abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40478514
Vervolg van Zwangerschap en geboorte, deel 225

As papa's en mama's :
25 juli 2006: owlet
07 augustus 2006: Kozakken
13 augustus 2006: Misticle_lightning
*** 17 augustus 2006: Yppy en Jarno***
18 augustus 2006: Dylan Dog (papa)
19 augustus 2006: Sugar
22 augustus 2006: blupje77
25 augustus 2006: ManTra (papa)
10 september 2006: Inky05
14 september 2006: mjammetje
22 september 2006: linda856763
22 september 2006: Xanthe
26 september 2006: PM-girl
28 september 2006: PPL (papa)
30 september 2006: snoopy
08 oktober 2006: Bass-Miss
11 oktober 2006: Moonah
28 oktober 2006: ik80
3 november 2006: sweaty
9 november 2006: Neuk
9 november 2006: Mibos
9 november 2006: Baloetjuh en Eliminator20
17 november 2006: meimeltje en Morpheus_at_work
27 november 2006: Tajno
1 december 2006: chacama
5 december 2006: Mwanatabu
05 december 2006: Applemooz (papa)
09 december 2006: Stiekemurd
16 december 2006: Poemojn
17 december 2006: Suzanna
30 december 2006: oYo (papa)

2007

*** 8 januari 2007: E.T. en Swetsenegger ***
12 januari 2007: Andrea001
*** 19 januari 2007 Nikky en Tim ***
25 januari 2007: Slaapmeisje
25 januari 2007: Dominique00
31 januari 2007: beefcake en ShaoliN
2 februari 2007: Vivi
*** Half februari 2007: appelsap en Sandertje21***
23 februari 2007: Catootje
11 maart 2007: XXXKarinXXX

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 04-08-2006 21:51:01 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:22:46 #2
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40478563
Jij was eerder dus hier maar verder!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40478626
Ik wilde net reageren op die darm-ellende, is het topic alweer vol!

Hier dan maar:
O gezellig zo'n baby onderin. De mijne zit voortdurend te stompen tegen mijn darmen, wat dan weer zorgt voor per ongeluk lucht laten ontsnappen . Of opeens heel hard naar de wc moeten rennen voor.... niets
Maar....Het ligt goed, en daar heb ik wel dat ongemakje voor over
Eva
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:25:32 #4
94046 PM-girl
pi_40478636
Heb eigenlijk meteen een vraagje, heb net alle spulletjes op het bed uitgestald. Wat een verzameling tot nu toe. Wel lekker om te doen, nu heb ik een overzicht van wat er nog nodig is.
Bij een aantal dingen heb ik mijn twijfels, bijvoorbeeld een flanellen luier, is dat nodig als je al hydrofiele hebt? Hij zou meer voor bakeren gebruikt worden, maar daar heb je toch omslagdoeken voor?

En hoeveel rompertjes 50-56 en kleding 50-56 is normaal voor de geboorte?
Ik zag ergens babyzeep staan, wat is dat precies?

Ik heb trouwens foto''s gemaakt van de uitstalling dus die zal ik nog showen!
*
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:25:35 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40478639
Moonah, ik denk idd dat werken echt (helaas) niet meer gaat gebeuren...
Wel even slikken mss maar idd is het mss wel beter om daar nu maar alvast vanuit te gaan...
pi_40478644
Ik had de vorige gesloten en dus maar een nieuwe aangemaakt. Wel gek hoor, zo in de topiclijst staan. Ben nog steeds niet aan het idee gewend van een baby die straks in het bedje ligt.

O ja, ik hoorde dat een baby 's nachts niet in een wandelwagenbak mag slapen. Is dat echt zo? Ik wilde de wagen naast ons bed zetten en dan een net erover tegen de katten. Het bedje kan niet in onze slaapkamer en dat krijgen we nooit kattenproof. We hebben zelfs een bak met luchtgaten en een ventilatiesysteem aan de onderkant.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_40478956
PM. Ik had 10 rompertjes maat 50-56. 1 voor elke dag en dan wat reserve. Dat goldt ook voor de shirts. Broekjes worden minder snel smerig...tenzij je spetterpoep hebt. De Flanelle luier ligt bij (nog steeds) onder het hoeslaken. Geeft een zacht en warmer gevoel (en wat extra absorptie voor het geval dat.

YPPY. Fleur heeft heel lang in de wandel wagen bak (in haar eigen bedje) geslapen. Ik had wel een dikker matrasje er ingedaan. Dus even langs de markt voor een dik stuk schuim (of bij de matrassenman) en dan het matrasje uit de wagen erop even natrekken en dan...klaar is klara... een lekker knus en veilig bedje. Er zijn misschien wel kleine muskietengaasje voor af te schermen. Wat wij gedaan hebben is ruim van te voren het bedje (stond toen nl. in de woonkamer) ingespoten met anti-kat. Tegen de tijd dat Fleur er toen in kwam, was de troep uitgewerkt en wisten de katten dat het off-limits was om daar in de buurt te komen......
pi_40478964
@ PM girl: Ik las laatst iets van 2 setjes kleding, maar dat lijkt mij achterlijk weinig. ik denk minimaal 4. Ik heb nog wel meer, maar dat is omdat ik veel gekregen heb, en ik wilde zelf ook nog wel een pakje kopen.
Ik heb geen flanellen luiers, en was ook niet van plan om te bakeren. Zo wel, dan koop je alsnog toch wat? (ik kreeg trouwens laats een boekje: babygami. klik
Erg grappig - baby's in gift wrapping voor familiebezoek en zo. )
Eva
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:37:48 #9
94046 PM-girl
pi_40479035
Ik heb voldoende rompertjes denk ik, maar kleding. Ik heb 5 broekjes 56 en 5 truitjes in 56. Moet je ook 50 hebben, of is 50-56 voldoende?
*
pi_40479095
Verwacht je een groot kind? volgens mij is dat echt slecht in te schatten. Ik vind trouwens dat die maten nogal verschillend uitvallen, pakjes in maat 50 lijken bij mij soms groter dan die van 56...
Eva
pi_40479157
Pm-girl, die flanellen luiers gebruik je in het begin als hoofdeindbeschermer in het wiegje/wagen/bedje. Is lekker zacht en vangt eventuele 'viezigheden op zodat je niet het hele bedje hoeft te verschonen.
Op de uitzetlijst van de Hema staat dit:
boxpak
6 luierpakjes
6 luiertruitjes/t-shirts drukknoopjes
4 sokbroeken
2 overslaghemdjes
2 mutsjes
2 sokjes

Ik had veel meer en ook veel te veel.
Babyzeep is zeep voor de baby, ik heb het niet in huis gehaald en nooit gemist. In het begin deed ik een beetje calendula-olie in het badje,daar werd ze ook schoon van. En nog steeds gebruik ik heel spaarzaam wat bad/douche spul voor Emma. Ze wordt nog niet zo vies dat er echt zeep aan te pas moet komen. Hoe minder 'rotzooi' hoe beter voor het huidje.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40479210
In ons boekje van de kraamzorg staat minimaal drie stuks van alles in de kleinste maatjes. Ze gaan er vast van uit dat je ook veel krijgt.

Chacama, een muskietengaas dat erop past hebben we al en de katten zijn aan het leren dat ze er niet in mogen. Misschien dat ik er nog wat ballonnen in leg om het helemaal duidelijk te maken.
Ik begreep dat het niet genoeg zou ventileren. Overdag mogen ze er wel in maar de nacht niet. Bij m'n schoonzusje is de bak resoluut weggehaald door de kraamhulp, maar het lijkt mij juist wel fijn. Ik kan ook niet iets onderbouwds vinden dat het niet mag.

Die maten zijn ook niet altijd hetzelfde. Ik heb alles op volgorde van formaat gelegd en dan is 50-56 soms kleiner dan 50. Na de geboorte moeten we maar kijken of we eventueel iets extra's nodig hebben. Het is nu genoeg voor de eerste dagen en dan kunnen we altijd nog wat bijhalen.
*OUD heilige*
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:44:28 #13
94046 PM-girl
pi_40479251
Ok, flanellen luier is dus toch handig, goed om te weten! En kleding, ja, het een lijkt idd groter dan de ander. Ik vind het vooral lastig om het eind sep. nog heel warm kan zijn, maar ook al echt herfst. Dus ik wil ook dikkere kleding, maar niet alleen maar....
*
pi_40479279
Vanochtend vertelde een oud-collega juist dat zij de hydrofiele luiers voor in het bedje onder het hoofdje gebruikte.
*OUD heilige*
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:46:00 #15
94046 PM-girl
pi_40479299
O, nu lees ik nog iets over het wiegje, hoop dat dat niet te nauw komt. Wij hebben een oud wiegje, gisteren bekleed met stof en het Prenatal handgemaakte matrasje erin, maar de diepte is nu lang geen 30 cm meer, wat wel zou moeten. Zou de kraamzorg het afkeuren?
*
pi_40479628
Ja, uh, uiteindelijk ben jij de moeder toch? Zolang je kindje niet kan draaien, lijkt me toch dat het niet veel kwaad kan... (wordt een beetje recalcitrant van de kraamzorg die komt keuren... Heb trouwens nog steeds niets gehoord van een intake (al wel bevestiging gehad van de aanvraag) wanneer komt zoiets?)

Ik hoorde ook van hydrofiele luiers als hoofdonderlegger. Dat ga ik ook maar doen, want ik heb er niet voor niets 17!
Eva
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:01:48 #17
94046 PM-girl
pi_40479767
Ja Linda, klopt, ik ben de moeder, maar als de kraamhulp het niet goed vindt, geloof ik toch niet dat het kindje dan in de kraamtijd erin zal liggen? En het ledikantje staat op de babykamer, de wieg bij ons.
de 17e hebben we de intake, ben benieuwd!
*
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:04:09 #18
94046 PM-girl
pi_40479840
Ga zo maar eens shoppen! Wat een straf Gelukkig kan ik dat nu weer, na mijn harde buiken en rugpijn fases.
Heb net een heerlijk stapeltje pannenkoeken op en kan er weer tegen!
*
pi_40479976
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:45 schreef YPPY het volgende:
Vanochtend vertelde een oud-collega juist dat zij de hydrofiele luiers voor in het bedje onder het hoofdje gebruikte.
Ik heb ook een set hydrofiel luiers, zou handig zijn als handdoek, en lekker in gebruik zegt men?
Maar ik vind ze niet echt zacht
Flannel is toch wel zacht ?

Op zich lijkt het me ook wel handig om iets onder het hoofdje te leggen, zodat je niet alles hoeft te verschonen. Maar aan de andere kant lees je weer dat je niet alles tot boven mag opmaken omdat het verstikkend kan zijn. Misschien een spoegdoekje ?!

Owja, de overbuurvrouw heeft een kleine van 2 mnd, maar die krijgt een heel plat achterhoofd.
Ik dacht om zoiets te gaan gebruiken, om dat te voorkomen:

of

Leverancier

Of zijn er nog andere ideeen voor het liggen ivm plat achterhoofd?
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_40480257
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:08 schreef Inky05 het volgende:

[..]

Ik heb ook een set hydrofiel luiers, zou handig zijn als handdoek, en lekker in gebruik zegt men?
Maar ik vind ze niet echt zacht
Flannel is toch wel zacht ?

Op zich lijkt het me ook wel handig om iets onder het hoofdje te leggen, zodat je niet alles hoeft te verschonen. Maar aan de andere kant lees je weer dat je niet alles tot boven mag opmaken omdat het verstikkend kan zijn. Misschien een spoegdoekje ?!
waarschijnlijk bedoelen ze zacht in vergelijking met een handdoek? Die van ons zijn teminste best ruw. Ik las dat je geen onderzeiltje tot aan het hoofdeinde mag leggen, maar een lakentje en molton enzo toch wel? Man, het is net hogere wiskunde dit

PM, je hebt gelijk hoor, de kraamzorg zal wel hun eigen plan trekken, maar zoals ik al zei, ik word er wat recalcitrant van. Jij hebt dus al wel een afspraak voor een intake... dan ga ik maar eens bellen hoe dat bij mij zit, wij zitten tenslotte niet ver van elkaar af qua datum.

edit: even op het internet gekeken, en ze nemen contact op in de 7e of 8e maand. Dus ze hebben nog even... Ik wacht wel af.
Eva
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:24:09 #21
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40480455
Oeh chacama, dat is schrikken zeg.
Is het weer rustig nu?
Ik snap je schroom om (alweer) te bellen. Maar toch, mijn gyn zei: "Al bel je nog 60x tijdens je zwangerschap. Liever te vaak dan net één keer te weinig." Tja, daar kun je het toch niet mee oneens zijn?
Als de krampen snel afzakken, en niet verergeren kunnen het gewoon groeipijnen zijn. Maar dan nog, als je het niet vertrouwt kun je beter gerust gesteld worden dan er maar mee rond blijven lopen. (En ja, alweer makkelijk praten voor een ander... ).

Qua kleertjes: Mijn lief vond dat ik niet genoeg stoere broekjes had gekocht. Van de week is hij zelf op pad gegaan, de schat , en leeeeeuuuk! Echt superleuke dingen gekocht.
"Ja, dit broekje lijkt me zo leuk bij dat truitje dat we van die-en-die hebben gekregen, en dan deze spijkerbroek bij dat shirtje."
"Ehm... liefie, dat truitje is maat 56 en je hebt een broekje maat 74 gekocht..."
Och, wat zeik ik! We rollen gewoon de pijpen wat op!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_40480598
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:24 schreef Moonah het volgende:
Qua kleertjes: Mijn lief vond dat ik niet genoeg stoere broekjes had gekocht. Van de week is hij zelf op pad gegaan, de schat , en leeeeeuuuk! Echt superleuke dingen gekocht.
"Ja, dit broekje lijkt me zo leuk bij dat truitje dat we van die-en-die hebben gekregen, en dan deze spijkerbroek bij dat shirtje."
"Ehm... liefie, dat truitje is maat 56 en je hebt een broekje maat 74 gekocht..."
Och, wat zeik ik! We rollen gewoon de pijpen wat op!
Wat lief!
Mijn staat alleen maar te grinniken bij de was met een sokje om 1 vinger, zich af te vragen hoe hij dat ooit om een voetje krijgt geprutst . Kleertjes inkopen interesseert hem niets, hij vindt alles best wat ik koop. (nu koop ik zelfs ook kleren voor hem, dus veel interesse kan ik ook niet verwachten denk ik)
Eva
pi_40480627
Heb de intake al een paar weken terug gehad. Meen dat het meestal rond de 32 weken gebeurd , dus even voor de zekerheid bellen kan geen kwaad Linda , je weet maar nooit....
pi_40480651
LLM Dames hoestie nu?
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:36:34 #25
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_40480899
Inky, ik heb de babysleep voor Melvin gebruikt omdat hij ook een voorkeurshouding had en de ene kant van zijn hoofdje begon af te platten. Het helpt totdat ze zichzelf om kunnen draaien.
Wat je ook kan doen is een handoek oprollen en onder de matrasbeschermer leggen (tip van de fysiotherapeut). Dit heb ik in het begin gedaan, maar de babysleep vond ik makkelijker in gebruik.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')