Goed ideequote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:17 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik kreeg het laatst ergens in de horeca, maar daar zat (zover ik kon zien) alleen een bosje munt in. Gaf ook al een hoop smaak.
Binnenkort dat maar eens gaan halen bij de plaatselijke turk
en als je dan thee hebt waar het grootste deel theeblaadjes is zeg maar, en dan nog stukje fruit/bloemblaadjes ed. hebt? Waar valt dat onder?quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Stel voor dat we een onderscheid gaan maken tussen thee (echte thee, van de theeplant) en infusies (alle andere planten en chemische smaakstoffen die met heet water worden getrokken)
Pff, niet meer dan van andere dranken denk ikquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:35 schreef reintje17 het volgende:
moeten jullie van thee ook zo van naar de wc
Ik ben daar tegen. Omdat ik liever een thee topic heb dat loopt. Dan dat er eens in de 3 maanden iets gemeld wordt over een groene thee uit de hoogvlaktes van Oost-Afrika.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Stel voor dat we een onderscheid gaan maken tussen thee (echte thee, van de theeplant) en infusies (alle andere planten en chemische smaakstoffen die met heet water worden getrokken)
Jammer, sommige thee met melk is echt lekkerquote:Thee alleen extra gezond zonder melk
Uitgegeven: 9 januari 2007 09:01
LONDEN/PARIJS - Het drinken van zwarte thee kan het risico op hartkwalen en beroertes verkleinen, maar alleen als geen melk wordt toegevoegd. Dit blijkt uit een onderzoek van Duitse wetenschappers dat dinsdag is gepubliceerd in het European Heart Journal.
Volgens de cardiologen van het Berlijnse Charité-ziekenhuis kunnen de zogeheten catechines in de thee weliswaar, zoals eerder onderzoek ook al suggereerde, het risico op hartziekten verkleinen doordat zij de flexibiliteit van de bloedvaten vergroten. Dat effect wordt echter teniet gedaan doordat proteïnes in de melk het catechinegehalte van de thee doen afnemen.
Thee moet je drinken omdat het lekker is, met of zonder melk. Dat het soms gezond is, da's mooi meegenomenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:55 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jammer, sommige thee met melk is echt lekker![]()
Daar heb ik afgelopen week iets over gezien op tv, bij een programma met Mirna Goossens. Ziet er wel mooi uit! Volgens mij geeft het witte thee.... maar ik heb maar met een half ook geluisterdquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:03 schreef The_stranger het volgende:
Iemand ervaring met een zogenaamde theebol of -bloem?
[afbeelding]
Is het alleen voor de looks, of voegt het daadwerkelijk nog wat toe aan de smaakervaring?
Voor zover ik het kan zien, zit er in die bloem, of bol losse (?) thee, en het soort kan dus verschillen..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:52 schreef Lips het volgende:
[..]
Daar heb ik afgelopen week iets over gezien op tv, bij een programma met Mirna Goossens. Ziet er wel mooi uit! Volgens mij geeft het witte thee.... maar ik heb maar met een half ook geluisterd
Thanks, zal straks even kijken...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:00 schreef Lips het volgende:
Ik heb 't nog even nagekeken via de site van Beurslife (het programma waar ik dat gezien heb).
Hier een link van het filmpje. Op ongeveer 8.20 minuten begint dat over thee!
Dus die bolletjes zijn eigenlijk niets anders dan lossen thee, maar dan in een portie "gebold"..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:08 schreef teigan het volgende:
ik heb vandaag van die theebloemen gekocht, kleintjes van jasmijn voor kopjes thee, een grote voor een pot..
De jasmijnbolletjes vallen uit elkaar, en die grote weet ik nog niet, nog niet geprobeerd
die kleine jasmijnbolletjes wel voor mijn gevoel... Die grote weet ik nog niet, die ga ik zometeen even uittesten denk ik...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dus die bolletjes zijn eigenlijk niets anders dan lossen thee, maar dan in een portie "gebold"..
Ziet er inderdaad gaaf uitquote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:59 schreef teigan het volgende:
Die grote is gaaf!!! Daar komt echt ineens een bloemetje uit het midden zetten... Ik heb een foto gemaakt met mobieltje, die volgt nog!
[afbeelding]
Hier hangt hij nog bovenin de pot, ondertussen is hij wel naar beneden gezakt...
Een rare, verwarrende site.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:00 schreef Again het volgende:
Tipje: http://www.mrstea.nl/
Alle losse thee voor 1 euro per 50 gram!
Heeft iemand daar al ervaring mee?
Voor ik meteen 10 verschillende smaken bestel
Je kunt ze ook bestellen bij de theefabriek.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:03 schreef The_stranger het volgende:
Iemand ervaring met een zogenaamde theebol of -bloem?
[afbeelding]
Is het alleen voor de looks, of voegt het daadwerkelijk nog wat toe aan de smaakervaring?
Uhhh, poetsen? Ik schrob m'n theepot ook eens per jaar met tandpasta, werkt primaquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben jullie geen last van thee-aanslag op je tanden?
En wat kun je tegen thee-aanslag doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |