Ik heb zelf in Rotterdam (Of andere steden waar ik erg goed bekend ben) hooguit algeheel orientatie-verlies of blackouts.. Maar verdwalen doek eik nooit.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:24 schreef liefie_ het volgende:
wat een leuke TT!
misschien haal ik dingen door elkaar inmn eigen stad?
ik weet t ook niet
ik weet meestal goed van rechts aan houden en nu een beetje draaien naar links en zo....quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb zelf in Rotterdam (Of andere steden waar ik erg goed bekend ben) hooguit algeheel orientatie-verlies of blackouts.. Maar verdwalen doek eik nooit.
In steden die ik een beetje ken gaat het vaak goed totdat ik op een kaart kijk hoe ik verder moet.
Ik meestal niet.. Hoewel ik er zonder kaart meestal wel sneller kom dan met.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:28 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik weet meestal goed van rechts aan houden en nu een beetje draaien naar links en zo....
quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Zal ik eens wat vertellen?
Ik heb me zojuist een kwartier weten te vermaken door in een handventilatortje te blazen, wat bijna hetzelfde klonk als die stuntvliegtuigjes in een vliegshow. Oogjes dicht en net doen of dat ik de piloot was![]()
.
In Amsterdam vind ik tegenwoordig redelijk de weg. In Amsterdam blijkt ook dat mijn brakke richtingsgevoel wel consistent is. Ik kan drie keer ergens heen lopen, en drie keer dezelfde fout maken bij het vinden van de weg.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:40 schreef Twisted_fok het volgende:
Ik heb in A'dam wel altijd zo'n verloren gevoel.
Wat ben je toch een popje hequote:Op maandag 7 augustus 2006 12:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Zal ik eens wat vertellen?
Ik heb me zojuist een kwartier weten te vermaken door in een handventilatortje te blazen, wat bijna hetzelfde klonk als die stuntvliegtuigjes in een vliegshow. Oogjes dicht en net doen of dat ik de piloot was![]()
.
Daar word je ook niet blij van... Is de EMS van een mobieltje zo sterk dat pasjes er door kaduk gaan?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:47 schreef NanKing het volgende:
Sjonge jonge jonge wat een kut boodschappensessie was dit zeg.
Ik gezellig naar de supermarkt met mien moeke, alleen is immers ook maar alleen.
Daar aangekomen stouw ik vrolijk mijn hele kar vol, wat als resultaat heeft; 3 volle grote boodschappen tassen ( van de Bas, voor de kenners). Ik haal mijn pinpas door die gleuf; error, maar há ik had nog een pinpas bij me, ik ding door die gleuf halen;error. Dat herhaalde zich zo'n 15 keer tot ik het maar op gaf en mijn fiets pakte om naar de pin automaat te gaan. 3 pinautomaten geprobeert, allemaal een error.
Ondertussen staat mien moeke dus nog in de supermarkt op mij te wachten, en ik zeg 'oi mijn pasjes doen het niet'. Mijn moeder hip naar haar huis fietsen om contant geld te halen want ze had ook geen pas of geld bij
.
Uiteindelijk na anderhalf uur ofzo ben ik dan thuis mét boodschappen![]()
.
En die kutpinpassen zijn dus kapot door een mobieltje.
grom.
Niet blij is een understatementquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daar word je ook niet blij van... Is de EMS van een mobieltje zo sterk dat pasjes er door kaduk gaan?
Kun je nagaan wat zo'n ding doet met je hoofd als je er mee belt...quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:49 schreef NanKing het volgende:
[..]
Niet blij is een understatement. Maar ik ben weer rustig
.
Nou het is zo'n MDA mobieltje geval ding, dus daar zal de straling iets sterker van zijn.
Mjah, ik ben nog steeds benieuwd wat de langetermijn effecten zijn. Je kunt mij gewoon niet wijsmaken dat al die masten (vooral umts masten) geen kwaad kunnen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:05 schreef maedel het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat zo'n ding doet met je hoofd als je er mee belt...![]()
Wat is een MDA?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:49 schreef NanKing het volgende:
[..]
Niet blij is een understatement. Maar ik ben weer rustig
.
Nou het is zo'n MDA mobieltje geval ding, dus daar zal de straling iets sterker van zijn.
Nee, het is nu echt duidelijk.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:25 schreef NanKing het volgende:
[..]
Was dat sarcasme, of was het echt duidelijk?.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat het heel slecht is, al die masten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:07 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mjah, ik ben nog steeds benieuwd wat de langetermijn effecten zijn. Je kunt mij gewoon niet wijsmaken dat al die masten (vooral umts masten) geen kwaad kunnen.
Maar je zit wel op FOK?quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:03 schreef maedel het volgende:
Ikzelf heb er in ieder geval baat bij om zo veel mogelijk stralingsveroorzakende apparaten uit mijn huis te weren.
Zo veel mogelijk, hè, de noodzakelijke dingen blijvenquote:
Hmm ik denk niet dat je er nog om heen kunt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:03 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik ben er zelfs van overtuigd dat het heel slecht is, al die masten.
Sowieso de hele gsm/umts-terreur, maar goed dat is een lang verhaal
Ikzelf heb er in ieder geval baat bij om zo veel mogelijk stralingsveroorzakende apparaten uit mijn huis te weren.
Voor straling maakt dat weldegelijk uit. Een beeldscherm dat uit staat komt geen straling van af. Een beeldscherm dat aan staat wel.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:08 schreef NanKing het volgende:
Of ik ze nu wel aan heb of niet, ik denk niet dat het een fuck uitmaakt.
Ik bedoelde dus of ik er last van heb of nietquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor straling maakt dat weldegelijk uit. Een beeldscherm dat uit staat komt geen straling van af. Een beeldscherm dat aan staat wel.
Ik geloof zeker dat je gezondheidsklachten kan krijgen van stralingenquote:Ik denk echter niet dat straling op wat voor manier dan ook leidt tot gezondheidsklachten. Hier is geen plausibele theoretische basis voor, en dubbelblind onderzoek heeft ook nooit in die richting gewezen.
Een decttelefoon is wel een graadje erger dan een pc hoor...quote:
Ah, kquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:18 schreef NanKing het volgende:
Ik bedoelde dus of ik er last van heb of niet
Op welke manier heb je die vage klachten gelinkt naar die mast?quote:Ik geloof zeker dat je gezondheidsklachten kan krijgen van stralingen.
Er staat sinds een aantal jaar een gigantische mast op het dak van ons flat, ik denk soms dat ik er ziek van wordt.
En ik ben niet de enige hier die het heeft.
Ik kan niets bewijzen, en het is te vaag om serieus genomen te worden.
Het is bij mij nogal ontzettend moeilijk te bepalen hoor dat moet ik er wel bij zeggen, omdat ik nagenoeg altijd hoofdpijn heb, ik ben dan ook ontzettend gevoelig voor licht en electriciteit (in een keuken met veel apparatuur voel ik mezelf erg misselijk worden bijv).quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:26 schreef Alicey het volgende:
Op welke manier heb je die vage klachten gelinkt naar die mast?
Iets wat nl. wel opmerkelijk is, is dat in veel gevallen waarin er geklaagd werd over UMTS-masten deze UMTS-masten niet eens aangesloten waren.. Dat geeft toch de indruk dat er een andere oorzaak ten grondslag ligt aan de klachten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:30 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het is bij mij nogal ontzettend moeilijk te bepalen hoor dat moet ik er wel bij zeggen, omdat ik nagenoeg altijd hoofdpijn heb, ik ben dan ook ontzettend gevoelig voor licht en electriciteit (in een keuken met veel apparatuur voel ik mezelf erg misselijk worden bijv).
Maar als ik 1 punt in het portiek hier waar ik altijd ontzettend misselijk wordt, en heb periodes dat ik veel hoofdpijn heb thuis, en zodra ik de deur uitloop is het weg.
En dan is het niet alleen in mijn huis, maar in meerdere huizen waar ik er hier last van heb.
Het klinkt nogal vaag, ik weet het.
Ik houd me er niet zo mee bezig in het dagelijks leven hoor, moet ik zeggen.
Klinkt als een soort van placebo effect, maar dan negatief ofzo.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iets wat nl. wel opmerkelijk is, is dat in veel gevallen waarin er geklaagd werd over UMTS-masten deze UMTS-masten niet eens aangesloten waren.. Dat geeft toch de indruk dat er een andere oorzaak ten grondslag ligt aan de klachten.
Bij ons zijn de masten zeker weten aangeslotenquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iets wat nl. wel opmerkelijk is, is dat in veel gevallen waarin er geklaagd werd over UMTS-masten deze UMTS-masten niet eens aangesloten waren.. Dat geeft toch de indruk dat er een andere oorzaak ten grondslag ligt aan de klachten.
Eerder massa hysterie.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Klinkt als een soort van placebo effect, maar dan negatief ofzo.
Wat voor lange termijn effecten denk je aan?quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Bij ons zijn de masten zeker weten aangesloten.
Maar zoals ik zei, ik weet het niet zeker of het daarvan komt.
Maar ik ben er zeker wel van overtuigd dat de straling waar wij als mens worden blootgestelt nog nare effecten kunnen hebben op lange termijn.
CT scans en rontgen leveren ioniserende straling, wat wel een reeel gevaar vormt (En anders van aard is dan andere electromagnetische straling). Wat het gevaar er van is is bekend, en er wordt hierbij overdreven veiligheid gehanteerd (Bij het maken van foto's zal bijvoorbeeld altijd zeker gesteld worden dat je niet zwanger bent).quote:Het is sws jammer dat er weinig verteld wordt over stralingsgevaar, en dan niet alleen van masten maar ook van ct scans, röntgen ed.
Heb je hier een bron van? Dit zijn ruwweg 1200 rontgen-foto's.quote:Wist je bijv. dat als je 50 jaar lang om de 10 jaar een ct scan laat maken van je hele lichaam, je aan 10x zoveel straling wordt blootgestelt als de mensen die een atoombom overleven
Het lijkt mij sterk dat bij een preventieve checkup een (CT) scan wordt gebruikt, gezien dit een vrij dure grap is..quote:Terwijl mensen steeds vaker preventief een jaarlijkse of tweejaarlijke check up laten doen dmv een scan
Ik denk dat het eerst begint met vage klachten, zoals hoofdpijn en misselijkheid. Hoe het zich uiteindelijk gaat uiten zou ik niet weten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat voor lange termijn effecten denk je aan?
[..]
Ik ga even op zoek naar wat bronnen, ik heb laatst een hele goede docu gezien hier over, uno momento.quote:CT scans en rontgen leveren ioniserende straling, wat wel een reeel gevaar vormt (En anders van aard is dan andere electromagnetische straling). Wat het gevaar er van is is bekend, en er wordt hierbij overdreven veiligheid gehanteerd (Bij het maken van foto's zal bijvoorbeeld altijd zeker gesteld worden dat je niet zwanger bent).
Heb je hier een bron van? Dit zijn ruwweg 1200 rontgen-foto's.
[..]
Ik weet niet of het in NL al gebeurt, het geval wat ik gezien heb ging over Canada.quote:Het lijkt mij sterk dat bij een preventieve checkuit een (CT) scan wordt gebruikt, gezien dit een vrij dure grap is..
Maar zouden we dan nu niet al heel lang heel veel mensen moeten hebben die daar last van hebben? Je wilt niet weten hoeveel EM-straling er is overal..quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:51 schreef NanKing het volgende:
Ik denk dat het eerst begint met vage klachten, zoals hoofdpijn en misselijkheid. Hoe het zich uiteindelijk gaat uiten zou ik niet weten.
mkayquote:Ik ga even op zoek naar wat bronnen, ik heb laatst een hele goede docu gezien hier over, uno momento.
Het lijkt me dan dat die artsen ook blunderen.. Een paar honderd rontgenfoto's maken (Wat een CT-scan feitelijk doet) is niet gezond, en wordt doorgaans alleen gedaan wanneer het middel niet erger is dan de kwaal. Daarbij zijn er tegenwoordig veilige technieken zoals NMR/MRI.quote:Ik weet niet of het in NL al gebeurt, het geval wat ik gezien heb ging over Canada.
Het was dan ook niet voor de 'gewone' mens, en was uiteraard zelf betaalt.
Jep, dat weet ik zekerquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:28 schreef Alicey het volgende:
Weet je wel zeker dat het geen obsessie is geworden maedel?
Aanvulling: een beeldscherm dat uit staat met de stekker uit het stopcontactquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor straling maakt dat weldegelijk uit. Een beeldscherm dat uit staat komt geen straling van af. Een beeldscherm dat aan staat wel.
Wie zegt dat er niet al heel veel mensen last van hebben?quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar zouden we dan nu niet al heel lang heel veel mensen moeten hebben die daar last van hebben? Je wilt niet weten hoeveel EM-straling er is overal..
[..]
Mjah ik vond het ook redelijk vaagquote:Het lijkt me dan dat die artsen ook blunderen.. Een paar honderd rontgenfoto's maken (Wat een CT-scan feitelijk doet) is niet gezond, en wordt doorgaans alleen gedaan wanneer het middel niet erger is dan de kwaal. Daarbij zijn er tegenwoordig veilige technieken zoals NMR/MRI.
De CRT staat voor zover ik weet niet onder stroom wanneer het scherm uit staat met de stekker er in, maar ik heb het nooit gemeten of het straling oplevert in dat geval..quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:01 schreef maedel het volgende:
[..]
Aanvulling: een beeldscherm dat uit staat met de stekker uit het stopcontact
glandquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:02 schreef NanKing het volgende:
Wondje Erik, wat is lymfklier in het engels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |