Ik zal mij meedogenloos op hen wreken, in mijn toorn zal ik hen straffen, en dan, als mijn wraak hen treft, zullen ze weten dat ik de HEER ben.quote:
heb je t opgezocht; of heb je gewoon Samuel L Jackson vertaald?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zal mij meedogenloos op hen wreken, in mijn toorn zal ik hen straffen, en dan, als mijn wraak hen treft, zullen ze weten dat ik de HEER ben.
Helaas is dat met geen mogelijkheid te maken van het échte Ezechiël 25,17quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zal mij meedogenloos op hen wreken, in mijn toorn zal ik hen straffen, en dan, als mijn wraak hen treft, zullen ze weten dat ik de HEER ben.
Nieuwe Bijbelvertaling. Het is mij om het even welke vertaling je gebruikt, de user zegt niet welke vertaling hem aanspreekt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:39 schreef Doffy het volgende:
[..]
Helaas is dat met geen mogelijkheid te maken van het échte Ezechiël 25,17
Wel dus... Lettelijk de tekst.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:39 schreef Doffy het volgende:
[..]
Helaas is dat met geen mogelijkheid te maken van het échte Ezechiël 25,17
Goed, dat citaat is inderdaad letterlijk. Maar het héle citaat uit Pulp Fiction is een samenraapsel van andere brokstukjes.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Nieuwe Bijbelvertaling. Het is mij om het even welke vertaling je gebruikt, de user zegt niet welke vertaling hem aanspreekt.
De kenners weten waarvan.quote:"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the beast
with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the beast
for it is a human number, its number is Six hundred and sixty six."
Dat zit er dik in. En daarom wordt het enorm gezellig in de hel!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:17 schreef corc het volgende:
Ogen thuis dus, lieve fokkindertjes! En iedereen in US en B&H gaat naar de hel.
Jij vermaakt je wel met dit topic ey?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:04 schreef onemangang het volgende:
Deut 28:15 Maar als u de HEER, uw God, niet gehoorzaamt en zijn geboden en wetten, zoals ik ze u vandaag heb voorgehouden, niet nauwkeurig naleeft, zullen deze vervloekingen u treffen:
22 De HEER zal u treffen met tering en ontstekingen, met koorts en waanzin, met droogte, korenbrand en meeldauw, die u zullen achtervolgen en te gronde richten.
26 Vogels en roofdieren zullen zich aan uw lijken te goed doen, zonder dat iemand ze verjaagt.
28 De HEER zal u treffen met krankzinnigheid, blindheid en verstandsverbijstering
34 U zult gek worden van alles wat u voor uw ogen ziet gebeuren.
35 De HEER zal u treffen met vreselijke, ongeneeslijke zweren aan knieën en dijen, die u ten slotte van voetzool tot kruin bedekken.
1 Joh 4,8 God is liefde.
![]()
Jij snapt de ernst van zonde niet. Dat jij teksten uit het OT en NT combineert moet jij weten, maar de relatie tussen God en mens is door Jezus nogal veranderd, snap je?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:04 schreef onemangang het volgende:
Deut 28:15 Maar als u de HEER, uw God, niet gehoorzaamt en zijn geboden en wetten, zoals ik ze u vandaag heb voorgehouden, niet nauwkeurig naleeft, zullen deze vervloekingen u treffen:
22 De HEER zal u treffen met tering en ontstekingen, met koorts en waanzin, met droogte, korenbrand en meeldauw, die u zullen achtervolgen en te gronde richten.
26 Vogels en roofdieren zullen zich aan uw lijken te goed doen, zonder dat iemand ze verjaagt.
28 De HEER zal u treffen met krankzinnigheid, blindheid en verstandsverbijstering
34 U zult gek worden van alles wat u voor uw ogen ziet gebeuren.
35 De HEER zal u treffen met vreselijke, ongeneeslijke zweren aan knieën en dijen, die u ten slotte van voetzool tot kruin bedekken.
1 Joh 4,8 God is liefde.
![]()
Toch erg grappig dat God de mens zo heeft geschapen dat vrijwel niemand zich aan de 10 geboden kan houden...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:34 schreef Viperen het volgende:
[..]
Jij snapt de ernst van zonde niet. Dat jij teksten uit het OT en NT combineert moet jij weten, maar de relatie tussen God en mens is door Jezus nogal veranderd, snap je?
God gaf ons de geboden om aan te tonen dat we zondig zijn. Zonde vernietigt de mens. Door jezelf aan de geboden te houden, zul je rein leven. Maar in jou ogen is de straf op het je niet nauwkeurig houden aan de geboden buitensporig hoog. In mijn ogen is het terecht.
Ik dank God, omdat ik in Jezus heilig en puur mag zijn en dat ik overnieuw mag beginnen als ik de fout ben ingegaan. God is liefde, omdat Jezus de straf onderging die wij verdienen.
Eens zal elke tong belijden dat Jezus de Here der Heerscharen is![]()
.........naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis.....quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:51 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Toch erg grappig dat God de mens zo heeft geschapen dat vrijwel niemand zich aan de 10 geboden kan houden...
dus?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:54 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
.........naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis.....
'En God zag dat het goed was.'quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:51 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Toch erg grappig dat God de mens zo heeft geschapen dat vrijwel niemand zich aan de 10 geboden kan houden...
Ja, ik ben een mierenneukerquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:20 schreef Vandeplato het volgende:
"Eli, Eli, Lama Sabachtani?"
"Eli, Eli, Lama azavtani?"
Dat is in ieder geval niet mijn opzet. Geenszins.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:24 schreef Pracissor het volgende:
Ah gossie wat leuk, weer een verkapt christen-bash topic.
Offtopic maar kan je deze ook vertalen naar Hebreeuws cq melden of dit juist vertaald is :quote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:14 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, ik ben een mierenneukerZal nog even nadenken over een stuk tekst, er zijn genoeg mooie tussen te vinden
quote:Maar wanneer de heilige Geest over jullie komt, zullen jullie kracht ontvangen en van mij getuigen in Jeruzalem, in heel Judea en Samaria, tot aan de uiteinden van de aarde.’
Handelingen 1:8
Nou, een student Hebreeuws ben ik niet, en ik moet zeggen dat ik niet zo veel kennis van de taal heb, maar ik kan een poging doen. Het bijbelstuk wat jij aanhaalt is het volgende:quote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:12 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Offtopic maar kan je deze ook vertalen naar Hebreeuws cq melden of dit juist vertaald is :
26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
Handig zo'n Hebreeuws-student.
Quatsch, niemand is mijn Heer.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:34 schreef Viperen het volgende:
[..]
Eens zal elke tong belijden dat Jezus de Here der Heerscharen is![]()
Maar iemand was me al voor, nu eens die andere zoeken die ik in gedachten had.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:17 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Een Engelse versie:
Revelations ch. xiii v. 18 (openbaringen 13 v.18)
[..]
De kenners weten waarvan.![]()
![]()
![]()
Jesaja 53:5quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:37 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Maar iemand was me al voor, nu eens die andere zoeken die ik in gedachten had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |