Een klein ogenblikjequote:Op maandag 7 augustus 2006 02:11 schreef wyccie het volgende:
Er wordt niet uitgelegd hoe je het moet oplossen.
Even googlen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:11 schreef wyccie het volgende:
Er wordt niet uitgelegd hoe je het moet oplossen.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:19 schreef Asmodian het volgende:
Of als je het liever wiskundig wilt. Als we de vakken van het magisch vierkant even voor het gemak letters geven:
abc
def
ghi
Dan zijn de middelste 9 getallen van elk Magisch Vierkant van NxN (waarbij N oneven is):
a: ((N2 + 1) / 2) - 1
b: N2
c: ((N2 + 1) / 2) - N
d: N2 - N + 1
e: ((N2 + 1) / 2)
f: N
g: ((N2 + 1) / 2) + N
h: 1
i: ((N2 + 1) / 2) + 1
quote:The pioneering force behind the rise of trip-hop,were among the most innovative and influential groups of their generation; their hypnotic sound — a darkly sensual and cinematic fusion of hip-hop rhythms, soulful melodies, dub grooves, and choice samples — set the pace for much of the dance music to emerge throughout the 1990s
Onderste regel ook gelezen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Daffo, je bent een held. Alles nog steeds mooi op alfabet.
Dan zou jij dat goed zeggenquote:Op maandag 7 augustus 2006 02:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dan zou ik zeggen Massive Attack.
Ik ga ook naar Lowlands
Hey..das grappig. Ik heb gisteren mijn kaartje gehaald. Eens kijken of ik je kan spottenquote:Op maandag 7 augustus 2006 02:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dan zou ik zeggen Massive Attack.
Ik ga ook naar Lowlands
Whaha... weet je mijn burgernaam?quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hey..das grappig. Ik heb gisteren mijn kaartje gehaald. Eens kijken of ik je kan spotten![]()
Nee..is dat nodig?quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Whaha... weet je mijn burgernaam?
Dezelfde regel als bij de rest, maar als je de truc nog niet begrijpt lijk het wat moeilijker.quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:29 schreef wyccie het volgende:
Zwans, wat is dan de regel voor de 7? Die zou dan rechtsboven de 6 staan, maar daar is geen band.
Dat maakt toch niet uit? Ik heb je fotos gezien. Ik hoef toch ook geen contact te zoeken? Alleen een biertje welgemikt je kant opgooienquote:Op maandag 7 augustus 2006 02:32 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ik reageer niet op Stanley denk ik.
Ik blondeer m'n haar en draag een grote zonnebril. Als ik een Rotterdams accent hoor en iemand die hardop vraagt waarom De Dijk niet op Lowlands staat, weet ik dat ik me uit de voeten moet maken.quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? Ik heb je fotos gezien. Ik hoef toch ook geen contact te zoeken? Alleen een biertje welgemikt je kant opgooien![]()
quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:34 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ik blondeer m'n haar en draag een grote zonnebril. Als ik een Rotterdams accent hoor en iemand die hardop vraagt waarom De Dijk niet op Lowlands staat, weet ik dat ik me uit de voeten moet maken.
Ik vind het niet helemaal logisch.quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:32 schreef Zwansbol het volgende:
Dezelfde regel als bij de rest, maar als je de truc nog niet begrijpt lijk het wat moeilijker.
Je schuift de band dus door naar links.
Ja, maar natuurlijk ook de band naar beneden doorschuiven he, maar 3 en 4 zijn al ingevuld dus kun je alleen nog maar linksboven het cijfer invullen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:36 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik vind het niet helemaal logisch.
Q ?
x 1 6
3 5 x
4 x 2 Y
De 7 zou dus op de plaats van het vraagteken staan, maar die schuif je dus door naar het begin of eind van de 'band', dat zou dus de Q of Y zijn. Maar nu verplaats je 'm dus ook nog eens een rij naar beneden bij Q.
Ik zou echt een spiekkaartje met regels moeten laten drukken om een magisch vierkant in te kunnen vullenquote:Op maandag 7 augustus 2006 02:33 schreef Asmodian het volgende:
Voorlaatste deel uitleg Magische Vierkanten:
Op het moment dat de centrale 9 cijfers bekend zijn is de rest van het vierkant gewoon invullen. Je zal zien dat elk Magisch Vierkant feitelijk uit 5 delen bestaat: het 'skelet', de boven-kwadrant, links-kwadrant, rechts-kwadrant en onder-kwadrant.
Het skelet maak je compleet door de diagonalen steeds uit te werken vanuit het middelste getal (e). Elk stapje links-boven is -1, een stapje rechts-onder dus +1. Een stap rechts-boven is -N en eentje links-onder is dus +N
Elk kwadrant gaat ook op dezelfde manier, beginnend met de getallen op plaatsen b, d, f en h. Let wel hierbij dat je niet de hoofd-diagonalen overschrijdt
Hiermee kan je elk Magisch Vierkant maken met een oneven N, zo groot als je wilt. Hierna nog even een paar kleine methodes om alles na te checken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |