Als heel veel mensen er last van hebben zou er een verband te leggen moeten zijn met de "stralingsdichtheid", want het is voornamelijk in geindustrialiseerde landen dat er een hoge stralingsdichtheid heerst.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:02 schreef NanKing het volgende:
Wie zegt dat er niet al heel veel mensen last van hebben?
Er zijn zoveel mensen die last hebben van vage klachten, er zijn zoveel 'nieuwe' ziektes tegenwordig, bijv. een ziekte als ME zijn er nog steeds sluitende theorieen over waar het vandaan komt. Er zijn veel speculaties, maar geen sluitend bewijs.
Lymph nodequote:Wondje, wat is lymfklier in het engels?
Lymph node, geloof ik, hoewel node knoop is en geen klier.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:02 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niet al heel veel mensen last van hebben?
Er zijn zoveel mensen die last hebben van vage klachten, er zijn zoveel 'nieuwe' ziektes tegenwordig, bijv. een ziekte als ME zijn er nog steeds sluitende theorieen over waar het vandaan komt. Er zijn veel speculaties, maar geen sluitend bewijs.
[..]
Mjah ik vond het ook redelijk vaag
Wondje, wat is lymfklier in het engels?
Jep, er komt dan nog wel straling af. Daarom heeft alleen uitzetten minder zin dan uitzetten én de stekker eruit. Dat is met speciale meters vaak genoeg gemeten door mensen (die uiteraard weten hoe ze met zo'n meter om moeten gaan).quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
De CRT staat voor zover ik weet niet onder stroom wanneer het scherm uit staat met de stekker er in, maar ik heb het nooit gemeten of het straling oplevert in dat geval..
Lymfeklier wordt vaak foutief gebruik voor lymfeknoop (Er wordt geen stof uitgescheiden, dus is het geen klier).quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Lymph node, geloof ik, hoewel node knoop is en geen klier.
Aan de andere kant bestaan er volgens mij geen lymfe klieren omdat het gewoon bloedplasma is en andere dingen worden door andere organen geproduceerd.
Is zo'n meter dan zo ingewikkeld dat je er mee om moet kunnen gaan om te zien of er straling is of niet?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:15 schreef maedel het volgende:
[..]
Jep, er komt dan nog wel straling af. Daarom heeft alleen uitzetten minder zin dan uitzetten én de stekker eruit. Dat is met speciale meters vaak genoeg gemeten door mensen (die uiteraard weten hoe ze met zo'n meter om moeten gaan).
quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Zo'n meter, straalt die dan zelf ook geen straling uit?
Nouja, er ontstaat wel op die manier discussie over lymfeklieren|knopenquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:24 schreef NanKing het volgende:
Laat ik nou net geen lymfklier bedoelen maar schildklier.
thyroid dus.
Ik zoek die docu die ik gezien hebquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet dus echt helemaal niks van lymfe/schildklieren/knopen en dergelijken af.
Van een enkele is de kans in ieder geval enorm klein. Wanneer het in de honderden gaat lopen wordt het wel een ander verhaal.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:32 schreef wonderer het volgende:
Kom nou, van een rontgenfoto krijg je echt geen kanker.
Ok, laat maar dat is blijkbaar dus niet echt waarquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het wel sneu dat de ontdekker van de straling (Wilhelm Röntgen) overleden is aan te veel straling, en eigenlijk nooit het resultaat en toepassing van zijn ontdekking goed heeft kunnen meemaken.
Marie Curie ging er ook dood aan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het wel sneu dat de ontdekker van de straling (Wilhelm Röntgen) overleden is aan te veel straling, en eigenlijk nooit het resultaat en toepassing van zijn ontdekking goed heeft kunnen meemaken.
Één foto idd niet, maar als je als kind zijnde zo'n 10 maal er aan bloot gestelt wordt is het al een ander verhaal.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:32 schreef wonderer het volgende:
Kom nou, van een rontgenfoto krijg je echt geen kanker.
bronquote:Radiation Exposure
Previous exposure to head and neck irradiation in childhood, adolescence or even adulthood has been recognized as an important contributing factor for the development of thyroid cancer. Years ago, patients received x-ray treatments for acne, skin problems of the face, tuberculosis in the neck, fungus diseases of the scalp, blood vessel tumors of the face, enlarged thymus, tonsillitis, sore throats, chronic coughs, and even excess facial hair. Such therapy is NO longer performed for these problems because it became recognized that the thyroid gland is particularly sensitive to the effects of radiation resulting in thyroid tumors with a 30% risk for cancer. In addition, patients who require radiation for the treatment of certain types of cancer in or near the head and neck area may also have an increased risk for the development of thyroid nodules and thyroid cancer. If you have had radiation for any such problems, then consultation with your physician would be appropriate to ensure that your thyroid gland is functioning normally and does not have any nodules.
bronquote:One known risk factor for papillary and follicular thyroid cancer is exposure to x-ray therapy (also called external beam radiation) during childhood. Before doctors knew of its dangers, radiation was used to treat acne and to reduce swelling and infection in organs such as the thymus, tonsils, adenoids, and lymph nodes. People who received
radiation to the head and neck during their childhood have a higher-than-average risk of developing thyroid cancer many years later. Scientists are doing studies to determine whether other types of radiation exposure can cause thyroid cancer.
Volgens mij heb ik nog maar één Röntgenfoto hoeven laten maken in mijn hele lange levenquote:Röntgenstraling wordt evenals ultraviolette straling door de atmosfeer tegengehouden en de röntgenstraling van de zon bereikt ons dus niet. Röntgenstraling behoort tot de ioniserende stralingssoorten, en kan dus in stoffen waar hij op valt chemische reacties teweegbrengen. Als de bestraalde stof levend weefsel is kan dit leiden tot stralingsschade aan het DNA, en dus potentieel ook tot kanker. Onnodige blootstelling aan elke vorm van ioniserende straling dient dus zoveel mogelijk te worden voorkomen.
Ja, laten we het hebben over iets waar ik wel een beetje over mee kan pratenquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:37 schreef NanKing het volgende:
Maar hodfr ik geef het even op om naar die docu te zoeken.
Laten we het over iets leuks hebben.
Vertelquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, laten we het hebben over iets waar ik wel een beetje over mee kan praten.
Het gaat hier over radiotherapie. Dat is wel een heleboel meer straling dan een foto.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:36 schreef NanKing het volgende:
[..]
Één foto idd niet, maar als je als kind zijnde zo'n 10 maal er aan bloot gestelt wordt is het al een ander verhaal.
Lees dit er maar eens over:
[..]
bron
[..]
bron
Muziek! KLARINETTEN!quote:
Ja, en daarom zoek ik me de pleuris naar die docuquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gaat hier over radiotherapie. Dat is wel een heleboel meer straling dan een foto.
Ik heb intussen aardig wat rontgenstraling gehad.. Botbreuken in benen, meerdere keren bij tandarts en kaakchirurg, thorax en een bot scan (Geen idee hoeveel straling daarbij vrijkomt eigenlijk).quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nog maar één Röntgenfoto hoeven laten maken in mijn hele lange leven.
Bij mij hangt het er van af in hoeverre ik het begrijp.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:42 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja, en daarom zoek ik me de pleuris naar die docu.
Ik ben een kneus in dingen uitleggen waar ik me normaal niet zo mee bezig houdt.
Er bestaat een lijstje met hoeveel stralingen er vrij komen bij een bepaalde foto.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb intussen aardig wat rontgenstraling gehad.. Botbreuken in benen, meerdere keren bij tandarts en kaakchirurg, thorax en een bot scan (Geen idee hoeveel straling daarbij vrijkomt eigenlijk).
quote:
Hmm, ik kan sws dingen heel slecht uitleggen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij mij hangt het er van af in hoeverre ik het begrijp.
Vooral die CT scans tikken wel aardig aan..quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:44 schreef NanKing het volgende:
[..]
Er bestaat een lijstje met hoeveel stralingen er vrij komen bij een bepaalde foto.
Mjah, ik zo'n 3 ct scans gehad, en heel wat botbreuken. Dus ik moet nu ongeveer puur vergif zijn
.
Ik vind het moeilijk om iets uit te leggen aan iemand die weinig kennis heeft. In dat geval wordt het al snel gehakketak..quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:46 schreef NanKing het volgende:
[..]
Hmm, ik kan sws dingen heel slecht uitleggen.
Ik kan geen boeken uitleggen, geen films uitleggen, zelfs dingen waar ik een studie overgedaan heb kan ik moeilijk uitleggen.
Ach, dan hoef je mij niks uit te leggenquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om iets uit te leggen aan iemand die weinig kennis heeft. In dat geval wordt het al snel gehakketak..
In niks uitleggen ben ik weer errug goed.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:49 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ach, dan hoef je mij niks uit te leggen.
Heb je ook een cursus uitleggen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:50 schreef Alicey het volgende:
Hoewel, aan de andere kant was de serie "Relativiteitstheorie voor dummies" in WFL een succes, waarvan ik het eerste (makkelijke) stukje heb uitgelegd.
Euhm, die werkt op batterijenquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Zo'n meter, straalt die dan zelf ook geen straling uit?
Heeeeej, nog een muzikant!quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:45 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
. Die bespeel ik al 10 jaar, nou ja, eentje dan. Ik ben zo niet-stoer
.
Mijn moeder speelt dwarsfluitquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:54 schreef maedel het volgende:
[..]
Heeeeej, nog een muzikant!![]()
* maedel heeft 20 jaar dwarsfluit gespeeld
En batterijen kunnen zuren lekken die ook niet echt helemaal goed zijn om binnen te krijgen. Maar wie is er dan ook zo gek om het sap uit batterijen op te likkenquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:00 schreef NanKing het volgende:
Iets op batterijen kan toch ook uitstralen? Of denk ik nu heel raar ofzo![]()
.
Hoe denk je dat we er achter gekomen zijn dat het zuur is wat er lektquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En batterijen kunnen zuren lekken die ook niet echt helemaal goed zijn om binnen te krijgen. Maar wie is er dan ook zo gek om het sap uit batterijen op te likken.
Da's wel een goede vraag, ja.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:02 schreef NanKing het volgende:
[..]
Hoe denk je dat we er achter gekomen zijn dat het zuur is wat er lekt.
Ja, ik ben verder ook geen electrotechnicus, maar het schijnt dat dat toch echt wél wat zegt.quote:
Het is eigenlijk dezelfde vraag als; wat dacht de eerste mens die een koe melkte?quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Da's wel een goede vraag, ja.
Waarom verzin ik nou neit zo vaak van die goede en gevatte dingen. Want ik post wel een hele hoop, maar echt veel zeggen doe ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |