Bron AD 07-07-2006quote:"Hilversum is zo links georienteerd, dat zendercoordinator Ton van Dijk een verzoek naar de verschillende omroepen heeft gestuurd om vooral ook met rechts-conservatieve programma`s te komen rond de komende Tweede-Kamerverkiezingen"
......
De publieke omroepen konden afgelopende dagen ideeen indienen voor speciale uitzendingen rond de verkiezingen. Dat hebben ze grif gedaan......
Maar volgens van Dijk heeft de `traditioneel linkse orientatie` in de voorstellen de overhand"..
Een topic met geweldige stellingen als:quote:Bron AD 20-07-2006. P16.
Weinig animo voor rechtse programma`s
HILVERSUM
De oproep van netcoordinator Ton van Dijk aan de omroepen om ook "rechtse" programma`s rond de verkiezingen te maken, heeft tot weinig reacties geleid. Alleen de KRO heeft het programma Recht door Zee aangeboden, waarvoor nu een plaatsje in het zendschema wordt gezocht. Volgens van Dijk voelen de omroepen zich niet geroepen om het gebrek aan pluriformiteit van de publieke omroep op te lossen.
.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:39 schreef dVTB het volgende:
Een zendercoördinator die links-rechts tegenstellingen aanwakkert, mag wat mij betreft op staande voet worden ontslagen.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:31 schreef Nolius het volgende:
Ow, leuk nog een topic.
Ja, tof, echt op zitten te wachten, niet te missen.
Nou, Napalm. Post hem helemaal vol over hoe vreselijklinks
de publieke omroep wel niet is en hoe vreselijk het is en hoe we nu allemaal op Wouter Bos gaan stemmen en dat ons land nu kapot gaat.
Hebben we dat ook weer gehad.
Neuh..het is gewoon een kansloos onderwerp (met hetzelfde sneue gezeik)quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
kijk nu al een voorbeeld van het niveau van het ontkennende kamp
![]()
Zou het niet mooier zijn als je een onderzoek plaatste dat niet enkel het doel diende een vooraf bepaalde 'constatering' te stavenquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:08 schreef Napalm het volgende:
Thanks, mooie link met heel veel onderbouwing en argumenten
http://henrysturman.com/dutch/artikelen/nos.bijlage.html
Daarmee bedoel ik dus dat het onderzoek zelf niet deugt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:12 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Zou het niet mooier zijn als je een onderzoek plaatste dat niet enkel het doel diende een vooraf bepaalde 'constatering' te staven
Je quote jezelfquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:39 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dus dat het onderzoek zelf niet deugt.
Een uiterst functionele quote mijn waarde.quote:
Dat maak ik liever voor mij zelf wel uitquote:Dat het geen perfect onderzoek is oke, zeker met je eens. Maar het was wel HP/de Tijd publicabel dus enig niveau moet er zijn. Bovendien hebben we niets anders..
Ten eerste kloppen de criterie van wat links is niet. De meeste linkse mensen zouden zich niet in dat profiel herkennen. Verder beoordeelt hij fragmenten aan de hand van die criteria en komt hij aan 60 items die op deze gebieden gekleurd zouden zijn. Wees dan een vent en maak dan ook enge rechtse criteria als: items over winstvoorspellingen van Unilever, consumentenvertrouwen en wandaden van Palestijnen.quote:"Onder links versta ik het verdedigen van een van de volgende acht standpunten: pro-verzorgingsstaat, pro-zielige mensen, pro-multiculturele samenleving, pro-milieufundamentalisme, anti-bedrijfsleven, anti-Irak-oorlog, anti-Amerika en anti-Israël"
"Bij elke uitzending heb ik notities gemaakt over items waar ik een mogelijk linkse kleuring meende te bespeuren."
"Maar hoewel mij zestig items zijn opgevallen die ik links gekleurd vond, zijn me slechts twee items opgevallen die je als rechts gekleurd zou kunnen zien."
Dit wil ik even in het midden latenquote:Wat een interessantere vraag begint te worden is: Wat doe je eraan? Moet er een "evenwichtscommissie" komen die alles gaat screenen op de juiste verhoudingen? Lijkt me onwerkbaar. Wat dan,; versneld rechtse journalisten aannemen? Geforceerd een paar rechtse omroepen oprichten? Moeilijke vragen waar ik het antwoord niet op weet..
Opvallend dat de PvdA (dat toch echt een breder publiek aanspreekt) alleen aan de vara gekoppeld is. In Nederland geldt een centrum-cultuur waar de CDA/PvdA in te plaatsen valt. Bij de grote 'algemene' omroepen zouden deze 2 partijen sowieso vermeld moeten worden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:20 schreef Knormen het volgende:
Bovendien als we omroepen aan partijen zouden gaan koppelen komt er wel degelijk een gemengd beeld uit:
Ik maak koppelingen op basis van ideologische verwantschap. Dat wil niet zeggen dat PvdA-stemmers niet naar andere zender kijken. Bij de TROS en de AVRO kan ik met de beste zin van de wereld geen verewantschap ontdekken met de PvdA. Dit zijn toch omroepen die al vanf hun ontstaan een signatuur hebben rechts van het midden. Waarbij de AVRO meer liberaal en de TROS meer populistisch rechts kan worden genoemd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:01 schreef weerdo het volgende:
[..]
Opvallend dat de PvdA (dat toch echt een breder publiek aanspreekt) alleen aan de vara gekoppeld is. In Nederland geldt een centrum-cultuur waar de CDA/PvdA in te plaatsen valt. Bij de grote 'algemene' omroepen zouden deze 2 partijen sowieso vermeld moeten worden.
V.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:46 schreef Verbal het volgende:
En ach... dat hele links-rechts-gedoe is ook achterhaald. Bij de publieke omroep en bij commerciële omroepen werken dezelfde soort mensen. Gewoon empirisch vastgesteld. Een mengeling van politieke en levensbeschouwelijke voorkeuren. Bij de KRO werken mensen die niet katholiek of zelfs christelijk zijn, bij de NCRV werken katholieken. Bij de TROS en de AVRO werken ook GroenLinksers, SP'ers en bij de VPRO en de VARA werken ook VVD'ers. En bij de commerciëlen werkt eveneens van alles.
Moeilijke gedoe, de hele tijd. En moet ik nou om een punt te scoren melden dat Nawijn een keertje mocht leeglopen bij Nova, zonder echt een kritische vraag van Jeroen Pauw? Nee toch?
Precies dat is het werkelijke probleem.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:50 schreef heiden6 het volgende:
Ik mis optie zes, de publieke omroep is links en dat is erg omdat ze pretendeert objectief te zijn, en met belastinggeld wordt betaald. Dit in tegenstelling tot Fox News.
Nee, het werkelijke probleem is dat er niet iets is als 'de publieke omroep' voor wat betreft ideologieën, maar dat jullie dat er steeds van maken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Precies dat is het werkelijke probleem.
dat is niet waar!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:55 schreef Verbal het volgende:
Ik ben nooit te beroerd om mezelf te herhalen:
[..]
V.
Ik ben wèl te beroerd om mijzelf te herhalenquote:
Dus ik lieg?quote:En er zal vast wel iemand undercover werken bij de commerciele, maar de baas bepaalde de strategie.
We weten allemaal waar o.a. Vera Keur ,Hans laroes, Folkert Jensma, etc staan in deze maatschappij.
liegen niet, je zit er naast.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:02 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik ben wèl te beroerd om mijzelf te herhalen![]()
[..]
Dus ik lieg?
V.
Nee hoor. Omdat jij nou net drie namen weet te noemen van mensen van wie je weet waar ze staan. Er werken wel meer mensen bij de publieke- en commerciële omroepen, hoorquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |