Maar apen zijn nog steeds apen.....?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, apen en wij hebben een gemeenschappelijke voorouder. En een hele tijd geleden splitsten de apen zich af de ene kant op en de mensen de andere kant.
Waarom? Uit wetenschappelijk of religieus oogpunt?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:17 schreef pmb_rug het volgende:
dit is 1 van die onderwerpen waar ik moeite mee heb
Ja, en mensen zijn nog steeds mensen. Vetinari zei ook niet dat die voorouder een aap was. Het is ook bedrieglijk om te zeggen dat wij van apen afstammen. Taalkundig impliceer je daarmee dat er ooit een aap was die een mensenbaby kreeg en dat lijkt me op z'n zachtst gezegd uitermate onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:16 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Maar apen zijn nog steeds apen.....?![]()
Naja ik vind het grappig bedacht, maar geloof het niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:17 schreef pmb_rug het volgende:
dit is 1 van die onderwerpen waar ik moeite mee heb
Peter Scheele is toch achterhaalt?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:25 schreef Kogando het volgende:
Hier kun je er meer over vinden:
www.degeneratie.nl
Leuk, Peter M Scheele met zijn pseudo-wetenschappelijke theorietjes, misleidende grafiekjes, en waardeoordelen over biologische processen!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:25 schreef Kogando het volgende:
www.degeneratie.nl
Als jij denkt dat het empirische bewijs van de evolutietheorie enkel op oude botten steunt, dan heb je alleen ergens de klok horen luiden...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:30 schreef Tatutatu het volgende:
Tja het zijn maar theorien gebaseerd op oude botten.
What the hell do we know?
Jij weet blijkbaar niet zo veel want het is helemaal niet alleen maar gebaseerd op oude botten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:30 schreef Tatutatu het volgende:
Tja het zijn maar theorien gebaseerd op oude botten.
What the hell do we know?
Het probleem zit hem daarin dat er wetenschappelijk een hokjessysteem is toegepast op een natuurlijk en geleidelijk systeem. Voor mensen die zich daarvan bewust zijn is dat geen probleem. Mensen die dat niet doorhebben kunnen echter onlogische dingen gaan verklaren omdat ze niet snappen dat er niet een categorie 'apen' is met een vaste afbakening. De categorie 'apen' en bijvoorbeeld 'paarden' zijn beide menselijk vastgestelde categorieen en niet natuurlijke categorieen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:42 schreef dutch-keoni het volgende:
Een of andere historicus heeft eens gezegt:
Alles veranderd maar het veranderd langzaam,
het veranderd langzaam, maar het veranderd.
Hiervan uitgaande past een stapgewijze verandering van de gezamenlijke voorouder van de primaten naar onze soort in de evolutietheorie. Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat een behaarde apenvoorouder een onbehaard mensenkind baart, maar een geleidelijke verandering vindt ik heel acceptabel.
Lees zijn reactie nog eensquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:16 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Maar apen zijn nog steeds apen.....?![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, apen en wij hebben een gemeenschappelijke voorouder. En een hele tijd geleden splitsten de apen zich af de ene kant op en de mensen de andere kant.
Mensen hebben de misvatting dat "evolutie" per definitie "vooruitgang" inhoudt. Dat is pertinent verkeerd. Evolutie is gewoon ontwikkeling, ten goede of ten kwade. Als een vlieg een mutatie krijgt in een gen waardoor een pootje zich ontwikkelt tot antenne, dan gebeurt dat nu eenmaal. Blijkt nu dat het verlies van dat pootje erg nadelig is ten opzichte van de nieuwverkregen antenne, dan zal de mutatie door selectie weer verdwijnen. Is de antenne significant voordeliger, dan zal de frequentie binnen de populatie toenemen. Is het om het even, dan wordt het een loterij en zal een deel de antenne wel behouden en een deel niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:25 schreef Kogando het volgende:
www.degeneratie.nl
Misleidende afbeelding. Alsof we van een chimp zouden afstammen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:47 schreef foktastic het volgende:
van die aap links:
[afbeelding]
En vrouwen? van Adam's ribben, rechts op de foto.
We delen 98,8% van ons DNA met de chimpansee. Voor de andere mensapen is het iets minder.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:55 schreef dutch-keoni het volgende:
Even een andere vraag: hoe groot is het verschil tussen apen en mensen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |