abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:34:52 #76
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_40646114
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
ff offtopic

ik ben op zoek naar de eindtijd van Pereiro Sio in de afgelopen tour. Anyone?
http://www.letour.fr/2006/TDF/LIVE/us/2000/classement/ITG.html
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_40646218
Thx!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_40646422
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens Lefevre zijn Virenque en Museeuw een geval van "slechte communicatie" want alle ploegen hebben immers besloten alle dopinggevallen van voor 1 jan 2005 "wit te wassen" en dan moeten wij dat ook maar doen ...
Virenque is gewoon een gebruiker. Niks slechte communicatie, het is en blijft iemand die gepakt heeft.
Museeuw had doping nodig wespen.

Best een vreemde sms verkeer als je geen doping ofzo gebruikt. Hoezo ik ben hypocriet, aldus Lefevre..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40746348
Hoe gaat dat uiteindelijk nu bij die diskwalificatie.
Want ik zou dus denken, dat hij dan ook uit de uitslag van de etappe wordt geschrapt, maar zoals ik eerder al een meldde staat Hamilton zijn tijdritzege nog steeds in alle statistieken.

En Heras staat nog in de laatste tijdrit van de Vuelta van vorig jaar op de 2e plaats (hier bijvoorbeeld) en als leider van het klassement, terwijl ik dan toch zou zeggen dat hij vanaf dat moment uit de uitslag geschrapt moet worden.
Ik vind het maar vreemd dat dat soort dingen niet aangepast worden
pi_40750460
Virenque is trouwens ernstig te val gekomen gister zware verwondingen aan het hoofd
hij moet geopereerd worden,aldus zijn vrouw, maar hij is niet in levensgevaar.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_40793141
weet er iemand meer over bewijs/beroep/verklaring van Landis.

hij had 10 dagen de tijd en is al weer bijna om (morgen om precies te zijn).
pi_40793239
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:22 schreef Eppie_NL het volgende:

Ssssttt, misschien vergeet hij het.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_40793459
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:22 schreef Eppie_NL het volgende:

Hij doet het vast op het laatste moment, dan kan hij alle procedures maximaal rekken en nog even 'genieten' van zijn tourzege.
pi_40795931
Gelet op de eerdere laksheid zal hij het laten overwaaien. Hij heeft het toch te druk met talkshows in de USA waar hij steeds dommere uitspraken doet, nog even cashen en zijn carriere is volledig over.
pi_40836574

pi_40894928
De schoonvader van Landis heeft zelfmoord gepleegd :

http://www.brabantsdagblad.nl/sport/article577796.ece
quote:
Schoonvader Floyd Landis pleegt zelfmoord

SAN DIEGO (ANP) - De schoonvader van de omstreden Tour de France-winnaar Floyd Landis heeft zelfmoord gepleegd. Dat maakten de autoriteiten in San Diego (Californië) woensdagavond bekend.
David Witt (57), die goed bevriend was met de van doping verdachte wielrenner, schoot zichzelf dinsdag dood. Witt en Landis werden huisgenoten in 1998, kort nadat de latere Tour-kampioen naar San Diego was verhuisd. Ze hadden dezelfde fietscoach. Witt stelde Landis voor aan diens toekomstige vrouw Amber. Zij is een dochter van de vrouw van Witt uit een vorig huwelijk.
Witt had een restaurant in San Diego, waar hij allerlei Landis-memorabilia tentoonstelde. Hij was deze zomer in Frankrijk waar hij Landis zag winnen
Sowieso al een trieste gebeurtenis, maar nog triester als het gerelateerd is aan het positieve dopinggeval van Landis.
pi_40895340
Dat is wel erg triest nieuws.
pi_40898847
Landis he die kan toch ook lekker gaan dokken? ik zou die vent dus gewoon aanklagen en alles van hem afpakken....als ie nog wat heeft
door zijn doping:

- weer schade in het wielrennen
- Phonak bestaat niet meer
- de schoonvader pleegt zelfmoord

zoveel schade heeft die man aangebracht niet meer normaal.
pi_40899135
Hij is gepakt, heeft verder weinig zin om hem volledig door de mangel te halen. Of moeten we maar wachten op het moment dat de dood van Landis ook wordt gemeld? Lijkt me niet dat het Floyds keuze is geweest om tot deze gevolgen te komen.

Natuurlijk is het vals spelen wat Landis deed, maar dopinggebruik maakt je nog niet tot een misdadiger die de meest gruwelijke daden gepleegd heeft. Beetje relativering is wel op zijn plaats.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:48:17 #90
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_40899153
Levenslang schorsen.
pi_40899577
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:47 schreef Ericr het volgende:
Hij is gepakt, heeft verder weinig zin om hem volledig door de mangel te halen. Of moeten we maar wachten op het moment dat de dood van Landis ook wordt gemeld? Lijkt me niet dat het Floyds keuze is geweest om tot deze gevolgen te komen.

Natuurlijk is het vals spelen wat Landis deed, maar dopinggebruik maakt je nog niet tot een misdadiger die de meest gruwelijke daden gepleegd heeft. Beetje relativering is wel op zijn plaats.
ik vind wel dat ie aangeklacht moet worden omdat ie doping heeft gebruikt.
Want hij weet wat de gevolgen kunnen zijn. Namelijk schade voor wielersport en schade aan je team. Dat kun je echt wel bedenken.

Zelfmoord van je schoonvader (of iemand anders uit je familie) kan je niet echt bedenken. Je denkt hooguit die willen geen contact meer ofzo maar zelfs als je betrapt worden steunen ze je vaak ook.
pi_40900576
Hij wordt al genoeg gestraft, dat sponsors er mee ophouden ligt echt niet alleen aan Landis. Dat hij de wielersport beschadigd klopt, maar dat doet Sascha Urweider of Marc Lotz net zo. Alleen dat zijn renners die minder hebben bereikt dan Landis. Moet je dan de betrapte kampioenen keihard aanpakken en de kleine visjes maar laten lopen?

Of gewoon een volledige heksenjacht starten tegen een ieder die betrapt wordt? Vergeet niet dat wielrenners tegenwoordig al zo goed als hun carriere kunnen beendigen als ze gepakt worden, dat is straf genoeg.
pi_40900671
quote:

Die medisch begelijding op het randje doen de renners allemaal en soms een bedrijfsongevalletje met enorme gevolgen. Het mag ook wel eens van die kant worden gezien en er zijn in het verleden ook athleten onterecht beschuldigt! Oplossing = Medici aanpakken.
janneman
pi_40901029
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:26 schreef Ericr het volgende:
Hij wordt al genoeg gestraft, dat sponsors er mee ophouden ligt echt niet alleen aan Landis. Dat hij de wielersport beschadigd klopt, maar dat doet Sascha Urweider of Marc Lotz net zo. Alleen dat zijn renners die minder hebben bereikt dan Landis. Moet je dan de betrapte kampioenen keihard aanpakken en de kleine visjes maar laten lopen?
Landis beschadigd de wielersport natuurlijk een stuk meer dan Urweider en Lotz.
pi_40901602
Dus moeten we Landis tot het einde der tijde maar blijven vervolgen? Hoe groter de naam, hoe meer men vervolgd dient te worden? Als dat zo is dan voorspel ik alvast wat nieuwe boeken :

'De dood van Floyd Landis'
'De dood van Roberta Heras'
'De dood van Jan Ullrich'

Het gaat om doping, het zijn geen seriemoordenaars.
pi_40901774
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:59 schreef Ericr het volgende:
Dus moeten we Landis tot het einde der tijde maar blijven vervolgen? Hoe groter de naam, hoe meer men vervolgd dient te worden? Als dat zo is dan voorspel ik alvast wat nieuwe boeken :

'De dood van Floyd Landis'
'De dood van Roberta Heras'
'De dood van Jan Ullrich'

Het gaat om doping, het zijn geen seriemoordenaars.
je vergeet Basso

maar als je nu elke keer die betrapte renners straft door te schorsen helpt ook niet (en als ze wat oud zijn stoppen ze zelf)...je moet zo'n renner ook financieel aanpakken.

maar vraag me af of doping ooit weg gaat...je blijft een paar houden die dom zijn en als nog gebruiken...omdat ze wat willen laten zien etc.
pi_40902323
Tim Montgomery wordt bijvoorbeeld al op die manier aangepakt, maar vraag me af of je zo ver moet gaan. Je moet dan vaststellen wanneer er voor het eerst doping is gebruikt o.a. Of moet je een eerste vergrijp maar gelijk zien als het stelselmatig gebruiken van doping gedurende de hele carriere? Lijkt me juridisch niet hard te maken, maar ook niet ethisch. (en nee dopinggebruik is ook niet ethisch maar wel een onderdeel van topsport).
pi_40902427
Ik heb eens een symposium bijgewoond van profrenners over doping zonder journalisten.
We wilden de doping uitbannen, maar kwamen tot de conclusie dat er geen andere oplossing was dan elkaar te beloven het niet [meer] te doen. Het resultaat is wat er nu van geworden is.
janneman
  donderdag 17 augustus 2006 @ 14:18:52 #99
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_40903882
quote:

Hij vermoordt honderdduizenden mensen en supporters hun illusie. Relativeer dat maar eens. Uit een supportershart gesproken is wat Landis (en hij niet alleen hoor trouwens) gedaan heeft even erg als moord ... (moreel gezien dan toch)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_40903944
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 14:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij vermoordt honderdduizenden mensen en supporters hun illusie. Relativeer dat maar eens. Uit een supportershart gesproken is wat Landis (en hij niet alleen hoor trouwens) gedaan heeft even erg als moord ... (moreel gezien dan toch)
Waarom verdient Landis meer straf dan dopegebruikers als Ullrich, Basso en kornuiten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')