Ja dat is een goed idee ! bedanktquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik raad je aan om naar de bibliotheek te gaan en daar het laatste nummer van de Consumentenbond eens in te kijken. Staat een goed artikel in over hoe een goed matras/bed niet per se duur hoeft te zijn.
Er staat bijvoorbeeld een handig overzicht in van de typen matrassen. Om alvast te kiezen welk type het beste bij jou zou passen. En het rekent af met wat fabeltjes.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:05 schreef Schubbekut het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee ! bedankt![]()
misschien had ik dit topic beter in LIF kunnen plaatsen![]()
had Ikea niet altijd van die afwijkende maten?quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:44 schreef Schubbekut het volgende:
Dus Ikea zijn prima bedden (matrassen)?![]()
Niet dat ik weet, wanneer is het afwijkend? Hier hebben we geloof ik 160x200quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:13 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
had Ikea niet altijd van die afwijkende maten?
of is dat tegenwoordig niet meer.... ?
nu moet de consumentenbond nog eens duurtesten gaan uitvoeren, zal je zien dat er heel wat anders uit de bus komt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik raad je aan om naar de bibliotheek te gaan en daar het laatste nummer van de Consumentenbond eens in te kijken. Staat een goed artikel in over hoe een goed matras/bed niet per se duur hoeft te zijn.
Hmm maar hoe weet je welk type het beste bij mij past? Ik heb nooit anders gekend dan binnenvering ...quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er staat bijvoorbeeld een handig overzicht in van de typen matrassen. Om alvast te kiezen welk type het beste bij jou zou passen. En het rekent af met wat fabeltjes.
Ik kan 't stuk niet reproduceren (heb 't ook niet bij de hand). Maar bij typen matrassen gaat het bijv. over lichaamsgewicht, type bedbodem dat erbij past en of je koel of juist warm wil liggen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:26 schreef Schubbekut het volgende:
[..]
Hmm maar hoe weet je welk type het beste bij mij past? Ik heb nooit anders gekend dan binnenvering ...
en over welke fabeltjes heb je het?
OK en hebben die mensjes bij de Ikea daar verstand van ? Weten die wat goed is voor welke ruggenwervel ect ? Ligt latex bijv echt lekkerder dan binnenvering ? (ook al is het latex matras dunner?)quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan 't stuk niet reproduceren (heb 't ook niet bij de hand). Maar bij typen matrassen gaat het bijv. over lichaamsgewicht, type bedbodem dat erbij past en of je koel of juist warm wil liggen.
Een fabeltje is bijv. dat als je 's nachts veel draait in bed je bed/matras niet goed zou zijn.
Nee, daar zou ik niet van uitgaan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:40 schreef Schubbekut het volgende:
[..]
OK en hebben die mensjes bij de Ikea daar verstand van ? Weten die wat goed is voor welke ruggenwervel ect ? Ligt latex bijv echt lekkerder dan binnenvering ? (ook al is het latex matras dunner?)
Sterker nog, de CB test zelf helemaal niets, ze verzamelen alleen info en bundelen dat. Als intro in het onderwerp handig, maar meer niet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:16 schreef klipper het volgende:
[..]
nu moet de consumentenbond nog eens duurtesten gaan uitvoeren, zal je zien dat er heel wat anders uit de bus komt.
Hoeveel heb je ervoor betaald dan ? Ik heb geen zin om voor het merk alleen al 700 euro te betalenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:02 schreef Dementor het volgende:
Auping Basic hier.
Voorheen ook Auping gehad en ik wil niets anders meer
Als het nog nodig is, kan ik je die test van de consumentenbond wel mailen, ik heb hem digitaalquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:05 schreef Schubbekut het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee ! bedankt![]()
dump em dan hier effe neer; zijn wel meer mensen met interesse denk ik (waaronder ikquote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:48 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Als het nog nodig is, kan ik je die test van de consumentenbond wel mailen, ik heb hem digitaal
Dus als je lichaam niet in de juiste vorm is door een verkeerde houding vererger je dit alleen maar.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:47 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden bij Beter Bed bodems en matrassen gekocht (2matrassen en 2bodems voor de prijs van 1 aangezien ik een lits jumaux heb)
de bodem die ik heb is niet heel speciaal ofzo en het matras is de goedkope variant van het 'nasa traagschuim' matras. Dit matrasm ligt echt heerlijk!!! is echt een aanrader, het vormt naar je lichaam en je hebt dus geen druk op verkeerde plaatsen
tis een pdf bestand, als jij me uitlegt hoe ik die hier op t forum krijg, dan wil ik hem wel postenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:02 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
dump em dan hier effe neer; zijn wel meer mensen met interesse denk ik (waaronder ik)
e-mail het me anders maar naar g_subelle apenstaarten hotmail . comquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:46 schreef Burbujas het volgende:
[..]
tis een pdf bestand, als jij me uitlegt hoe ik die hier op t forum krijg, dan wil ik hem wel posten
geen klachten hoor.. Mijn vriend loopt al anderhalf jaar met rugklachten rond, en als hij bij mij geslapen heeft heeft hij minder last van z'n rug als dat hij in zijn eigen (hardere) bed geslapen heeft.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:15 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dus als je lichaam niet in de juiste vorm is door een verkeerde houding vererger je dit alleen maar.
Geen bodem. Een matras kan er direct bovenop.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:34 schreef elcastel het volgende:
Ik zit even te kijken bij die IKEA bedden, maar waar bouw je je boxspring nou eigenlijk mee op ? Neem ik dan een matrasbodem en daarop een binnenveringsmatras ofzo ? Ik wil gewoon een blok matras van 40 cm hoog ofzo, met hele kleine pootjes (net los van de grond, desnoods helemaal niet) eronder.
Een boxspring is een type bodem.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen bodem. Een matras kan er direct bovenop.
Thanks, zo had ik het me ook voorgesteld, nu weet ik het dus zeker.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:15 schreef Mastroianni het volgende:
Een boxspring is een type bodem.
Je hebt zeg maar drie grote groepen bodems die in NL veel verkocht worden, dat zijn boxsprings, spiraalbodems en lattenbodems. Dan heb je ook nog andere soorten bodems (schoteltjesbodems of gaatjesboard e.d. maar dat is echt maar een klein aantal wat er nog verkocht wordt).
Dit is een behoorlijk dure boxspring (Vi-Spring):quote:Op woensdag 20 september 2006 21:05 schreef elcastel het volgende:
[..]
Thanks, zo had ik het me ook voorgesteld, nu weet ik het dus zeker.
Dat is nou juist net wél de bedoeling, ondersteuning daar waar je het nodig hebt. Echt óp een matras liggen is juist niet de bedoeling.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:46 schreef Bierkameel het volgende:
Nou die bovenste veert behoorlijk door, lijkt me ook niet de bedoeling.
Klopt, althans dat lees ik overal. Wat ik ook las is dat die comfortzones in de praktijk een beetje onzin zijn, omdat iedereen anders ligt. Eigenlijk zou je in het ideale geval een matras op maat moeten laten maken, met de zone's op de voor jou ideale plaatsen. De een slaapt in een foetushouding, de ander ligt op z'n zij ... sommigen draaikonten de hele nacht ...quote:Op donderdag 21 september 2006 17:33 schreef Mastroianni het volgende:
Dat is nou juist net wél de bedoeling, ondersteuning daar waar je het nodig hebt. Echt óp een matras liggen is juist niet de bedoeling.
De échte topmerken gebruiken inderdaad geen comfortzones. Voornamelijk om de door jou genoemde reden inderdaad. Neemt niet weg dat een aantal mensen wel baat hebben bij comfortzones hoor. Voornamelijk mensen die hun schouders maar moeilijk kwijt kunnen normaal gesproken.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:36 schreef elcastel het volgende:
[..]
Klopt, althans dat lees ik overal. Wat ik ook las is dat die comfortzones in de praktijk een beetje onzin zijn, omdat iedereen anders ligt. Eigenlijk zou je in het ideale geval een matras op maat moeten laten maken, met de zone's op de voor jou ideale plaatsen. De een slaapt in een foetushouding, de ander ligt op z'n zij ... sommigen draaikonten de hele nacht ...
Ja die comfortzones zullen wel op de meest bekende plekken zitten.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:56 schreef Mastroianni het volgende:
De échte topmerken gebruiken inderdaad geen comfortzones. Voornamelijk om de door jou genoemde reden inderdaad. Neemt niet weg dat een aantal mensen wel baat hebben bij comfortzones hoor. Voornamelijk mensen die hun schouders maar moeilijk kwijt kunnen normaal gesproken.
De boxspring die je nu hebt is niet meer goed, zelfs als hij nieuw de beste boxspring had geweest die er toen te koop was. De reden is heel simpel, het is versleten. Een goed matras gaat max. 15 jaar mee. Een goed onderbed ongeveer het dubbele. De meeste matrassen gaan echter maar een jaar of 10 mee en matrassen van een mindere kwaliteit ergens tussen de 5 en 7 jaar. Dus met 18 jaar is je matras sowieso HARD aan vervanging toe...quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:47 schreef Schubbekut het volgende:
Ola!
Ik ga dus een nieuw bed kopen omdat mijn rug het besterft .
Ik heb rond de 300 max. 400 euro uit te geven aan een goed (140x200) bed.
Maar , hoe weet ik wat goed ligt? Ik heb (had) nu een goede boxspring , maar die is 18 jaar oud en de veren in het matras zijn slap aan het worden , waardoor ik het gevoel heb op mijn botten te slapen .
Daarnaast wil ik goede stevigheid voor als we met zijn twee zijn
En waarom is een boxspring bed beter dan een lattenbodem ? Bij mijn vriend met een 1persoons bed met lattenbodem slaap ik prima (lekker stevig wat harder) terwijl bij mijn bed rollen we naar elkaar toe en zakt het hele bed in, terwijl dit een "goed" bed is ..
Waar kan ik goede bedden kopen voor niet te veel geld en wat is nu echt goed voor je rug en ondersteuning?
Kuilvorming is in 99% van de gevallen het loslaten van de lijm. Het is alleen maar een estetisch probleem. De binnenvering zit in een soort van "bak" gemaakt van schuim en latex (net wat je gekozen hebt) maar die bak is eigenlijk wat te groot. Het hele zooitje wordt onder de lijm gespoten en in een pers gefrot waardoor de bak aan de vering verankerd is. Laat nu die lijm los gaan de buitenranden weer naar oorspronkelijke dikte en doordat het bovenblad doorhangt zie je een kuil.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:36 schreef Tan het volgende:
Tip: neem geen twee éénpersoons maar een tweepersoons. Wij hadden vanwege de beruchte kuil in het midden aanvankelijk twee éénpersoonsmatrassen maar daar komt op den duur een richel tussen. Hoor het echt bij heel veel mensen. Snap ook niet hoe het kan, je zou verwachten dat ze juist platter worden en dichter tegen elkaar komen te liggen. Niet dus
Nu slapen we al weer anderhalf jaar op een tweepersoons matras en we hebben nog geen kuil ;-)
Waar lul jij nu weer over? Hoe duurder hoe meer zones. Nou ja, niet perse meer zones maar net wat JIJ het lekkerste vindt.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:56 schreef Mastroianni het volgende:
De échte topmerken gebruiken inderdaad geen comfortzones.
Je hebt kuilvorming en contourvorming. Kuilvorming is als de vering echt versleten raakt en dat heeft wel degelijk te maken met je slaapcomfort. Contourvorming is bijv als je je matras niet vaak genoeg keert, en de lagen wol/zijde/linnen/kasjmier e.d. inzakken aan een kant. Dat is normaal en kan inderdaad geen kwaad.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:28 schreef __________ het volgende:
[..]
Kuilvorming is in 99% van de gevallen het loslaten van de lijm. Het is alleen maar een estetisch probleem. De binnenvering zit in een soort van "bak" gemaakt van schuim en latex (net wat je gekozen hebt) maar die bak is eigenlijk wat te groot. Het hele zooitje wordt onder de lijm gespoten en in een pers gefrot waardoor de bak aan de vering verankerd is. Laat nu die lijm los gaan de buitenranden weer naar oorspronkelijke dikte en doordat het bovenblad doorhangt zie je een kuil.
Heeft verder geen fuck te maken met je slaap comfort.
Vi-Spring en Tréca de Paris gebruiken beide geen zones, en dat zijn toch twee van de duurste merken die er te krijgen zijn. Ook twee van de allerbeste trouwens.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:34 schreef __________ het volgende:
[..]
Waar lul jij nu weer over? Hoe duurder hoe meer zones. Nou ja, niet perse meer zones maar net wat JIJ het lekkerste vindt.
Tip: Je kan zelfs personal bedding laten maken ....
Da's vreemd. Dat is nu weer een probleem dat ik nooit ben tegengekomen?quote:Op donderdag 21 september 2006 21:52 schreef Mastroianni het volgende:
Kuilvorming is als de vering echt versleten raakt en dat heeft wel degelijk te maken met je slaapcomfort.
Als de lagen samengeperst zijn kan het geen kwaad? In welk opzicht? Ik denk dat de drukverdeler niet zal drukverdelen en de comfortlaag niet zal comforten als het platgedrukt is.quote:Contourvorming is bijv als je je matras niet vaak genoeg keert, en de lagen wol/zijde/linnen/kasjmier e.d. inzakken aan een kant. Dat is normaal en kan inderdaad geen kwaad.
Uhmmmm, vooral bij de matrassen die met hotmelt geknutseld zijn (kutlijm) maar de andere ook wel maar die zelden.quote:Het probleem wat je zelf beschrijft ben ik zelf echt nog nooit tegengekomen en vraag me af bij wat voor cheapo matrassen dat gebeurt.
quote:Vi-Spring en Tréca de Paris gebruiken beide geen zones, en dat zijn toch twee van de duurste merken die er te krijgen zijn. Ook twee van de allerbeste trouwens.
Hmm, eigenlijk wel ja. Maar met de aantekening dat alles wat je wil mogenlijk is natuurlijk. Als jij in je bed een matje veren op gelijke sterkte wil kan dat. Wil je een rond bed kan dat. Alles kan. Als je maar betaald.quote:Je hebt het toch niet over Personal Bedding van Auping he? Over een flop gesproken
Meh, draaddikte. Wij hebben maar bepaalde standaard maten op voorraad maar op bestelling kan alles.quote:Als je échte Personal Bedding wilt hebben kun je eigenlijk alleen bij Vi-Spring terecht. Die maken ook 'bespoke' matrassen en boxsprings, dan kun je tot op de gram aangeven hoeveel kasjmier/zijde e.d. je erin wilt. Je kunt de draaddikte v/d veren uitzoeken e.d. maar dat is vér buiten het bereik v/d gemiddelde mens.
Niet helemaal eerlijk. Wel tegengekomen maar geen probleem. Een matras heeft een gegarandeerde levensduur van 8 jaar. LANG na die 8 jaar zijn er matrassen waar de vering van begint te verslijten.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:11 schreef __________ het volgende:
Da's vreemd. Dat is nu weer een probleem dat ik nooit ben tegengekomen?
Moet je voor de gein maar eens een matras van een jaar of 18 oud bekijken... Dan zitten er absoluut veren in die behoorlijk wat veerkracht verloren zijn.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:11 schreef __________ het volgende:
Da's vreemd. Dat is nu weer een probleem dat ik nooit ben tegengekomen?
Het is niet alsof het door elkaar heen gaat lopen o.i.d. Maar met natuurlijke materialen is het gewoon normaal dat het allemaal iets compacter wordt. Kijk maar eens bij een matras van Hästens van een jaar of 3/4 oud... Het is geen latex of polyether dat amper vervormt.quote:Als de lagen samengeperst zijn kan het geen kwaad? In welk opzicht? Ik denk dat de drukverdeler niet zal drukverdelen en de comfortlaag niet zal comforten als het platgedrukt is.
Zeker van die PMK/Matrassenhal achtige matrassen zijn dat.quote:Uhmmmm, vooral bij de matrassen die met hotmelt geknutseld zijn (kutlijm) maar de andere ook wel maar die zelden.
Dat je het al hebt over een matje met veren geeft aan dat je het echt over een totaal ander segment hebt. Die echte topmerken, die merken die geen comfortzones e.d. gebruiken, gebruiken ook geen 'matje'. Nee, die zetten de veren er handmatig in en die worden met de hand genopt om alles op z'n plek te houden. Zelfs de side-stitching gebeurt compleet met de hand bij Vi-Spring. Er wordt bij Vi-Spring geen enkele vorm van lijm gebruikt in het matras, zelfs niet in de zakjes van de pocketveren. Zelfs die zijn genaaid. Nogmaals, dit segment is totaal niet van toepassing op dit topic.quote:
Oh, die rammen er gewoon een matje met veren in? My ass.
Auping Personal Bedding is zéér beperkt. Je hebt keuze uit de basismatras in soft/medium of firm. En dan heb je keuze uit een zestal toplagen. Er zijn natuurlijk ook wel voordeligere matrassenmakers die matrassen in speciale vormen e.d. maken, maar dat is over het algemeen nou niet echt van een goede kwaliteit...quote:Hmm, eigenlijk wel ja. Maar met de aantekening dat alles wat je wil mogenlijk is natuurlijk. Als jij in je bed een matje veren op gelijke sterkte wil kan dat. Wil je een rond bed kan dat. Alles kan. Als je maar betaald.
En daarmee bedoel je dat je 90/200 e.d. op voorraad hebt maar dat je best een keertje 90/210 kunt leveren?quote:Meh, draaddikte. Wij hebben maar bepaalde standaard maten op voorraad maar op bestelling kan alles.
Dat is geen probleem. Matrassen hebben een levensduur van ongeveer 8 jaar. Ze gaan wel langer mee maar dan krijg je dit soort dingen op de nog langere duur ja.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:34 schreef Mastroianni het volgende:
Moet je voor de gein maar eens een matras van een jaar of 18 oud bekijken... Dan zitten er absoluut veren in die behoorlijk wat veerkracht verloren zijn.
dus met de hand duwen ze er allemaal dezelfde veren in??? gebruik dan zeker matjesquote:Dat je het al hebt over een matje met veren geeft aan dat je het echt over een totaal ander segment hebt. Die echte topmerken, die merken die geen comfortzones e.d. gebruiken, gebruiken ook geen 'matje'. Nee, die zetten de veren er handmatig in en die worden met de hand genopt om alles op z'n plek te houden. Zelfs de side-stitching gebeurt compleet met de hand bij Vi-Spring. Er wordt bij Vi-Spring geen enkele vorm van lijm gebruikt in het matras, zelfs niet in de zakjes van de pocketveren. Zelfs die zijn genaaid. Nogmaals, dit segment is totaal niet van toepassing op dit topic.
Ik mis echt de "nonsense" . Met die zone's is al beter dan wat ik een gevangenis bedje noem. Laag veren, laagje schuim, hoeske.quote:Maar als zelfs dit soort merken niet meedoen aan nonsens zoals comfortzones, waarom zou het bij een voordeliger matras dan wél werken?
Whehehe ... ben jij een beddekes verkoper? Nou, die aantal keuzes is aan de tussenpersoon natuurlijk. Nouja, ook weer niet helemaal, als het aantal veranderingen teveel is is het geen personal bed meer maar gewoon iets wat je zelf wil.quote:Auping Personal Bedding is zéér beperkt. Je hebt keuze uit de basismatras in soft/medium of firm. En dan heb je keuze uit een zestal toplagen. Er zijn natuurlijk ook wel voordeligere matrassenmakers die matrassen in speciale vormen e.d. maken, maar dat is over het algemeen nou niet echt van een goede kwaliteit...
210 hebben we niet als vering.. Dat zijn 2 extra 5 cm schuimstukskes aan beide zijden op je kern met een ietwat grotere hoes. We maken tot 2 meter als normale kern, tot 220 plakken we er schuim aan. 80 en 90 zijn de normale breedtes voor enkel. Daarboven hebben we 140, 160 en 180 als breed maar allemaal 2 meter. Wil je afwijkende maat gaan we verknippen en plakken/nagelen.quote:En daarmee bedoel je dat je 90/200 e.d. op voorraad hebt maar dat je best een keertje 90/210 kunt leveren?
Nou ja, moeten zij weten natuurlijk.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:11 schreef Mastroianni het volgende:
Nee, Vi-spring en Tréca gebruiken écht geen zone-verdeling. Ze zetten idd. met de hand over het gehele matras dezelfde soort veren in. Die naaien ze dan (ook met de hand) op de plaats.
Klinkt heel spannend maa rwaar gaat dit over? Iets syntetisch is slecht ofzo?quote:Bij Vi-Spring soms wel twee lagen (pocket)veren in het matras. Bij het topmodel ook twee lagen veren (1 Bonell, 1 Pocket) in de boxspring. Bij Vi-Spring wordt nergens ook maar enige vorm van schuim, latex of lijm of sowieso ook maar iets synthetisch gebruikt.
Ik zie het verschil niet tussen naaien en lijmen.. Ze verlijmen hele vliegtuigen tegenwoordig. popnagelen is ouwe zooi. overigens zijn de standaard veringen voor personal bedding de enige die een soort van frame hebben. Die zitten aan dikkere draden vast alwaar ze langs geleiden (en ik denk dat ze dus KUT zijn trouwens)quote:Er wordt zelfs geen 'frame' of raamwerk (zoals bij Hästens wel gebeurt) gebruikt om het matras in vorm te houden. Dat matras blijft gewoon in vorm omdat ze het in vorm 'genaaid' hebben.
Wij maken alles en alle maten die ge wil? Je kan zelf uw eigen stof knutselen en opsturen alwaar wij de hoes ervan maken.quote:bla bla bla Dát noem ik nou maatwerk.
Ja, dat bevreemd mij ook. het is natuurlijk wel binnen de standaard maten die veel nodig zijn en een goedkope oplossing. Maar er gebeuren hier wel meer dingen die ik niet nodig vind voor een a merk.quote:Wat je beschrijft als extra schuimstukken aan de kern kan ik met de beste wil vd wereld niet zien als een goed op maat gemaakt matras.
Nou ja,de zone verdeling is natuurlijk op iedereen gericht en dus kunnen de mensen die er wel profijt van hebben er een aanschaffen. Het is op de gemiddelde mens ontworpen. Minstens evengoed of beter dan een stel idioten die allemaal dezelfde veringen met de hand aan elkaar vastnaaien.quote:De nonsens van zoneverdeling zit 'm in het feit dat niet iedereen in dezelfde houding ligt en een fabrikant dus onmogelijk de zones exact op de juiste plek kan krijgen.
ja, die inschatting had ik al. iets in de wereld van slaapverwekkende dingenquote:Ben trouwens geen fulltime verkoper, verkoop nog wel eens wat maar ik heb een iets andere rol in de branche
Is dat die gigantische Kiruna???quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:14 schreef __________ het volgende:
nouja, vandaag kreeg ik de melding dat ik waarschijnlijk vrijdag moet gaan helpen in Groningen. We hebben een bed van 10m breed en 2 meter hoog en 5 meter breed (ongeveer allemaal) die we vorig jaar hadden gemaakt voor de RAI. Leuk dingetje voor aandacht van de mensen en voor kinderen om op te springenDat ding is echt als normaal bed gemaakt, alleen ietwat groter. Ik zal foto's maken mocht ik daarnaartoe moeten.
Maar aansluitend op dit topic, we kunnen alle maten maken die we willen. En ik twijfel er niet aan dat andere dat ook kunnen. Zal wel een kwestie van willen en geld zijn uiteindelijk.
Overigens was op de RAI van afgelopen keer een man die dat bed wou kopen. Hij had een penthouse met een enorme slaapkamer
Geen idee waarom het uiteindelijk niet verkocht is. Het stond in opslag sindsdien en puur toeval dat we het nog hebben en kunnen gebruiken nu.
die hebben wij ook! die traagschuim matrassen liggen echt goddelijk!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:47 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden bij Beter Bed bodems en matrassen gekocht (2matrassen en 2bodems voor de prijs van 1 aangezien ik een lits jumaux heb)
de bodem die ik heb is niet heel speciaal ofzo en het matras is de goedkope variant van het 'nasa traagschuim' matras. Dit matrasm ligt echt heerlijk!!! is echt een aanrader, het vormt naar je lichaam en je hebt dus geen druk op verkeerde plaatsen
Niet dusquote:Op maandag 11 februari 2008 21:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Bij elke beddenwinkel.
Dat lijkt me de naam van het matras, toch?quote:Op maandag 11 februari 2008 21:58 schreef suuske343 het volgende:
Wij hebben ook Ikea (sultan hasselbank meen ik) 90x220 heeeeeeeeerlijk
klopt jaquote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:22 schreef heaven7 het volgende:
Het beddengoed van Ikea is afwijkend omdat de scandinavische standaardmaten anders zijn dan hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |