Het is voor de Hizbullah ook behoorlijk handig dat Israelische soldaten zich op hun grondgebied begeven... anders zag de "score" er toch behoorlijk anders uit.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:18 schreef Hallulama het volgende:
En wie had dat verwacht:
"The obscene score-card for death in this latest war now stands as follows: 508 Lebanese civilians, 46 Hizbullah guerrillas, 26 Lebanese soldiers, 36 Israeli soldiers and 19 Israeli civilians.
In other words, Hizbullah is killing more Israeli soldiers than civilians and the Israelis are killing far more Lebanese civilians than they are guerrillas. The Lebanese Red Cross has found 40 more civilian dead in the south of the country in the past two days, many of them with wounds suggesting they might have survived had medical help been available."
http://www.arabamericannews.com/newsarticle.php?articleid=5984quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Kan je als je quote, erbij zetten waar dat vandaan komt aub?
Had hem al gevonden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:23 schreef Hallulama het volgende:
[..]
http://www.arabamericannews.com/newsarticle.php?articleid=5984
Moet ik meteen aan de uitspraak van Jan Egeland, de coördinator van de noodhulp van de VN denken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:18 schreef Hallulama het volgende:
En wie had dat verwacht:
"The obscene score-card for death in this latest war now stands as follows: 508 Lebanese civilians, 46 Hizbullah guerrillas, 26 Lebanese soldiers, 36 Israeli soldiers and 19 Israeli civilians.
In other words, Hizbullah is killing more Israeli soldiers than civilians and the Israelis are killing far more Lebanese civilians than they are guerrillas. The Lebanese Red Cross has found 40 more civilian dead in the south of the country in the past two days, many of them with wounds suggesting they might have survived had medical help been available."
bronquote:Consistently, from the Hezbollah heartland, my message was that Hezbollah must stop this cowardly blending ... among women and children," he said.
"I heard they were proud because they lost very few fighters and that it was the civilians bearing the brunt of this. I don't think anyone should be proud of having many more children and women dead than armed men."
Maak van Hezbollah kills 300 + en je zit hoogstwaarschijnlijk een stuk dichterbij..quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:18 schreef Hallulama het volgende:
En wie had dat verwacht:
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is inderdaad afwachten, maar daar gaat het niet eens zo zeer om, want, WAAROM zou de hel losbarsten tussen moslims, denk jij?
Waar heb ik het hier over intelligentie? Je leeftijd gaat meer over het feit dat je iemand die ietwat ouder is een " knulletje"noemt. Getuigt niet echt van enige mate van discussiekunst.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:10 schreef Vosseklaver het volgende:
@DoG Leeftijd heeft mijns inziens weinig met intelligentie te maken,. En heb je een postgeschiedenis nodig om hier met je vuist op tafel te mogen slaan?
Ja, mijn vraag aan jou is een uitnodiging om daar wat dieper in te duiken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:08 schreef -scorpione- het volgende:
ik ben toch juist degene die hier vraagtekens bij heeft?
Waar denk je dat die raketten voor zijn bedoeld? Voor burgers? Je weet toch dat die raketten niet te richten zijn, m.a.w., ze zijn bedoeld als middel in de strijd, meer kan ik er niet van maken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:57 schreef Vosseklaver het volgende:
Overigens een zwaktebod om te beginnen over burgerslachtoffers, die Katoesja's zijn zeker bedoeld voor militairen?, als Hezbollah de wapens van Israel had had Israel nu niet meer bestaan, knulletje.
Precies, dus wat bedoel je dan met "die Katoesja's zijn zeker bedoeld voor militairen"?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:24 schreef Vosseklaver het volgende:
De Katoesja's zijn enkel en alleen bedoeld om doden aan Israelische zijde te maken, het liefst zo veel mogelijk. Die raketten zijn idd. niet te richten, vandaar dat er met 1700 raketten 40 doden zijn gevallen, maar dat neemt de dreiging niet weg...
Het is meer een middel om angst bij de bevolking op te wekken, als het echt om het doden zou gaan zouden ze wel zwaarder geschut inzetten of weer zelfmoordaanslagen plegen, die zijn immers stukken effectiever.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:24 schreef Vosseklaver het volgende:
De Katoesja's zijn enkel en alleen bedoeld om doden aan Israelische zijde te maken, het liefst zo veel mogelijk. Die raketten zijn idd. niet te richten, vandaar dat er met 1700 raketten 40 doden zijn gevallen, maar dat neemt de dreiging niet weg...
Zuid-Libanon is op dit moment bijna niet meer te bereiken, maar afgelopen week is er nog een konvooi van 4 Syrische vrachtwagens vernietigd door Israel in de Bekaa-Vallei, met een grote explosie. Iran & Syrie proberen ook wel 220 mm en 300 mm raketten naar binnen te werken, maar alle toegangswegen zijn kapot. Zelfmoordenaars idem, het is nu niet de tijd om het te doen, Israel valt niet binnen te komen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Het is meer een middel om angst bij de bevolking op te wekken, als het echt om het doden zou gaan zouden ze wel zwaarder geschut inzetten of weer zelfmoordaanslagen plegen, die zijn immers stukken effectiever.
Komt op den duur ook wel ben ik bang, maar ik vrees de reactie daarop.
Ik heb te weinig zicht op die zaak om daar een zinnig antwoord op te geven. Ik houd me meestal maar vast aan het feit dat er meestal veel minder gebeurd dan men verwacht en dat het allemaal wel los loopt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:20 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, mijn vraag aan jou is een uitnodiging om daar wat dieper in te duiken.
Daarom is het ook maar de vraag of de Israelische bufferzone gaat werken, (8-20 km), als die vrachtwagens Iraanse en Syrische raketten aankomen kunnen ze ook vanaf Midden Libanon afgeschoten, hoewel dat niet eens de thuisbasis van de (sji'itische) Hezbollah is.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:28 schreef Drugshond het volgende:
Als er een warhead op paste van 500 kg met een bereik van +200 km waren ze evengoed achgeschoten. En als er guided spul was ging het evengoed enkele reis richting Israel.
Het is dat ze geen betere wapens hebben, maar afgeschoten worden doen ze toch.
Cynisme, maar misschien had ik duidelijker moeten zijn, ja.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Precies, dus wat bedoel je dan met "die Katoesja's zijn zeker bedoeld voor militairen"?
Ik weet heus wel dat beide partijen maar wat lopen te kloten, maar er zijn mensen die denken dat Hezbollah alleen maar burgers doodt of wil doden, vandaar dat ik hem plaatste.
Daar is Al Sadr al flink in gevorderd, zie Bagdad.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:36 schreef -scorpione- het volgende:
Trouwens, als de moslims onderling een potje willen robben dan houd ik ze niet tegen hoor.
Gebeurt op dit moment al, kijk maar eens op:quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:36 schreef -scorpione- het volgende:
Trouwens, als de moslims onderling een potje willen robben dan houd ik ze niet tegen hoor.
Vreemde maatvoering imhoquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:33 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Zuid-Libanon is op dit moment bijna niet meer te bereiken, maar afgelopen week is er nog een konvooi van 4 Syrische vrachtwagens vernietigd door Israel in de Bekaa-Vallei, met een grote explosie. Iran & Syrie proberen ook wel 220 mm en 300 mm raketten naar binnen te werken,
maar alle toegangswegen zijn kapot.
Ik denk dat er voldoende Hezbollah sympathisanten in Israel zelf zitten hoor.quote:Zelfmoordenaars idem, het is nu niet de tijd om het te doen, Israel valt niet binnen te komen.
Hizbullah bezet de Beeka, dus heeft de beweging de facto controle over heel Libanon, met dank aan Syrië, de vorige eigenaar.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:37 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Daarom is het ook maar de vraag of de Israelische bufferzone gaat werken, (8-20 km), als die vrachtwagens Iraanse en Syrische raketten aankomen kunnen ze ook vanaf Midden Libanon afgeschoten, hoewel dat niet eens de thuisbasis van de (sji'itische) Hezbollah is.
Vergeet niet de christelijke (westerse) slachtpartijen in Afghanistan, Irak en nu ook Libanon. Iran wacht ook een Holocaust.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:40 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Gebeurt op dit moment al, kijk maar eens op:
www.thereligionofpeace.com
De meeste slachtoffers van moslims zijn moslims...
Daar ligt wel een sleutel. In hoeverre blijft de Libaneese regering wapenleveranties toestaan. Want ook na beeindiging van het conflict (Als Libanon nog bestaat ?!). Zullen er alleen maar zwaardere wapens gestationeerd worden in Libanon. En dan heeft die bufferzone idd geen enkele zin meer.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:37 schreef Vosseklaver het volgende:
Daarom is het ook maar de vraag of de Israelische bufferzone gaat werken, (8-20 km), als die vrachtwagens Iraanse en Syrische raketten aankomen kunnen ze ook vanaf Midden Libanon afgeschoten, hoewel dat niet eens de thuisbasis van de (sji'itische) Hezbollah is.
Dat vind je toch niet erg.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:40 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Gebeurt op dit moment al, kijk maar eens op:
www.thereligionofpeace.com
De meeste slachtoffers van moslims zijn moslims...
Er zijn gister pak em beet 20 christenen gedood door een Israelisch bom.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:47 schreef Vosseklaver het volgende:
4/5e van de doden in Irak en 2/3e van de doden in Afghanistan zijn begaan door moslims... in Libanon heb de laatste 16 jaar niks meer gehoord over christelijke moordpartijen:S
Ik had het over christenen die doden, niet gedood worden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn gister pak em beet 20 christenen gedood door een Israelisch bom.
Die zitten dan ook allemaal zo'n beetje in het buitenlandquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:48 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Ik had het over christenen die doden, niet gedood worden.
Afrika, leger van de heer.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:48 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Ik had het over christenen die doden, niet gedood worden.
of Syrie en Iran zullen aangepakt worden om het probleem bij de wortel aan te pakken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Daar ligt wel een sleutel. In hoeverre blijft de Libaneese regering wapenleveranties toestaan. Want ook na beeindiging van het conflict (Als Libanon nog bestaat ?!). Zullen er alleen maar zwaardere wapens gestationeerd worden in Libanon. En dan heeft die bufferzone idd geen enkele zin meer.
Dit zou wel eens een leuke blunder van Israel kunnen worden.
Ik schreef het al een paar deeltjes eerder..... dit zou wel eens het einde van Libanon kunnen betekenen. Die bufferzone wordt net zo groot als het land zelf.
Nou nee, het hield op te bestaan nadat het platgebombardeerd werd. Het bleef en blijft nogsteeds een democratie. Net als Spanje dat is ondanks de ETA.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:51 schreef dancemacabre het volgende:
Het prille democratische Libanon hield op te bestaan de dag dat Hizbullah ongestoord oorlogsdaden kon plegen.
Volgens mij weegt dat niet op tegen de lijst van die site die ik zojuist op het forum heb gezet... je houd jezelf voor de gek..quote:
ik denk dat dat toch wel het meest aannemelijke scenario is. ff de pus uit de wond, zodat ie kan herstellen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:50 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
of Syrie en Iran zullen aangepakt worden om het probleem bij de wortel aan te pakken.
Dat lukt niet door Israel alleen....En dan praat je over een oorlog die jaren gaat duren (en geen dagen).quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:50 schreef Vosseklaver het volgende:
of Syrie en Iran zullen aangepakt worden om het probleem bij de wortel aan te pakken.
Pardon? Het is dat we in afrika niet alle conflicten op de kaart zullen zetten, maar in afrika zijn er heel wat partijen betrokken bij conflicten en oorlogen waar gemoord en vermoord wordt, door o.a. christenen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:52 schreef Vosseklaver het volgende:
[..]
Volgens mij weegt dat niet op tegen de lijst van die site die ik zojuist op het forum heb gezet... je houd jezelf voor de gek..
Wat heeft dit nu met Libanon te maken?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou nee, het hield op te bestaan nadat het platgebombardeerd werd. Het bleef en blijft nogsteeds een democratie. Net als Spanje dat is ondanks de ETA.
Je redenatie sloeg nergens op, Libanon zou geen democratie meer zijn vanwege de hezbollah. Dat is onzin want SPANJE is ook gewoon een democratie ONDANKS de ETA.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:54 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Wat heeft dit nu met Libanon te maken?
Valt ETA soms Portugal aan?
Geloofsproblematiek van moslimfanatici?
Dacht het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |