je kan die hele plantenspuit op 'm legen, en hij komtr gewoon terug of gaat verder waar ie mee bezig is.quote:
Grmbl, je bent me net voor.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:10 schreef NanKing het volgende:
Ze is nog heel erg jong, daarom zal de oudere kat Janus niet zo snel iets doen nog.
Ik zou het persoonlijk nog heel even aankijken, en kijken wat er gebeurt als je zo'n maandje verder bent.
Voor de rest zou ik ook niet op het negatieve gedrag niet te veel op in gaan, want ook negatieve aandacht is aandacht.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:05 schreef stinkie het volgende:
[..]
je kan die hele plantenspuit op 'm legen, en hij komtr gewoon terug of gaat verder waar ie mee bezig is.
Een kat van 3 maanden zal bijten uit speelgedrag.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Jezelf laten bijten moet je nooit toelaten, dan denkt het beessie dat-ie de baas is in de rangorde in huis. Bijten van de oudere kat moet die oudere kat zelf oplossen, die geeft vanzelf een mep als-ie het zat is.
ach, Mowgliquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:56 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet wel dat dit zo hoort, maar Mowgli die jankend in een hoekje kruipt terwijl hij op haar rug zit en haar aan het bijten is vonden we gisteren wel heel erg gortig.
Hier zou ik ook niet tegen kunnen......quote:Ik weet wel dat dit zo hoort, maar Mowgli die jankend in een hoekje kruipt terwijl hij op haar rug zit en haar aan het bijten is vonden we gisteren wel heel erg gortig.
Hij zit natuurlijk wél in z'n ergste * vlegeljaren*quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:15 schreef stinkie het volgende:
Hij is 13 weken oud, het arme beest weet amper dat hij ballen heeft!
Nee, ze zijn er nog niet vanaf. Daar wilden we toch eigenlijk nog wel even mee wachten dus.
Ken je het gezegde: 'Rooien en valen zijn donderstralen'?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:16 schreef Brighteyes het volgende:
Terwijl ik ging voor die dikke gezapige rode klungel...
Ach...laat em dan lekker z'n vervelende gangetje gaan! Tis een kat, dat kan je niet tegenhoudenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:15 schreef stinkie het volgende:
Hij is 13 weken oud, het arme beest weet amper dat hij ballen heeft!
Nee, ze zijn er nog niet vanaf. Daar wilden we toch eigenlijk nog wel even mee wachten dus.
nou, dat is toevalquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:50 schreef briana_muirinn het volgende:
[..]
Ken je het gezegde: 'Rooien en valen zijn donderstralen'?
Mijn ouders hebben een lapje, een rooie, en een vale rooie....
Het is dat ze nu bejaard zijn, maar die vale rooie met asthma kan nog heel erg vlug zijn als ie eten te pakken kan krijgen hoor. Op hoge leeftijd laten ze de wc rollen wel met rust. Vroeger kon ik met regelmaat die vale rooie uit mijn klaarstaande schooltas trekken, met mijn boterhammen in zijn kaakjes![]()
Dat had je van tevoren toch ook wel kunnen bedenken. Lekker makkelijk, we nemen een schattig kitten, en als het niet werkt, dan doen we het wegquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:39 schreef Brighteyes het volgende:
Heel stiekem denken we zelfs al een beetje na over het zoeken van een ander huisje voor Janus om Mowgli haar rust weer terug te geven.![]()
Zeg, lees ff bij wil jequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:27 schreef Deliana het volgende:
[..]
Dat had je van tevoren toch ook wel kunnen bedenken. Lekker makkelijk, we nemen een schattig kitten, en als het niet werkt, dan doen we het weg![]()
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
.....
Gaat ook wel goed komen, maar het was van de week even echt heel zielig voor die andere. Maar goed, zolang ze nog niet kaal van de stress rond loopt ga ik dat kleine monster nog niet weg doen hoor.
Dit is kat nummer 4, het is nou niet dat ik niet weet waar ik het over heb!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:27 schreef Deliana het volgende:
[..]
Dat had je van tevoren toch ook wel kunnen bedenken. Lekker makkelijk, we nemen een schattig kitten, en als het niet werkt, dan doen we het weg![]()
We hebben op het punt gestaan, idd hopend op wat Uhmmie verteld idd. Alleen we hebben het niet gedaan uit angst dat Mowgli dan helemaal chagrijnig zou zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:14 schreef deedeetee het volgende:
Het idee van Uhmmie vind ik ook wel goed.![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat 3 katten toch wel het perfecte aantal is.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
We hebben op het punt gestaan, idd hopend op wat Uhmmie verteld idd. Alleen we hebben het niet gedaan uit angst dat Mowgli dan helemaal chagrijnig zou zijn.
Maar we hoopten idd dat Janus zich dan met dat kleintje zou bemoeien en Mowgli met rust zou laten.
Maar het is wel het overwegen waard. We zeiden 'niet weer 3 katten, maar goed, als dat gaat helpen...
Lievvvquote:Op zondag 6 augustus 2006 11:49 schreef Uhmmie het volgende:
Mja het is een risico op zich.. maar nu werkt het ook niet
Dus je kan het best proberen
Enneh. vanochtend in bed.. lag wup op mn zij te slapen/wachten op eten probably
Toen dot er ineens bij kwam liggen.. helemaal wup wassen...
Nou probeert ze dat vaker.. maar meestal krijgt ze dan een onwijze trashing
Maar wat schertst mijn verbazing.. ze hebben gewoon een uur lief bovenop mij liggen knorren
*zwijmel*
Hebben ze beide een eigen bak of delen ze er een?quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:28 schreef Brighteyes het volgende:
En toch is dat easier said than done...Het gaat soms echt heel ver... Mowgli kan niet eens op de kattenbak gaan zitten zonder dat Janus loopt te klieren...
Maar goed, we zullen het wel zien.
Ah kat nummer 4. Dus ben je een expert. Waarom dan dit posten:quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit is kat nummer 4, het is nou niet dat ik niet weet waar ik het over heb!
Thanks Marietje!
Daar ga ik dus een beetje van over mijn nek.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:39 schreef Brighteyes het volgende:
Heel stiekem denken we zelfs al een beetje na over het zoeken van een ander huisje voor Janus om Mowgli haar rust weer terug te geven.
Nou, ga jij lekker over je nek, kijk ik de situatie thuis nog even aan...quote:Op maandag 7 augustus 2006 03:54 schreef Deliana het volgende:
[..]
Ah kat nummer 4. Dus ben je een expert. Waarom dan dit posten:
[..]
Daar ga ik dus een beetje van over mijn nek.
Dus zonder de kleine lettertjes. Normaal heeft iedereen moeite met die te lezen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:39 schreef Brighteyes het volgende:
Heeft er iemand tips hoe we Janus een beetje op kunnen gaan voeden? Mogen we ingrijpen als hij maar steeds constant bij haar loopt te klieren? Of moeten we ze toch maar hun gang laten gaan.
We vinden het zo zielig voor Mowgli soms.
BE, het probleem is niet dat je een 'probleem' hebt met je huisdier, het probleem is dat je in je openingspost al met een mogelijke oplossing komt die mensen niet zo zint. Het is echt niet dat iemand zegt dat er iets mis is met Janus of met zijn gedrag of zo, juist het tegenovergestelde (heel veel herkenning), mensen zijn alleen best verontwaardigd over de mogelijke oplossing die je voor ogen hebt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, helaas is het zo dat je hier in F&F niet aan kan geven dat je een 'probleem' hebt met het gedrag van een van je huisdieren want dan ben je ineens in- en in-slecht en verdorven en heb je in no time een topic vol met volleerde Martin Gausen die allemaal altijd alles volgens het boekje gedaan hebben bij hun huisdieren.
Dat stond toch niet voor niets in kleine lettertjes met nog een voorbehoud erbij.quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:39 schreef miss_dynastie het volgende:
BE, het probleem is niet dat je een 'probleem' hebt met je huisdier, het probleem is dat je in je openingspost al met een mogelijke oplossing komt die mensen niet zo zint. Het is echt niet dat iemand zegt dat er iets mis is met Janus of met zijn gedrag of zo, juist het tegenovergestelde (heel veel herkenning), mensen zijn alleen best verontwaardigd over de mogelijke oplossing die je voor ogen hebt.
Daarom heb ik er ook niet op gereageerd. Maar ik vind het niet raar dat mensen zoiets hebben vanquote:Op maandag 7 augustus 2006 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat stond toch niet voor niets in kleine lettertjes met nog een voorbehoud erbij.
En wat doe jij dan als zoiets bebeurd? Ik mag aannemen dat je je kat ook opvoed als hij je bank aan gort nagelt, of in je bed poept.quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
Als Mowgli niet eens naar de kattenbak kan zonder 'aangevallen' te worden etc. etc. dan vind ik dat er toch wel iets meer aan de hand is dan alleen maar 'een jong katje dat zo lekker speels is'.
Er wordt hier om tips gevraagt dus vertel liever eens wat jij in een dergelijk geval zou doen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:32 schreef Deliana het volgende:
[..]
En wat doe jij dan als zoiets bebeurd? Ik mag aannemen dat je je kat ook opvoed als hij je bank aan gort nagelt, of in je bed poept.
Zo kun je dus ook ingrijpen als een jong katje zich misdraagt tegenover een huisgenoot.
De kitten straffen/afschrikken bij dit gedrag, met bv een plantenspuit. Kittens hebben gauw genoeg door wat wel en wat niet mag.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er wordt hier om tips gevraagt dus vertel liever eens wat jij in een dergelijk geval zou doen.
Ik doe niks. Ik ga dan als een stommetje erbij staan kijken...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:32 schreef Deliana het volgende:
[..]
En wat doe jij dan als zoiets bebeurd? Ik mag aannemen dat je je kat ook opvoed als hij je bank aan gort nagelt, of in je bed poept.
Zo kun je dus ook ingrijpen als een jong katje zich misdraagt tegenover een huisgenoot.
In dat geval zou ik meteen de brandslang nemen in plaats van de plantenspuitquote:
Nee, mowgli vind dat water lekker.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:20 schreef deedeetee het volgende:
Maar schrikt mowgli dan niet óók van het geluid van de plantenspuit ? Ik zelf heb wel eens met water gegooit, dat hoor je niet zo en een natte kat houd zich een tijdje koest om zich te drogen![]()
Ja die figuren heb je ook, die kun je * recht op de bek* spuiten en dan likken ze 't water verlekkerd opquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, mowgli vind dat water lekker.Die boeit het niet.
Ik ook niet hoor.. als er al geslagen word dan is dat met de vlakke hand op een oor of staartquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:42 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm tja of een krant?
Niet te hard meppen.. dan gaat dat best goed
Gaat toch gerichter dan een plantenspuit op zich
Voila, zie hier.... De poes en kater van Magic-IRC.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Grmbl, je bent me net voor.
Het katje is.....juist, kat en jong.
Zoveel is er niet mis met dat gedrag.
Zolang de oudere kat de ruimte krijgt weg te lopen is er niet veel aan de hand.
Bedenk dat het geen wet van Meden en Perzen is dat katten elkaar voor eeuwig aardig vinden.
Ze kunnen dan wel met elkaar leven, maar nooit echte dikke maatjes worden.
Soms loopt dat gewoon zo.
Ook is het heel goed mogelijk dat als Janus uitgestuiterd is ze wel beter met elkaar kunnen.
Maar om Janus daar nu voor weg te doen omdat hij niets anders doet dan gewoon jong katje zijn is wel rigoreus hoor.
Sommige katten zijn met 6 maanden uitgestuiterd, sommige pas met anderhalf jaar, sommige worden als ouwe lul geboren en sommigen blijven stuiteren tot aan hun dood.
Voila, zie hier.... De Kat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |