van was, roze LA Gears. Met zo'n vette sleutelhanger eraan![]()
Doe Maar überhaupt...de eerste Nederband die jankende, broekpissende en flauwvallende fans hadquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:13 schreef Flurrie het volgende:
is de roze/groene rage van Doe maar al genoemd??
sjucht ende zwijmel... Ernstquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Doe Maar überhaupt...de eerste Nederband die jankende, broekpissende en flauwvallende fans had
Oh man, De Bagwan-discotheek op de Oudezijds. Die was ik wel ff vergeten.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:56 schreef OldSchoolFool het volgende:
Is de Bagwan al genoemd? :]
OMG jaaaaaaaaaaa, die had je in groen en rood!!!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 01:16 schreef a-child-in-chains het volgende:
Die doorzichtige halve-zonnekleppen
whehe die van Sandra heb ik ook hier liggen als 12 inch!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 02:10 schreef purplerose het volgende:
Sandra
[afbeelding]
Paul Young
[afbeelding]
en natuurlijk ook Pat Banatar met love is a battlefield!!
maar ook Simon en Garfunkel
Ja, O'Neillquote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:10 schreef Evik het volgende:
En wat te denken van de felle kleuren mode!!
Jeetje.. ik zag vorige maand mijn oude zomerjas met fel blauw, geel, groen en roze... Holymolly dat we dat gedragen hebben.
Verkapte pooier 'Pieter Post, Pieter Post met zijn poes verdiend de kost'quote:
EN in geel.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 02:00 schreef purplerose het volgende:
[..]
OMG jaaaaaaaaaaa, die had je in groen en rood!!!
lelijke dingen
Geweldig nummer was dat, helemaal leukquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:41 schreef Evik het volgende:
En Reet Petite van Jackie Wilson.
Was moet ik lachen om die klei poppetjes.
[afbeelding]
Er kwam een user voorbij die em nog op zolder had liggen. Zijn posts spoorde ook al nietquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zijn er trouwens ook foto`s van dat beruchte gele koffertje? Er staat me iets vanbij dat ik dat koffertje gewoon had vroeger, en het zou een hoop verklaren![]()
EYquote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:53 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Er kwam een user voorbij die em nog op zolder had liggen. Zijn posts spoorde ook al niet![]()
Kon je ook gewoon kopen. Wij hadden een hele verzameling.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:53 schreef Jurk het volgende:
Kleine blauwe smurfjes, die kreeg je volgens mij bij een benzinestation.
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:54 schreef DrMarten het volgende:
[..]
EY![]()
Maar ik heb ff gegoogled en ik kan geen plaatjes vinden van het betreffende koffertje.
Ojaaaa, ik had ze in elke vorm en kleur. Wat erg.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:00 schreef Evik het volgende:
jaaaaa.... die had je ook in driehonderden verschillende vormen.
Ik heb deze nog gehad.
Nee vrouw... weet je hoeveel ik met ze gespeeld heb. Die zijn helemaal kapot.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 17:09 schreef purplerose het volgende:
Das een fukking grote sigaar gek!
En BA kijkt alsof die gedrogeerd is via zn glas melk
Ze kijken allemaal eigenlijk alsof ze niet meer nuchter zijn
Dus door jou kijken ze zo vaag!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 17:14 schreef Evik het volgende:
[..]
Nee vrouw... weet je hoeveel ik met ze gespeeld heb. Die zijn helemaal kapot.
Ik denk dan altijd aan een tennismeisje met zo'n zonneklep opquote:Op donderdag 10 augustus 2006 02:00 schreef purplerose het volgende:
[..]
OMG jaaaaaaaaaaa, die had je in groen en rood!!!
lelijke dingen
nu pieker ik met je meequote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:29 schreef Tumble het volgende:
niemand die autos met een vliegwiel die je tegen elkaar kon laten botsen en dan vlogen alle onderdelen eraf (deur wielen motorkap etc) twee zwarte schansjes erbij en proberen elkaar in de lucht te raken
(pieker me al de hele dag suf over hoe dat dat heette
weet het merk niet meerquote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:46 schreef purplerose het volgende:
Was dat niet een bepaalde versie van de hot wheels??
Of die ninja poppen met een knopje op de rug om te slaan of te schoppen... ach ach ach wat hebben we daar uren mee gespeeld zeg.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:05 schreef dmace het volgende:
Nu ik al die poppetjes zie, moet ik terugdenken aan Big Jim [afbeelding]
Poppen voor Jongens. Die gespierde torso werd aangevuld met rubber armen met een mechaniekje waardoor z'n spierballen opzwelden als je z'n arm boog. Ook had Big Jim een knopje op z'n rug waarmee je z'n arm kon laten slaan. Er zat ook een neger tussen met een metalen hand.
Die deed me altijd denken aal die neger uit Sloan, een serie die door veronica werd uitgezonden.
Iemand ook deze poppen gehad?
HOOLLLY SHEEETT! Ik dacht nog wil ik het zien? Wil ik het niet zien? Kan ik achteraf me ogen gaan spoelen?"quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:11 schreef dmace het volgende:
Samantha Fox was al eens langsgekomen, en ook hoe ze nu zou zijn.
Nou, HIER kun je nog eens zien hoe ze was in de videoclip van Touch Me.
En HIER kun je zien hoe ze er nu uitziet, in een show in Istanbul uit 2006.
Of deze :quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:11 schreef dmace het volgende:
Samantha Fox was al eens langsgekomen, en ook hoe ze nu zou zijn.
Nou, HIER kun je nog eens zien hoe ze was in de videoclip van Touch Me.
En HIER kun je zien hoe ze er nu uitziet, in een show in Istanbul uit 2006.
Tieten die er uit vallen bij sabrina? http://www.youtube.com/watch?v=9vE0Vgl5uBgquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:12 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Of deze :
http://www.youtube.com/watch?v=Er1aGnBLYC0
Sabrina met Boys. Eerste herinnering aan tieten![]()
Ja klopt. Dat zijn tieten. 2x zelfs en in de herhaling nogquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:30 schreef dmace het volgende:
[..]
Tieten die er uit vallen bij sabrina? http://www.youtube.com/watch?v=9vE0Vgl5uBg
Nou, speciaal voor jou staan HIER wat plaatjes.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:48 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ja klopt. Dat zijn tieten. 2x zelfs en in de herhaling nog![]()
OMG!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:12 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Of deze :
http://www.youtube.com/watch?v=Er1aGnBLYC0
Sabrina met Boys. Eerste herinnering aan tieten![]()
Yupquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:28 schreef descendent1 het volgende:
[..]
OMG!Dat herrinner ik me ook nog ja!
![]()
![]()
Vanessa had rond die tijd toch ook een paar 'muzikale meesterwerkjes'?
...and dizzy does it make mequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:24 schreef a-child-in-chains het volgende:
Up-side down... lalalalala-la! (wtf. zei zong ze precies???)
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:02 schreef a-child-in-chains het volgende:
"dizzy does it?" serieus?
Niet "easy does it, easy but ok.?"
Deze bedoel je?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:37 schreef Fallen het volgende:
[..]
Manusschijf, bedoel je die bal met die ring er omheen, soort van staande skippybal? Dat schiet me nu te binnen. [..]
waarschijnlijk omdat het zo heettequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:34 schreef TripleBee het volgende:
Volgens mij noemde wij het een lolobal.
Donkey Kong! Ik heb hem nog!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:13 schreef OldSchoolFool het volgende:
[afbeelding]
Deze heb ik me toch veel gespeeld man
Ik ookquote:
http://www.ransporn.com/404.htmlquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:13 schreef OldSchoolFool het volgende:
[afbeelding]
Deze heb ik me toch veel gespeeld man
volgens mij wel jaquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:55 schreef dmace het volgende:
was dat niet iets duits?
Die tussen de reklames door ging? Die altijd met zijn neus heen en weer ging?quote:Op zondag 13 augustus 2006 01:45 schreef snowfalcony het volgende:
Wat was candy toch een mutseserie zeg.
Bij die duitse sesamstraat zat ook Frau Ute.
En die Sendung mit der Maus was helemaal geweldig!
Tja... toen ik klein was vond ik het geweldig.quote:Op zondag 13 augustus 2006 01:45 schreef snowfalcony het volgende:
Wat was candy toch een mutseserie zeg.
Ja die opgerolde broeken! Vet!quote:Op zondag 13 augustus 2006 11:29 schreef Oehaha het volgende:
Geweldig om terug in de tijd te gaan.
Wat mij nog erg bijstaat is de kleding die we droegen.
Zelf vond ik halverwege de jaren 80 de tuinbroek van gebleekte dunne spijkerstof met hierover heen een (te) grote blouse geweldig.
De pijpen omgerold en daaronder Nike basketbal schoenen (nog zonder Air) en Nike sokken en dan de broek zover opgerold dat je het logo kon zien![]()
[afbeelding]
Was het niet Am Dam Des?quote:
Heb het wel es teruggezien ergens. Um...quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:06 schreef DrMarten het volgende:
Perfect Strangers
Mogen ze ook nog wel een keer herhalen.
don't be 'riedikjoelus'quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:06 schreef DrMarten het volgende:
Perfect Strangers
Mogen ze ook nog wel een keer herhalen.
Als we het dan toch over Balki hebben...... ik heb de Beverly Hills Cop films nog niet langs zien komenquote:
De Big Jim serie van Mattel was meer jaren 70 volgens mij... maar big jim met kung fu chop was de shitquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:05 schreef dmace het volgende:
Nu ik al die poppetjes zie, moet ik terugdenken aan Big Jim [afbeelding]
Poppen voor Jongens. Die gespierde torso werd aangevuld met rubber armen met een mechaniekje waardoor z'n spierballen opzwelden als je z'n arm boog. Ook had Big Jim een knopje op z'n rug waarmee je z'n arm kon laten slaan. Er zat ook een neger tussen met een metalen hand.
Die deed me altijd denken aal die neger uit Sloan, een serie die door veronica werd uitgezonden.
Iemand ook deze poppen gehad?
Voor vrouwen wellichtquote:Op zondag 13 augustus 2006 23:04 schreef Walvisje het volgende:
Beverly Hills Cop is leuk, maar de Bratpack films zijn veel leuker. Breakfast Club, St Elmo's Fire, Sixteen Candles, Lost Boys enz. Geweldige films.
breakfast club was ontzettend cool, vooral door die ene scene waar je een slipje zagquote:Op maandag 14 augustus 2006 08:27 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Voor vrouwen wellicht
Als man vond ik alleen de Breakfast Club de moeite, maar Beverly Hills Cop was cooler
*soundtrack voor BHC was mijn eerste zelfgekochte album
Is dat niet een foto van Roberto Jacketti?quote:Op zondag 13 augustus 2006 11:29 schreef Oehaha het volgende:
Geweldig om terug in de tijd te gaan.
Wat mij nog erg bijstaat is de kleding die we droegen.
Zelf vond ik halverwege de jaren 80 de tuinbroek van gebleekte dunne spijkerstof met hierover heen een (te) grote blouse geweldig.
De pijpen omgerold en daaronder Nike basketbal schoenen (nog zonder Air) en Nike sokken en dan de broek zover opgerold dat je het logo kon zien![]()
[afbeelding]
idd,quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:37 schreef xFriendx het volgende:
Weet iemand nog de naam van een serie waarin een jonge dame in haar handen klapte en dat de tijd dan stil stond. Ik heb al geprobeerd te zoeken op google maar geen resultaat. Ging volgens mij om een blonde tiener die dat kon.
Denk dat ik inderdaad die bedoel....quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:19 schreef Flurrie het volgende:
[..]
idd,
en ze had een moeder en een oom die ervan wisten en haar vader zat op een andere planeet en de vader comuniceerde met de rest door middel van een groot kristal die roze oplichte als er contact was.
ligt op het puntje van mijn tong, hoe heette die serie ook al weer!!!!
Die theme-song heb ik nog steeds regelmatig in mijn hoofdquote:Op maandag 14 augustus 2006 09:19 schreef Flurrie het volgende:
[..]
idd,
en ze had een moeder en een oom die ervan wisten en haar vader zat op een andere planeet en de vader comuniceerde met de rest door middel van een groot kristal die roze oplichte als er contact was.
ligt op het puntje van mijn tong, hoe heette die serie ook al weer!!!!
ze waren niet open te krijgen, maar er geld uit halen was geen probleemquote:Op maandag 14 augustus 2006 09:34 schreef PM-girl het volgende:
En wie had er zo'n spaarpot van de rabobank, zo'n model glasbak zeg maar, groen of rood, die je niet zelf open kon krijgen?
die hele serie zegt me weinig, maar dit nummer zit nu wel in m'n hoofdquote:Op maandag 14 augustus 2006 10:01 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Die theme-song heb ik nog steeds regelmatig in mijn hoofdDe melodie dan he, de tekst was iets als: Would you like to swing on a star ofzo...
Wat was dat ook alweer?quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:40 schreef Mwanatabu het volgende:
De Moddermonsters? Anyone?
Sabrina The Teenage Witch?quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:37 schreef xFriendx het volgende:
Weet iemand nog de naam van een serie waarin een jonge dame in haar handen klapte en dat de tijd dan stil stond. Ik heb al geprobeerd te zoeken op google maar geen resultaat. Ging volgens mij om een blonde tiener die dat kon.
Sabrina heeft in de US ook nog een muziek 'carriere' gehad. Sommige nummers zijn echt wel ok, vooral haar versie van One Way Or Another is best ok (onder aan de pagina(quote:
Hmm ja, maar ik bedenk me nu dat ik die serie die ik quotte ook ken, en volgens mij was dat niet STTW...quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:04 schreef Walvisje het volgende:
[..]
Sabrina heeft in de US ook nog een muziek 'carriere' gehad. Sommige nummers zijn echt wel ok, vooral haar versie van One Way Or Another is best ok (onder aan de pagina(
http://clarissa.hmc.com.hk/na_na/
Thnx!quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:05 schreef Echo99 het volgende:
Google is your friend: Out of this world heette de serie
Ik had er ook 1. Gewoon met een mes erin peuren en je geld zo manouvreren dat het langs je mes naar buiten kwamquote:Op maandag 14 augustus 2006 10:12 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ze waren niet open te krijgen, maar er geld uit halen was geen probleem
Jaaaa... die had ik ook. In het geel en mijn zus in het rood. Dan met oktober naar de spaarweek van de Rabobank en dan zelf je geld in zo een grote telmachine stoppen om een lullig kadotje uit te zoeken.quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:34 schreef PM-girl het volgende:
En wie had er zo'n spaarpot van de rabobank, zo'n model glasbak zeg maar, groen of rood, die je niet zelf open kon krijgen?
quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:20 schreef Flurrie het volgende:
voor degene die de begintune van out of this world willen zien
http://www.youtube.com/watch?v=L2UkZzdyD0A
Tja, mannen en hun motoriek hequote:Op maandag 14 augustus 2006 16:36 schreef Evik het volgende:
[..]
Jaaaa... die had ik ook. In het geel en mijn zus in het rood. Dan met oktober naar de spaarweek van de Rabobank en dan zelf je geld in zo een grote telmachine stoppen om een lullig kadotje uit te zoeken.
Bij mij echter kon ik er niets uithalen omdat er van die tralies voor de opening zaten die alleen naar beneden gingen als je een muntje erin stopte. Met een mes was de opening te klein en ik was waarschijnlijk nog niet zo motorisch onderlegt om dat klote muntje toch uit die sleuf te krijgen.
Mijn motoriek is ondertussen iets beter geworden. Ondertussen heb ik geen problemen met de sleuf. Om er iets te stoppen niet, maar ook niet om eruit te halen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:50 schreef purplerose het volgende:
[..]
Tja, mannen en hun motoriek he![]()
ik had helemaal geen problemen met de traliesquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:50 schreef purplerose het volgende:
[..]
Tja, mannen en hun motoriek he![]()
Gelukkig maar heej dat dat goedgekomen isquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:53 schreef Evik het volgende:
[..]
Mijn motoriek is ondertussen iets beter geworden. Ondertussen heb ik geen problemen met de sleuf. Om er iets te stoppen niet, maar ook niet om eruit te halen.
OMG dat was ik helemaal vergeten! Dat was zo koelquote:
quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:10 schreef a-child-in-chains het volgende:
"BROS"
When will I , will I be Famous....?
zo stupid, meisjes verslonden die shit!
quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:29 schreef purplerose het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn muziek smaak is verbeterd! Ik schweer!!
Het zegt mij helemaal nietsquote:Op maandag 14 augustus 2006 20:02 schreef purplerose het volgende:
[..]
OMG dat was ik helemaal vergeten! Dat was zo koel
I'm sorriequote:
Catweazle?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:26 schreef BaajGuardian het volgende:
hoe heete die tovenaar die half verzoop in een vijver in de middeleeuwen en dan weer bovenkwam in een of ander boerderijtje ook weer....
nu zak je toch heel diep in aanzienquote:
Tja, dat maakt het niet helemaal goedquote:Gelukkig hou ik het nu bij bv Pearl Jam en The Doors
whehehehehequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:15 schreef D.Rose het volgende:
[..]
nu zak je toch heel diep in aanzien
[..]
Tja, dat maakt het niet helemaal goed
Dat heb ik nog gedaan. Was echt een geweldige sport. Maar ja als je 15 wordt ofzo dan ziet het er eigenlijk niet meer uit op zo'n klein fietsje.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:14 schreef D.Rose het volgende:
en natuurlijk de voorganger van de MTB
[afbeelding]
Jaaaaa dat kan ik me nog (vagelijk) herinneren. Best enge serie idd, zeker met dat slijmerige gangenstelsel (dat ze ook in zo'n slijmgang vallen) en iets met dat ze dan uiteindelijk ergens in een zee bovenwater komen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Catweazle?
Enne de Moddermonsters was een best enge serie over een stel kinderen met nieuwe buren die buitenaardse wezens bleken (de moddermonsters) en mbv een soort ook buitenaardse mentor hun krachten ontwikkelden om ze te verslaan.
De monsters konden zich even als mens voordoen, en daarna begonnen ze te trillen en slijm te zweten. Ze hadden ook een ondergronds gangensysteem gegraven waar ze doorheen glibberden,
En er was ook een (Australische?) serie over een wezen van Sirius B oid.
ik zal er ff over nadenkenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:48 schreef purplerose het volgende:
waar moet ik nog meer van houden om het goed te maken dan?![]()
die heb ik hier liggen evenalsquote:
Ik had wel een ordinaire 80's kuif, zoietsquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:24 schreef nozem het volgende:
Wie ging er nog meer apetrots naar school met een kop vol veel te lange stekels en niet goed uitgesmeerde klonten gel?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:37 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Ik had wel een ordinaire 80's kuif, zoiets
[afbeelding]
Jezus Christus hoger dat ding!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:37 schreef Scandalous het volgende:
[..]
[afbeelding]
gelukkig of helaasquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:44 schreef purplerose het volgende:
Ik heb me kuif gelukkig nooit zo hoog gekregen
Absoluut gelukkigquote:
omg. ja tot begin jaren 90 was dat nog in.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:37 schreef Scandalous het volgende:
[..]
[afbeelding]
ja die... en omg die moddermonsters herinner ik me opeens ja..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Catweazle?
Enne de Moddermonsters was een best enge serie over een stel kinderen met nieuwe buren die buitenaardse wezens bleken (de moddermonsters) en mbv een soort ook buitenaardse mentor hun krachten ontwikkelden om ze te verslaan.
De monsters konden zich even als mens voordoen, en daarna begonnen ze te trillen en slijm te zweten. Ze hadden ook een ondergronds gangensysteem gegraven waar ze doorheen glibberden,
En er was ook een (Australische?) serie over een wezen van Sirius B oid.
begin jaren negentig , corkyquote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:12 schreef Sassefras het volgende:
Was life goes On met :
[afbeelding]
nou jaren 80 of 90? ik kan me herinneren dat ik dat een leuke serie vond.
alleen de nerds hadden zo'n kapselquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:56 schreef nozem het volgende:
Laten we het bloempotkapsel vooral niet vergeten. Op vakantiefoto's uit '89 staat ondergetekende met een rasechte bloempot op de kop.
get a lifequote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:20 schreef Echo99 het volgende:
Hadden we t al over die 31 jarige krantenjongen gehad?
tussen 90 en 92 schijnt, ach een paar maandjesquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:17 schreef Evik het volgende:
[..]
Die knurft ja.... maar was dit zelfs nog in de jaren 80??? Wat gaat de tijd snel dan?
ach waarom niet, ik heb deze thread pas gisteren ontdektquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:28 schreef Evik het volgende:
Bijna weer vol...... gaan we nog voor een deel 6?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |