Ja dat is een goed idee ! bedanktquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik raad je aan om naar de bibliotheek te gaan en daar het laatste nummer van de Consumentenbond eens in te kijken. Staat een goed artikel in over hoe een goed matras/bed niet per se duur hoeft te zijn.
Er staat bijvoorbeeld een handig overzicht in van de typen matrassen. Om alvast te kiezen welk type het beste bij jou zou passen. En het rekent af met wat fabeltjes.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:05 schreef Schubbekut het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee ! bedankt![]()
misschien had ik dit topic beter in LIF kunnen plaatsen![]()
had Ikea niet altijd van die afwijkende maten?quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:44 schreef Schubbekut het volgende:
Dus Ikea zijn prima bedden (matrassen)?![]()
Niet dat ik weet, wanneer is het afwijkend? Hier hebben we geloof ik 160x200quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:13 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
had Ikea niet altijd van die afwijkende maten?
of is dat tegenwoordig niet meer.... ?
nu moet de consumentenbond nog eens duurtesten gaan uitvoeren, zal je zien dat er heel wat anders uit de bus komt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik raad je aan om naar de bibliotheek te gaan en daar het laatste nummer van de Consumentenbond eens in te kijken. Staat een goed artikel in over hoe een goed matras/bed niet per se duur hoeft te zijn.
Hmm maar hoe weet je welk type het beste bij mij past? Ik heb nooit anders gekend dan binnenvering ...quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er staat bijvoorbeeld een handig overzicht in van de typen matrassen. Om alvast te kiezen welk type het beste bij jou zou passen. En het rekent af met wat fabeltjes.
Ik kan 't stuk niet reproduceren (heb 't ook niet bij de hand). Maar bij typen matrassen gaat het bijv. over lichaamsgewicht, type bedbodem dat erbij past en of je koel of juist warm wil liggen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:26 schreef Schubbekut het volgende:
[..]
Hmm maar hoe weet je welk type het beste bij mij past? Ik heb nooit anders gekend dan binnenvering ...
en over welke fabeltjes heb je het?
OK en hebben die mensjes bij de Ikea daar verstand van ? Weten die wat goed is voor welke ruggenwervel ect ? Ligt latex bijv echt lekkerder dan binnenvering ? (ook al is het latex matras dunner?)quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan 't stuk niet reproduceren (heb 't ook niet bij de hand). Maar bij typen matrassen gaat het bijv. over lichaamsgewicht, type bedbodem dat erbij past en of je koel of juist warm wil liggen.
Een fabeltje is bijv. dat als je 's nachts veel draait in bed je bed/matras niet goed zou zijn.
Nee, daar zou ik niet van uitgaan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:40 schreef Schubbekut het volgende:
[..]
OK en hebben die mensjes bij de Ikea daar verstand van ? Weten die wat goed is voor welke ruggenwervel ect ? Ligt latex bijv echt lekkerder dan binnenvering ? (ook al is het latex matras dunner?)
Sterker nog, de CB test zelf helemaal niets, ze verzamelen alleen info en bundelen dat. Als intro in het onderwerp handig, maar meer niet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:16 schreef klipper het volgende:
[..]
nu moet de consumentenbond nog eens duurtesten gaan uitvoeren, zal je zien dat er heel wat anders uit de bus komt.
Hoeveel heb je ervoor betaald dan ? Ik heb geen zin om voor het merk alleen al 700 euro te betalenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:02 schreef Dementor het volgende:
Auping Basic hier.
Voorheen ook Auping gehad en ik wil niets anders meer
Als het nog nodig is, kan ik je die test van de consumentenbond wel mailen, ik heb hem digitaalquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:05 schreef Schubbekut het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee ! bedankt![]()
dump em dan hier effe neer; zijn wel meer mensen met interesse denk ik (waaronder ikquote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:48 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Als het nog nodig is, kan ik je die test van de consumentenbond wel mailen, ik heb hem digitaal
Dus als je lichaam niet in de juiste vorm is door een verkeerde houding vererger je dit alleen maar.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:47 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden bij Beter Bed bodems en matrassen gekocht (2matrassen en 2bodems voor de prijs van 1 aangezien ik een lits jumaux heb)
de bodem die ik heb is niet heel speciaal ofzo en het matras is de goedkope variant van het 'nasa traagschuim' matras. Dit matrasm ligt echt heerlijk!!! is echt een aanrader, het vormt naar je lichaam en je hebt dus geen druk op verkeerde plaatsen
tis een pdf bestand, als jij me uitlegt hoe ik die hier op t forum krijg, dan wil ik hem wel postenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:02 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
dump em dan hier effe neer; zijn wel meer mensen met interesse denk ik (waaronder ik)
e-mail het me anders maar naar g_subelle apenstaarten hotmail . comquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:46 schreef Burbujas het volgende:
[..]
tis een pdf bestand, als jij me uitlegt hoe ik die hier op t forum krijg, dan wil ik hem wel posten
geen klachten hoor.. Mijn vriend loopt al anderhalf jaar met rugklachten rond, en als hij bij mij geslapen heeft heeft hij minder last van z'n rug als dat hij in zijn eigen (hardere) bed geslapen heeft.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:15 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dus als je lichaam niet in de juiste vorm is door een verkeerde houding vererger je dit alleen maar.
Geen bodem. Een matras kan er direct bovenop.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:34 schreef elcastel het volgende:
Ik zit even te kijken bij die IKEA bedden, maar waar bouw je je boxspring nou eigenlijk mee op ? Neem ik dan een matrasbodem en daarop een binnenveringsmatras ofzo ? Ik wil gewoon een blok matras van 40 cm hoog ofzo, met hele kleine pootjes (net los van de grond, desnoods helemaal niet) eronder.
Een boxspring is een type bodem.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen bodem. Een matras kan er direct bovenop.
Thanks, zo had ik het me ook voorgesteld, nu weet ik het dus zeker.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:15 schreef Mastroianni het volgende:
Een boxspring is een type bodem.
Je hebt zeg maar drie grote groepen bodems die in NL veel verkocht worden, dat zijn boxsprings, spiraalbodems en lattenbodems. Dan heb je ook nog andere soorten bodems (schoteltjesbodems of gaatjesboard e.d. maar dat is echt maar een klein aantal wat er nog verkocht wordt).
Dit is een behoorlijk dure boxspring (Vi-Spring):quote:Op woensdag 20 september 2006 21:05 schreef elcastel het volgende:
[..]
Thanks, zo had ik het me ook voorgesteld, nu weet ik het dus zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |