Zit misschien meer in dan je denkt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:38 schreef De_Loet het volgende:
hahahaha een cursus biefstuk bakken! hoort dit niet in ONZ?!
Koop dan gewoon een hamburger zeg.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:54 schreef dahei het volgende:
Ik timmer mijn biefstuk altijd helemaal in elkaar met de botte kant van een groot mes. DIt maakt hem een stuk malser! Verder niet te lang bakken en je hebt een heerlijke biefstuk!
Oliequote:Op maandag 7 augustus 2006 15:12 schreef insanergy het volgende:Je haalt een goeie biefstuk (NIET UIT DE VRIEZER!!!!) Je verhit een pan goed Je gooit een beetje olijf olie in Je wacht tot de olie heet is Je mikt je biefstuk erin Je haalt de biefstuk goed door de olie heen en keert hem om zodat de andere kant ook meteen dichtschroeit Je gooit er flink wat Croma erin Je zet het vuur/plaat op halve kracht en wacht ca 2 tot 3 minuten (voor medium rare), wel een paar keer draaien
Wat je ook nog kan doen als tie is dichtgeschroeid, uit de pan halen en in even zilverfolie inpakken. (met wat xtra boter) Paar minuutjes wachten en dan weer in de pan (schijnt tie nog malser te worden.)
Mmmm.. krijg trek![]()
ik doe half olijfolie om half croma vloeibaarquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:17 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Olie
Ik bak erg veel in olie maar biefstuk/tartaar/gehaktbal MOET in de boter![]()
inderdaad, die truuc met dat mes (of eigenlijk met prikkers ofzo) wordt gebruikt door slagers om slechte biefstuk mals te krijgen en dan voor goede bieftuk te verkopenquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:01 schreef Deetch het volgende:
[..]
Koop dan gewoon een hamburger zeg.![]()
Een goeie biefstuk is van zichzelf al mals en als jij hem taai vind moet je je biefstukkie niet zo lang bakken.
Ik lees net dat olie heter wordt en het daardoor sneller dichtschroeid, ik ga dat ook es proberenquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:19 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
ik doe half olijfolie om half croma vloeibaar
Daarna beetje lijm erop, en op je lekke band plakken...quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:17 schreef snowqueen911 het volgende:
op hoog vuur 5 min aan iedere kant
Nog wat tips:quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zit misschien meer in dan je denkt.
-moet je de biefstuk op hoog of laag vuur bakken? Met hoog vuur beginnen en pas in de pan gooien als de boter (roomboter, evt met een klein beetje olie) heet is
-meteen "dichtschroeien" of heeft dat geen zin? Is juist heel belangrijk. Dichtschroeien dus.-Hoe kun je voelen hoever je biefstukje is, qua "roodheid"? Een oud, maar beproefd kunstje:
- Zet je duim en wijsvinger zachtjes tegen elkaar en voel aan de muis van je duim, zo voelt een bloederige (of bleu) biefstuk.
- Duim en middelvinger, voel aan de muis van je duim: zo voelt een medium biefstuk
- Duim en ringvinger, voel aan de muis van je duim; zo voelt een doorbakken biefstuk
Helemaal onzin is het niet...
Volkomen overbodig en doodzonde. Tijd om een andere slager te zoeken.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:54 schreef dahei het volgende:
Ik timmer mijn biefstuk altijd helemaal in elkaar met de botte kant van een groot mes. DIt maakt hem een stuk malser! Verder niet te lang bakken en je hebt een heerlijke biefstuk!
Dag structuur!quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:54 schreef dahei het volgende:
quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:50 schreef wunderbaum het volgende:
Biefstuk hoort op de grill, niet in de pan![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |