Direct een baan vinden die naadloos aansluit bij de opleiding die je hebt afgerond is tegenwoordig niet meer zo makkelijk. Dit omdat steeds meer mensen kiezen/hebben gekozen om in plaats van een MBO-opleiding voor de hogere variant te gaan wat met een stuk meer inzet vaak goed uitpakt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:01 schreef Tjahzi het volgende:
welke opleiding heeft ze gevolgd dan?
Willen en kunnen zijn 2 verschillende dingen. Gewoon werken, doen wat de pot schaft als het ware.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:01 schreef Tjahzi het volgende:
welke opleiding heeft ze gevolgd dan?
Na mijn HBO opleiding zou ik ook niks anders willen dan in de richting verder gaan die ik gestudeerd heb. Weer een of andere bijbaan zou ik een stap terug vinden, maarja heb dan ook veel gewerkt vroeger met bijbaantjes.
Dat is natuurlijk ook wel weer erg kort door de bocht. Hoewel ik het wel met je eens bent dat ze serieuser en misschien minder kritisch moet gaan kijken naar een baan. Maar om zo'n voorwaarde te stellen is de topic starter ook niet bij gediend.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 08:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Uit een lekker gezin komt ze, ik zou je eerst eens gaan afvragen of je uberhaubt wel met haar verder wil.
Ik zou haar gewoon een keer duidelijk maken dat als ze of gaat werken of dat het anders wel eens over zou kunnen zijn.
Je raakt de zaak in 't hart.. dit klinkt als het probleem; geef mij namelijk eens 1 reden waarom je vriendin per se aan het werk zou moeten?! Niet voor het geld, niet omdat ze graag vroeg uit bed komt niet omdat ze het moreel verplicht is..quote:Ik stond echt met m'n mond vol tanden toen ik dit hoorde, omdat ik het idee heb dat m'n vriendin op deze manier totaal niet wordt klaargestoomd voor 'de echte wereld'. Ik maak me zorgen om haar, vraag me af hoe ze zich straks moet redden in de maatschappij. Ze is 22 en heeft in haar leven 3 weken gewerkt, bij een supermarkt. Ze heeft ook een broer, en die heeft zelfs nog helemaal nooit een poot uitgestoken. Ondertussen wordt ze behoorlijk gesponsord door haar ouders (kleedgeld, zakgeld, de sportvereniging, de kapper, je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt door de ouders 'vergoed').
Precies, die uitkering wordt em gelukkig niet. Bijstand krijgt ze ook niet, want ze is 22 en woont nog thuis.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Je raakt de zaak in 't hart.. dit klinkt als het probleem; geef mij namelijk eens 1 reden waarom je vriendin per se aan het werk zou moeten?! Niet voor het geld, niet omdat ze graag vroeg uit bed komt niet omdat ze het moreel verplicht is..
Die uitkering kan ze (gelukkig) wel op haar buik schrijven, het CWI zal haar naar dezelfde supermarkt doorverwijzen als ze al eens geprobeerd heeft te werkenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
3 dingen...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:57 schreef Spindoc het volgende:
Omdat ik me eraan stoor heb ik wel eens een poging gewaagd dit onderwerp bij haar aan te snijden. Ze reageert dan echter zeer geprikkeld ('je vindt me zeker een nietsnut') en gaat niet in op de opbouwende kritiek die ik lever.
Dat zou ik dus absoluut niet doen. De meeste mensen hier zeggen het een flink probleem te vinden, ik ben het hier mee eens. Het probleem wordt in mijn optiek echter niet aan de juiste persoon toegeschreven.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:13 schreef Roellie80 het volgende:
Uiteindelijk moet JIJ toch met haar een leven opbouwen. Je hoeft haar niet elke dag op de feiten te wijzen, maar subtiel hints blijven geven. tot vervelends toe.
Mja, als we gaan samenwonen wil ik toch niet iemand die op mijn zak teert eigenlijkquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:52 schreef thaleia het volgende:
Ik weet niet of ik er zelf zo wakker van zou liggen als m'n partner een totaal andere instelling heeft dan ik. Kijk ik heb ook liever 'n data-entry- of postbodebaantje dan helemaal niks, maar als ik het leuk heb met een man die daar anders over denkt dan geen probleem hoor. Als we het maar leuk hebben samen.
Mijn zusje is al vanaf haar twaalfde principieel vegetarier en had vijf jaar lang een relatie met ee man die zichzelf "overtuigd vleeseter" noemde. En ik word doodongelukkig als ik niet sport en vind het heel belangrijk om me fit te voelen, maar ben ook samen geweest met iemand die nul komma nul dag/nachtritme had en leefde op koffie en sigaretten.
Ik heb nooit zo de behoefte om me daarmee te bemoeien, ik leef mijn leven zoals mij dat bevalt en ben samen met iemand met wie ik het leuk heb. Als hij verder zijn leven totaal anders invult is dat zijn zaak hoor.
Hier hetzelfde.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:55 schreef Maanvis het volgende:
Mja, als we gaan samenwonen wil ik toch niet iemand die op mijn zak teert eigenlijkom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.. Voor de verder rest heb ik qua levensstijlen geen problemen met andere interpretatiesJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop