abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40617203
Of bijbelcitaten? Top 3 bijvoorbeeld?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:16:57 #2
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_40619993
Ezechiel 25-17
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_40620389
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:16 schreef descendent1 het volgende:
Ezechiel 25-17
Ik zal mij meedogenloos op hen wreken, in mijn toorn zal ik hen straffen, en dan, als mijn wraak hen treft, zullen ze weten dat ik de HEER ben.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:29:11 #4
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_40620426
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zal mij meedogenloos op hen wreken, in mijn toorn zal ik hen straffen, en dan, als mijn wraak hen treft, zullen ze weten dat ik de HEER ben.
heb je t opgezocht; of heb je gewoon Samuel L Jackson vertaald?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_40620556
Uit mijn hoofd natuurlijk
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:36:19 #6
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_40620682
1.
"God schiep de mens
en de mensen schiepen zich een god.
Zo gaat het in de wereld:
de mensen scheppen zich goden
en vereren hun scheppingen.
Waarlijk! Zo zouden de goden
de mensen moeten vereren!"

- Evangelie van Filippus, vers 84-85

2.
"De leerlingen zeiden tegen hem:
Wanneer zal het Koninkrijk komen?
Jezus zei:
Het komt niet door het te verwachten;
zij zullen niet zeggen: Zie hier, of: Zie daar.
Maar het Koninkrijk van de Vader
is uitgespreid over de aarde
en de mensen zien het niet."

- Evangelie van Thomas, logion 113

3.
"Zalig de eenvoudigen van geest
want voor hen is het Koninkrijk der Hemelen"

- Mattheüs 5,2
'Nuff said
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:39:26 #7
27698 Doffy
pi_40620781
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Helaas is dat met geen mogelijkheid te maken van het échte Ezechiël 25,17
'Nuff said
pi_40620807
"En God zag dat het goed was"

Gen 6:12 "ik heb besloten een einde te maken aan het leven van alle mensen want door hen is de aarde vol onrecht"

Lev 24:16 "Wie de naam van de HEER lastert moet ter dood gebracht worden, die moet door de voltallige gemeenschap worden gestenigd"

GODVERDOMME.

(zomaar een greepje)
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_40620903
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:39 schreef Doffy het volgende:

[..]

Nieuwe Bijbelvertaling. Het is mij om het even welke vertaling je gebruikt, de user zegt niet welke vertaling hem aanspreekt.
pi_40621014
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:39 schreef Doffy het volgende:

[..]

Wel dus... Lettelijk de tekst.

Die beroemde (mijn vrienden vinden het erg leuk om dat stuk te quoten) woorden uit pulp fiction die jij waarschijnlijk bedoelt zijn bij elkaar geraapt uit stukken tekst (onder andere ezechiel 25: 17). Klopt dus gedeeltelijk.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:49:45 #11
27698 Doffy
pi_40621136
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Nieuwe Bijbelvertaling. Het is mij om het even welke vertaling je gebruikt, de user zegt niet welke vertaling hem aanspreekt.
Goed, dat citaat is inderdaad letterlijk. Maar het héle citaat uit Pulp Fiction is een samenraapsel van andere brokstukjes.
'Nuff said
pi_40621162
Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen

Omdat dit de enige is die ik ken en m net in de quiz heb gehoord :S
www.hebbenjullieerzinin.nl
Postbode Siemen
Samen leven, samen kwalleballen!
pi_40621181
Ik heb er wel 100, moet nog even SCHiften
pi_40622086
Een Engelse versie:
Revelations ch. xiii v. 18 (openbaringen 13 v.18)
quote:
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the beast
with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the beast
for it is a human number, its number is Six hundred and sixty six."
De kenners weten waarvan.
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_40622521
Lev 11:4 dieren die alleen herkauwen of alleen gespleten hoeven hebben, mag je niet eten.
Lev 11:22 veldsprinkhanen, sabelsprinkhanen, krekels en dwergsprinkhanen. Die mag je wel eten.
pi_40622629
Deut 13:7 Wanneer iemand – uw volle broer, uw zoon of uw dochter, of de vrouw die u bemint, of uw beste vriend – u in het geheim probeert over te halen om andere goden te dienen, goden die u nog niet kende en ook uw voorouders niet, 8 goden van de naburige volken, vlakbij of ver weg of waar ook ter wereld, 9 luister dan niet naar zo iemand en geef niet toe; wees onverbiddelijk, heb geen medelijden met hem en houd hem niet de hand boven het hoofd. 10-11 U moet hem ter dood brengen; samen met uw volksgenoten moet u hem stenigen tot de dood erop volgt, en zelf moet u de eerste steen werpen.

pi_40622982
aangezien ik alcoholist ben, en alcohol mijn ergste vijand is.
Is mijn favo citaat : Heb u vijand lief als u zelf.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:07:57 #18
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40623853
2Je navel lijkt op een sierlijke kelk, waar een heerlijke wijn in hoort. Je buik lijkt op een schoof tarwe, versierd met lelies.

3Je borsten zijn zo mooi als twee jongen van de gazellen.

(uit het hooglied)
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:11:36 #19
150518 Viperen
Wordt vervolgd
pi_40623979
Mat 11:25

In die tijd zei Jezus ook: ‘Ik loof u, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat u deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt gehouden, maar ze aan eenvoudige mensen hebt onthuld.
Hij die is afgedaald is dezelfde als hij die opsteeg, tot boven de hemelsferen, om alles met zijn aanwezigheid te vullen.
pi_40624123
Onderzoek alles, behoud het goede (1tes5:21)
" there is nothing to not be amazed at "
pi_40624200
Mattheüs 5 vers 28
‘Maar Ik (Jezus) zeg: Wie met begerige ogen naar een vrouw kijkt, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.’

Ogen thuis dus, lieve fokkindertjes! En iedereen in US en B&H gaat naar de hel.
" there is nothing to not be amazed at "
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:19:56 #22
27698 Doffy
pi_40624290
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:17 schreef corc het volgende:
Ogen thuis dus, lieve fokkindertjes! En iedereen in US en B&H gaat naar de hel.
Dat zit er dik in. En daarom wordt het enorm gezellig in de hel!
'Nuff said
pi_40626074
Deut 28:15 Maar als u de HEER, uw God, niet gehoorzaamt en zijn geboden en wetten, zoals ik ze u vandaag heb voorgehouden, niet nauwkeurig naleeft, zullen deze vervloekingen u treffen:

22 De HEER zal u treffen met tering en ontstekingen, met koorts en waanzin, met droogte, korenbrand en meeldauw, die u zullen achtervolgen en te gronde richten.
26 Vogels en roofdieren zullen zich aan uw lijken te goed doen, zonder dat iemand ze verjaagt.
28 De HEER zal u treffen met krankzinnigheid, blindheid en verstandsverbijstering
34 U zult gek worden van alles wat u voor uw ogen ziet gebeuren.
35 De HEER zal u treffen met vreselijke, ongeneeslijke zweren aan knieën en dijen, die u ten slotte van voetzool tot kruin bedekken.

1 Joh 4,8 God is liefde.

pi_40626469
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:04 schreef onemangang het volgende:
Deut 28:15 Maar als u de HEER, uw God, niet gehoorzaamt en zijn geboden en wetten, zoals ik ze u vandaag heb voorgehouden, niet nauwkeurig naleeft, zullen deze vervloekingen u treffen:

22 De HEER zal u treffen met tering en ontstekingen, met koorts en waanzin, met droogte, korenbrand en meeldauw, die u zullen achtervolgen en te gronde richten.
26 Vogels en roofdieren zullen zich aan uw lijken te goed doen, zonder dat iemand ze verjaagt.
28 De HEER zal u treffen met krankzinnigheid, blindheid en verstandsverbijstering
35 De HEER zal u treffen met vreselijke, ongeneeslijke zweren aan knieën en dijen, die u ten slotte van voetzool tot kruin bedekken.

1 Joh 4,8 God is liefde.

Jij vermaakt je wel met dit topic ey?
pi_40626708
Gensis 1

26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.

Grootheidswaanzin ten top.
We bedenken een almachtige god die dan ons naar zijn evenbeeld geschapen heeft.

"Eli, Eli, Lama Sabachtani?"
"Eli, Eli, Lama azavani?"
Si hoc legere scis nimium eruditionis habes.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:34:00 #26
150518 Viperen
Wordt vervolgd
pi_40627171
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:04 schreef onemangang het volgende:

1 Joh 4,8 God is liefde.

Jij snapt de ernst van zonde niet. Dat jij teksten uit het OT en NT combineert moet jij weten, maar de relatie tussen God en mens is door Jezus nogal veranderd, snap je?
God gaf ons de geboden om aan te tonen dat we zondig zijn. Zonde vernietigt de mens. Door jezelf aan de geboden te houden, zul je rein leven. Maar in jou ogen is de straf op het je niet nauwkeurig houden aan de geboden buitensporig hoog. In mijn ogen is het terecht.
Ik dank God, omdat ik in Jezus heilig en puur mag zijn en dat ik overnieuw mag beginnen als ik de fout ben ingegaan. God is liefde, omdat Jezus de straf onderging die wij verdienen.
Eens zal elke tong belijden dat Jezus de Here der Heerscharen is
Hij die is afgedaald is dezelfde als hij die opsteeg, tot boven de hemelsferen, om alles met zijn aanwezigheid te vullen.
pi_40627768
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:34 schreef Viperen het volgende:

[..]

Jij snapt de ernst van zonde niet. Dat jij teksten uit het OT en NT combineert moet jij weten, maar de relatie tussen God en mens is door Jezus nogal veranderd, snap je?
God gaf ons de geboden om aan te tonen dat we zondig zijn. Zonde vernietigt de mens. Door jezelf aan de geboden te houden, zul je rein leven. Maar in jou ogen is de straf op het je niet nauwkeurig houden aan de geboden buitensporig hoog. In mijn ogen is het terecht.
Ik dank God, omdat ik in Jezus heilig en puur mag zijn en dat ik overnieuw mag beginnen als ik de fout ben ingegaan. God is liefde, omdat Jezus de straf onderging die wij verdienen.
Toch erg grappig dat God de mens zo heeft geschapen dat vrijwel niemand zich aan de 10 geboden kan houden...
pi_40627897
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:51 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Toch erg grappig dat God de mens zo heeft geschapen dat vrijwel niemand zich aan de 10 geboden kan houden...
.........naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis.....
pi_40627943
"En er was licht en God zag dat 't goed was!"
NWC: 3445 7628 8614 7793
pi_40628030
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:54 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

.........naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis.....
dus?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:00:06 #31
150518 Viperen
Wordt vervolgd
pi_40628061
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:51 schreef Jeweet het volgende:

[..]

'En God zag dat het goed was.'
Inderdaad, er was geen zonde.
pi_40628077
Dus god is net zo erg als wij.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:01:52 #33
27698 Doffy
pi_40628110
Mensen, even ontopic blijven. Het zonde-verhaal heeft hier geen plaats.
'Nuff said
pi_40628356
-edit: offtopic

[ Bericht 98% gewijzigd door Doffy op 09-08-2006 00:28:26 ]
pi_40628717
Matt 22:39 heb uw naaste lief als uzelf.

welke naasten bedoelt Jezus?

Mat 15,24 Hij antwoordde: ‘Ik ben alleen gezonden naar de verloren schapen van het volk van Israël.’

en hoe denkt Paulus over al die andere naasten?

Romeinen 1:29 Ze zijn door en door onrechtvaardig en boosaardig, hebzuchtig en slecht. Ze zijn door en door afgunstig, moordzuchtig en twistziek, doortrapt en kwaadaardig. Ze roddelen 30 en spreken kwaad, haten God, zijn hoogmoedig, trots en verwaand. Ze zijn vindingrijk in het kwaad, tonen geen ontzag voor hun ouders, 31 zijn kortzichtig en trouweloos, zonder liefde en onbarmhartig.

Waarom?

Luc 12,51 Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:24:48 #36
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_40628790
Ah gossie wat leuk, weer een verkapt christen-bash topic.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:27:06 #37
27698 Doffy
pi_40628845
En nu weer even ontopic. Dus.
'Nuff said
pi_40633754
Er zijn er eigenlijk wel meerderen die me speciaal aanspreken. Vooral uit de evangelien.
pi_40634188
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:20 schreef Vandeplato het volgende:

"Eli, Eli, Lama Sabachtani?"
"Eli, Eli, Lama azavtani?"
Ja, ik ben een mierenneuker Zal nog even nadenken over een stuk tekst, er zijn genoeg mooie tussen te vinden
pi_40634252
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:24 schreef Pracissor het volgende:
Ah gossie wat leuk, weer een verkapt christen-bash topic.
Dat is in ieder geval niet mijn opzet. Geenszins.
pi_40634752
Spreuken 21:19: 19 Het is beter te wonen in een woest land, dan bij een zeer kijfachtige en toornige huisvrouw.
pi_40634863
Deze is wel mooi:

Spreuken 18:22

Hij die een vrouw vindt,
Vindt geluk

(Matza ieshja, matza tov )

Al zal ie niet voor iedereen opgaan
pi_40635150
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:14 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, ik ben een mierenneuker Zal nog even nadenken over een stuk tekst, er zijn genoeg mooie tussen te vinden
Offtopic maar kan je deze ook vertalen naar Hebreeuws cq melden of dit juist vertaald is :
26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.

Handig zo'n Hebreeuws-student.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:23:17 #44
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_40635379
Mijn dooptekst toen ik mijzelf liet dopen toen ik 16 was.
quote:
Maar wanneer de heilige Geest over jullie komt, zullen jullie kracht ontvangen en van mij getuigen in Jeruzalem, in heel Judea en Samaria, tot aan de uiteinden van de aarde.’
Handelingen 1:8
Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_40637270
"Ik die blind was, kan nu zien"

Volgens mij Johannes 25:9
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_40637593
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:12 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Offtopic maar kan je deze ook vertalen naar Hebreeuws cq melden of dit juist vertaald is :

Handig zo'n Hebreeuws-student.
Nou, een student Hebreeuws ben ik niet, en ik moet zeggen dat ik niet zo veel kennis van de taal heb, maar ik kan een poging doen. Het bijbelstuk wat jij aanhaalt is het volgende:

26: Waj'omer elohiem na'aseh adam betsalmeenoe kidmoeteenoe wejirdoe vidgat hajaam oev'oof hasjamaajim oevabheemah oevgol ha'aarets oevgol haaremesj haromeesj al ha-arets.

Wajomer is zoiets als "en hij zeide"; het geeft een continuering aan in een verhaal. Elohiem betekent God. Na'aseh is het werkwoord "doen, maken". Adam betekent mens(heid). "Betsalmeenoe" ken ik niet, maar be staat voor 'in', en de uitgang 'oe' staat voor ons of onze. 'Kidmoeteenoe' ken ik ook niet, maar 'ke' staat voor "zoals, als', en oe staat weer voor onze. Ik kan wel eens opzoeken wat die woorden precies betekenen, maar heb mn woordenboek nu niet zo gauw bij de hand. Ik ga er dan ook maar even van uit dat dit zoiets betekent als wat jij aanhaalt: 'in ons beeld, zoals ons'. De werkwoordsstam jrd ken ik ook niet. Vidgat hajaam betekent vissen van de zee, oev'oof hasjamaajim betekent vogels van de hemelen. 'Oevabheemah' ken ik ook niet, wel weer de uitgang heemah, dat betekent ' aan hen '. 'Oevgol ha'aarets' betekent 'op de gehele aarde' ( eigenlijk is die v een b, maar er staat een klinker voor en dan wordt het een v, zoiets wordt aangeduid met een dagesh lene ) . 'Oevgol haaremesj haromeesj al ha- arets' kan ik ook nog niet helemaal vertalen; haaremesj haromeesj is een overdreven bezittelijke vorm, wat bv ook wordt gebruikt bij 'hasjamajim sjamajim, de 'hemelen der hemelen'. Ik zal dat ook opzoeken als ik dit weekend dat boek ophaal.

Vers 27: Wajivra' elohim et-ha'adam betsalmo betselem elohim bara oto zagar oenkeevah bara 'otaam.

Wajivra staat voor "en hij schiep, dus hij schiep, maar hij schiep etc', weer die continuerende vorm. et-ha'adam staat weer voor 'de mensheid', en die 'et' duidt een lijdend voorwerp aan met een lidwoord. 'Betsalmo' ken ik niet, maar de uitgang 'o' staat voor 'aan hem', bezittelijk dus. 'Betsalmo betselem' betekent denk ik dus 'naar een beeld, naar zijn beeld'. 'Elohim bara oto' betekent 'God schiep/maakte hem. 'Zagar oevnekevah bara 'otam ' betekent "man en vrouw hij schiep hen". Ín het Hebreeuws wordt "en" aangeduid met "ve", maar in sommige gevallen wordt dat "oe" omdat de klinker oe wordt aangeduid met behulp van de medeklinker v. Je ziet ook dat ze niet de moeite hebben genomen om punten na de zin te zetten, alleen het einde van verzen wordt aangegeven met een soort van dubbele punt.

Heel verhaal, hoop dat je er van genoten hebt

-edit: beheemah betekent beest, dier, zie ik hier net.

[ Bericht 2% gewijzigd door Haushofer op 09-08-2006 11:49:34 ]
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:37:09 #47
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40637692
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:34 schreef Viperen het volgende:

[..]

Quatsch, niemand is mijn Heer.

Ontopic, wilde ik deze doen;
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:17 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Een Engelse versie:
Revelations ch. xiii v. 18 (openbaringen 13 v.18)
[..]

De kenners weten waarvan.
Maar iemand was me al voor, nu eens die andere zoeken die ik in gedachten had.
[KNE]-Mod
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:38:07 #48
27698 Doffy
pi_40637717
Haushofer, voor al uw ruimte-tijd krommingen en hebreeuwse vertalingen
'Nuff said
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:42:09 #49
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40637845
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:37 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Maar iemand was me al voor, nu eens die andere zoeken die ik in gedachten had.
Jesaja 53:5

..zijn striemen brachten ons genezing.

[ Bericht 6% gewijzigd door ThE_ED op 09-08-2006 11:44:43 (grr) ]
[KNE]-Mod
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:42:20 #50
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_40637851
Psalm 137: Gelukkig hij die jouw kinderen grijpt en op de rotsen verplettert.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')