quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm, ik begon niet over Christenen hoor. Selectief leesgedrag?
Ja, ik ook niet, maar valse beschuldigingen daar ben ik niet blij mee.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:26 schreef Incomplete het volgende:
[..]
![]()
Ik vind het niet erg om af en toe een zijweg in te slaan, kan leerzaam zijn.
Of je leest ff terug wat je schrijft.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, ik ook niet, maar valse beschuldigingen daar ben ik niet blij mee.
Ik reageerde op iemand anders die het zo graag over Christenen wilde hebben.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:29 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Of je leest ff terug wat je schrijft.![]()
En valse beschuldigingen?? Is gewoon een beproefde manier.![]()
tijd voor een draft lottery in amerika danquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dat komt nog, geduld. Amerika die dan Iran invalt hč. Iran verkoopt de olie al in euri's en is een zware dreiging
Irritantquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Irritant he? Ja nu ervaar je het zelf.![]()
yep. daar stuurt iran het wel naar toe. ik heb nu al medelijden met de colateral damage, als het mensen betreft die niet voor die vier terroristische landen kiezen en liever vrede willen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:30 schreef Hallulama het volgende:
Zeg, wat als wij daar de vrede gaan bewaken, en Hezbollah gaat door, en wij moeten in actie komen tegen Hezbollah, wat dan?
Dan zijn we in oorlog met Hezbollah, en dus met Syrie en Iran, en dus mission accomplished?
Nee, de meeste Israeli-lovers hebben inderdaad last van een blinde vlek.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:39 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
IrritantNeu, niet echt, ik kan je gewoon niet volgen. Maar goed, ik ben niet de enige die vindt dat jouw argumentatie nogal te wensen overlaat.
![]()
valt wel mee. ik ben gewoon begaan met humanisme en dan vind ik israel beter reageren op geweld dan de vier landen die nu graag israel zien verdwijnen en al jaren alleen israelische burgers aanvallen. dit is echt de vierde intifada. en niet door de schuld van israel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, de meeste Israeli-lovers hebben inderdaad last van een blinde vlek.
Ik had het niet over jouquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
valt wel mee ik ben gewoon begaan met humanisme en dan vind ik israel beter reageren op geweld dan de vier landen die nu graag israel zien verdwijnen en al jaren alleen israelische burgers aanvallen. dit is echt de vierde intifada. en niet door de schuld van israel.
weet ik, maar ik reageerde op jouw post in dit vrije door iedereen toegankelijke forum. denk dat je het wel snapt inmiddels, maar nog niet helemaal wil toegevenquote:
Ik dacht dat het een verkapte chatchannel wasquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet ik, maar ik reageerde op jouw post in dit vrije door iedereen toegankelijke forum. denk dat je het wel snapt inmiddels, maar nog niet helemaal wil toegeven![]()
Ik ben geen Israel lover, maar ja, jij leest andermans posts niet dus ik neem je het niet kwalijk dat je het niet weetquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja jij voelt je aangesproken, ik heb geen namen genoemd.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:56 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik ben geen Israel lover, maar ja, jij leest andermans posts niet dus ik neem je het niet kwalijk dat je het niet weet![]()
Hop!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hezbollah zal niet akkoord gaan, Israel is Alowed to shoot, kortom: dit is geen oplossoing.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:20 schreef rutger05 het volgende:
Op FrontPage: [upd] Frankrijk en VS eens over resolutie
Frankrijk en VS eens over resolutie
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:45 Laatst bijgewerkt: zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:13
Frankrijk en de Verenigde Staten zijn het eens geworden over een ontwerpresolutie van de VN-Veiligheidsraad die een eind moet maken aan het geweld tussen Israėl en de Libanese beweging Hezbollah. Dat heeft het kantoor van de Franse president Jacques Chirac zaterdag gemeld.
De resolutie moet een eerste stap richting een politieke oplossing van het conflict zijn, meldden Franse functionarissen. De voltallige Veiligheidsraad komt later zaterdag bijeen om de tekst door te nemen. De resolutie wordt naar verwachting binnen enkele dagen aangenomen door de vijftien leden van de raad.
De VS en Frankrijk hebben lang moeten onderhandelen om tot een gemeenschappelijke tekst te komen. De onderhandelingen concentreerden zich op deze twee landen omdat Frankrijk de geplande internationale troepenmacht moet gaan leiden en omdat de VS momenteel het meest afwijken van de meerderheidsopvatting in de Veiligheidsraad.
De huidige voorzitter van de Veiligheidsraad, de Ghanees Nana Effah-Apenteng, zei zaterdag 'gefrustreerd en teleurgesteld' te zijn doordat de besprekingen zich zo lang voortsleepten. Ook VN-secretaris-generaal Kofi Annan maakte zich grote zorgen omdat het zo lang duurt.
Update 18.13:
Het is bekend geworden wat er in de resolutie staat. De resolutie roept Israėl en Hezbollah op tot een volledige stopzetting van de gevechten. Wel staat het Israėl toe om Hezbollahstrijders aan te vallen als zij raketten afvuren op Israėl of andere aanvallen uitvoeren.
Binnenkort moet er een nieuwe VN-resolutie komen, die voor permanente vrede in het gebied moet zorgen. Er komt dan een internationale troepenmacht in Libanon, die waarschijnlijk geleid gaat worden door Frankrijk.
Naar mijn mening moet Hezbollah volledig ontwapend en de organisatie het liefst ontmanteld worden. Anders kan men er zeker van zijn dat Hezbollah in de toekomst weer gaat lopen etteren.
Hoiquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:29 schreef venomsnake het volgende:
Hoi![]()
gezellig in het topic zie ik...![]()
In Israel zijn ook vernielingen aangericht hoor.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:27 schreef opgebaarde het volgende:
Libanon is toch al aan gort. Israel vecht niet tegen Hezbollah maar tegen geheel Libanon, anders kan ik niet verklaren waarom de gehele infrastructuur gesloopt is (wat weer tientallen jaren gaat duren) en waarom Libanon niks meer kan invoeren. Die resolutie zal niks uithalen
Ja, de hele infrastructuur van Israel is vernietigd!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:33 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
In Israel zijn ook vernielingen aangericht hoor.
Of is dat minder belangrijk?
De schade in Israel is tot geen verhouding als de schade in Libanon, dus is het logisch dat er mensen zijn die meer over de schade aldaar praten, dan de paar uitgebrande auto's in Israel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:33 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
In Israel zijn ook vernielingen aangericht hoor.
Of is dat minder belangrijk?
Niet te vergeten een paar bosbrandjes en enkele stoepranden. Ja, Israel is wel 20 jaar terug in de tijd geschoten door al die katyusha's.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De schade in Israel is tot geen verhouding als de schade in Libanon, dus is het logisch dat er mensen zijn die meer over de schade aldaar praten, dan de paar uitgebrande auto's in Israel.
Ik lees dagelijks over dodelijke en gewonde slachtoffers, nog afgezien van de schade aan huizen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De schade in Israel is tot geen verhouding als de schade in Libanon, dus is het logisch dat er mensen zijn die meer over de schade aldaar praten, dan de paar uitgebrande auto's in Israel.
lees nou eens, die staan tot geen verhouding met de schade in Libanon. In Libanon is de gehele infrastructuur gesloopt, wegen, bruggen. Zelfs vluchten is niet mogelijk alleen lopend. Libanezen durven niet te vluchten omdat meerdere vluchtpogingen van auto's en bussen gebombadeerd zijn. Libanon kan niks meer invoeren. Dit staat dus in geen vergelijk met Israel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:40 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik lees dagelijks over dodelijke en gewonde slachtoffers, nog afgezien van de schade aan huizen.
Libanon heeft jarenlang niks gedaan aan Hezbollah, 40% van de bevolking (inmiddels waarschijnlijk wel meer) steunt Hamas, en men was ook niet bepaald solidair met de Israeli's ten tijden van de bomaanslagen in steden als Tel Aviv. Wat wil je nou ?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
lees nou eens, die staan tot geen verhouding met de schade in Libanon. In Libanon is de gehele infrastructuur gesloopt, wegen, bruggen. Zelfs vluchten is niet mogelijk alleen lopend. Libanezen durven niet te vluchten omdat meerdere vluchtpogingen van auto's en bussen gebombadeerd zijn. Libanon kan niks meer invoeren. Dit staat dus in geen vergelijk met Israel.
De Hezbollah heeft er voor gezorgd dat er heel wat op te bouwen valt in Libanon. Zou de Hezbollah Israėl niet hebben aangevallen vanaf het grondgebied van Libanon, dan was er nu geen schade geweest in Libanon. Welk belang heeft Libanon en haar burgers er nu bij om Israėl aan te vallen. De Hezbollah gaat ook gewoon door met haar aanvallen vanuit woonwijken en dorpen. De Hezbollah geeft niets om burgers. Niets om Israėlische burgers en niets om Libanese burgers.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
dus alle Libanezen pakken is goed, dus alles slopen is gerechtvaardigd vanwege jouw aangevoerde redenen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:46 schreef manhattan het volgende:
[..]
Libanon heeft jarenlang niks gedaan aan Hezbollah, 40% van de bevolking (inmiddels waarschijnlijk wel meer) steunt Hamas, en men was ook niet bepaald solidair met de Israeli's ten tijden van de bomaanslagen in steden als Tel Aviv. Wat wil je nou ?
Dus ondervind Libanon nu de consequenties.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dus alle Libanezen pakken is goed, dus alles slopen is gerechtvaardigd vanwege jouw aangevoerde redenen?![]()
ok, ik pak hetzelfde niveau even op.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:49 schreef manhattan het volgende:
[..]
Dus ondervind Libanon nu de consequenties.
quote:Israėl waarschuwt Sidon met pamfletten
JERUZALEM (AP) – De Israėlische luchtmacht heeft zaterdag pamfletten uitgestrooid boven Sidon, de op twee na grootste stad in Libanon. In de pamfletten worden de bewoners gemaand hun huizen te verlaten en een veilig heenkomen te zoeken in het noorden van Libanon.
De bevolking wordt uitgelegd dat het Israėlische leger harde acties voorbereidt tegen terroristische cellen in Sidon, van waaruit de Hezbollah raketaanvallen op Israėlische doelen uitvoert. Om zoveel mogelijk te voorkomen dat er burgerslachtoffers vallen, zei het leger, wordt de bevolking gewaarschuwd om naar het noorden van het land te vertrekken.
Ik denk dat ze willen voorkomen dat de Hezbollah voorzien kan worden van raketten om op Israel te schieten, dat zou het vernietigen van de infrastructuur verklaren. De rest niet...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:06 schreef Yildiz het volgende:
Nu zal ik wel de enige zijn, maar wat heeft het eigenlijk voor invloed als de stroom, de olietoevoer, scholen, infrastructuur en andere dingen uitgeschakeld worden.
Voor de hezbollah, geen tot heel weinig, toch?
Wat er gebeurt, is een miliieuramp van een recordgrootte, vele burgerdoden aan beiden kanten, en de militairte machten aan beiden blijven gewoon bestaan.
en helaas niet alleen Libanezen maarja, blijkbaar een zorg voor later.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat ze willen voorkomen dat de Hezbollah voorzien kan worden van raketten om op Israel te schieten, dat zou het vernietigen van de infrastructuur verklaren. De rest niet...
Ik vind trouwens wel dat Israel buitensporig vernielzuchtig optreedt, ze hebben zou juist weer een generatie libanezen gekweekt die ze tot op het bot haat, dat zullen ze dubbel en dwars terugkrijgen in de toekomst.
quote:UN Ceasefire Text Agreed
The US and France have reached agreement on a UN Security Council resolution aimed at ending the fighting between Israel and Hizbollah.
One official said the agreement called for a "full cessation of violence" but not an "immediate cessation".
But it would allow Israel the right to launch strikes against Hizbollah if rocket attacks continued.
US Ambassador John Bolton refused to comment on the text.
Prime Minister Tony Blair said a draft UN resolution was "an absolutely vital first step in bringing this tragic crisis to an end".
He said fighting could end within two days.
But Hizbollah reacted to the news by insisting there would be no ceasefire until Israeli troops leave Lebanon.
The agreement would be a major victory for the US and Israel.
The full, 15-nation Security Council is expected to meet later today to discuss the resolution.
It is likely to be adopted in the next couple of days, Mr Bolton said.
Mr Bolton said the resolution would be the first of two.
He said this one dealt with the immediate issue of the fighting.
The second would likely spell out a larger political framework for peace between Israel and Hizbollah.
"We're prepared to continue to work tomorrow in order to make progress on the adoption of the resolution but we have reached agreement and we're now ready to proceed," Mr Bolton said.
"We're prepared to move as quickly as other members of the council want to move."
Ja, dat geloof je toch zeker zelf niet. Die raketten komen toch niet per trein, maar gewoon per vrachtwagen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat ze willen voorkomen dat de Hezbollah voorzien kan worden van raketten om op Israel te schieten, dat zou het vernietigen van de infrastructuur verklaren. De rest niet...
Wat weer een excuus is om nog meer in defensie te steken.quote:Ik vind trouwens wel dat Israel buitensporig vernielzuchtig optreedt, ze hebben zou juist weer een generatie libanezen gekweekt die ze tot op het bot haat, dat zullen ze dubbel en dwars terugkrijgen in de toekomst.
Enige oplossing is een wapen- en algeheel embargo tegen Israel, dat zou tegen elk ander land snel geregeld zijn...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, dat geloof je toch zeker zelf niet. Die raketten komen toch niet per trein, maar gewoon per vrachtwagen?
Tenminste, ik zag onlangs beelden van een rijdende vrachtwagen, waar Israelische piloten automatisch het stempel [mogelijk raketten] op zetten, om er vervolgens een bom op te gooien.
Zodoende, een vrachtwagen kan ook wel door wat gras of zand rijden hoor, lijkt me niet een echt probleem.
[..]
Wat weer een excuus is om nog meer in defensie te steken.
Logische actie's als je een invasie wilt beginnen. Wat namelijk het originele plan was. Binnenvallen en een bufferzone uitzetten, Hezbollah verdrijven tot achter de rivier.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:06 schreef Yildiz het volgende:
Nu zal ik wel de enige zijn, maar wat heeft het eigenlijk voor invloed als de stroom, de olietoevoer, scholen, infrastructuur en andere dingen uitgeschakeld worden.
Dus eigenlijk was het nieuws 'Geen grondoffensief' een keiharde leugen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:23 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Logische actie's als je een invasie wilt beginnen. Wat namelijk het originele plan was. Binnenvallen en een bufferzone uitzetten, Hezbollah verdrijven tot achter de rivier.
Tijdens een offensief kunnen doelen, methoden- en prioriteiten bijgesteld worden enquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus eigenlijk was het nieuws 'Geen grondoffensief' een keiharde leugen?
http://spitsnet.nl/nieuws(...)ffensief_israel.html
Lekker dan. Zeg dan gelijk dat je gaat beginnen aan een invasie, weet iedereen waar ie aan toe is.
Ja, ikzelf dacht ook aan een grondoffensief.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:32 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Tijdens een offensief kunnen doelen, methoden- en prioriteiten bijgesteld worden en
dat kan van uur tot uur veranderen.
De meeste mensen kunnen dat zelf toch wel bedenken.?
En wat er nu aan de hand is, valt onder de noemer speldenprik?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:37 schreef _The_General_ het volgende:
Er is een groot verschil tussen een grondoffensief en enkele "speldenprik" actie's tegen speciale doelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |