abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40873520
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:17 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik kreeg het laatst ergens in de horeca, maar daar zat (zover ik kon zien) alleen een bosje munt in. Gaf ook al een hoop smaak.
Binnenkort dat maar eens gaan halen bij de plaatselijke turk
Goed idee 't is echt lekker
There is nothing left to prove
No use deny this simple truth
Can’t find the reason to keep holding on
Now that the love is gone
pi_40876805
Twinings :

*Lady Grey Tea
* four red fruits
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44992263
Even uppen

Welke thee vind jij het lekkerst ? Van welk merk ? Welke smaak ?
Ik ben dol op thee van Rituals (te koop bij V&D, de Bijenkorf en de Rituals winkels) en dan vooral Keemun Lime en Morning Dew (Emperor's dream is ook hmmmm lekker) Wel wat duurder helaas.. Maar voor de zondag
Ook de thee van Starbucks (Tazo) vind ik erg lekker, vooral de honeybush en Zen (groene thee). Ik koop deze thee in Duitsland, helaas hebben wij geen Starbucks (komt er wel aan!)
Verder vind ik de thee van Xenos heel lekker, vooral Vanillesmaak.

Ik ben een beetje afgeknapt op de thee van Pickwick door de ietwat bittere nasmaak. Wel vind ik de smaak Summerlove erg lekker! Ik hou niet van Sterrenmunt en zoethoutthee.

Ik heb superveel thee in de kast staan. Helaas bijna alleen Pickwick, die krijg ik van kennissen en die raken nooit op....

Ben trouwens nog nooit bij Simon Levelt geweest... Toch maar eens langs?

Hoe maak jij je thee ?
Water uit de waterkoker. Ik woon nog niet zolang op mezelf en moet nog steeds een theepot kopen.... Dat hoort wel natuurlijk

Wanneer drinken jullie thee? En Hoeveel?
Ik drink thee op mijn werk, 's ochtends als ik vrij ben en 's avonds lekker op de bank. Meestal gewoon 1 of 2 koppen. Op een vrije dag wat meer..
pi_44992859
Thee . De enige pakjesthee die ik af en toe drink is Cinnamon Apple Spice en Bengal Spice van Celestial Seasonings . Tegenwoordig maak ik meestal mijn eigen mixjes van groene thee, zoethout, anijs, gember en gazomaardoor.

Ik drink eigenlijk de hele dag door thee. Bij het ontbijt, als ik thuiskom voor het eten, na het eten en 'savonds.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_44998169
ik ben al mijn zakjesthee aan het opmaken nu, ik vind de losse thee lekkerder eigenlijk...

Mijn favorieten, groene thee babalu, en pu ehr orange..
Maar Cream of Ireland is ook errug lekker...

ik heb vorige week in Duitsland losse thee gekocht, en daar hadden ze dus nog wel wat synthetische smaakstoffen aan toegevoegd, dus die smaakt wat nep..

Verder daar nog een proefje chocoladethee meegekregen, maar die is niet lekker..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44999685
Vorige week in China nog wat lekkere losse jasmijnthee meegenomen en natuurlijk een Chinees theekopje gekocht
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:29:43 #107
164638 Callis
Whoozz that?
pi_44999716
hmm lekker kopje thee hier op mijn werk
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:30:15 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45001248
Stel voor dat we een onderscheid gaan maken tussen thee (echte thee, van de theeplant) en infusies (alle andere planten en chemische smaakstoffen die met heet water worden getrokken)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45002798
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Stel voor dat we een onderscheid gaan maken tussen thee (echte thee, van de theeplant) en infusies (alle andere planten en chemische smaakstoffen die met heet water worden getrokken)
en als je dan thee hebt waar het grootste deel theeblaadjes is zeg maar, en dan nog stukje fruit/bloemblaadjes ed. hebt? Waar valt dat onder?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45046154
moeten jullie van thee ook zo van naar de wc
pi_45046270
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:35 schreef reintje17 het volgende:
moeten jullie van thee ook zo van naar de wc
Pff, niet meer dan van andere dranken denk ik
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:03:51 #112
97745 Thorical
finding a way
pi_45049205
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben daar tegen. Omdat ik liever een thee topic heb dat loopt. Dan dat er eens in de 3 maanden iets gemeld wordt over een groene thee uit de hoogvlaktes van Oost-Afrika.
Dat met die smaakstoffen is ook niet mijn ding maar laat iedereen dat zelf beslissen of het thee is.
pi_45106674
Thee, yum. Het liefst rooibos met honing of groene thee
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_45109179
Ik heb eindelijk ontdekt wat mijn grote fout was bij het zetten van thee in mijn pot
Omdat het best een grote hoeveelheid water is had ik altijd een drang om er veel thee in te doen. Té veel thee.

Waarschijnlijk komt het door deze oversaturatie dat ie slecht smaakte, want sinds ik er minder in doe geniet ik er veel meer van
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:55:25 #115
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_45172941
quote:
Thee alleen extra gezond zonder melk

Uitgegeven: 9 januari 2007 09:01
LONDEN/PARIJS - Het drinken van zwarte thee kan het risico op hartkwalen en beroertes verkleinen, maar alleen als geen melk wordt toegevoegd. Dit blijkt uit een onderzoek van Duitse wetenschappers dat dinsdag is gepubliceerd in het European Heart Journal.

Volgens de cardiologen van het Berlijnse Charité-ziekenhuis kunnen de zogeheten catechines in de thee weliswaar, zoals eerder onderzoek ook al suggereerde, het risico op hartziekten verkleinen doordat zij de flexibiliteit van de bloedvaten vergroten. Dat effect wordt echter teniet gedaan doordat proteïnes in de melk het catechinegehalte van de thee doen afnemen.
Jammer, sommige thee met melk is echt lekker
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_45178036
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:55 schreef Maraca het volgende:

[..]

Jammer, sommige thee met melk is echt lekker
Thee moet je drinken omdat het lekker is, met of zonder melk. Dat het soms gezond is, da's mooi meegenomen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_45178572
ik vond het vroeger wel lekker met melk, maar ik moet er nu eigenlijk niet meer aan denken..
pi_45180246
Ben ik trouwens de enige die van een zakje thee (bestemd voor één kop) rustig drie, vier kopjes trekt?
pi_45180449
nee hoor, ik haal er ook meerdere kopjes uit, dat wil meestal makkelijk.....
pi_45182463
nou 2 max meer niet anders zit er geen smaak aan
pi_45186320
Iemand ervaring met een zogenaamde theebol of -bloem?

Is het alleen voor de looks, of voegt het daadwerkelijk nog wat toe aan de smaakervaring?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:52:00 #122
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45188455
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:03 schreef The_stranger het volgende:

[afbeelding]

Is het alleen voor de looks, of voegt het daadwerkelijk nog wat toe aan de smaakervaring?
Daar heb ik afgelopen week iets over gezien op tv, bij een programma met Mirna Goossens. Ziet er wel mooi uit! Volgens mij geeft het witte thee.... maar ik heb maar met een half ook geluisterd
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45193362
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:52 schreef Lips het volgende:

[..]

Daar heb ik afgelopen week iets over gezien op tv, bij een programma met Mirna Goossens. Ziet er wel mooi uit! Volgens mij geeft het witte thee.... maar ik heb maar met een half ook geluisterd
Voor zover ik het kan zien, zit er in die bloem, of bol losse (?) thee, en het soort kan dus verschillen..
C. Sagan
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:00:46 #124
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45193936
Ik heb 't nog even nagekeken via de site van Beurslife (het programma waar ik dat gezien heb).
Hier een link van het filmpje. Op ongeveer 8.20 minuten begint dat over thee!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45202402
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:00 schreef Lips het volgende:
Ik heb 't nog even nagekeken via de site van Beurslife (het programma waar ik dat gezien heb).
Hier een link van het filmpje. Op ongeveer 8.20 minuten begint dat over thee!
Thanks, zal straks even kijken...
C. Sagan
pi_45202510
ik heb ze ook wel eens gezien, Simon Levelt verkoopt ze ook..
Ik ga ze nog een keer proberen, maar volgens mij is de bloem ook de thee zeg maar..
pi_45202519
Zijn er hier meer 'losse thee liefhebbers' die de Pickwick Tea Leafs (en dan met name de groene thee variant) wel erg goed te pruimen vinden? Losse thee geeft je meer controle over je smaak enzo, maar dit komt akelig dicht in de buurt van goede thee, en dat voor Pickwick... (wel duur btw).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45214052
de rolls roys onder de theesoorten = Groene thee pure (dus niets anders erin)
dan aanvullen met een flinke klap rietsuiker en je maakt mij echt gelukkig, drink ik ongeveer liter per dag van
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_45239856
losse thee vind ik persoonlijk lekkerder, maar het is zo een gedoe
pi_45319443
ik heb vandaag van die theebloemen gekocht, kleintjes van jasmijn voor kopjes thee, een grote voor een pot..

De jasmijnbolletjes vallen uit elkaar, en die grote weet ik nog niet, nog niet geprobeerd
pi_45322855
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:08 schreef teigan het volgende:
ik heb vandaag van die theebloemen gekocht, kleintjes van jasmijn voor kopjes thee, een grote voor een pot..

De jasmijnbolletjes vallen uit elkaar, en die grote weet ik nog niet, nog niet geprobeerd
Dus die bolletjes zijn eigenlijk niets anders dan lossen thee, maar dan in een portie "gebold"..
C. Sagan
  zaterdag 13 januari 2007 @ 20:07:25 #132
37887 Dauthi
Progressive
pi_45323684
Simon Levelt Biologisch Earl Grey.

btw Rooibos is GEEN Thee, het is een totaal andere plant die niks met thee te maken heeft.
Voor de TS als je een theebal gebruikt of een filter om je thee me te maken heb je geen theeblaadjes in een thee die je met hele blaadjes zet
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_45325417
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dus die bolletjes zijn eigenlijk niets anders dan lossen thee, maar dan in een portie "gebold"..
die kleine jasmijnbolletjes wel voor mijn gevoel... Die grote weet ik nog niet, die ga ik zometeen even uittesten denk ik...
pi_45325801
Die grote is gaaf!!! Daar komt echt ineens een bloemetje uit het midden zetten... Ik heb een foto gemaakt met mobieltje, die volgt nog!

Hier hangt hij nog bovenin de pot, ondertussen is hij wel naar beneden gezakt...

[ Bericht 48% gewijzigd door teigan op 13-01-2007 21:06:17 ]
pi_45327805
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:59 schreef teigan het volgende:
Die grote is gaaf!!! Daar komt echt ineens een bloemetje uit het midden zetten... Ik heb een foto gemaakt met mobieltje, die volgt nog!

[afbeelding]

Hier hangt hij nog bovenin de pot, ondertussen is hij wel naar beneden gezakt...
Ziet er inderdaad gaaf uit Maar ik neem aan dat die bloemen en het groen thee is, of in ieder geval smaak geeft?
C. Sagan
pi_45328811
ja, klopt, het is gewoon thee verder.. Hij smaakt ook wel goed vind ik...
pi_45329540
waar ka nje die bloemen kopen?
pi_45329573
ik heb hem bij de simon levelt vandaan.. Die van mij heet Flower Fairy, maar als je op de site kijkt staat er ook nog wel een andere..

Ik heb ook de jasmijn parels, maar die zijn niet zo mooi als deze..
pi_49180573
Tipje: http://www.mrstea.nl/

Alle losse thee voor 1 euro per 50 gram!

Heeft iemand daar al ervaring mee?
Voor ik meteen 10 verschillende smaken bestel
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:52:08 #140
97745 Thorical
finding a way
pi_49277718
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:00 schreef Again het volgende:
Tipje: http://www.mrstea.nl/

Alle losse thee voor 1 euro per 50 gram!

Heeft iemand daar al ervaring mee?
Voor ik meteen 10 verschillende smaken bestel
Een rare, verwarrende site.
Ze hebben meer theebloemen heeft dan soorten witte thee.
Het geeft me niet het gevoel dat ze echt into thee zijn.
En als je denkt dat je alle losse thee voor 1 euro per 50 gram kunt krijgen dan kan je wel eens bedrogen uitkomen.
Sommige thee is die ene ¤ niet eens waard en de "speciale' theeën krijg je echt niet voor dat bedrag.
pi_49331310
veel thee is zo chemisch en zit vol met parfum. De enigste thee die een beetje natuurlijk is, heb ik in Ukraina gevonden in twee smaken: Kers (heel sterk ook) en sinaasappel.

Die producten worden via Duitsland ingevoerd maar ik krijg geen respons op informatie aanvraag van dat bedrijf.
pi_49337549
Heb ook maar niet besteld.. Effe langs de tuinen gegaan en voor 20 euro ingeslagen
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:19:27 #143
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_49435453
Nog steeds maar 1 thee topic? en is al zo lang open?
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:22:09 #144
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_49435547
er zijn toch wel iets meer theeliefhebbers dan dit
  Boks-Chick woensdag 16 mei 2007 @ 11:34:37 #145
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_49435951
wat lievvv!

Een thee-topic wat sinds augustus 2006 al op de derde pagina is beland!

lolwut
pi_49436171
Thee .

Brandnetel en kamillethee .

Heermoes, venkel en saliethee .
pi_49440275
Hebben jullie geen last van thee-aanslag op je tanden?

En wat kun je tegen thee-aanslag doen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_49442954
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:03 schreef The_stranger het volgende:

[afbeelding]

Je kunt ze ook bestellen bij de theefabriek.
Het is wel lekkere thee maar ik vind het wel erg duur, het is niet iets om dagelijks te doen vind ik.
Ze hebben daar sowieso veel lekkere thee en over het algemeen nog behoorlijk betaalbaar.

Ik ben ook een echte theeleut, ik heb meerdere theepotten en niet alleen omdat het mooie theepotten zijn. Ik heb aparte potten voor witte / groene thee, een aparte pot voor zwarte thee en een aparte voor gearomatiseerde thee.

Edit: En sinds afgelopen weekend nog een potje die ik voor de gele en oolong thee gebruik.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49445315
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben jullie geen last van thee-aanslag op je tanden?

En wat kun je tegen thee-aanslag doen?
Uhhh, poetsen? Ik schrob m'n theepot ook eens per jaar met tandpasta, werkt prima wel goed naspoelen

Thee, heerlijk! niet zo heerlijk: thee uit een automaat. Jakkes. Ik moet nodig een waterkoker op m'n werkplek neerzetten.
pi_49453342
kan iemand mij trouwens uitleggen waarom je je theepot niet mag afwassen?
Heb dat nooit begrepen haha.

Bosvruchtenthee van de Tuinen vind ik trouwens niet echt lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')