abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:39:53 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40482965
*help*

Onze ontzettend lieve Janus blijkt niet alleen maar onwijs lief maar op zijn tijd ook echt supervervelend en heel irritant voor onze oudere kat.
Hij blijft haar maar 'aanvallen'. Op d'r springen, bijten, achter haar aan rennen etc. etc.

Hij is sowieso een beetje bijterig, ook in onze handen (en tenen) en het lijkt erop dat de 2 weekjes 'alleen' toen wij op vakantie waren hem niet heel veel goeds gedaan hebben want hij is bij tijd en wijle echt gewoon vervelend door als een jojo maar constant door te blijven gaan.

Nou hoort dat uiteraard bij een jong katje. Janus is nu 13 weken maar het is wel heel vervelend.
Mowgli onze oudere poes (5 jaar) is af en toe vreselijk uit d'r hum en blijft maar voor hem weg lopen etc. etc.

Heeft er iemand tips hoe we Janus een beetje op kunnen gaan voeden? Mogen we ingrijpen als hij maar steeds constant bij haar loopt te klieren? Of moeten we ze toch maar hun gang laten gaan.
We vinden het zo zielig voor Mowgli soms.

Heel stiekem denken we zelfs al een beetje na over het zoeken van een ander huisje voor Janus om Mowgli haar rust weer terug te geven.
pi_40483598
als ze iets verkeerds doet met dr kop onder de kraan doen of plantenspuit.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
pi_40483822
Plantenspuit helpt vaak wel idd
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_40483852
ik heb een hond met adhd
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:05:40 #5
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_40483855
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:04 schreef Tain het volgende:
Plantenspuit helpt vaak wel idd
je kan die hele plantenspuit op 'm legen, en hij komtr gewoon terug of gaat verder waar ie mee bezig is.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_40484016
Ze is nog heel erg jong, daarom zal de oudere kat Janus niet zo snel iets doen nog.
Ik zou het persoonlijk nog heel even aankijken, en kijken wat er gebeurt als je zo'n maandje verder bent.

Voor de rest zou ik ook niet op het negatieve gedrag niet te veel op in gaan, want ook negatieve aandacht is aandacht.
ijs_beer fan!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:14:57 #7
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40484204
Ik zou het vooralsnog laten gaan. Als Janus het te gek maakt, zal Mowgli uiteindelijk wel een lel geven ofzo, en daar leert Janus dan weer van hoe ver hij kan gaan.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  Admin vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:15:13 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_40484214
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:10 schreef NanKing het volgende:
Ze is nog heel erg jong, daarom zal de oudere kat Janus niet zo snel iets doen nog.
Ik zou het persoonlijk nog heel even aankijken, en kijken wat er gebeurt als je zo'n maandje verder bent.

Voor de rest zou ik ook niet op het negatieve gedrag niet te veel op in gaan, want ook negatieve aandacht is aandacht.
Grmbl, je bent me net voor.

Het katje is.....juist, kat en jong.
Zoveel is er niet mis met dat gedrag.
Zolang de oudere kat de ruimte krijgt weg te lopen is er niet veel aan de hand.

Bedenk dat het geen wet van Meden en Perzen is dat katten elkaar voor eeuwig aardig vinden.
Ze kunnen dan wel met elkaar leven, maar nooit echte dikke maatjes worden.
Soms loopt dat gewoon zo.

Ook is het heel goed mogelijk dat als Janus uitgestuiterd is ze wel beter met elkaar kunnen.
Maar om Janus daar nu voor weg te doen omdat hij niets anders doet dan gewoon jong katje zijn is wel rigoreus hoor.
Sommige katten zijn met 6 maanden uitgestuiterd, sommige pas met anderhalf jaar, sommige worden als ouwe lul geboren en sommigen blijven stuiteren tot aan hun dood.

Voila, zie hier.... De Kat.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:16:13 #9
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40484242
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:05 schreef stinkie het volgende:

[..]

je kan die hele plantenspuit op 'm legen, en hij komtr gewoon terug of gaat verder waar ie mee bezig is.
janus
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:28:36 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40484649
Jezelf laten bijten moet je nooit toelaten, dan denkt het beessie dat-ie de baas is in de rangorde in huis. Bijten van de oudere kat moet die oudere kat zelf oplossen, die geeft vanzelf een mep als-ie het zat is.
censuur :O
pi_40484798
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Jezelf laten bijten moet je nooit toelaten, dan denkt het beessie dat-ie de baas is in de rangorde in huis. Bijten van de oudere kat moet die oudere kat zelf oplossen, die geeft vanzelf een mep als-ie het zat is.
Een kat van 3 maanden zal bijten uit speelgedrag.
Hier is helemaal niets mis mee, mits het niet te hard is.

Geef een kat of een hond nooit een tik op de neus als ze dit doen btw, dit kan het reukoorgaan ernstig aantasten.
ijs_beer fan!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:56:59 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40485506
Ok, thanks. Jullie bevestigen wel wat ik al dacht.
Dan zullen wij gewoon volharden en Mowgli moet ook maar even op d'r tanden bijten dan. Dat ze geen vriendjes zullen worden wist ik al op dag 1.

Toen Julius kwam waren de 2 oudere poezen daar ook niet gelukkig mee, maar Janus is net een graadje erger dan zijn 'grote broer'.

Ik weet wel dat dit zo hoort, maar Mowgli die jankend in een hoekje kruipt terwijl hij op haar rug zit en haar aan het bijten is vonden we gisteren wel heel erg gortig.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:03:13 #13
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40485690
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:56 schreef Brighteyes het volgende:

Ik weet wel dat dit zo hoort, maar Mowgli die jankend in een hoekje kruipt terwijl hij op haar rug zit en haar aan het bijten is vonden we gisteren wel heel erg gortig.
ach, Mowgli Kan ik me voorstellen dat je dat zielig vindt voor haar, dat kleine monster van een Janus
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:12:27 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40486008
De dondersteen in actie, solo zeg maar:

Maar hij kan ook oh zo lief zijn:

Van de week viel hij tijdens het spelen in slaap met stinkie's vinger nog in zijn mond.
pi_40486104
Een rode kater .
Ik heb nog nooit een rode kater gezien die rustig was .

Het is wel een snoepje hoor .
ijs_beer fan!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:16:47 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40486137
Terwijl ik ging voor die dikke gezapige rode klungel...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:18:12 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40486181
Castreren met 6 maanden.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:38:21 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40488320
Ik heb ook al veel gehoord over 't gedrag van een *rooie* en rustig zat er niet tussen.
Eeen fokker vertelde mij dat tot haaar verbazing de rode katjes altijd snel besproken werden. Ze begreep niet waarom want zij zelf vond ze het moeilijkste karakter hebben en zou er zelf nooit een kiezen. Mja ik ken ook zat mensen die juist erg te spreken zijn over 't lieve karakter van hun rooie rakker, maar die hebben maar alleen de rooie.
Ik hoop voor jullie en Mowgli dat Julius gauw wat kalmer aan gaat doen.
quote:
Hier zou ik ook niet tegen kunnen......

Ik heb zelf uiteindelijk nood gedwongen moeten kiezen tussen 2 katers omdat het domweg niet mogelijk was om allebei te houden. Na de eerste maand leken ze langzaam aan elkaar te wennen en sliepen zelfs samen in één mand. Maar de problemen bleven terug komen vaak na maanden tussen pozen en op het laatst escaleerde het en kreeg de oudste het zo te kwaad dat hij letterlijk stond te trillen en te beven. Niets hielp de DA was ook uitgepraat na de feliway toen het weer opnieuw begon, en raadde me aan om het maar te accepteren dat ik die 2 katten niet bij elkaar kon houden. Dat is niet leuk om te horen als je die lieverds al jaren hebt.

IK hoop voor jullie dat het toch nog goed komt, en leef idg geval erg mee.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40488592
Een lief katertje. Een plantenspuit kan helpen, maar niet per definitie. Wat ons heel erg heeft geholpen met het broertje van ons poesje was een bench. Iedere keer als hij stout was hebben we hem daar in opgesloten, voor een uurtje of 2. Nu maakt hij ons nog heeel af en toe gek, maar dan is het wel lief eigenlijk.
Ze zoeken aandacht en als ze die niet krijgen dan gaan ze hun tactiek verhogen. Het zijn net kinderen wat dat betreft
Maar het is nou eenmaal zo: katers zijn drukker en hebben meer een eigen mening dan poezen. Eigenlijk nog 1 klein vraagje: is hij al gecastreerd? Dat heb ik namelijk niet gelezen in dit verhaal. Ook daar worden ze een syuk rustiger van!

ps tis wel een snoepie!
Dit forum heeft alles in huis!!!!
Remlof: Kap eens met je bagger.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:15:56 #20
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_40489364
Hij is 13 weken oud, het arme beest weet amper dat hij ballen heeft!
Nee, ze zijn er nog niet vanaf. Daar wilden we toch eigenlijk nog wel even mee wachten dus.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:19:12 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40489464
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 19:15 schreef stinkie het volgende:
Hij is 13 weken oud, het arme beest weet amper dat hij ballen heeft!
Nee, ze zijn er nog niet vanaf. Daar wilden we toch eigenlijk nog wel even mee wachten dus.
Hij zit natuurlijk wél in z'n ergste * vlegeljaren* , kunnen jullie hem niet aan 't schrikken maken op zo'n manier dat het van Mowgli lijkt te komen ? Dat schrikt hem mss een beetje af.
Bijt gedrag zou ik zelf zoveel mogelijk ontmoedigen, gewoon niet toelaten dat hij in je vingers bijt.
En hebben jullie feliway al geprobeerd ? Die van mij hebben toen 1 week bijna de hele tijd in coma gelegen en daarna kwam er pas voorzichtig weer wat actie.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40491187
BE Mikki heeft precies dezelfde aanvallen dus denk idd dat het de leeftijd is ofzo. Wij hebben geem Mowgli die ze aan kan vallen dus pakt ze Djulian Djulian pakt haar net zo hard terug trouwens .
pi_40494326
heb zelf een poes die zo hyper was als kitten heb haar uiteindelijk overdag als ik ging werken in een grote hondenbench gedaan met een kattenbak en slaapmandje en sinds die tyd werd ze steeds rustiger want ik haalde eigelijk alle afleiding bij dr weg nu ze 4 jar is heeft ze nergens last meer van en tch slaapt ze nog graag in dr bench want dat is HAAR plekjewaar ze zig prettig voelt
will I became A master on marimba
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:49:08 #24
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40495832
Je kan een kat niet verbieden om kat te zijn. Die oosterse kortharen van mij breken regelmatig de boel af. Dat hoort erbij.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:50:03 #25
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_40500152
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:16 schreef Brighteyes het volgende:
Terwijl ik ging voor die dikke gezapige rode klungel...
Ken je het gezegde: 'Rooien en valen zijn donderstralen'?
Mijn ouders hebben een lapje, een rooie, en een vale rooie....
Het is dat ze nu bejaard zijn, maar die vale rooie met asthma kan nog heel erg vlug zijn als ie eten te pakken kan krijgen hoor. Op hoge leeftijd laten ze de wc rollen wel met rust. Vroeger kon ik met regelmaat die vale rooie uit mijn klaarstaande schooltas trekken, met mijn boterhammen in zijn kaakjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')