Bingo!quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:31 schreef Homdeck het volgende:
Orwell - Animal farm?
Ja door wie? raistlin? Homdeck? AntonDingeman?quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
De vraag was "Wat wordt beschouwd als...."
Mja. Je hebt wel gelijk misschien.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik ga af op onder meer deze tekst:
Als auteur van fictie had hij aanvankelijk niet veel succes, maar vanaf 1939 kreeg hij meer bekendheid. De dierensatire Animal Farm wordt als zijn beste boek beschouwd. Het is een parabel over de Russische revolutie en hoe ze totaal gedegenereerd geraakt onder invloed van Stalin.
De meeste bekendheid kreeg hij echter met zijn toekomstroman (dystopie) 1984 (Nineteen-eighty-four) waarin hij in 1949 een somber beeld schetste van hoe de samenleving er in zijn ogen 35 jaar later uit zou zien: een totalitaire wereld waarin de menselijke vrijheid geheel aan banden gelegd zou zijn, gecontroleerd door het alziende oog van Big Brother. Sommigen, zoals Anthony Burgess, beschouwen echter 1984 als een parodie op het Londen van 1948.
Updike ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:37 schreef Homdeck het volgende:
Soortgelijke vraag:
Wie is dit noem zijn eerste boek
[afbeelding]
Maar is het ook zijn beste?quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:41 schreef Homdeck het volgende:
Het boek is magistraal verfilmd. Ik durf bij deze vraag ook wel te zeggen dat het zijn bekendste boek is.
nee het boek is uit 1962 en de film uit 1975quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:41 schreef DeSiever het volgende:
Clockwork Orange dan?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:43 schreef DeSiever het volgende:
One Flew Over The Cuckoo's Nest? En dat is geschreven door Kesey. Jaartal van de film klopt dan in ieder geval.
ik ben net ff naar de boekenkast gelopen om die naam te kunnen spellenquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Peter Benchley - Jaws?
Is dat boek niet ontzettend geflopt?quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:44 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik ben net ff naar de boekenkast gelopen om die naam te kunnen spellen
ik heb t boek eerder gelezen dan de film gezien.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:45 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Is dat boek niet ontzettend geflopt?
In het begin wel. Maar het is ook maar een heel dun boekje...quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:45 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Is dat boek niet ontzettend geflopt?
Asmo wist het wel maar was er nietquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Bingo!
Asmo wist 't niet? Strange.
Homdeck +1
Ik bedoelde mezelfquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:51 schreef DeSiever het volgende:
Eerder geweest?
Popocatépetl officieel maar ik doe niet moeilijkquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:58 schreef ChrisJX het volgende:
Popocatepepl
Jaha, nu de landen nogquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:03 schreef Nembrionic het volgende:
Tititcaca?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:04 schreef ChrisJX het volgende:
Homdeck krijgt het punt
Het goede antwoord is namelijk Peru en Bolivia
Homdeck +1
quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:08 schreef MaJo het volgende:
Hey iedereen, ben weer terug van vakantieGa eerst nog even bijkomen maar kom later vanavond nog buurten
Hee!!!!quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:08 schreef MaJo het volgende:
Hey iedereen, ben weer terug van vakantieGa eerst nog even bijkomen maar kom later vanavond nog buurten
Titicaca in Peru en Bolivia?quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:07 schreef Homdeck het volgende:
Wat is het grootste zoetwatermeer ter wereld en in welke landen ligt het?
excuses voor de inspiratieloze vraag.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:10 schreef Jojoortje het volgende:
Lake Superior?
Jojoortje +1quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:10 schreef Jojoortje het volgende:
Canada + Amerika?
't zou tijd worden!quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:08 schreef MaJo het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |