abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40908609
Jack smaakt naar Jack, tikkie zoet en prima weg te tanken. Vind hem zelf het lekkerst met ijs. Iets wat ik met mij SM niet doe.

BTW, ik heb bij Van Zuylen twee dagn geleden wat besteld. Maar nog geen faktuur in in-box gezien. Krijg je die per post? Weet iemand dat toevallig?
Take on the situation, but not the torment ...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:33:57 #52
69509 Crucisalus
The doctor is here....
pi_40919024
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:23 schreef SevenWonders het volgende:
Jack smaakt naar Jack, tikkie zoet en prima weg te tanken. Vind hem zelf het lekkerst met ijs. Iets wat ik met mij SM niet doe.

BTW, ik heb bij Van Zuylen twee dagn geleden wat besteld. Maar nog geen faktuur in in-box gezien. Krijg je die per post? Weet iemand dat toevallig?
Normaal gesproken krijg je binnen 1 (werk)dag een bevestiging met factuur. Ik zou ff een mailtje doen. Wat heb je besteld btw?
Het leven is te kort om slechte whisky te drinken.....
pi_40926103
Morgenavond maar weer Red Label drinken in de kroeg

Bushmill's/Balantines
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:12:32 #54
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_40928791
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:07 schreef bassieVL het volgende:
Ik heb deze net gekocht. ik had nog een zwiek oude Iris cheques en slijter bonnen liggen.

[afbeelding]
Hm, die heb ik van mijn schoonouders gekregen, hadden ze meegenomen toen ze op Arran waren
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_40929397
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:33 schreef Crucisalus het volgende:

[..]

Normaal gesproken krijg je binnen 1 (werk)dag een bevestiging met factuur. Ik zou ff een mailtje doen. Wat heb je besteld btw?
Glenmorrangie Portwood en Glengoyne 17Y
pi_40942553
Wat is een goede schotse single malt whiskey die je ook bij een gall en gall kan kopen?

Zat te denken aan deze; Glenfiddich 12 years old

[ Bericht 25% gewijzigd door Hertog_Martin op 18-08-2006 18:07:06 ]
pi_40945035
Hehe er zijn zat goede single malts te vinden bij Gall en Gall, het ligt voornamelijk aan je smaak en budget welke je het best kan proberen. Wel moet gezegd worden dan Gall en Gall meestal wat duurder is dan speciaal zaken, als je zegt waar je buurt woont kan iemand misschien wel een goedkopere winkel aanraden. Opzich is de Glenfiddich 12 een goede om mee te beginnen, het is wel zo dat hij niet zo erg uitgesproken/speciaal is en daar om niet goed de potentie van goede single malts weer geeft.

Opzich is de malt van de maand ook een goede keus:

De Cragganmore 12 jaar voor maar 29e

[ Bericht 8% gewijzigd door -Lone- op 18-08-2006 23:10:24 ]
pi_40946106
Woon in Arnhem. Malt van de maand proberen lijkt me wel leuk opzich.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:14:22 #59
67459 Caledonians
Scotland the Brave...
pi_40947960
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
Woon in Arnhem. Malt van de maand proberen lijkt me wel leuk opzich.
In Arnhem en omgeving zijn genoeg goede slijters te vinden dus vermijd die dure Gall & Gall!!! In Sonsbeek zit een goede slijterij met een mooie sortering whiskies of ga anders naar Van Appeldoorn in Velp die hebben een nog grotere sortering whiskies! De Cragganmore is trouwens wel echt een mooie whisky. Misschien alleen iets te droog en te complex voor een beginner.
Levenswater het Nederlandstalige whisky forum!
pi_40961505
Zo, da's schrikken als op zaterdagmorgen om 08:10u de postbode al op de stoep staat met een doos whisky...:-)
pi_40982360
Mijn fles Glenmorangie (standaard) is nu bijna leeg, en ik zou weer eens een nieuwe whisky willen proberen, maar ik heb natuurlijk niet echt een idee.
De Glenmorangie vond ik vrij lekker, maar het had wel iets meer "pit" mogen hebben, heeft iemand nog een suggestie voor een andere whisky?
Wel liefst een voor een schappelijke prijs, dus niet hoger dan zo'n 50 euro, en ook een whisky die vrij goed verkrijgbaar is.
Veel single malt ervaring heb ik niet, alleen nog maar Glenfiddich en Glenmorangie geprobeerd, maar vond de Glenmorangie toch duidelijk de lekkerste van de 2.
pi_40983256
Nou voor tussem de 40 en de 50 euro moet je een heerlijke wisky kunnen vinden. Als je wat meer pit wil dan de Glenmorangie (wat in mijn ogen zeer begrijpelijk is ) zou ik voor de Lagavulin 16 gaan:

werkelijk een sublieme whisky. Verder zijn er nog de Talisker 10 years (peper, hout en rook), en de Highland Park 12 (bloemetjes, zoet en hout) die ook zeer de moeite waard zijn. Verder zou je eens naar deze lijst kunnen kijken: http://www.maltmadness.com/bfyb.html Daar staat een mooi rijtje verschillende whiskies die mooi geprijst zijn.
  zondag 20 augustus 2006 @ 11:16:40 #63
67459 Caledonians
Scotland the Brave...
pi_40992162
Mijn laatste aanwinst:

Ledaig 15y
pi_40992498
Maar weer es een reactie

Laatst een Laphroaig van ik geloof 12 jaar gehad, en die was bijzonder fijn Gisteren nog voor mijn verjaardag een Johnnie Walker Red Label gehad. Mn smaak begint zich nu ietsiepietsie te verfijnen want ik raak wat uitgedronken op die Famous Grouse flessen

En wat is nou trouwens het verschil tussen een Black Label en een Red Label?
  zondag 20 augustus 2006 @ 14:38:45 #65
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_40997882
Welkom

Black Label is van een ihogere kwaliteit (lees: iets ouder en andere verhouding graanwhisky - maltwhisky). Ook de soorten malts die ze erin mikken zijn vaak andere dan bij Red Label; al kan ik je niet precies (uit het hoofd) vertellen welke malts het zijn.
'Nuff said
pi_40999196
Wat meer info van wikipedia:
quote:
Johnnie Walker Red Label — a premium blend of grain whisky and malt whisky, it is the best selling whisky made by Johnnie Walker and the only one marketed with mixing in mind.
Johnnie Walker Black Label — a deluxe blend of as many as 40 whiskies, each aged at least 12 years.
Johnnie Walker Pure Malt (a.k.a. Green Label) — a vatted malt whisky that consists of a blend of approximately 15 individual single malts, the signature malts being Talisker, Cragganmore, Linkwood, and Caol Ila – Aged 15 years
pi_41000327
mijn ouders zijn net weer terug van vakantie en hebben een 20cl flesje Mac Harry's voor mij meegenomen. Weet iemand hier wat meer over deze whisky? Ik zie in ieder geval dat het blended is maar veel meer weet ik er niet van.

Produced in Scotland by:
Alexander Muir & son LTD. Glasgow, Scotland
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste
DVD-Profiler
FOTOBOEK!
pi_41017626
Wat ik op dit moment thuis heb staan:

Glenlivet 12y
Laphroaigh 10y
Johnny Walker Black Label 12y
Teacher's Highland cream
Té Bheag
Glen Morven
Dalwhinnie 15y

Iemand nog een leuk idee wat ik erbij zou kunnen kopen? Is de malt van de maand van de Gall&gall wat? http://www.gall.nl/articl(...)el.aanbiedingen.mvdm
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
  maandag 21 augustus 2006 @ 01:54:00 #69
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_41018667
Dankzij deze topic ook maar eens 2 flessen whisky aangeschaft.
Talisker 10 year old en een Lagavulin 16 year old.
De Lagavulin is wel heel erg lekker, wat me opvalt is de sterke geur van deze whisky.
De slijter vertelde dat het misschien wel even wennen is, er zit een soort "jodium" achtige smaak aan. Maar nu ik er een paar glazen van op heb, kan ik dat best waarderen.

Afgelopen weekend ook flink doorgezakt bij een vriend, en hij had een fles Grants Black Barrel (single grain) staan, heel aparte whisky voor maar 17 euro. Natuurlijk niet zo lekker als de 2 bovengenoemde whiskies, maar in vergelijk met bijvoorbeeld Jameson of Famous Grouse een heerlijke slobber whisky.

It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_41041207
Zo, ook maar even een bijdrage leveren aan dit nieuwe topic! en wel met een vraag..

Bij de slijter zag ik namelijk een 'Smokehead' staan.. iemand ervaring mee? De verpakking was erg spannend, maar dat zegt natuurlijk niet geoneg over de inhoud. Het is een Islay single malt, ik kon alleen niks vinden welke.. iemand enig idee??
Tenks!
pi_41046392
Het is een jonge Islay, dat maakt hem dus een aardig peat-bomb waarschijnlijk. Dit stond er op whiskyfun.com over:
quote:
And also Smokehead (43%, Ian McLeod) Simple but very clean and straightforward peat and smoke plus a crisp fruitiness (lemon, gooseberries). A totally flawless young peat monster, highly drinkable but probably not meant for 'tasting'. 85 points (because of its extreme cleanliness and because of the rock and roll label).
In het whisky magazine stond er dit:
quote:
Smokehead Tasting Notes
Dave Broom

Nose
Bang! Kipper paté with lemon served on an oatcake. Medicinal notes (Germoline) then: fish stock, cow shed, smoked meat. Seems young.
Palate
Instant dry smoke (suggesting youth) but calms down a little and mellows in the centre.
Finish
Crowdie cheese rolled in oats, hotsmoked salmon.
Comment
Not subtle, but is it meant to be? Just needs a little sweet oak to round the edges off, but why is it called smackhead?

rating: 7.5

Arthur Motley

Nose
Smoky tea, an ashiness like a fire grate the morning after.
Palate
A little fruitiness, like black grapes. Some sweetness too and a herb character (almost basil, but not quite).
Finish
Lots of smoke, masking a fruitiness.
Comment
That Lapsang Souchong character is distinctive. Attractive youth, resolutely smoky but with a class. Lauren Bacall before the wrinkles.

rating: 9
pi_41076078
Vraagje: heeft iemand hier ervaringen met de whisky cursus van Robin Brilleman? Ik kwam op zijn site via de site van Cadenhead, en het klinkt wel leuk, maar wel wat prijzig.

Als iemand de cursus gevolgd heeft, of meningen erover heeft gehoord en die kan delen zou ik dat erg op prijs stellen.

http://www.robinbrilleman.nl/

misschien dat deze vraag al in een van de vorige 7 topics is langsgekomen, maar ik ben momenteel wat lui
pi_41120141
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:26 schreef wonderer het volgende:
Balvenie 12 is wel een goeie om mee te beginnen.
De doublewood is helemaal niet verkeer nee!

Aangezien ik de meest gangbare whisky's na al wel heb gehad ga ik dit eens om mijn gemak lezen om eens wat goede ideeën op te doen...
I'm so fuckin'wasted!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:45:49 #74
67459 Caledonians
Scotland the Brave...
pi_41166477
Gisteren opgepikt bij twee verschillende Gall & Gall in de buurt van Breda:

Zo zie je maar dat het toch soms loont om een Gall & Gall binnen te lopen. Alleen niet echt gunstig voor de bankrekening.
pi_41169900
als ik ze samen op 400 euro gok, zit ik dan enigzins in de buurt?
Vanwaar het grote aantal Brora's? (heb ik nog nooit gehad namelijk..)
Maar ziet er uit als een erg leuk rijtje! Stiekem zit ik hier jaloers te wezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')