Onder het viaduct van Millau varen geen boten En bij de Pont de Normandie kan je een vliegdekschip verticaal eronderdoor laten huppelen. Béétje overdreven, denk je ook niet?quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:12 schreef Darkomen het volgende:
Boten moeten er onderdoor kunnen.
En buiten dat is het spuuglelijk, zo'n betonnen gedrocht in het landschap.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Onder het viaduct van Millau varen geen boten En bij de Pont de Normandie kan je een vliegdekschip verticaal eronderdoor laten huppelen. Béétje overdreven, denk je ook niet?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:16 schreef Prosac het volgende:
Beter dan over 10 jaar een nieuwe brug moeten bouwen omdat er vliegdekschepen er verticaal langs moeten kunnen..
...
Leg es uit hoe je anders over de kloof van Milau moet geraken via een snelweg ouwe?quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Onder het viaduct van Millau varen geen boten En bij de Pont de Normandie kan je een vliegdekschip verticaal eronderdoor laten huppelen. Béétje overdreven, denk je ook niet?
prcs, tis elke keer weer tof om overheen te rijden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:16 schreef Prosac het volgende:
Beter dan over 10 jaar een nieuwe brug moeten bouwen omdat er vliegdekschepen er verticaal langs moeten kunnen..
schitterende bruggen in Frankrijk vind ik![]()
nou, de fransen hebben ook vliegdekschepen hoor..quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die 1e 2 zijn gratisquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:17 schreef Lucille het volgende:
Heb je veel moeten betalen voor die bruggen?
Mijn duurste brug tot nu toe was die tussen Denemarken en Zweden, 180 gulden enkele reis.
Maar dat verneukt het landschap een heel stuk minder, je zal maar in Millau wonen en de hele dag tegen zo'n monstrositeit aan moeten kijken.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:16 schreef calvobbes het volgende:
Als ze daarvoor in de plaats een tunnel zouden maken, dan moet je ook flink dokken
Pont de Normandie kost je ¤5,00quote:
Kunstwerk is een goede omschrijving, als civiel ingenieur geniet ik elke keer weer van mijn ritjes over de betaalde wegen in Frankrijk. Lekker rustig ookquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:18 schreef Gauge het volgende:
Het zijn wel civiele kunstwerkjes, schitterende ingenieurs die dit ontworpen hebben.
Oresund? Die kost nu ¤32 euroquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:17 schreef Lucille het volgende:
Heb je veel moeten betalen voor die bruggen?
Mijn duurste brug tot nu toe was die tussen Denemarken en Zweden, 180 gulden enkele reis.
Klopt...quote:
Het omrijden kost je meer.quote:
Henri Toulouse-Lautrec ging ook elke dag in de Eiffeltoren eten omdat dat de enige plek in Parijs was waar hij het níet kon zien.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:23 schreef nozem het volgende:
Je zou maar in hartje Parijs wonen en de hele dag tegen die 'kut-Eiffeltoren' aan moeten kijken.
Yep, de Oresund. Die was 2 weken na de opening met sleurhut 180 gulden.quote:
Omdat de dichtstbijzijnde alternatieve route (ook een brug over de Seine) ook maar meteen een tolbrug is gemaakt.quote:
Onzin, genoeg straten in Parijs waarbij je niet over de gebouwen heen kan torenen om de Eiffeltoren te zien.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Henri Toulouse-Lautrec ging ook elke dag in de Eiffeltoren eten omdat dat de enige plek in Parijs was waar hij het níet kon zien.
Toch geloof ik dat de meeste Parijzenaren best trots zijn op dat wereldberoemde symbool. Net zo goed als veel Fransen vast ook wel trots zullen zijn op hun gigantische bruggen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Henri Toulouse-Lautrec ging ook elke dag in de Eiffeltoren eten omdat dat de enige plek in Parijs was waar hij het níet kon zien.
Parijs zonder Eiffeltoren is als Amsterdam zonder Marokkanen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:27 schreef nozem het volgende:
[..]
Toch geloof ik dat de meeste Parijzenaren best trots zijn op dat wereldberoemde symbool. Net zo goed als veel Fransen vast ook wel trots zullen zijn op hun gigantische bruggen.
Best relaxed dus.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:29 schreef OldSchoolFool het volgende:
[..]
Parijs zonder Eiffeltoren is als Amsterdam zonder Marokkanen.
Sorry, het was niet Toulouse-Lautrec, het was William Morris.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:27 schreef SiemeN het volgende:
[..]
Onzin, genoeg straten in Parijs waarbij je niet over de gebouwen heen kan torenen om de Eiffeltoren te zien.
Nee, ik klaag over protserige kutbruggen die veel grootser zijn opgezet dan noodzakelijk.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:28 schreef Prosac het volgende:
Dus eigenlijk klaag je omdat je niet snel door Frankrijk kan rijden als gierige Nederlander?
Zo te zien is auto met sleurhut (cat. 2) nu 61.60 ex BTW, wat ongeveer 77 euro incl is.quote:
Je kijkt bij Business en niet bij Private, http://osb.oeresundsbron.dk/documents/document.php?obj=3199 moet je hebben, ¤64,- als je je caravan meeneemt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zo te zien is auto met sleurhut (cat. 2) nu 61.60 ex BTW, wat ongeveer 77 euro incl is.
http://osb.oeresundsbron.dk/documents/document.php?obj=3080
Je zal maar in Millau wonen, en de hele dag duizenden toeristen door je straat zien trekken. De bewoners zijn dolblij met die brug.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:21 schreef Dagonet het volgende:
Maar dat verneukt het landschap een heel stuk minder, je zal maar in Millau wonen en de hele dag tegen zo'n monstrositeit aan moeten kijken.
Inderdaad. Ben vorig jaar nog met m'n vriendin naar Normadie geweest, en dus ook over de Pont de Normandie gekomen. De wegen zijn superstrak, je schiet enorm op, en die brug is gewoon super mooi.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:51 schreef Prosac het volgende:
Daarnaast zijn het gewoon goede wegen waar het tevens niet al te druk is
Nou, als deze bruggen met EU subsidies zijn betaald dan hebben we in principe al betaaldquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:49 schreef HassieBassie het volgende:
En toch vind ik dat tolsysteem slim. Zo betalen buitenlanders tenminste mee aan de wegen die jij voor hun hebt aangelegd. Dat zouden ze in Nederland wat mij betreft ook zo mogen invoeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |