Ik ook niet, ik kan er alleen Australische en Duitse sites over vinden en ik kan daar niet echt uit opmaken wat het ding nou precies doetquote:Op zondag 24 februari 2008 15:09 schreef teigan het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb vliegtuigje..
Nu het topic toch gekickt is, ik heb vorige week een nieuwe theepot van Bodum gekocht. Eentje waarbij het filter zo is opgebouwd dat als je thee op de juiste sterkte is, je een soort van deksel indrukt, waardoor de theebladeren afgesloten worden van de rest van de theepot.. Scheelt een hoop gevis en druppende filters..
Deze lijkt er het meeste op..
http://www.bodum.nl/pages/products/product_frame.asp?famId=11&subFamId=1102&id=10689-01
Dat ga ik eens proberen! Heb zelf tapiocaparels gekocht om er een 'tapiocawater' van te maken, maar ik heb niet de juiste suiker ervoor. Dan maar in de thee. En mijn tapiocaparels zijn wit.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:15 schreef nexus-pilot het volgende:
OMG... die melk thee met zwarte tapioca parels zijn goddelijk... jammer genoeg kun je ze alleen in azie kopen....
Het smaakt muf en stoffig, het is van mindere kwaliteit, te fijn gemalen en het zijn altijd blends van op zijn zachts gezegd niet de lekkerste theesoorten. En breek me de bek niet open over gearomatiseerde thee uit een zakje. Je kunt net zo goed meteen een fles grenadine in je kopje gooien want dat heeft niks meer met thee te maken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:11 schreef Maeghan het volgende:
Wat is zakjesthee minder dan losse thee in een zakje?
Twinings is al veel beter. Celestial seasonings (OK, geen thee) is vaak best lekker, allerhande theesoorten van de natuurwinkel, rituals, revolution...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:15 schreef wyccie het volgende:
Genoeg thee in zakjes die wél lekker is. Kijk gewoon wat verder dan de Pickwick-smaakjes.
Ik vind zelf de vruchtensmaakjes ook niks (op een enkele uitzondering na).
yupquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:53 schreef heaven7 het volgende:
WtfGratis verzenden en minder dan ¤1,-
sorry, obli was je voorquote:Op dinsdag 22 april 2008 00:47 schreef MinderMutsig het volgende:
* MinderMutsig rent naar V&A om te zien om welke thee het gaat![]()
ah nee, dan was het niks voor je geweest inderdaad.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Te laatmaar dat geeft niet want ik houd niet van jasmijn.
Chai thee kun je eigenlijk wel het beste zelf maken!! Dat is veeeel lekkerder dan uit een zakje of van Starbucks. Er zijn veel recepten voor, maar het komt in elk geval neer op gember, kardemon, kaneel, kruidnagel, peper en naar eigen smaak nog meer kruiden een tijdje te laten koken, op het laatst wat zwarte thee er bij, en dan wat (koffie-) melk en suiker toevoegen.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:38 schreef Temporale het volgende:
Heb een nieuwe verslaving, chai thee (L) Heerlijke chai latte bij de starbucks, en ook verse chai voor thuis.. echte liefde..
Dat is toch geen thee meer ,dat is soep.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:56 schreef wortels het volgende:
[..]
Chai thee kun je eigenlijk wel het beste zelf maken!! Dat is veeeel lekkerder dan uit een zakje of van Starbucks. Er zijn veel recepten voor, maar het komt in elk geval neer op gember, kardemon, kaneel, kruidnagel, peper en naar eigen smaak nog meer kruiden een tijdje te laten koken, en dan wat (koffie-) melk en suiker toevoegen.Voordeel van zelf chai maken is ook dat je keuken er heerlijk van gaat ruiken.
Net als jijquote:
Misschien kun je zulke theeën (ofzo) beter gewoon zelf los kopen, dan ben je zeker weten goedkoper uit, en zit je niet meteen aan zo'n hoeveelheid vast waar je doorheen moet komenquote:Op donderdag 22 mei 2008 14:46 schreef xxjosjex het volgende:
Leuke site die fleur de thee, zit te denken om die proefpakket exclusieve groene thee-en te nemen......pff 30 euro voor thee.........ff nadenken nog
Ja dat doe ik al een tijd. Bij de tuinen bv hebben ze veel losse thee soorten. En gewoon bij de turk de gunpowder....quote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:44 schreef wortels het volgende:
[..]
Misschien kun je zulke theeën (ofzo) beter gewoon zelf los kopen, dan ben je zeker weten goedkoper uit, en zit je niet meteen aan zo'n hoeveelheid vast waar je doorheen moet komenDe meeste steden hebben denk ik tegenwoordig wel een koffie/theewinkeltje waar allerlei leuke soorten staan voor allerlei prijzen.
First Flush is inderdaad heel erg lekker maar dan noem je ook een thee!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:51 schreef Jarno het volgende:
Ik heb eens een gruwelijk duur biologisch rechtsdraaiend zakje Darjeeling Very First Flush (oid) bij Simon Levelt gekocht en ja, dat verschil proef je. Geen spijt van gehad iig.
Het is een zwarte thee gemaakt van de eerste jonge blaadjes van de beste kwaliteit.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:53 schreef xxjosjex het volgende:
Is dat dan witte/groene of zwarte thee?? Of nog jonger dan witte thee??
Of vraag ik nu iets heel geks......?
Het woord 'fermentatie' wordt vaak gebruikt voor thee, maar volgens mij is het niet juist. De thee wordt (als ik het goed heb hoor) voor korte tijd, alvorens het gedroogd wordt, blootgesteld aan de lucht, waardoor wat oxidatie (en dus de verkleuring van groen naar zwart) plaatsvindt. Daardoor bevat volgens mij bijvoorbeeld groene thee ook meer antioxidanten dan zwarte thee. Een echte fermentatie is het niet, omdat voor fermentatie (van b.v. tempeh of kaas) altijd bacterën of schimmels een tijdje inwerken, kortom fermentatie is verandering door biologische activiteit, en oxidatie is verandering door blootstelling aan zuurstof.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:06 schreef MinderMutsig het volgende:
groene thee is niet of minimaal gefermenteerd, oolong is half gefermenteerd en zwarte is sterk gefermenteerd.
Dat is opzich wel leuk, de meeste thee koop je toch minstens per 100g. Ik weet niet of dit hele gerenommeerde soorten zijn, ze klinken niet zo bekend maar zo veel weet ik er ook niet van. [edit: op die website ziet het er heel goed uitquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:48 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Ja dat doe ik al een tijd. Bij de tuinen bv hebben ze veel losse thee soorten. En gewoon bij de turk de gunpowder....
Maar toch wel benieuwd naar die aparte exclusieve soorten thee. Wil wel eens weten of ze nou echt zoveel anders smaken.
En bij dat proefpakket krijg je: Phoenix Dragon Jasmin Pearls 50 gram, Long Jing 50 gram, Large Jade rings 50 gram, Silver needle 50 gram, Pu-ehr thee 50 gram en Jade Pole sword 50 gram.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:22 schreef wortels het volgende:
[..]
Het woord 'fermentatie' wordt vaak gebruikt voor thee, maar volgens mij is het niet juist. De thee wordt (als ik het goed heb hoor) voor korte tijd, alvorens het gedroogd wordt, blootgesteld aan de lucht, waardoor wat oxidatie (en dus de verkleuring van groen naar zwart) plaatsvindt. Daardoor bevat volgens mij bijvoorbeeld groene thee ook meer antioxidanten dan zwarte thee. Een echte fermentatie is het niet, omdat voor fermentatie (van b.v. tempeh of kaas) altijd bacterën of schimmels een tijdje inwerken, kortom fermentatie is verandering door biologische activiteit, en oxidatie is verandering door blootstelling aan zuurstof.
Dat probeer ik altijd wel te doen, maar lukt niet altijd....merk wel dat de thee op de een of andere manier rustiger trekt als ie niet net van de kook af is....En de blaadjes krijgen de kans om rustig open te vouwen zonder dat ie te sterk word gelijk....quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:29 schreef wortels het volgende:
[..]
Goede thee moet ook goed gezet worden: zwarte thee 3 a 4 minuten trekken en niet langer, bij groene thee eerst het water een paar minuten laten afkoelen, en dan 3 a 4 minuten trekken.
Je kunt ook als je een theepot gebruikt een flinke scheut koud water in de pot doen, vaardat je het gekookte water erbij doet. Met een thermometer kun je die scheut koud zo afmeten dat je een temperatuur van rind de 80 graden krijgt...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:23 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Dat probeer ik altijd wel te doen, maar lukt niet altijd....merk wel dat de thee op de een of andere manier rustiger trekt als ie niet net van de kook af is....En de blaadjes krijgen de kans om rustig open te vouwen zonder dat ie te sterk word gelijk....
Doe je de citroen erin als de thee nog warm is? En pers je de citroen uit of doe je hem er in plakjes o.i.d. bij?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:36 schreef wyccie het volgende:
Als je citroenijsthee wilt maken kun je het beste gewone thee pakken en daar verse citroen aan toevoegen.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik maak regelmatig ice tea.![]()
Ik heb er geen vaste thee voor trouwens al gebruik ik nooit gearomatiseerde thee omdat ik dat dus echt vies vind.Als je per se een smaakje wilt vind ik het lekkerder om dat met echt fruit te doen.
Grofweg de procedure:
Zet een sterke thee. Als je er een smaakje aan wilt (citroen, gember etc.) doe je dit er gelijk bij in. Laat die thee afkoelen. Zeef hem om de stukken verlepte citroen e.d. eruit te halen en schenk er koud water bij. Et voila: ice tea. Doe dit in een leuke kan en zet het in de koelkast en doe er eventueel nog wat partjes citroen in. Eventueel kan je hem ook nog wat zoeten maar dat doe ik eigenlijk alleen als ik het van een zwarte thee maak en dan nog met mate. Groene is lekkerder zonder suiker / honing.
Ik vind deze het fijnst.quote:Op maandag 15 september 2008 21:51 schreef MLI het volgende:
*kick*
Wat zijn de beste thee-eieren? Ik had er 1 uit de supermarkt maar die was van steen. En nu is 'ie gebarsten en ben ik veroordeelt tot theezakjes.
voor de 1 kopjes thee heb ik een mok gekregen met daarin een zeefje! erg handig!quote:Op woensdag 17 september 2008 11:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vind deze het fijnst.
[ afbeelding ]
Gewoon meerdere kopen, het liefst een of twee zo groot mogelijk zodat hij nog net in je theepot past en een paar kleinere voor als je alleen een kopje wilt.
Kun je eigenlijk iedere soort thee als basis nemen dan? Nooit geweten dat het met groene thee ook goed luktquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik maak regelmatig ice tea.![]()
Ik heb er geen vaste thee voor trouwens al gebruik ik nooit gearomatiseerde thee omdat ik dat dus echt vies vind.Als je per se een smaakje wilt vind ik het lekkerder om dat met echt fruit te doen.
Grofweg de procedure:
Zet een sterke thee. Als je er een smaakje aan wilt (citroen, gember etc.) doe je dit er gelijk bij in. Laat die thee afkoelen. Zeef hem om de stukken verlepte citroen e.d. eruit te halen en schenk er koud water bij. Et voila: ice tea. Doe dit in een leuke kan en zet het in de koelkast en doe er eventueel nog wat partjes citroen in. Eventueel kan je hem ook nog wat zoeten maar dat doe ik eigenlijk alleen als ik het van een zwarte thee maak en dan nog met mate. Groene is lekkerder zonder suiker / honing.
Die leek mij ook wel, dus meteen even besteldquote:Op woensdag 17 september 2008 18:59 schreef wortels het volgende:
Ik heb maar weer eens Lapsang Souchong gekocht, Chinese zwarte thee met een heerlijke rookgeur, past wel bij de herfst en winter
Wat groene thee betreft is sencha mijn favoriet. Lekker zacht en frisjes van smaak, en een mooi groen kleurtje.quote:
ken dat merk nog niet, zal er eens op zoek naar gaanquote:Op donderdag 18 september 2008 16:18 schreef wortels het volgende:
[..]
Wat groene thee betreft is sencha mijn favoriet. Lekker zacht en frisjes van smaak, en een mooi groen kleurtje.
Handig is trouwens dat je met de meeste goede groene thee, 2 of 3 keer thee kunt zetten met dezelfde blaadjes!
Sencha is geen merk, meer gewoon een soort, net zoals bij zwarte thee bv. Earl grey of Ceylon. Je zult het waarschijnlijk ook alleen als losse thee vinden, in koffie/theewinkels.quote:Op donderdag 18 september 2008 22:38 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ken dat merk nog niet, zal er eens op zoek naar gaan
oepsquote:Op donderdag 18 september 2008 23:03 schreef wortels het volgende:
[..]
Sencha is geen merk, meer gewoon een soort, net zoals bij zwarte thee bv. Earl grey of Ceylon. Je zult het waarschijnlijk ook alleen als losse thee vinden, in koffie/theewinkels.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sencha
[ afbeelding ]
Ja, die zijn erg goed, ik heb nu de groene thee met citroen, erg lekker.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:09 schreef teigan het volgende:
De Xenos heeft nu ook losse thee van lipton liggen, voor 1 euro per zakje, zitten lekkere smaken bij..
Ik heb zelf van die losse theezakjes die je zelf kan vullen, en zo'n gruwelijk dure glazen theepot met theefilter erin, die je als je thee sterk genoeg is, af kan sluiten van de rest van de pot, volgens mij heb ik daar eerder wel eens een linkje van gepost.. Hij bevalt me heel goed...
Die potten ken ik inderdaad, lijken mij ook erg fijn. Maar ik heb op dit moment al vier theepotten staan en ik denk niet dat mijn teerbeminde andere helft het overleeft als ik er nog een bij koop. Zeker niet als het ook nog eens een gruwelijk dure is.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:09 schreef teigan het volgende:
De Xenos heeft nu ook losse thee van lipton liggen, voor 1 euro per zakje, zitten lekkere smaken bij..
Ik heb zelf van die losse theezakjes die je zelf kan vullen, en zo'n gruwelijk dure glazen theepot met theefilter erin, die je als je thee sterk genoeg is, af kan sluiten van de rest van de pot, volgens mij heb ik daar eerder wel eens een linkje van gepost.. Hij bevalt me heel goed...
OMG ik wil hem.quote:Op zondag 21 september 2008 16:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op deze theepot:
[ afbeelding ]
Ik gebruik nu meestal een simpele rvs thermosfles.
Waar is die te koop??quote:Op zondag 21 september 2008 16:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op deze theepot:
[ afbeelding ]
Ik gebruik nu meestal een simpele rvs thermosfles.
thanx, nonplusultra ken ik wel!quote:Op donderdag 25 september 2008 14:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bij nonplusultra en vergelijkbare zaken.
Google op "eva solo", hij is niet moeilijk te vinden.
ik heb hem hier sowieso bij de bijenkorf gezienquote:
quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:53 schreef MLI het volgende:
MM, ik heb géén idee waar je het over hebt. Foto?
Ik spoel mijn mok goed om als ik daarna gewone thee drink. Maar ik kan me voorstellen dat het in zo'n RVS pot 'blijft hangen'. Ik maak trouwens ook alleen maar thee met melk in een hele pot. Gewone thee drink ik per mok.quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Drink maar eens melk en daarna thee uit dezelfde kop, dat geeft geen leuk effect.![]()
Xenos, de Toko? I dunno. Volgens mij is Lipton juist heel integer bezig met zijn producten, maar kan zijn van niet.....quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:32 schreef FatihTerim het volgende:
Ik wil dus echte groene thee drinken, waar kan ik dat halen? dus niet die namaak spul van Lipton ofzo..
Biologische/natuurvoedingswinkels, speciale koffie/thee winkels, toko's is wat het eerste in me opkomtquote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:32 schreef FatihTerim het volgende:
Ik wil dus echte groene thee drinken, waar kan ik dat halen? dus niet die namaak spul van Lipton ofzo..
Ik vind aan Lipton altijd een heel naar bijsmaakje zitten. Die haal je blind overal uit.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 02:10 schreef Morwen het volgende:
[..]
Xenos, de Toko? I dunno. Volgens mij is Lipton juist heel integer bezig met zijn producten, maar kan zijn van niet.....
Ik gebruik de theesoorten van Zonnatura, geen idee of die ook groene thee hebben (natuurwinkels maar ook de grotere supermarkten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |