Zo makkelijk kom je er niet van af.. kom op, insturen die hap! Desnoods een top-150 of een top-200...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:11 schreef Sasandra het volgende:
Ik kom er dit jaar niet zo goed uit. Ik heb te veel films voor mijn top 100, te weinig voor een top 250. Tja, ik denk dat ik dit jaar dus maar aan me voorbij laat gaan. Het bijft wel leuk andermans lijsten te zien.![]()
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo samengesteld dat volgens mij geen enkele Fokker ze allemaal heeft gezien.
Hij klopt ondertussen al niet meerquote:
Choses de la vie nog, toch?quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij klopt ondertussen al niet meer.
Of misschien een lijst van de beste films van elk jaar, of elke 5/10 jaar uit de gecombineerde lijsten van de afgelopen 5 jaar?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:12 schreef spoor4 het volgende:
Is het trouwens mogelijk om naast de lijst van dit jaar ook een toplijst te maken op basis van alle lijstjes van de afgelopen 5 jaar? (als die data nog aanwezig is) Een lustrum-lijst dus
Hoewel dit waarschijnlijk nadelig is voor erg recente films, denk ik dat het wel een interessante lijst op kan leveren, aangezien het gebaseerd is op een erg groot aantal lijstjes.
Ik neem ook aan dat Gorro bij zulke lijsten een deel laat vervallen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:48 schreef spoor4 het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
Dit is toch niet toegestaan hoop ik...
Er zijn zat mensen die Revolver gezien hebben, maar ze vonden 'm niet zo goed...quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:16 schreef Aztec het volgende:
Yo mijn lijstje komt er ook weer aan... nog ff zeker weten dat ik geen film(s) vergeten ben...![]()
Trouwens mijn nieuwe nummer 1 zie ik hier nergens terug, heeft ook niet in de bioscoop gedraaidin NL bij mijn weten, maar toch... heeft niemand Revolver (2005/I) van Guy Ritchie gezien??![]()
Oh ja? Hoe oud ben ik dan?quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:07 schreef Scarafax het volgende:
Owjah? Ben ik weleens benieuwd hoe oud je denkt dat ik aan de hand van mijn lijstje...
Oh oeh. Hoe oud ben ik?quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:04 schreef B het volgende:
lachhu dit ,veel verschillendetop tiens, je kan wel zien hoe oud iemandis ,aan hun top 10,![]()
Op z'n minst ben jij de 50 gepasseerd.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:23 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Oh ja? Hoe oud ben ik dan?
(top-100)
Volgens mij top-100's met een bepaald gehalte aan buitenlandse en oudere films. Doel is om eh... de wat meer artistiek verantwoorde films ook een kans te gunnen. Precieze criteria voor het meetellen voor de schaduwlijst worden natuurlijk niet bekend gemaakt.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:06 schreef Foeske het volgende:
p.s.2 Wat is nu precies de schaduwlijst. Bepaalde lijsten (alleen hele lange lijsten?) worden geselecteerd, maar op basis van welke kenmerken? En wat is precies het doel? Kan het namelijk nergens vinden en ben wel benieuwd...
Dat blijkt inderdaad...quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:43 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die Revolver gezien hebben, maar ze vonden 'm niet zo goed...
Welkom in de echte wereld jonge, dat is nou een typisch voorbeeld van smaak.quote:Op maandag 14 augustus 2006 02:15 schreef Hells_Angel het volgende:
Ik weet dat smaken verschillen maar dat sommige mensen zulke belachelijk slechte films zo hoog hebben staan kan ik niet begrijpen.
Een paar voorbeelden:
War of the Worlds (goed begin, maar verder te slecht om in een top1000 voor te komen)
Daredevil (sprakeloos van de slechtheid)
Alien vs Predator (komop zeg, dat kan toch niet, 1 van de slechtste films ooit gemaakt)
The Thin Red Line (Slaapverwekkend, dat was ook te merken in de bioscoop want ruim de helft van de mensen lag echt te slapen)
Er zijn er vast nog wel een paar die ik nu niet zie of waar ik niet op kan komen.
Begrijp me goed, er zijn natuurlijk wel meer films die ik echt niet goed vind en anderen wel, maar dat kan ik dan zeker begrijpen.
Maar van deze kan ik dat echt niet
Ennuh Shawshank Redemption maakt een hele goeie kans tot nu toe.
Da's een aparte opmerking.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:56 schreef OpenYourMind het volgende:
Deze honderd staan bij mij eigenlijk allemaal in de top 10.
Haha. Jawel dat zijn grofweg de eerste 50 waarvan de top 15 er wel bovenuit steekt. Daarna wordt het wat lastiger om de films te onderscheiden omdat het verschillende genre's bevat, andere filmstijlen, verschillen van reden waarom ik een bepaalde film goed vind, noem maar op...quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:02 schreef Mike het volgende:
[..]
Da's een aparte opmerking.Betekent dat dat je er niet tien films tussen vindt zitten die beter zijn dan Demolition Man?
Hoe ging die ook weerquote:Op maandag 14 augustus 2006 12:52 schreef Mike het volgende:
100. Witness for the prosecution
Nou, je weet wel, met een proces enzo. En dan twists.quote:
Hoe oud denk je dan dat ik ben?quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:04 schreef B het volgende:
lachhu dit ,veel verschillendetop tiens, je kan wel zien hoe oud iemandis ,aan hun top 10,![]()
Overbodige reactie man, ik zeg toch dat ik het over het algemeen goed kan begrijpen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:26 schreef Ezgaroth het volgende:
[..]
Welkom in de echte wereld jonge, dat is nou een typisch voorbeeld van smaak.
Valt niet over te twisten.
Dat is misschien nog wel een idee. In elk geval van de laatste 4 jaar heb ik de info nog van en toen was de puntentelling ook hetzelfde. Als ik de lijst al zou maken, zou die wel een tijdje na de lijst van dit jaar komen. Het kost nogal wat tijd waarschijnlijkquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:12 schreef spoor4 het volgende:
Is het trouwens mogelijk om naast de lijst van dit jaar ook een toplijst te maken op basis van alle lijstjes van de afgelopen 5 jaar? (als die data nog aanwezig is) Een lustrum-lijst dus
Hoewel dit waarschijnlijk nadelig is voor erg recente films, denk ik dat het wel een interessante lijst op kan leveren, aangezien het gebaseerd is op een erg groot aantal lijstjes.
Tja, en daar vind ik dus weer niks aan. Onbegrijpelijk dat hele volksstammen dat slaapverwerkkende prul twaalf jaar na dato nog steeds hoog op hun lijstjes hebben staan.quote:Op maandag 14 augustus 2006 02:15 schreef Hells_Angel het volgende:
Ik weet dat smaken verschillen maar dat sommige mensen zulke belachelijk slechte films zo hoog hebben staan kan ik niet begrijpen.
[...]
Tja, da's niet alleen hier zo, maar over de hele wereld. Zal die film toch wel wat speciaals hebben.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Tja, en daar vind ik dus weer niks aan. Onbegrijpelijk dat hele volksstammen dat slaapverwerkkende prul twaalf jaar na dato nog steeds hoog op hun lijstjes hebben staan.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het niet.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Tja, da's niet alleen hier zo, maar over de hele wereld. Zal die film toch wel wat speciaals hebben.
Ik weet niet wat voor films jij kijkt. Maar als ik mijn IMDb lijst erbij pak, zijn er al ruim 250 films die ik "echt slechter" vind dan AvP.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:40 schreef Hells_Angel het volgende:
[..]
Overbodige reactie man, ik zeg toch dat ik het over het algemeen goed kan begrijpen.
Maar dit ZIJN echt slechte films.
Over smaak kan je inderdaad niet twisten maar ik ben het wel met je eens. Wat je daar noemt vind ik persoonlijk ook geen films, maar wellicht kent iemand om ons duistere redenen wel veel emotionele waarde aan een bepaalde productie toe..quote:Op maandag 14 augustus 2006 02:15 schreef Hells_Angel het volgende:
Een paar voorbeelden:
War of the Worlds (goed begin, maar verder te slecht om in een top1000 voor te komen)
Daredevil (sprakeloos van de slechtheid)
Alien vs Predator (komop zeg, dat kan toch niet, 1 van de slechtste films ooit gemaakt)
The Thin Red Line (Slaapverwekkend, dat was ook te merken in de bioscoop want ruim de helft van de mensen lag echt te slapen)
Er zijn er vast nog wel een paar die ik nu niet zie of waar ik niet op kan komen.
Begrijp me goed, er zijn natuurlijk wel meer films die ik echt niet goed vind en anderen wel, maar dat kan ik dan zeker begrijpen.
Maar van deze kan ik dat echt niet
Haha is dat die vage half-om film met die giga paarse draak? Die was inderdaad erg lache... 50 is mooie plaatsquote:Op zondag 13 augustus 2006 23:44 schreef Hells_Angel het volgende:
Schitterend al die lijsten!
Ik ben bezig met me lijst, heb er 85, maar nog niet helemaal op de juiste volgorde.
Maar wat ik wel weet isdat ik PETER EN DE DRAAK op50 ga zetten!
Wat vond ik dat schitterend vroeger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |