abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:11:57 #176
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_40586591
Vervelend om te merken dat ik vervelende mensen als Leon de Winter wel interessant vind als zomergast. Volgend jaar dan maar Hilbrand Nawijn, Mart Smeets, Prem, Bert Maalderink en Henk Jan Smits.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:17:45 #177
127004 maril
Smeetsfan
pi_40586840
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:11 schreef MeneerTim het volgende:
Vervelend om te merken dat ik vervelende mensen als Leon de Winter wel interessant vind als zomergast. Volgend jaar dan maar Hilbrand Nawijn, Mart Smeets, Prem, Bert Maalderink en Henk Jan Smits.
Volgens mij komt Henk Jan Smitty al
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:19:53 #178
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_40586918
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:17 schreef maril het volgende:

[..]

Volgens mij komt Henk Jan Smitty al
3 september: Henkjan Smits

Ahnee, je hebt gelijk. Bizar.
pi_40587306
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:43 schreef Thorical het volgende:

Natuurlijk kan ik niet in jouw educatie kijken. Maar als je die bouncing balls in 1976 als 16 jarige hebt gezien kunnen dat soort beelden iets met je doen. Kunst was Rembrandt, van Gogh, Vermeer en misschien Apppel of Dali. Maar een kut 16 mm filmpje van kloten? Kunst, dacht het niet. Het is het begin van de multi-media kunst.
[..]
Het toilet van DuChamps kwam uit 1917, en het is bijna 10 jaar na Warhol, dus kunst in 1976 (!) was wel meer dan 'Rembrandt, van Gogh en Vermeer'. Als er iets nieuw was, dan was dat alleen het medium.

Ik heb geen probleem met het filmpje, maar wel met het feit dat Van Lieshout niet even die uitleg kon geven die Thorical hier wel uit zijn mouw schudt. Verder vond ik het een prima uitzending, ik houd ook wel van Van Lieshout. De Winter ga ik lekker skippen denk ik.
" there is nothing to not be amazed at "
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:58:09 #180
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40588526
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:11 schreef MeneerTim het volgende:
Volgend jaar zou ik Mart best willen.
Lubbers,
Tom ter Bogt
Ronald Plasterk
van Moorsel en
Zwagerman ook wel.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:02:29 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40588698
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:19 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

3 september: Henkjan Smits

Ahnee, je hebt gelijk. Bizar.
ik ben wel razend benieuwd waarom hij is gekozen. misschien blijkt het een erudiete 'denker' oid. een avond die ik zeker niet wil missen. ben ook heel erg benieuwd naar zijn aftershow (film/docu/whatever) keuze. als het maar geen musical is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:04:29 #182
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_40588787
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ben wel razend benieuwd waarom hij is gekozen. misschien blijkt het een erudiete 'denker' oid. een avond die ik zeker niet wil missen. ben ook heel erg benieuwd naar zijn aftershow (film/docu/whatever) keuze. als het maar geen musical is.
The sound of music!
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:05:26 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40588846
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:04 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

The sound of music!
ik vrees het ergste. maar zo erg...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40588904
Ja, is dat al bekend?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 00:41:04 #185
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_40594710
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:45 schreef Thorical het volgende:
Ik heb me gisterenavond uitstekend vermaakt. Een kunstenaar die kon laten zien wat hem bezighoud en een presentator die hem ook daarvoor de ruimte geeft. Ik heb kunst gezien bv vrije sex als concept en niet alleen maar als geilheid. De film vond ik geweldig maar kon ik niet helemaal uitzien, zo geroerd was ik. Niets bijzonders hoor, dat heb ik bij wel meer dingen.
Kunst moet je ook niet altijd uitleggen maar moet je ervaren. De ruimte, om zelf een oordeel te vellen of vragen te stellen, bij de getoonde beelden, hebben de gast en de presentator open gelaten.

En als jullie meer interaktie van de presentator dan kan je dat vergeten. Hij wil begeleider zijn en geen interpertator. vlgns de vpro gids.
ik werd een beetje blij van jouw stukje.
ik kijk al heel lang en heel veel televisie. dit was volgens mij de eerste maal dat ik mij geamuseerd heb tijdens een programma over kunst (verwonderen en lachen schreef ik gisteravond).
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:01 schreef tong80 het volgende:
[..] Oh ja natuurlijk.Misschien dat er een beetje felheid kan ontstaan, na de twee kabbelende vorige afleveringen.
quote:
op maandag 7 augustus 2006 15:12 schreef Soul79 het volgende:
Dat hoop ik.

Ik hoop dan wel dat de Zomergasten-redactie Luyendijk een beetje vrij laat om zijn eigen standpunten tegenover die van De Winter te plaatsen of in elk geval om flink tegen De Winter in te gaan als die het te hoog in zijn bol krijgt.

Met een beetje pech moet Luyendijk zich op last van de redactie koest houden en De Winter alle ruimte bieden, omdat die nu eenmaal de Zomergast is. Dat zou jammer zijn.
ik neem aan dat de redactie Leon de Winter (als gast) en Joris Luyendijk (als presentor) heeft uitgenodigd met een bedoeling. niet om vervolgens joris censuur op te leggen. een beetje "geknetter en gespetter" lijkt mij niet misstaan in dit programma. ik heb wel zin in een goed gesprek, gelardeerd met fragmenten, tussen twee betrokken en geïnformeerde mensen. of een televisiefragmentenavond gelardeerd met gespreksfragmenten
quote:
op maandag 7 augustus 2006 15:18 schreef Maril het volgende:
Volgens mij is die jongen niet fel, mist wat testosteron.
ik ben een beetje op joris volgens mij ben ik de enige

trouwens, een goedenacht gewenst!
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 06:11:27 #186
127004 maril
Smeetsfan
pi_40598224
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 00:41 schreef KWAKje het volgende:

Tja ik val nu een maal niet op mannen ,maar ik kan wel zien dat het een mooie jongen is.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_40603522
quote:
In de loop der jaren zijn de volgende mensen te gast geweest in Zomergasten.

1988
Pierre Janssen
Renate Rubinstein
Pieter Verhoeff
G.B.J. Hiltermann
Sienie Strikwerda

1989
Lou de Jong
Andrée van Es
Louis Andriessen
Joop van Tijn

1990
Henk Hofland
Adelheid Roosen
Rob Scholte
Hugo Claus

1991
Armando
Jan Wolkers
Jacqueline de Gier
Willem Breuker
Piet Vroon

1992
Renée Soutendijk
Charlotte Mutsaers
Anil Ramdas
Ischa Meijer
Frank van Ree

1994
Frans Swarttouw
Ton Alberts
Isabelle van Keulen
Inez de Beaufort
Rudy Kousbroek

1995
Frits Bolkestein
Ian Kerkhof
Lydia Rood
Marcel Kurpershoek
Harry Mulisch

1996
Connie Palmen
Jan Vrijman
Thom Hoffman
Anton Corbijn
Gerardjan Rijnders

1997
Arnon Grunberg
K. Schippers
Candy Dulfer
Jaap van Heerden
Hugo Brandt Corstius (onaangekondigd: 'mystery guest')

1998
Renate Dorrestein
A.J. Dunning
Willem van Kooten
Alex van Warmerdam

1999
Sonja Barend
Tom Lanoye
Tamarah Benima
Kader Abdolah

2000
Raoul Heertje
Henk van Os
Helga Ruebsamen
Geert Mak
Kristien Hemmerechts

2001
Martin Bril
Youp van 't Hek
Barend & Van Dorp
Sylvia Tóth
Mensje van Keulen

2002
Huub van der Lubbe
Anna Enquist
Cees Fasseur
Mies Bouwman

2003
Henriëtte Maassen van den Brink
Dries van Agt
Hafid Bouazza
Paul de Leeuw
Britta Böhler

2004
Heleen van Royen
Felix Rottenberg
Theo Maassen
Morris Tabaksblat
Tijs Goldschmidt
Ayaan Hirsi Ali

2005
Cees Nooteboom
Tom Barman
Robbert Dijkgraaf
Maria Goos
Wim Anker
Katja Schuurman
Voor de mensen die nog voorkeuren hebben maar nu teleurgesteld worden Overigens, in 1993 geen Zomergasten?
pi_40603892
quote:
Heleen van Royen
Dat was echt erg, die ging uit haar dak bij een fragment van Kane
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:12:11 #189
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_40628420
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 00:41 schreef KWAKje het volgende:

[..]

ik werd een beetje blij van jouw stukje.
ik kijk al heel lang en heel veel televisie. dit was volgens mij de eerste maal dat ik mij geamuseerd heb tijdens een programma over kunst (verwonderen en lachen schreef ik gisteravond).
[..]

[..]

ik neem aan dat de redactie Leon de Winter (als gast) en Joris Luyendijk (als presentor) heeft uitgenodigd met een bedoeling. niet om vervolgens joris censuur op te leggen. een beetje "geknetter en gespetter" lijkt mij niet misstaan in dit programma. ik heb wel zin in een goed gesprek, gelardeerd met fragmenten, tussen twee betrokken en geïnformeerde mensen. of een televisiefragmentenavond gelardeerd met gespreksfragmenten
[..]

Nee hoor
Joris is een ontzettende toegewijde man. En héél sympathiek. Ik hoop dat hij zijn draai zal vinden bij Zomergasten, want hij heeft er de kwaliteiten voor en ik gun het hem ook zo ontzettend.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 06:08:51 #190
2661 KWAKje
pi_40633109
uit onbetrouwbare bron vernomen:

de filmkeuze van leon de winter zou wel eens "The Browning Version", Figgis kunnen zijn.
de filmkeuze van halina reijn zou wel eens "La Pianiste" van Haneke kunnen zijn.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:56:07 #191
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_40644708
Dat is heel goed nieuws, la pianiste. Na Caché ben ik heel benieuwd naar zijn andere werk.
Overige laat de Winter in Zomergasten fragmenten zien van Andrei Rublev, maar waarom hij die film dan niet uitkiest om uit te zenden is mij een raadsel en vind ik heel jammer.
Find hungry samurai...
  zondag 13 augustus 2006 @ 02:11:11 #192
2661 KWAKje
pi_40755973
we zijn weer thuis!
ik heb vanavond, met een tot enkele uren geleden voor mij onbekend - en smakelijk uitziend - heerschap, een boeiend gesprek gevoerd over het al dan niet hebben hangen van ene rembrandt in de broek en de mogelijke implicaties en consequenties daarvan, waarbij op onverklaarbare wijze biologische pindakaas en - de opwekkende krachten van - cultuurpessimisme een voorname rol speelden.
ik heb dan ook sinds tijden weer eens een bevredigend gevoel overgehouden aan een zaterdagavond waarbij ik geen kledingstukken (bij mijzelf noch bij mijn gesprekspartner) heb hoeven te verwijderen om tot die bevrediging te komen.

is het al zondagavond?

[ Bericht 0% gewijzigd door KWAKje op 13-08-2006 02:15:11 (ik ding graag mee naar award voor creatiefste tvp!) ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 02:17:51 #193
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40756109
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 02:11 schreef KWAKje het volgende:
we zijn weer thuis!
ik heb vanavond, met een tot enkele uren geleden voor mij onbekend - en smakelijk uitziend - heerschap, een boeiend gesprek gevoerd over het al dan niet hebben hangen van ene rembrandt in de broek en de mogelijke implicaties en consequenties daarvan, waarbij op onverklaarbare wijze biologische pindakaas en - de opwekkende krachten van - cultuurpessimisme een voorname rol speelden.
ik heb dan ook sinds tijden weer eens een bevredigend gevoel overgehouden aan een zaterdagavond waarbij ik geen kledingstukken (bij mijzelf noch bij mijn gesprekspartner) heb hoeven te verwijderen om tot die bevrediging te komen.
En de kurk is verder niet van de fles geweest?
  zondag 13 augustus 2006 @ 02:22:01 #194
2661 KWAKje
pi_40756204
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 02:17 schreef Hephaistos. het volgende:
En de kurk is verder niet van de fles geweest?
amper.

werkelijk. ik sta er zelf ook van te kijken. kennelijk laat mijn brein zich ook op andere manieren stimuleren.
  zondag 13 augustus 2006 @ 02:28:35 #195
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40756313
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 02:22 schreef KWAKje het volgende:

[..]

amper.

werkelijk. ik sta er zelf ook van te kijken. kennelijk laat mijn brein zich ook op andere manieren stimuleren.
Geniaal. Bevredigd worden door de gedachte aan ene Rembrandt in den broek...
  zondag 13 augustus 2006 @ 02:53:45 #196
2661 KWAKje
pi_40756760
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 02:28 schreef Hephaistos. het volgende:
Geniaal. [...]
dat is al te veel eer. het was iig verrassend.

slaap wel en tot morgenavond.
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:02:07 #197
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_40758878
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 11:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Voor de mensen die nog voorkeuren hebben maar nu teleurgesteld worden Overigens, in 1993 geen Zomergasten?
Ik heb heel wat gemist in de loop der jaren .
(zomergasten was niet 'cool' natuurlijk )
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  Redactie Frontpage zondag 13 augustus 2006 @ 10:04:00 #198
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40758887
Er staat een mooi artikel in de VARAgids over Leon de WInter
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:16:45 #199
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_40759000
Het lijkt er wel sterk op dat de redactie sterk probeert te varieren. Zowel qua gasten (de politicus, de kunstenaar, de schrijver, de acteur, de wetenschapper en de 'gewone man') als qua vorm. Ik denk dat ze de aflevering met Jeltje wat anders hadden voorgesteld, maar ik neem aan dat de aflevering van vanavond is bedacht voor de mensen die van discussie houden.
Die van vorige week was daar helaas duidelijk niet op gericht.

Wat ik wil zeggen is dat het er op lijkt dat het met opzet was dat van Lieshout was zoals hij was.
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:19:09 #200
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_40759022
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:04 schreef SunChaser het volgende:
Er staat een mooi artikel in de VARAgids over Leon de WInter
Ik heb het gelezen ja, ongelofelijk en misschien voorspelbaar hoe die schrijver tegen hem tekeer gaat
Al kan ik niet zeggen dat ik het oneens was, hoewel ik nog nooit een boek van de Winter heb gelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')