Ja lekker, dan slaan ze elkaar de hersenen in. (Koude oorlog vergeten?)quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:56 schreef remlof het volgende:
Een wereldmacht erbij om die ene die we nu hebben een beetje in toom te houden lijkt me geen slecht idee. Er is weinig balans op het moment...
Er werd alleen maar verbaal geslagen in de Koude Oorlog (op Vietnam en Afghanistan na dan, maar dat waren indirecte schermutselingen).quote:Op maandag 7 augustus 2006 01:00 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Ja lekker, dan slaan ze elkaar de hersenen in. (Koude oorlog vergeten?)
Ik heb er nog wel eentje liggenquote:Op maandag 7 augustus 2006 00:57 schreef Biancavia het volgende:
Waar kan ik me alvast opgeven voor een cursus Chinees?
Hoe zie je dat als ik vragen mag?quote:Op maandag 7 augustus 2006 04:55 schreef koffiegast het volgende:
ik zie liever slimme, ruimdenkende, moderne mensen aan de macht (wordt lastig..) dan een land uberhaupt
mensen die goed weten wat wat betekent, niet afgebrokkeld de eerst beste comment voordouwen, ruimer kijken en meerdere opzichten aannemen om dan het beste besluit te nemen. Ipv hokjes denken met alle invloeden van economie/geloof/cultuur/vriendjespolitiek van dien, dat met grote massas of wateva vervolgens dan de dekens uitdeelt. Ik probeer trouwens een soort van theorie samen te stellen atm, hoe ik wil uitleggen hoe iemand nou daadwerkelijk ruim denkt en wat mensen in hun ogen nou van belang vinden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 05:17 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik heb er nog wel eentje liggen![]()
.
[..]
Hoe zie je dat als ik vragen mag?.
Zeer hypothetisch gezien dan.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 05:21 schreef koffiegast het volgende:
[..]
mensen die goed weten wat wat betekent, niet afgebrokkeld de eerst beste comment voordouwen, ruimer kijken en meerdere opzichten aannemen om dan het beste besluit te nemen. Ipv hokjes denken met alle invloeden van economie/geloof/cultuur/vriendjespolitiek van dien, dat met grote massas of wateva vervolgens dan de dekens uitdeelt. Ik probeer trouwens een soort van theorie samen te stellen atm, hoe ik wil uitleggen hoe iemand nou daadwerkelijk ruim denkt en wat mensen in hun ogen nou van belang vinden.
smileys zijn handig om je post meer emotie te gevenquote:Op maandag 7 augustus 2006 05:26 schreef NanKing het volgende:
ik gebruik echt te veel smileys
Lekker hypocriet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:54 schreef seto het volgende:
http://www.msnbc.msn.com/id/14139027/
Only in China.
Dat humane is dus precies waar het om gaat einstein...quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:15 schreef msteggink het volgende:
[..]
Lekker hypocriet.
Wij ruimen hier duizenden varkens, kippen, koeien, etc. Hoewel dat wel iets humaner ging met mobiele gaskamers, stroomstoten, maar dat ging ook aan de lopende band.
Maar legitimiteit van macht wordt ontleent aan de overige mensen, dus je hebt weinig kans dat je dit zo geïnstalleerd krijgt. (Zoals je zelf ook al aangeeft.)quote:Op maandag 7 augustus 2006 04:55 schreef koffiegast het volgende:
ik zie liever slimme, ruimdenkende, moderne mensen aan de macht (wordt lastig..) dan een land uberhaupt
Kom nou, america schendt geen mensenrechten?quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:42 schreef Lucille het volgende:
Gelukkig worden door de VS geen mensenrechten geschonden (Guantanamo Bay)
Gelukkig heeft de VS nooit aan medische expirementen gedaan ( http://www.newstarget.com/019189.html )
Mwoa... jah!quote:
Wat is er mis met goed kapitalisme?quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:59 schreef Dirktator het volgende:
Ik zie graag een EU als wereldmacht. De bron van beschaving en een goed tegenwicht tegen het kapitalistische Amerika.
We werken om te leven in plaats van leven om te werken.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:03 schreef descendent1 het volgende:
Wat is er mis met goed kapitalisme?![]()
Niet als je dat werken laat doen goed delegeert naar lagerstaande menschvormen..quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:05 schreef Dirktator het volgende:
[..]
We werken om te leven in plaats van leven om te werken.
Chinees eten is een stuk beter dan Amerikkaans eten!quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:27 schreef __droogkloot__ het volgende:
Kots op beide dus mij maakt het niet uit.
Daag de Amerikanen niet uit... Eén troost: je moet geboren Amerikaan zijn om president te kunnen worden, dus Zwartseneggert maakt geen kans en het zal ook geen Chinees worden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:52 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Mwoa... jah!Liever wel dan dat de VS de komende 8 jaar een wat minder fundamentalistische president krijgen; de
die er nu zit zit er gelukkig niet lang meer; want veel achterlijker vind je ze niet.
(okay; in China misschien..)
Echtniet, wij zijn koelerquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:50 schreef Komakie het volgende:
Amerikanen zijn verre van perfect maar het is wel de beste wereldmacht als je er toch 1 moet hebben...
Deze post wint het topic.quote:Op maandag 7 augustus 2006 04:55 schreef koffiegast het volgende:
Mag ik een teiltje? Ikquote:In the modern world, great leaders solve their conflicts with words. Words like: Scud Launcher, Carpet Bombing, Tomahawk Missle
Zo kan je over elk land wel wat oprapen (alhoewel Guantanamo wel bekend is natuurlijk), maar dat wil niet zeggen dat de VS net zo erg is als China. De VS is beschaafd, China verre van. China is een kloteland. Chinaquote:Op maandag 7 augustus 2006 09:42 schreef Lucille het volgende:
Gelukkig worden door de VS geen mensenrechten geschonden (Guantanamo Bay)
Gelukkig heeft de VS nooit aan medische expirementen gedaan ( http://www.newstarget.com/019189.html )
Want? Bush heeft een wet getekend waarin hij alle mensenrechten negeert? Tuurlijk joh. Als jij denkt dat China net zo humaan is als de VS ben ej echt dom.quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:27 schreef Kiegie het volgende:
China!
![]()
Het eten is er beter, de mensen zijn er minder lelijk en de taal is nog redelijk om aan te horen.
En dat van die mensenrechten is sinds Bush natuurlijk helemaal geen argument meer.
De economie van de VS is nog steeds krachtiger hoor.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:15 schreef Megumi het volgende:
Jammer voor de TS is wel dat China al een supermacht is op economische gebied. Ze hebben daarmee de VS al achter zich gelaten. En militair is het slechts een kwestie van tijd.
nee, maar hij grijpt ook niet in op het gebeuren in Guatanamo bayquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Want? Bush heeft een wet getekend waarin hij alle mensenrechten negeert? Tuurlijk joh. Als jij denkt dat China net zo humaan is als de VS ben ej echt dom.
Bush wil Guantánamo sluitenquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:18 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
nee, maar hij grijpt ook niet in op het gebeuren in Guatanamo bay
Even terug naar de schoolbanken zou ik zeggen. China had al papier geld en boekdrukkunst toen we hier nog met knuppels en beren vellen rondliepen. China heeft een duizende jaren oude beschaving van een zeer hoogstaand niveau. Toegeven mensenrechten blijven een punt van zorg. Zomaar zeggen dat China een kutland is getuigt van onkunde.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zo kan je over elk land wel wat oprapen (alhoewel Guantanamo wel bekend is natuurlijk), maar dat wil niet zeggen dat de VS net zo erg is als China. De VS is beschaafd, China verre van. China is een kloteland. China
helaas, zodra de olieproducerende landen de dollar laten vallen is amerika failliet. Of als iedereen zijn/haar americkaanse obligaties gaat verkopen...quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
De economie van de VS is nog steeds krachtiger hoor.
Maar dat doen ze niet, want Amerika is nog steeds de #1 economie op de wereld.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:24 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
helaas, zodra de olieproducerende landen de dollar laten vallen is amerika failliet. Of als iedereen zijn/haar americkaanse obligaties gaat verkopen...
Ik weet de geschiedenis van China, lekker relevant anno 2006. Momenteel is China een land wat behoorlijk niet-democratisch, waar mensenrechten geschonden worden en men het milieu ook niet echt serieus neemt. China steunt Noord-Korea.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Even terug naar de schoolbanken zou ik zeggen. China had al papier geld en boekdrukkunst toen we hier nog met knuppels en beren vellen rondliepen. China heeft een duizende jaren oude beschaving van een zeer hoogstaand niveau. Toegeven mensenrechten blijven een punt van zorg. Zomaar zeggen dat China een kutland is getuigt van onkunde.
Inderdaad.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet de geschiedenis van China, lekker relevant anno 2006.
Zodra, als. Als iedereen China boycot is China ook nergens meer.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:24 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
helaas, zodra de olieproducerende landen de dollar laten vallen is amerika failliet. Of als iedereen zijn/haar americkaanse obligaties gaat verkopen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |