quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:43 schreef DrMarten het volgende:
Krijg ik net een brief in de bus dat de volgende afspraak met mijn eigen arts niet doorgaat wegens ziekte van de beste man. Nu hebben ze me voor diezelfde dag ingepland bij de arts die mij in het ziekenhuis behandeld heeft. Alleen is dit een enorme eikel, ben tenslotte niet voor niks van arts veranderd. Nu maar eens denken wat ik hier aan ga doen. Zit er sterk over te denken om een afspraak bij een van de andere artsen te vragen.
goed geformuleerdquote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:40 schreef Spyronius het volgende:
Ik zou gewoon naar de afspraken balie bellen en je verhaal vertellen dat je geswitched bent van die arts omdat je niet goed met hem op kon schieten en of het mogelijk is om de afspraak om te zetten of naar een andere arts of wachten totdat de beste man weer beter is.
succes en sterkte ermee....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:03 schreef DrMarten het volgende:
Het is in principe een routineafspraak, maar toch belangrijk. Als de uitslagen weer eens tegenvallen wordt het tijd om door te pakken en dat wil ik niet met deze man. Denk dat ik morgen maar ga bellen
Ik had dus de scopie zonder enige verdoving, geen roesje pijnstiller NIETS dat ff voor de goede orde.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:18 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Het schijnt dat je normaal gesproken niets van de coloscopie zou moeten voelen/herinneren,
maar dat iedere patiënt weer anders op het roesje reageert. Als jij door een coloscopie getraumatiseerd bent of bijv. weet dat je in het verleden té wakker ondanks het roesje was, praat daar dan echt met je arts over en laat hem (in het laatste geval) beloven dat hij een extra dosis van het roesje zal laten toedienen!
Als je nu een goede arts hebt, zal dit absoluut bespreekbaar zijn! Sterkte!
Ik hoop voor je op eenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:11 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Nou, ben net terug uit het ziekenhuis. Het zit erin, afwachten denk ik maar?
En over 2 weken terug komen, opnieuw een kuur...
Dat hoop ik ookquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:33 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ik hoop voor je op eenresultaat! Heel veel suc6 en ik ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?
Jahoor, dat was wel duidelijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:31 schreef marlieske het volgende:
Ik had dus de scopie zonder enige verdoving, geen roesje pijnstiller NIETS dat ff voor de goede orde.
Anders had ik niet zo gepiept ben nl. niet echt een kleinzerig typje.
Okee, spannend!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:11 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Nou, ben net terug uit het ziekenhuis. Het zit erin, afwachten denk ik maar?
En over 2 weken terug komen, opnieuw een kuur...
Sterker nog, het wordt nog veel spannender... Ik weet niet of het door de Remicade komt, maar heb vannacht geslapen zoals ik de afgelopen 13 weken nog nooit heb gedaan. Vast als een blok beton. Normaliter heb ik vanwege de incontinentie iets in de shorts om die zooi op te vangen. 's Ochtends altijd smerig en dus verschonen. Vanochtend, niets...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:07 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Okee, spannend!
Ik ben inderdaad ook heel benieuwd hoe het gaat verlopen!![]()
Heb je ook nog steeds andere medicijnen ernaast?
Veel succes toegewenst!
Ja, dat heb ik wel, en de diarree is veel heftiger..quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:57 schreef Bora-Bora het volgende:
Een vraagje voor de vrouwelijke schrijvers hier:
hebben jullie soms ook het idee meer darmpijnen te hebben tijdens je menstruatie? Dat het één op het ander inwerkt ofzo?...
Euh ja hoor dan heb je wel meer last, alleen zit mijn cyclus nu ook een beetje raar in elkaar, ik ben onlangs gestopt met de pil en dan doet je lijf zowiezo raar, daarbij slik ik nu ook geen medicijnen meer voor de CU.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:57 schreef Bora-Bora het volgende:
hebben jullie soms ook het idee meer darmpijnen te hebben tijdens je menstruatie? Dat het één op het ander inwerkt ofzo?...
Nee, was ook valse hoopquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:50 schreef marlieske het volgende:
Misschien ben je zo uitgeput of opgebrand van de indrukken van die dag, dat je daarom zo goed hebt geslapen? Ik heb nl nog nooit meegemaakt dat je zo snel van welk medicijn dan ook de werking voelt.
Maar ja ik sluit niets meer uit, alles kan heb ik al gemerkt.
Haha, thxx lovequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:54 schreef Bora-Bora het volgende:
Nou, eerlijk gezegd zou het best kunnen!
De werking van Remicade is nl. echt heel radicaal!
Klinkt goed, Whizkid!![]()
We duimen voor je.
* Beeselcity meldt zich ook...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:57 schreef Bora-Bora het volgende:
Laat dat nou net de belangrijkste zijn.....quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:52 schreef BierKoning het volgende:
behalve een CRP van 9
En wat reageer jij lekker snelquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:59 schreef MacNificent het volgende:
[..]
Laat dat nou net de belangrijkste zijn.....![]()
Als ik de post van jovak mag geloven studeer jij geneeskunde? Dan ben je bij een dergelijke opmerking ongetwijfeld op de hoogte van de andere zaken waar ik op getest ben. Zou jij mij die dan even willen vermelden en dan mij willen uitleggen waarom deze CRP van 9 gerelateerd is (en dus in dit topic voor mij belangrijk zou zijn) aan mijn darmziekte?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:59 schreef MacNificent het volgende:
[..]
Laat dat nou net de belangrijkste zijn.....![]()
Heb dit gevonden: http://www.voedingscentru(...)ap+en+foliumzuur.htmquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:46 schreef Raissa het volgende:
Ik slik al een aantal weken/maanden foliumzuur en moet om de 4 weken een B12-injectie krijgen. Heeft iemand enig idee waarom foliumzuur belangrijk is? Bij een zwangerschap is het om te voorkomen dat het kindje een open ruggetje krijgt maar wat doet ons lichaam er zelf mee?
In zijn profiel staat 4de jaars MBO verpleegkunde.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:32 schreef BierKoning het volgende:
[..]
Als ik de post van jovak mag geloven studeer jij geneeskunde? Dan ben je bij een dergelijke opmerking ongetwijfeld op de hoogte van de andere zaken waar ik op getest ben. Zou jij mij die dan even willen vermelden en dan mij willen uitleggen waarom deze CRP van 9 gerelateerd is (en dus in dit topic voor mij belangrijk zou zijn) aan mijn darmziekte?
Ik zou het op prijs stellen als andere users hier nog niet inhoudelijk op reageren voordat MacNificent er op reageert, ik ben erg benieuwd naar zijn reactie.
Yepquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:02 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Heb dit gevonden: http://www.voedingscentru(...)ap+en+foliumzuur.htm
http://www.voedingscentru(...)+%28vitamine+B11%29/quote:Gevolgen van een tekort
Een ernstig tekort aan foliumzuur kan bloedarmoede, darmstoornissen, vermoeidheid en geboorteafwijkingen veroorzaken. Te weinig foliumzuur kan ook leiden tot een te hoog homocysteïnegehalte in het bloed. Dit geeft mogelijk een hoger risico voor hart- en vaatziekten.
Wat is er in hemelsnaam mis met een CRP van 9. Als je dat bij mij bepaald heb ik dat misschien nu ook wel. Een CRP van 9 is goed. Dat wist die verpleger niet. En jij denk ik ook niet. Dus eigenlijk is er helemaal geen sprake van patientonvriendelijk gedrag.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:39 schreef jovak het volgende:
[..]
En wat reageer jij lekker snelAls ongeveer alle waardes die fout kunnen zijn fout zijn ben je blij als er nog maar een waarde in het rood staat. Been there done that
MIsschien in het kader van je opleiding een tip ? Zo'n opmerking is niet echt patient vriendelijk.De opmerking zelf is opzich waardevol. alleen erg jammer dat je er een (
) smile achter zet waardoor je dus een patient gewoon belachelijk maakt.
![]()
Het is Engelsquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:29 schreef Bora-Bora het volgende:
Waar is CRP ook alweer de afkorting van? Ik ben de NL benamingen niet meer zo gewend...
Dit was dit een reactie die ik niet graag wilde zien, ik ben me hier zeer zeker ook zelf van bewust dat dit geen slecht resultaat isquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:00 schreef DDM het volgende:
[..]
Wat is er in hemelsnaam mis met een CRP van 9. Als je dat bij mij bepaald heb ik dat misschien nu ook wel. Een CRP van 9 is goed. Dat wist die verpleger niet. En jij denk ik ook niet. Dus eigenlijk is er helemaal geen sprake van patientonvriendelijk gedrag.![]()
Zeg Dok, ff snel een vraagje tussendoor: Verslavings-gehalte van Tramadol... Hoog?quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:01 schreef de_dokter het volgende:
Gebruik je toevallig geen MTX of Methotrexaat? Daar doe je vaak foliumzuur bij voor de misselijkheid. MTX wordt ook bij M.Crohn gebruikt
Was dit een reactie op mij of op iemand anders? Ik probeer namelijk niet zwanger te worden.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:01 schreef de_dokter het volgende:
Gebruik je toevallig geen MTX of Methotrexaat? Daar doe je vaak foliumzuur bij voor de misselijkheid. MTX wordt ook bij M.Crohn gebruikt
Dat kan. Budenofalk (budesonide) is net zoals prednison een corticosteroid.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:28 schreef Hanneke1983 het volgende:
Iemand ervaring met budenofalk?
Ik heb c.a 1.5 maand á 2 maanden 3 capsules geslikt en heb hierdoor een dikkere kop gekregen (doet me denken aan mijn prednison ervaring), mag gelukkig nu overstappen op 2 capsules per dag.
Maar merk weinig verschil met het aantal crohn-aanvallen wat ik heb e.d
Je moet em gewoon recht aankijken, aanwijzen met je rechter wijsvinger en zeggen:quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:26 schreef Hanneke1983 het volgende:
Rotzooi dus
Mijn pentasa (8 pillen op een dag) werken voor geen meterZijn blijkbaar echte onderhoudspillen en als je een ontstking hebt, doen die niks meer, blijkt.. Dan is er "zwaarder geschut" voor nodig..
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:48 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Je moet em gewoon recht aankijken, aanwijzen met je rechter wijsvinger en zeggen:
'You've got to ask yourself one question: 'Do I feel lucky?' Well, do ya punk?'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |