Misschien ben ik wel zelfstandig taxichauffeur.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:15 schreef Triggershot het volgende:
En als jouw baas stel ik dat het verantwoordelijker is om jou te vervangen als telefoniste wil je nog voor mij blijven werken.
Wanneer het mijn idee is dat een behandeling niet bijdraagt daar aan, wie ben jij dan om te bepalen dat dat wel zo is?quote:Je hoeft niet perse een gevaar voro je zelf om je omgeving te zijn, maar als je er echt last van hebt dat je niet meer van het leven kunt genieten, tsjaah dan ga ik er andere principes op na houden.
Weet ik je alsnog te vindenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel zelfstandig taxichauffeur.
Ja zo ken ik er ook nog wel eentje, wie zegt dat jouw keuze is besloten door de weldenkende alicey en niet door een onzekere en vooral onstabiele patient die onterecht middeltje vreest?quote:Wanneer het mijn idee is dat een behandeling niet bijdraagt daar aan, wie ben jij dan om te bepalen dat dat wel zo is?
Maar dan wordt het toch lastig om zware medicijnen te slikken.quote:
Jij weet dat niet beter dan ikzelf, wel?quote:Ja zo ken ik er ook nog wel eentje, wie zegt dat jouw keuze is besloten door de weldenkende alicey en niet door een onzekere en vooral onstabiele patient die onterecht middeltje vreest?
Mogelijkheden zatquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar dan wordt het toch lastig om zware medicijnen te slikken.
Als pro welquote:Jij weet dat niet beter dan ikzelf, wel?
Maar reden genoeg om te overdenken.quote:
Ook dan niet. Bij een medicijnenstudie leer je niet telepathie of de geldigheid van de overwegingen die iemand maakt overrulen.quote:Als pro wel
Wat was al voordehand duidelijk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar reden genoeg om te overdenken.
Ook vanuit jouw gedrag zal af te leiden zijn wat jouw toestand is lijkt me.quote:Ook dan niet. Bij een medicijnenstudie leer je niet telepathie of de geldigheid van de overwegingen die iemand maakt overrulen.
Daaruit is echter niet af te leiden wat voor prioriteiten ik stel. Een psychiater zal overigens niet lichtvaardig dwangbehandeling toepassen. De basis van een medische behandeling is toch vertrouwen tussen arts en patient, en dat kan daar eenvoudig door breken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat was al voordehand duidelijk.
[..]
Ook vanuit jouw gedrag zal af te leiden zijn wat jouw toestand is lijkt me.
Ik zei dan ook als ik het juridisch voormekaar kan krijgen en na afwegingen pas besluiten of het goed voor je is of niet, natuurlijk weet jij wat het beste voor je is, maar in zo een toestand kan volgens mij wel aangetoond worden of je wel ofniet helder kunt denken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daaruit is echter niet af te leiden wat voor prioriteiten ik stel. Een psychiater zal overigens niet lichtvaardig dwangbehandeling toepassen. De basis van een medische behandeling is toch vertrouwen tussen arts en patient, en dat kan daar eenvoudig door breken.
Als je het juridisch voor elkaar kunt krijgen is het meestal zo dat ik dan willekeurige mensen zou aanvallen oid, en dan is het redelijk duidelijk idd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zei dan ook als ik het juridisch voormekaar kan krijgen en na afwegingen pas besluiten of het goed voor je is of niet, natuurlijk weet jij wat het beste voor je is, maar in zo een toestand kan volgens mij wel aangetoond worden of je wel ofniet helder kunt denken.
Als ik dat niet voor mekaar krijg heb jij dan sowieso nix te vrezenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je het juridisch voor elkaar kunt krijgen is het meestal zo dat ik dan willekeurige mensen zou aanvallen oid, en dan is het redelijk duidelijk idd.
Ligt er aan. Een psychiater kan naar eigen inzicht iemand onder dwang laten opnemen. De rechter toetst pas achteraf.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik dat niet voor mekaar krijg heb jij dan sowieso nix te vrezen
Zou ik inbreng kunnen hebben in de psych zn besluit dan?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ligt er aan. Een psychiater kan naar eigen inzicht iemand onder dwang laten opnemen. De rechter toetst pas achteraf.
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou ik inbreng kunnen hebben in de psych zn besluit dan?
Gelukkig niet nee.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan heb je niets te vrezen, wel?
Ja uiteraard, maar al was ik echt je eerste naaste en was je in zo een toestand had je nog niets te vrezen dusquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gelukkig niet nee.Maar we hadden het over een hypothetisch geval.
Weet je wel zeker dat je je niet teveel zou opdringen in dat geval?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar al was ik echt je eerste naaste en was je in zo een toestand had je nog niets te vrezen dus
Misschien wel, geen idee.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Weet je wel zeker dat je je niet teveel zou opdringen in dat geval?
een taal is om dingen uit te leggen, het gebrek aan de taal is dat je beperkt tot woorden bent die je maar moet weten en op de juiste manier uit te drukken en ook de ontvanger het juist ontvangt zodat uberhaupt men begrijpt waar men het over heeft. Dat hele godgebeuren/spiritualiteit kan en IS voor iedereen anders.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, spiritualiteit in een kringetje thuis lijkt me eerder voor de hobby en pure interesse, ik heb het over patiënten die menen te lijden aan "spirituele stoornissen" je zal je toch op je patients niveau moeten verhogen/verlagen wil je weten waartie mee zit. Dan vraag ik me af is er bij geestelijke behandeling sprake van materiele inbreng?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |