abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40614183
quote:
"Ik mocht van Cohen niet met de pers praten"

DOCHTER ONTVLUCHT AMSTERDAM NA GRUWELDOOD VADER

Gijsbert Termaat & Tjerk de Vries, De Telegraaf, 8 april 2005

Terwijl de Amsterdamse politie de tanden stukbijt op het onderzoek naar de dood van de 65-jarige Daan de Haas, kwijnt diens dochter weg van verdriet in een dorp ver verwijderd van de hoofdstad. De 40-jarige vrouw wil niet met haar naam in de krant. "Ik ga kapot van ellende en leef op medicijnen. Ik wil met rust worden gelaten."

In de nacht van 16 op 17 februari van dit jaar wordt haar alleenwonende vader dodelijk verbrand gevonden in zijn huis aan het Pierre Cuypershof in Amsterdam-West. De brand blijkt aangestoken te zijn en op de deur van het slachtoffer prijken de resten van een hakenkruis.

"Natuurlijk zijn er dan meteen bepaalde mensen verdacht", zegt de dochter. "Maar ik wil niet met de beschuldigende vinger wijzen. Er moeten geen onschuldige mensen worden gestraft."

Haar vader, een gepensioneerde loodgieter, had weleens wat ruzietjes met de jongeren in de buurt. Allochtone jongeren. "Maar dat maakt mijn vader nog geen racist! Het maakt niet uit waar die jongeren vandaan komen. Als ze lastig waren, dan zei mijn vader er wat van. Of ze nou uit Marokko of Friesland komen. Mijn pa ging juist heel erg goed om met zijn Marokkaanse buren. Hij heeft nog het suikerfeest met ze gevierd en is er heel goed opgevangen na de dood van mijn oma, zijn moeder."

Daan de Haas was verzot op dieren. "Iedere dag haalde hij oud brood om de ganzen te voeren. Die beesten kwamen al aanrennen als ze mijn vader zagen. Ook haalde hij altijd visresten om de reiger in de buurt te voeren. Dat beest staat er nog steeds iedere dag te wachten…"

Toen op een dag enkele jongeren uit de buurt 'zijn' reiger bijna doodreden, werd de heer De Haas kwaad. "'Als jullie aan die reiger komen, kom je aan mij', heeft-ie toen geschreeuwd", vertelt zijn dochter.

Over het onderzoek naar de dood van haar vader laat de politie niets los. Ook niet tegen de nabestaanden. "Mijn broer en ik horen niets. Ik weet dat ze erbovenop zitten en ik hoop alleen maar dat de dader wordt gestraft. Ik ben wel gebeld door burgemeester Cohen. Hij vroeg of ik niet met de pers wilde praten. Ze zijn bang voor represailles."

De door verdriet overmande 40-jarige dochter is kapot. Kwaad is ze niet eens. "Misschien komt dat nog. Nu voel ik geen woede, alleen maar enorm veel verdriet. Iedere week kwam mijn vader nog naar me toe. Het was zo'n lieve man. Hij heeft ooit een keer zijn nek gebroken en was voor tachtig procent gehandicapt, maar iedere maandag was-ie er. Keken we samen The Bold and The Beautiful. Hij leefde gescheiden van mijn moeder, maar ze gingen prima met elkaar om. Elke dag bracht hij haar De Telegraaf als hij hem zelf uit had. Ik heb zoveel pijn en verdriet, zonder valium had ik dit niet overleefd."

Ziek van verdriet en ziek van de hoofdstad is ze. "Ik ben veertien jaar taxichauffeur geweest in Amsterdam en heb er achter de bar gestaan. Ik ben een geboren Amsterdamse, maar heb het nu helemaal gehad met die stad!" De politie laat weten dat het onderzoek nog loopt, maar dat er geen nieuwe ontwikkelingen zijn.
quote:
AMSTERDAM - Justitie stopt met het zoeken naar de stichters van een brand in een woning op het Pierre Cuypershof in Amsterdam-Geuzenveld. Daarbij kwam op 17 maart 2005 de 65-jarige voormalige loodgieter Daan de Haas om.

De brand veroorzaakte commotie in de buurt omdat op de deur van het slachtoffer een soort hakenkruis was gekalkt.

Buurtbewoners vreesden destijds dat het om een racistische daad zou gaan, omdat de Amsterdammer zich nogal eens kritisch zou hebben uitgelaten over allochtone hangjongeren.

Het openbaar ministerie meldde vandaag geen verdachten te kunnen vinden en zal het onderzoek slechts voorzetten als er nieuwe aanwijzingen zijn. Uit eerder onderzoek bleek dat De Haas door verstikking in zijn slaapkamer om het leven was gekomen.

Kort voor de brand heeft een groep hangjongeren op de hoek van de straat gestaan. Na een explosie, die voorafging aan de brand, heeft een getuige twee jongeren zien wegrennen in de richting van de Sam van Houtenstraat.

Een jongen sprong in een gereedstaande auto met draaiende motor en openstaand portier, die vlak bij de hoek van de Sam van Houtenstraat en het Pierre Cuypershof was geparkeerd.

In diezelfde nacht brandde even later een auto uit in de A.M. de Jongstraat, niet al te ver verwijderd van het Pierre Cuypershof.

Oproepen in de televisieprogramma's Opsporing verzocht en Ter plaatse leverden geen aanwijzingen op. Ook de beloning van 20.000 euro leidde niet tot aanhoudingen.[/b]
Mocht iemand nog iets weten, neem dan contact op met de politie. De burgemeester in oorlogstijd is even thee drinken.....

[ Bericht 0% gewijzigd door manhattan op 08-08-2006 17:33:57 ]
pi_40614336
Leuk hoor, Nederland...
pi_40614430
Als je Marokkaan bent, kun je in Amsterdam alles flikken...
pi_40614522
Over welke informatie beschikt Cohen om de dochter te adviseren onder te duiken i.v.m. represailles?
Sportieve inbreng
pi_40614544
Dus als ik het goed begrijp wordt dit in de doofpot gestopt omdat er marokkanen bij bertrokken kunnen zijn.
Dat heeft dus niks meer met politieke korrektheid te maken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_40614583
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:29 schreef longinus het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wordt dit in de doofpot gestopt omdat er marokkanen bij bertrokken kunnen zijn.
Dat heeft dus niks meer met politieke korrektheid te maken.
ALLES.
Sportieve inbreng
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:37:02 #7
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_40614739
Ach ja. Die burgemeester belt haar op met die vraag om mocro's te beschermen.
Natuurlijk.
Leef lekker verder in je simpele wereld, vent. .
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_40614783
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:21 schreef -scorpione- het volgende:
Leuk hoor, Nederland...
Amsterdam, niet in elke plaats maken de Cohennetjes de dienst uit.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40614899
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:30 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

ALLES.
Nee hoor, helemaal niks..
Het is pure angst voor een oproer.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_40614906
Ouwe zaak in een rechts huiltopic, wat is de actuele relevantie?
pi_40614958
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:28 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Over welke informatie beschikt Cohen om de dochter te adviseren onder te duiken i.v.m. represailles?
Daar ben ik eigenlijk ook wel zeer benieuwd naar....
pi_40614972
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:42 schreef SCH het volgende:
Ouwe zaak in een rechts huiltopic, wat is de actuele relevantie?
Een moord op een autochtone Amsterdammer die bewust in de DOOFPOT is gestopt terwijl men weet wie de daders zijn!
Sportieve inbreng
pi_40614995
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:45 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Een moord op een autochtone Amsterdammer die bewust in de DOOFPOT is gestopt terwijl men weet wie de daders zijn!
Doofpot?

Ze hebben die vrouw een advies voor haar eigen veiligheid gegeven, daarom reageert ze nu ook anoniem.
pi_40615055
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:45 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Er wordt bijna elke dag een moord gepleegd in Amsterdam, logisch dat je er niet veel meer van hoort.
pi_40615100
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Doofpot?

Ze hebben die vrouw een advies voor haar eigen veiligheid gegeven, daarom reageert ze nu ook anoniem.
Hoor je wel wat je zegt ? Haar vader is levend verbrand en de burgemeester geeft het advies om te zwijgen omdat hij nog niet eens de veiligheid van één persoon kan garanderen.

Beetje hetzelfde als bij Theo Van Gogh: twee weken na de moord waren een aantal Marokkaantjes met fietskettingen op zoek naar Lieuwe (zijn zoontje) om hem af te tuigen....
pi_40615144
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:49 schreef manhattan het volgende:

[..]

Hoor je wel wat je zegt ? Haar vader is levend verbrand en de burgemeester geeft het advies om te zwijgen omdat hij nog niet eens de veiligheid van één persoon kan garanderen.
Speculatie.
quote:
Beetje hetzelfde als bij Theo Van Gogh: twee weken na de moord waren een aantal Marokkaantjes met fietskettingen op zoek naar Lieuwe (zijn zoontje) om hem af te tuigen....
Oh ja, blijf vooral de Telegraaf lezen
pi_40615190
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:50 schreef SCH het volgende:

Oh ja, blijf vooral de Telegraaf lezen
Grappig, heeft namelijk ook in De Volkskrant gestaan....
pi_40615233
Het is echt tijd voor een goede burgeroorlog in NL.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:56:47 #19
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_40615347
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:53 schreef -scorpione- het volgende:
Het is echt tijd voor een goede burgeroorlog in NL.
Die kunnen ze dan bij voorkeur op de akkers van diegenen uitvoeren die kankeren op de Randstad. Zien jullie ook eens een allochtoon van dichtbij.
Dan kunnen wij in de Randstad de eindscore bekijken en overgaan tot de orde van de dag.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_40615373
Ik had de ophef wel eens willen horen bij een allochtone Amsterdammer een hakenkruis op de deur was gekalkt en zijn huis in brand was gestoken waarbij hij om het leven kwam, net nadat hij ruzie had gehad met een goep autochtonen.

Dan zouden NOVA, Netwerk, TweeVandaag en de NOS elke vertegenwoordiger uit de multiculti-industrie voor de camera hebben getrokken en ons wekenlang hebben bestookt met zielige reportages.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40615374
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:56 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Die kunnen ze dan bij voorkeur op de akkers van diegenen uitvoeren die kankeren op de Randstad. Zien jullie ook eens een allochtoon van dichtbij.
Dan kunnen wij in de Randstad de eindscore bekijken en overgaan tot de orde van de dag.
Een oorlog midden in de stad is veeeel spannender
pi_40615375
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:52 schreef manhattan het volgende:

[..]

En in het NOS journaal
pi_40615399
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:57 schreef Tikorev het volgende:
Ik had de ophef wel eens willen horen bij een allochtone Amsterdammer een hakenkruis op de deur was gekalkt en zijn huis in brand was gestoken waarbij hij om het leven kwam, net nadat hij ruzie had gehad met een goep autochtonen.

Dan zouden NOVA, Netwerk, TweeVandaag en de NOS elke vertegenwoordiger uit de multiculti-industrie voor de camera hebben getrokken en ons wekenlang hebben bestookt met zielige reportages.
En een stille tocht
pi_40615605
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:58 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

En een stille tocht
Ja, en Cohen voorop....pontificaal voor alle camera's...
pi_40615683
Ik snap het niet helemaal. Het moest uit de media gehouden worden, terwijl onderaan staat dat het wel bij Opsporing Verzocht is geweest ?
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_40615729
En een topic op Fok!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_40616464
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:06 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Het moest uit de media gehouden worden, terwijl onderaan staat dat het wel bij Opsporing Verzocht is geweest ?
Cohen gaat (gelukkig) niet over het opsporingsbeleid van Justitie.....
pi_40616819
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:06 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Het bericht klopt ook niet - er is gewoon een veiligheidsadvies aan die vrouw gegeven. Heel netjes.
pi_40616841
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:52 schreef manhattan het volgende:

[..]

Laat maar zien.
pi_40617632
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat maar zien.
Ik heb geen volkskrant-account. Zoek het eens even op je eigen Lexis-nexis...
pi_40617666
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:11 schreef manhattan het volgende:

[..]

Ik heb geen volkskrant-account. Zoek het eens even op je eigen Lexis-nexis...
Nee.
pi_40617847

Wat een stelletje achterlijke lui hier zeg.
Heeft Nederland iemand die internationaal scoort hakt men hem hier neer. Hartstikke goe,d maar een echte nederlandse mentaliteit. En men maar zeiken op links. Wat zielig dit zeg.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40617978
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat maar zien.
Bewijs jij het tegendeel als je denkt dat het niet zo is
pi_40618026
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee.
Is ook op het journaal geweest
pi_40618034
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:21 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Bewijs jij het tegendeel als je denkt dat het niet zo is
Bewijzen dat iets niet in de krant staat?
pi_40618050
* SCH wacht op een slotje
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:24:04 #37
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40618060
quote:

[..]

Ik moest hier wel enigszins om lachen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_40618063
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:23 schreef VoreG het volgende:

[..]

Is ook op het journaal geweest
Laat maar zien.
pi_40618073
De bekende SCH retoriek

BRON,

BRON,

BRON,

Maar zelf iets onderbouwen, ho maar!
pi_40618121
Wat moet ik onderbouwen?

Dat van die bron heb ik geleerd van IksRee
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:26:33 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40618158
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:17 schreef One_of_the_few het volgende:

Wat een stelletje achterlijke lui hier zeg.
Heeft Nederland iemand die internationaal scoort hakt men hem hier neer. Hartstikke goe,d maar een echte nederlandse mentaliteit. En men maar zeiken op links. Wat zielig dit zeg.
Ja tuurlijk, eerst vind Time Magazine hem een toffe peer, dan kan dat niet, en nu wederom een nominatie, en dat kán met geen mogelijkheid. Hoor je!? Hij is 'soort links' en iets met thee. Vooral thee!
Want oei oei. Al die organisaties zoals Time hebben het wel mis hoor.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_40618178
quote:

[..]

''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40618220
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, eerst vind Time Magazine hem een toffe peer, dan kan dat niet, en nu wederom een nominatie, en dat kán met geen mogelijkheid. Hoor je!? Hij is 'soort links' en iets met thee. Vooral thee!
Typisch nederland. Iemand die er bovenuit steekt afschieten. Man wat zakken sommigen hier door het ijs zeg.
And that is the news.''
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:30:59 #44
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_40618318
Dat hele gezeik over die Theo van Gogh-parade heeft hier niet eens iets mee te maken. Behalve dat het advies van de burgervader hoe dan ook terecht was/is.
pi_40618340

Was dit toch bijna een fantopic zonder foto's geworden
pi_40618357
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:57 schreef Tikorev het volgende:

Komen de omroepen ook weer langs....
Jezus, wat een triest volk zeg(jij en Co).
Alles is de schuld van links en ik kan er niks aan doen want ik ben zielig. Ze moeten ook altijd mij hebben...
Ga je eigen verantwoordleijkheid pakken en loop niet zo te miepen. Je loopt zo te zeiken he over netwerk . heb je de laaste tijd gekeken?
Met een twee-luik over China, totaal niet pro-links?
Met het item gisteren over dat servische concentratiekamp? Wat is daar huilerig aan?
Ga naar die overlevenden toe en zeg dan nog eens dat netwerk van die zielige reportages maakt.
En dat mag stemmen..

[ Bericht 3% gewijzigd door One_of_the_few op 08-08-2006 19:39:08 ]
And that is the news.''
pi_40618419
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:30 schreef mvdlubbe het volgende:
Dat hele gezeik over die Theo van Gogh-parade heeft hier niet eens iets mee te maken. Behalve dat het advies van de burgervader hoe dan ook terecht was/is.
Men kan het niet hebben dat een linksig figuur in het buitenland beroemd wordt. Omdat die mensen daar minder kortzichtig zijn dan diegene waarop jij reageert en anderen.
Ik zou bijna het woord wat begint met een d in de mond nemen, maar ik ga me niet verlagen tot zulk gedrag
And that is the news.''
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:33:48 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40618424
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat was toch omdat Ayaan niet mocht winnen en ze perse een Nederlander wilden?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40618500
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat was toch omdat Ayaan niet mocht winnen en ze perse een Nederlander wilden?
pi_40618506
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Komen de omroepen ook weer langs.
Jezus, wat een triest volk zeg. Alles is de schuld en ik kan er niks aan doen want ik ben zieleig. Ze moeten ook altijd mij hebben.
Ga je eigen verantwoordleijkheid pakken en loop niet zo te miepen. Je loopt zo te zeiken he over netwerk enzo. heb je de laaste tijd gekeken. Met een twee-luik over China? Met het item gisteren over dat servische concentratiekamp. Ga naar ddie overlevenden toe en zeg dan nog eens dat netwerk van die zielige reportages maakt.
En dat mag stemmen..
Klein verzoekje: kun je even wat orde aanbrengen in dit psychotische gebrabbel, ik begrijp er geen kont van.

Oh, en Job Cohen is gewoon een zieke landverrader....
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:36:56 #51
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_40618544
Oh ja, Job Cohen. Dat is die man die die moslima hinderlijk liet volgen om te kijken of dat bij wet mogelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')