abonnement Unibet Coolblue
pi_40623034
Zoals bekend is, is het in de Algemene Kennis Quiz niet toegestaan om te Googlen, Wiki'en, opzoeken in encyclopedieën, platenhoezen of te vragen aan huisgenoten. Soms komt het namelijk uit dat je valsspeelt.

Het is duidelijk dat zoiets niet "ongestraft" kan blijven, maar aangezien ikzelf, MaJo of wie-dan-ook niet alleen over ga beslissen, vraag ik jullie hier je mening over de maatregelen die er moeten worden getroffen tegen specifieke gevallen van betrapping op Googlen.

Natuurlijk worden enkel de stemmen van AKQ-ers - dat zijn dus spelers die al in de lijst staan - meegeteld. Voor anderen is het onnodig om te reageren.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_40623108
Het eerste "geval" waarover gestemd kan worden staat hier:

Algemene Kennis Quiz Deel 134
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:50:05 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_40623233
Ik blijf erbij dat ik alle punten eraf te rigoreus vind, vooral omdat we het niet helemaal hard kunnen maken dat hij het gegoogled heeft (op zich wel overduidelijk maar toch). Het is wel laf dat hij er meteen vandoor gaat en zich niet echt verdedigt. Ik zou zeggen, het punt van die vraag sowieso niet mee laten tellen en dan zijn punten halveren waardoor hij op 24 komt te staan.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:51:00 #4
95576 geenaam
Met één N ja!
pi_40623261
Nu ik erover nagedacht hebt stem ik voor Alle punten eraf . Ook al heeft iemand ook zelf antwoord gegeven als je maar een gedeelte van de punten afneemt kan googelen toch nog lonen. Wat ik bedoel is als iemand bijvoorbeeld 40 punten heeft en daarvan zijn 30 gegoogeled en je haalt er 20 punten af heeft het toch nog nut gehad dat googelen.
Not that dangerous!
Wat een eer, wat een eer.. Teveel eer voor mij:
Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Biogarde het volgende:
Ah, vroeg me al af waar onze FOK!-clown was :')
pi_40623350


Alle punten er af. Anders is het oneerlijk tegenover Irakeez. Het vertrouwen in elkaar hebben dat we niet Googlen is juist wat het spel leuk maakt.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:54:22 #6
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40623383
En toch jammer dat een platenhoes of huisgenoot niet geraadpleegd mag worden, maar misschien omdat ik hier door muziektrivia min of meer aan gewend ben...

In muziektrivia is het tot nu toe altijd zo geweest dat users die betrapt werden op valsspelen, zich helemaal niet meer laten zien. Allicht is dat hier ook het geval.

Mijn oplossing:
De betrapte speler eindigt op hetzelfde punten aantal als de laagste speler.
pi_40623428
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Mijn oplossing:
De betrapte speler eindigt op hetzelfde punten aantal als de laagste speler.
Dat is dus in praktijk: Alle punten terug op 1.
pi_40623433
Als je 100 % zeker weet dat iemand valsspeelt, dan huppa, alle punten eraf! Degene heeft vast wel een paar vragen zelf goed beantwoord, maar valsspelen gaat gewoon te ver. Alle lol gaat er dan van af!
Dus daarom voor straf, alle punten eraf! (Hee, dat rijmt!)
Noot noot.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:59:08 #9
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40623544
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:55 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Dat is dus in praktijk: Alle punten terug op 1.
Jup.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:00:32 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_40623604
Ik dacht dat je bij Muziek Trivia ook niet iets mocht vragen aan een huisgenoot of op een platenhoes kijken? In dat geval kan ik veel beter scoren
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_40623795
Ik vond het sneuer voor Irakeez, aangezien ik symphatie voor die jongen heb en hij zijn fout toegaf. Derhalve stem ik voor: alle punten weg.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:07:59 #12
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40623854
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:00 schreef MaJo het volgende:
Ik dacht dat je bij Muziek Trivia ook niet iets mocht vragen aan een huisgenoot of op een platenhoes kijken? In dat geval kan ik veel beter scoren
Eigen muziekcollectie mag je raadplegen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik hier in het begin bloed- en bloedfanatiek in was, maar nu doe ik het enkel ter controle of als het toch al min of meer in mijn hoofd zit. En als er om 25 bandnamen beginnend met een T gevraagd wordt, is het toch niet zo'n ramp als een broer/zus/vriend/oma/whatever er ook 2 of 3 roept?
pi_40623931
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:06 schreef Homdeck het volgende:

alle punten weg.


Maar niet voordat we Asmodian benoemen tot Triviameister.

=edit= Ik bedoel hiermee, gewoon kappen met de puntentelling & ranglijst
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:02:53 #14
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_40625979
Ik vermoedde het al veel langer, maar bewijzen is een ander verhaal. Wat hij uberhaupt in de quiz kwam doen is mij niet duidelijk, met google is er immers niets aan. Enfin, opzouten met die kerel en al zijn punten er af.

DeSiever (wie het ook moge zijn) was het gisteravond al zat.


Wel doorgaan met de ranglijst en puntentelling!

[ Bericht 21% gewijzigd door macondo op 08-08-2006 23:10:13 ]
Overal verstand van.
pi_40627577
Hee iedereen,

Zoals jullie wellicht gemerkt hebben ben ik best een zachtaardig persoon. Ik ben helemaal voor voordeel van de twijfel en tweede kansen. Maar er zijn ook regels en die dienen gehandhaaft te worden. Googlen neemt het hele punt van ons spel weg en bederft het voor iedereen. Om een of andere reden vinden mensen die Googlen het kennelijk belangrijk om veel punten te scoren op een internet-quiz - ze doen het niet voor de lol van het brainstormen en leren van nieuwe dingen. Ik denk dan ook dat het juist is om toe te slaan bij de punten - het laat zien dat we Googlen echt niet pikken.

Zelf heb ik Jayhawk al bijzonder lang onder verdenking en ik geloof zeker niet dat dit zijn eerste keer is. Hij kent de regels en heeft ze alsnog overtreden, dus vind ik alle punten weghalen eigenlijk de enige juiste respons die we kunnen treffen. Net als Homdeck heb ik meer sympathie voor Irakeez die het toegaf, zich verontschuldigde en daarna gewoon door is gegaan.

En over de puntentelling: ik denk dat het het spel er leuker op maakt. We kunnen best bij elke X topics of elke X maanden resetten en van 0 beginnen - misschien dat dat het leuker maakt voor nieuwkomers, hoeven ze niet op te boksen tegen mensen die er al vanaf het begin bijzitten. Persoonlijk zit ik nu vooral in de AKQ-topics te posten omdat ik het zo gezellig met jullie vind, maar ik denk dat de puntentelling opheffen het spel een stuk minder spannend zal maken.

Just my two cents
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
pi_40627803
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:02 schreef macondo het volgende:
Ik vermoedde het al veel langer, maar bewijzen is een ander verhaal. Wat hij uberhaupt in de quiz kwam doen is mij niet duidelijk, met google is er immers niets aan. Enfin, opzouten met die kerel en al zijn punten er af.

DeSiever (wie het ook moge zijn) was het gisteravond al zat.


Wel doorgaan met de ranglijst en puntentelling!
DeSiever. Nee, nu noem je een lekker ding.
pi_40628067
Zal ik ook nog even een duit in het zakje doen:

Ook ik vind het erg lomp dat sommigen gaan zitten Googlen. Daarvoor zit je niet te quizzen. Dat je iets opzoekt omdat je 't niet weet, okee, so be it. Maar kom dan niet met veel bravoure verkondigen dat je 't toch gemakkelijk wist "omdat het je studie is". Je valt toch wel door de mand.

Ik heb dit topic geopend omdat ik het niet mijn taak vond (en vind) om iemand zijn punten te ontnemen; daarvoor moeten er meerdere meningen zijn. Van mij mag Jayhawk gewoon uit de lijst gedonderd worden maar het geeft me een rot gevoel van machtsmisbruik als ik dat op m'n eentje had doorgevoerd. Het verschil met Irakeez was inderdaad het feit dat deze gewoon toegaf hulpmiddelen te hebben gebruikt (geflasht was) , terwijl Jayhawk categoriek blijft ontkennen.

Wat mij betreft is de kous af wat dit verhaal betreft.

Voor wat betreft de puntentelling: Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen. Die vent is gewoon een loslopende database met vanalles en nog wat. Live with it. Probeer liever om mij in te halen, dat moet toch gewoon lukken?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_40638549
Haha, Jayhawk . Ik vond hem al wat dom over komen altijd, vooral als ik zag wat voor antwoorden hij soms gaf/vragen hij stelde
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_40645619
Even een tvp, zodat ik de toekomstige google-gevallen niet mis.

En wat Jayhawk betreft. Alle punten eraf, wat mij betreft, of hij moet met een heel goed verhaal komen.
pi_40647663
Ik vind resetten om de zoveel tijd wel een goed idee. Maakt het voor iedereen leuker

En ik zie dat de punten van Jayhawk al weg zijn
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_40667927
Jayhawk

Kansloos..
je moeder is m'n broer
pi_40718039
1 keer google: geen punt voor vraag, verder een 2e kans geven

2 keer google: harde aanpak
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:13:00 #23
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_40722319
Nee, man. Geen genade. Google is een kanker in het topic. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
je moeder is m'n broer
pi_40723144
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 20:13 schreef DeSiever het volgende:
Nee, man. Geen genade. Google is een kanker in het topic. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
1 keer moeten de goeden coulant kunnen zijn.
daarna wel keihard
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:41:26 #25
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_40723183
Ja, dat zei je al.
je moeder is m'n broer
pi_40723276
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 20:41 schreef DeSiever het volgende:
Ja, dat zei je al.
ik ben dan ook consequent
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:46:03 #27
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_40723324
Je zou een goede mod zijn.
je moeder is m'n broer
pi_40723445
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 20:46 schreef DeSiever het volgende:
Je zou een goede mod zijn.
zeg dat maar tegen de FA
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:51:48 #29
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_40723477
Wat heeft de Engelse voetbalbond ermee te maken?
je moeder is m'n broer
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:25:57 #30
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40732231
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 20:46 schreef DeSiever het volgende:
Je zou een goede mod zijn.
pi_40732422
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 20:46 schreef DeSiever het volgende:
Je zou een goede mod zijn.
Wat nou mod? dolle_hond for president!
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')