abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:11:32 #101
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_41274889
VOLHOUDEN......

De aanhouder wint, zeggen ze toch altijd?
Dus 1 woord, VOLHOUDEN
*** The Truth Is Out There ***
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:27:43 #102
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_41275531
Het was toch de bedoeling dat de portokosten voor jouw rekening waren?
pi_41275570
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef McGilles het volgende:
Ik bestel dus vrolijk eergisteren een cadeau voor iemand online, nu kreeg ik gisteren een mailtje dat het product niet op voorraad is en dat het pas volgende week weer op voorraad is...

Aangezien het een verjaardagscadeau is annuleer ik dus de hele boel maar nu krijg ik net een mailtje terug,

"Annuleren binnen 30 dagen kan, maar dan brengt kosten met zich mee. 10 euro + 10% van het aankoopbedrag"

God@*%$&#^^$ Welke mongool heeft dat verzonnen, ze hebben het product nog niet eens verzonden en wat boeit het aankoopbedrag nou voor als je het wilt annuleren...?

Dit bedrijf heet trouwens:
WWW.BESTEKEUS.NL WWW.BESTEKEUS.NL WWW.BESTEKEUS.NL

Misschien lezen ze dit en snappen ze dat het een domme regel is........
verkapte spam!
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_41277929
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:27 schreef Hi_flyer het volgende:
Het was toch de bedoeling dat de portokosten voor jouw rekening waren?
Ik heb de retourzending betaald, zij moeten de rest van de kosten voor hun rekening nemen!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 03:01:00 #105
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_41280902
spannend!
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_41286133
Ik heb nu een nieuw mailtje gestuurd met de wet daarin duidelijk beschreven.

Ook heb ik een termijn van 1 week gesteld waarin ze mij het resterende bedrag moeten terugbetalen. Daarna ga ik op actie over en benader ik meerdere consumentenorganisaties in de hoop dat ze al vaker klachten hebben ontvangen van dit bedrijf.

Wordt vervolgd!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:20:50 #107
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41286174
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef McGilles het volgende:
Dat mag dus niet. Je hebt ten alle tijden het recht om binnen 7 dagen van je aankoop af te zien.

Hebben ze hier iets voor gevonden?
Dan gewoon binnen 7dagen retour zenden, krijg je als nog 100% terug (kost je waarschijnlijk wel de verzendkosten).
pi_41286277
Wat is het punt van een punt
Time and again I tell myself, I'll stay clean tonight
pi_41286416
quote:
Die heb ik ook al gevonden (achteraf)

Ik heb zelf ook al een aantal recensies geschreven maar als ik over een week nog steeds mijn geld niet heb ga ik contact opnemen met mede-gedupeerden om daarmee naar consumentenorganisaties te stappen, hopelijk gaat dat werken.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:31:33 #110
151099 Sebash
I'm rich BIAATCH!1
pi_41286480
Doen, ik mijd die site wel nouw, thx
The circle is through the looking glass
pi_41286684
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:29 schreef McGilles het volgende:

[..]

Die heb ik ook al gevonden (achteraf)

Ik heb zelf ook al een aantal recensies geschreven maar als ik over een week nog steeds mijn geld niet heb ga ik contact opnemen met mede-gedupeerden om daarmee naar consumentenorganisaties te stappen, hopelijk gaat dat werken.
Waarom hebben mensen nu nooit eens het lef om in een geval als dit de stoute schoenen aan te trekken en de enige weg te bewandelen die tot een definitief oordeel leidt: een rechtzaak. Als je wint, en in een zaak als deze weet je dat zo goed als zeker, kost 't je niks. En er zijn volgens mij genoeg juristen die dit soort zaken tegen niet al te veel kosten op willen pakken, om 't principe.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:42:04 #112
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41286782
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:27 schreef McGilles het volgende:
Ik krijg het volgende terug:

Geachte heer/mevrouw,

Dit geld niet wanneer het product speciaal voor u besteld is, tevens geld : de
termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen
ontvangen heeft. Gemaakte kosten zullen aan u worden doorberekend wanneer u
wilt annuleren.

--
Met vriendelijke groet,

BesteKeus.nl
ze verkopen overduidelijk geen cursussen Nederlands.
Wat een triest mailtje
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_41286859
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:38 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Waarom hebben mensen nu nooit eens het lef om in een geval als dit de stoute schoenen aan te trekken en de enige weg te bewandelen die tot een definitief oordeel leidt: een rechtzaak. Als je wint, en in een zaak als deze weet je dat zo goed als zeker, kost 't je niks. En er zijn volgens mij genoeg juristen die dit soort zaken tegen niet al te veel kosten op willen pakken, om 't principe.
Het gaat mij ook om het principe, ik krijg nog 14 euro van ze. Ook al was het 1 euro, maar ik zal het krijgen.

Waarom ik het lef niet heb om een rechtzaak aan te spannen, omdat ik hier totaal geen ervaring mee heb en ik denk dat het een dusdanig klein bedrag is dat ik niet serieus genomen word....
pi_41286986
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:44 schreef McGilles het volgende:

[..]

Het gaat mij ook om het principe, ik krijg nog 14 euro van ze. Ook al was het 1 euro, maar ik zal het krijgen.

Waarom ik het lef niet heb om een rechtzaak aan te spannen, omdat ik hier totaal geen ervaring mee heb en ik denk dat het een dusdanig klein bedrag is dat ik niet serieus genomen word....
Het is gewoon oplichting, bel desnoods met tros radar. misschien bellen er dan wel meer mensen met klachten en gaan ze dan langs met een camera en politie bij die gast.
Wat is het punt van een punt
Time and again I tell myself, I'll stay clean tonight
pi_41287147
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:48 schreef lugum het volgende:

[..]

Het is gewoon oplichting, bel desnoods met tros radar. misschien bellen er dan wel meer mensen met klachten en gaan ze dan langs met een camera en politie bij die gast.
Ik heb gisteren al een uitgebreid mailtje gestuurd naar Tros Radar. Kijken of zij vaker soortgelijke klachten hebben ontvangen van bestekeus.nl
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:01:45 #117
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_41287371
Tijd Voor Protest
ik ben lief :)
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:52:38 #118
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41292679
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:14 schreef dop het volgende:
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Bedenktijd en opzegtermijn

Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) heeft de wordt afgesloten, consument een opzegtermijn van zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen. De leverancier mag hiervoor geen boete in rekening brengen; hoogstens mag hij de kosten voor het terugzenden voor rekening van de consument laten komen.
tenzij
- speciaal besteld / gefabriceerd uit een niet-regulier assortiment
- niet in originele en intacte staat retour gezonden
- etc.

TS geeft niet aan wat het is, maar vermoedelijk gaat het om een regulier product en dan mogen ze dus géén kosten rekenen als het product nog niet is verzonden; bovendien kon je van tevoren niet weten dat het product niet voorradig was als dat via die website anderszins aangegeven stond, die winkel heeft dus geen poot om op te staan, laat ze maar gewoon lullen.

wel even volledig verhaal maken
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:54:13 #119
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41292737
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:38 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

een rechtszaak kost *bijna altijd* geld en is derhalve altijd een kosten/baten analyse, waarbij eerst alle andere wegen bewandeld moeten zijn (anders zijn rechters per definitie niet snel genegen kosten toe te wijzen aan de klager).

dat je gelijk hebt wil niet zeggen dat zaken als griffierecht en incassokosten / kosten voor juridische bijstand (bijvoorbeeld) ook daadwerkelijk toegewezen worden.

dat weten veel bedrijven ook en daarom durven ze dit soort uitlatingen wel te doen, wetende dat ze ermee wegkomen tegenover onwetende klanten (en vooral particulieren).
pi_41292856
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:52 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

tenzij
Fout. 'Tenzij op maat gemaakt, zoals een trouwjurk' (uit de MvT) De winkelier heeft tenslotte de keuze om artikelen niet te leveren.
quote:
Dat is nog maar de vraag.
quote:
TS geeft niet aan wat het is, maar vermoedelijk gaat het om een regulier product en dan mogen ze dus géén kosten rekenen als het product nog niet is verzonden
Wrom niet ? Koop op afstand speelt pas *na* aflevering
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:54 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

een rechtszaak kost *bijna altijd* geld en is derhalve altijd een kosten/baten analyse, waarbij eerst alle andere wegen bewandeld moeten zijn (anders zijn rechters per definitie niet snel genegen kosten toe te wijzen aan de klager).

dat je gelijk hebt wil niet zeggen dat zaken als griffierecht en incassokosten / kosten voor juridische bijstand (bijvoorbeeld) ook daadwerkelijk toegewezen worden.

dat weten veel bedrijven ook en daarom durven ze dit soort uitlatingen wel te doen, wetende dat ze ermee wegkomen tegenover onwetende klanten (en vooral particulieren).
Juist in een zaak als dit, waar het gaat om borging van een heel erg duidelijk consumentenrecht, is een kostenveroordeling een zekere zaak. De wet is erop gericht de consument te beschermen tegen dit soort praktijken. Wanneer de rechterlijke macht dan in dit soort zaken geen kostenveroordeling uit zou willen spreken, zou de bescherming daarmee illusoir worden.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:04:00 #121
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41293107
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:57 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Fout. 'Tenzij op maat gemaakt, zoals een trouwjurk' (uit de MvT)
een pc is een maatproduct, tenzij direct van de plank leverbaar, zo geldt het ook voor andere zaken ; dat in de MvT trouwjurk aangegeven staat, sluit andere zaken niet uit waarbij geen schaar en naald aan te pas komt.

zo zou een plasmascherm met hele grote afmetingen, die niet standaard uit voorraad wordt verkocht omdat er weinig vraag naar is, zeker wel hieronder kunnen vallen, tenzij de onderneming geacht wordt dit scherm alsnog te kunnen verkopen binnen een redelijke termijn aan een andere klant.

een trouwjurk hoeft men ook niet te verkopen als men niet wil ; je redenering snijdt daarom geen hout.
quote:
[..]

Dat is nog maar de vraag.
[..]
het product moet wederverkoopbaar zijn ; inspectie is volgens de wet toegestaan, maar als daarbij de verpakking wordt vernield, vervalt het recht op retour, dit volgt uit redelijkheid en billijkheid.
quote:
Wrom niet ? Koop op afstand speelt pas *na* aflevering
normaliter mogen bij een beroep op de wet kopen op afstand ook geen kosten worden gerekend voor het retourneren van de producten, de klant dient alleen op eigen kosten (danwel door de leverancier met facturering aan de klant, meestal door mindering op het betaalde bedrag) het product te retourneren ; verzendkosten kun je niet gecrediteerd krijgen, omdat die niet deel uitmaken van het goed maar een aanvullende dienst representeren die buiten de wet kopen op afstand valt.

ik snap dus niet waar je precies op doelt.

[ Bericht 3% gewijzigd door dr.dunno op 29-08-2006 15:10:57 ]
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:06:26 #122
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41293191
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:57 schreef _-rally-_ het volgende:

Juist in een zaak als dit, waar het gaat om borging van een heel erg duidelijk consumentenrecht, is een kostenveroordeling een zekere zaak. De wet is erop gericht de consument te beschermen tegen dit soort praktijken. Wanneer de rechterlijke macht dan in dit soort zaken geen kostenveroordeling uit zou willen spreken, zou de bescherming daarmee illusoir worden.
ik ben het met je eens dat het eigenlijk wel nodig is, maar aan de andere kant is het een droom om te verwachten dat een rechter altijd kosten toewijst aan de eiser, ook al is het een consument ; als de consument niet de leverancier de mogelijkheid heeft geboden om bijvoorbeeld een defect product te laten repareren of te vervangen, maar direct naar de rechter stapt, zal een vonnis altijd uitvallen ten nadele van de eiser ; hier op het forum haalde iemand het voorbeeld onlangs aan van een zaak die hij aan had gespannen tegen packard-bell, waarbij ik overigens zelf twijfelde aan het vonnis van de rechter omdat de klant in kwestie wel degelijk alle wegen had bewandeld, maar het illustreert welke vrijheid rechters hierin hebben.

en eerlijk gezegd is dat maar goed ook, niet alleen vanwege mijn eigen positie als ondernemer met consumenten als klant, maar ook vanuit het standpunt dat een wildgroei aan rechtszaken zoveel mogelijk voorkomen moet worden, zeker omdat dit soort kwesties net zo goed meestal in den minne te schikken zijn als partijen er allebei voor open staan.
pi_41293476
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:04 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

een pc is een maatproduct, tenzij direct van de plank leverbaar, zo geldt het ook voor andere zaken ; dat in de MvT trouwjurk aangegeven staat, sluit andere zaken niet uit waarbij geen schaar en naald aan te pas komt.

zo zou een plasmascherm met hele grote afmetingen, die niet standaard uit voorraad wordt verkocht omdat er weinig vraag naar is, zeker wel hieronder kunnen vallen, tenzij de onderneming geacht wordt dit scherm alsnog te kunnen verkopen binnen een redelijke termijn aan een andere klant.
Dat ben ik absoluut *niet* met je eens. Het grote verschil is dat die pc-onderdelen hergebruikt kunnen wordt, die plasma ook aan een ander verkocht *kan* worden, maar die jurk niet. En dat is precies het onderscheid waar de MvT en de richtlijn op doelen.
quote:
het product moet wederverkoopbaar zijn ; inspectie is volgens de wet toegestaan, maar als daarbij de verpakking wordt vernield, vervalt het recht op retour, dit volgt uit redelijkheid en billijkheid.
En ook daarvan zeg ik 'dat is nog maar de vraag'. De minister heeft weliswaar gezegd dat op deze ontbinding de normale ontbindingsregels van toepassing zijn, maar uit de totstandkoming en de inhoud van de richtlijn blijkt duidelijk dat 'uitproberen, zoals in de winkel' doel is van de regeling. Een verpakking die alleen maar geopend kan worden door 'm stuk te maken, mag daarom geen beletsel zijn.
quote:
normaliter mogen bij een beroep op de wet kopen op afstand ook geen kosten worden gerekend voor het retourneren van de producten, de klant dient alleen op eigen kosten (danwel door de leverancier met facturering aan de klant, meestal door mindering op het betaalde bedrag) het product te retourneren ; verzendkosten kun je niet gecrediteerd krijgen, omdat die niet deel uitmaken van het goed maar een aanvullende dienst representeren die buiten de wet kopen op afstand valt.
De verzendkosten zijn inherent aan de koop op afstand en zijn besloten in het 'het door koper betaalde', zoals dat in 7:46d staat. De wet en de richtlijn zijn op dit punt echt heel erg duidelijk: het *hele* betaalde bedrag moet terugbetaald worden.

Echter: bij een annulering voor aflevering speelt het ontbindingsrecht uit de wet koop op afstand nog niet. Dit recht speelt pas na aflevering. De verkoper staat op dat punt formeel in zijn recht om een vergoeding voor annulering te vorderen. De verkoper staat niet in zijn recht wanneer deze vergoeding gevraagd wordt een ontbinding conform 7:46d.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:49:01 #124
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41294476
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:14 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Dat ben ik absoluut *niet* met je eens. Het grote verschil is dat die pc-onderdelen hergebruikt kunnen wordt, die plasma ook aan een ander verkocht *kan* worden, maar die jurk niet. En dat is precies het onderscheid waar de MvT en de richtlijn op doelen.
dat mag, maar dat zegt niks over gelijk hebben

software kan je ook weer terugduwen in het mapje, verwijderen van de pc waar het op stond en alsnog te koop aanbieden, maar dat is óók een uitzondering die genoemd wordt op de afkoelperiode regelgeving.

zodra een artikel niet binnen het gangbare assortiment gevoerd wordt, kan een leverancier zich beroepen op deze uitzondering ; de klant heeft immers óók de keuze dit artikel elders te kopen, om je eigen woorden te gebruiken
quote:
[..]

En ook daarvan zeg ik 'dat is nog maar de vraag'. De minister heeft weliswaar gezegd dat op deze ontbinding de normale ontbindingsregels van toepassing zijn, maar uit de totstandkoming en de inhoud van de richtlijn blijkt duidelijk dat 'uitproberen, zoals in de winkel' doel is van de regeling. Een verpakking die alleen maar geopend kan worden door 'm stuk te maken, mag daarom geen beletsel zijn.
[..]
maar een minister zit niet op de stoel van de rechter gelukkig als de fabrikant in kwestie het artikel als dusdanig aanbiedt, dan heeft de leverancier in kwestie daar geen invloed op... het idee achter de wet kopen op afstand is bovendien dat het niet alleen een probleem van de leverancier is als de klant zijn geld terug wil of zich wil beroepen op garantie, maar ook van de fabrikant danwel importeur voor EU ; redelijkheid en billijkheid zal daarbij altijd worden betracht en daarbij is de verkopende partij niet per definitie de sigaar, zoals je wilt suggereren.
quote:
De verzendkosten zijn inherent aan de koop op afstand en zijn besloten in het 'het door koper betaalde', zoals dat in 7:46d staat. De wet en de richtlijn zijn op dit punt echt heel erg duidelijk: het *hele* betaalde bedrag moet terugbetaald worden.
dat artikel handelt over zaken die je 'koopt' ; een verzending koop je niet ; het zou een ander verhaal zijn als de verzendkosten deel uitmaken van de aanbieding (bijvoorbeeld wanneer er wordt geadverteerd met 'géén verzendkosten' ; zolang je die apart specificeert en zij geen deel uitmaken van de aanbieding zijn zij een separate dienst die los staat van de aanbieding en de wet kopen op afstand behelst dat niet
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:52:40 #125
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41294574
overigens is bovenstaande ook de reden dat we consumenten maatbestellingen deels (maar ook bedrijven geheel of grotendeels) vooruit laten betalen ; legt van tevoren vast dat het om een bestelling als dusdanig gaat en filtert sowieso de minder serieuze klanten eruit die juist dit soort grappen uithalen, waar leveranciers vervolgens de sigaar door zijn.

voorkomt een hoop discussie en laat ruimte open om de leverancier simpelweg de kwestie op te laten lossen ipv gelijk juridische touwtrekkerij aan te gaan.

en de voorwaarden automatisch meesturen, alsmede aanvullende bepalingen ; zorgen dat die goed dichtgetimmerd zijn, dat voorkomt echt een hoop ellende
pi_41295224
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:52 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

tenzij
- etc.

TS geeft niet aan wat het is, maar vermoedelijk gaat het om een regulier product en dan mogen ze dus géén kosten rekenen als het product nog niet is verzonden; bovendien kon je van tevoren niet weten dat het product niet voorradig was als dat via die website anderszins aangegeven stond, die winkel heeft dus geen poot om op te staan, laat ze maar gewoon lullen.

wel even volledig verhaal maken
Ik geef, als je het topic had doorgelezen, welzeker aan wat het is, het betreft een minitower, audio apparatuur dus, heeft dus niks te maken met speciale bestellingen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:45:21 #127
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41296024
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:20 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik geef, als je het topic had doorgelezen, welzeker aan wat het is, het betreft een minitower, audio apparatuur dus, heeft dus niks te maken met speciale bestellingen.
zeker als het voorraadartikelen zijn (die ze bv zelf aangeven als voorradig of gangbaar binnen het assortiment) ben je ze dus geen kosten schuldig in dat geval.
pi_41297092
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:49 schreef dr.dunno het volgende:
zodra een artikel niet binnen het gangbare assortiment gevoerd wordt, kan een leverancier zich beroepen op deze uitzondering ; de klant heeft immers óók de keuze dit artikel elders te kopen, om je eigen woorden te gebruiken
Dit is pertinent onjuist. Je argument gaat niet op, omdat de wet juist bedoeld is om de consument tegen de verkoper te beschermen, niet andersom.
quote:
maar een minister zit niet op de stoel van de rechter gelukkig als de fabrikant in kwestie het artikel als dusdanig aanbiedt, dan heeft de leverancier in kwestie daar geen invloed op... het idee achter de wet kopen op afstand is bovendien dat het niet alleen een probleem van de leverancier is als de klant zijn geld terug wil of zich wil beroepen op garantie, maar ook van de fabrikant danwel importeur voor EU ; redelijkheid en billijkheid zal daarbij altijd worden betracht en daarbij is de verkopende partij niet per definitie de sigaar, zoals je wilt suggereren.
Dit klopt evenmin. Je haalt nu de bepalingen inzake garantie en de koop op afstand door elkaar.
quote:
dat artikel handelt over zaken die je 'koopt' ; een verzending koop je niet ; het zou een ander verhaal zijn als de verzendkosten deel uitmaken van de aanbieding (bijvoorbeeld wanneer er wordt geadverteerd met 'géén verzendkosten' ; zolang je die apart specificeert en zij geen deel uitmaken van de aanbieding zijn zij een separate dienst die los staat van de aanbieding en de wet kopen op afstand behelst dat niet
Jouw uitleg begrijp ik, maar die strookt niet met de bedoeling van de wet. Als je de richtlijn en de totstandkoming van de wet bekijkt, dan zie je dat het toch echt de bedoeling is dat een koper het *hele* bedrag dat aan de verkoper betaald is terug krijgt, dus ook eventuele order-, verzend- of onzinkosten. Het uitgangspunt van de regeling is echt dat je het hele bedrag terug krijgt:
quote:
heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde.
Deze tekst laat echt geen enkele ruimte om te zeggen: 'u hebt 100 euro betaald, maar u krijgt om <vul excuus in> 90 euro terug.

Persoonlijk vind ik dit een onredelijk uitgangspunt, maar juist bij wetgeving die bedoeld is om de éne partij tegen de andere te beschermen zul je vaak zien dat er aspecten aan de regelgeving zijn die ernstig onredelijk over komen. In dat soort gevallen is het vaak de professionele partij van wie verwacht wordt dat hij in zijn bedrijfsvoering maatregelen neemt om te zorgen dat 'ie dit soort kosten kan dragen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:18:08 #129
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_41298794
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:49 schreef dr.dunno het volgende:
Neen. Het moet daarbij echt gaan om op maat gemaakte zaken naar specificatie van de koper, waarbij de wensen van de koper een grote invloed hebben op de verkoopbaarheid van het product; het is niet voor niets dat de MvT de trouwjurk op maat als voorbeeld geeft. Het wel of niet op voorraad hebben van elektronica heeft daar niets mee te maken en brengt dat niet onder de uitzonderingsbepaling.
quote:
Zoals Rally al zegt verwar je hier enkele bepalingen inzake non-conformiteit met de koop op afstand. Daarnaast is voor redelijkheid en billijkheid zeker niet snel plaats waar het dwingend consumentenrecht betreft.

Rally heeft het e.e.a. uitstekend verwoord qua de stand van zaken.
pi_41299599
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:18 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Neen. Het moet daarbij echt gaan om op maat gemaakte zaken naar specificatie van de koper, waarbij de wensen van de koper een grote invloed hebben op de verkoopbaarheid van het product; het is niet voor niets dat de MvT de trouwjurk op maat als voorbeeld geeft. Het wel of niet op voorraad hebben van elektronica heeft daar niets mee te maken en brengt dat niet onder de uitzonderingsbepaling.
[..]

Zoals Rally al zegt verwar je hier enkele bepalingen inzake non-conformiteit met de koop op afstand. Daarnaast is voor redelijkheid en billijkheid zeker niet snel plaats waar het dwingend consumentenrecht betreft.

Rally heeft het e.e.a. uitstekend verwoord qua de stand van zaken.
De persoon die mij helpt in deze zaak wil ook, als het geld 1 september 17:00u nog niet op mijn rekening is bijgeschreven, bestekeus.nl gaan dagvaarden. Hier ben ik het volkomen mee eens maar zo heb ik enkele struikelblokken.

- Wie betaald de reiskosten voor als ik ergens heen moet
- Zijn er eventueel kosten voor mij aan verbonden

Ik heb hier nog nooit eerder ervaring mee gehad, daarom ben ik een beetje schuw, maar ik ben wel van plan niet op te geven tot ik mijn gelijk heb gekregen.
pi_41299940
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:50 schreef McGilles het volgende:

[..]

De persoon die mij helpt in deze zaak wil ook, als het geld 1 september 17:00u nog niet op mijn rekening is bijgeschreven, bestekeus.nl gaan dagvaarden. Hier ben ik het volkomen mee eens maar zo heb ik enkele struikelblokken.

Lijkt me dat je die vragen moet stellen aan 'de persoon' ?
pi_41299993
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:03 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Lijkt me dat je die vragen moet stellen aan 'de persoon' ?
Klopt, doe ik wanneer we bericht terug krijgen van bestekeus.nl
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:24:05 #133
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_41300575
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:50 schreef McGilles het volgende:

Gezien het geringe bedrag vermoed ik dat als er al een procedure komt, deze geheel schriftelijk zal zijn en er door de rechter geen comparitie zal worden gelast. Plus het is een consumentenzaak, de kantonrechter bij je in de buurt is aldus bevoegd om kennis te nemen van de vordering.
quote:
Nu weet ik niet wat "de persoon" met je heeft afgesproken, maar ik behartig een vergelijkbare zaak belangeloos en daar betaalt mijn client de noodzakelijke verschotten: kosten betekening dagvaarding, en het griffierecht. Win je de zaak, dan kun je deze kosten verhalen op de gedaagde.
  donderdag 7 september 2006 @ 09:45:08 #134
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_41575474
En, inmiddels al wat succes?
Porch Monkey 4 Life!
pi_41685149
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:45 schreef oCe het volgende:
En, inmiddels al wat succes?
Inmiddels is er een 3de partij bijgehaald, die is nu aan het "bemiddelen"

Aan de hand hiervan gaan ik en mijn juridisch adviseur actie ondernemen of niet.
Ik hoop natuurlijk dat nu bestekeus.nl aardig onder druk staat en uiteindelijk toch toegeeft dat ik gelijk heb.

Nu is het, voor de zoveelste keer, afwachten
pi_41686136
Succes hé, het gaat nu meer om het principe dan het geld denk ik.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_41687480
wat een kut bedrijf.. succes ermee
pi_42309328
Eindelijk weer eens een update!

Ik heb niet opgegeven en nu blijkt het weer eens.... de aanhouder wint!
Ik kreeg vanmorgen een mailtje dat ze accoord zijn gegaan met de uitspraak van een medewerker van de Thuiswinkelorganisatie en dat dus het resterende bedrag teruggestort gaat worden!

Maar zonder de hulp van de vrijwillige medewerking van een juridisch adviseur was het zeker niet gelukt!

Ik ben blij dat het uiteindelijk toch nog goed is gekomen!
pi_42317868
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:25 schreef McGilles het volgende:
Eindelijk weer eens een update!

Ik heb niet opgegeven en nu blijkt het weer eens.... de aanhouder wint!
Ik kreeg vanmorgen een mailtje dat ze accoord zijn gegaan met de uitspraak van een medewerker van de Thuiswinkelorganisatie en dat dus het resterende bedrag teruggestort gaat worden!

Maar zonder de hulp van de vrijwillige medewerking van een juridisch adviseur was het zeker niet gelukt!

Ik ben blij dat het uiteindelijk toch nog goed is gekomen!
Jeuh!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:27:36 #140
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_42321213
Hoera
ada fare stop stalking me
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:05:25 #141
12089 DukeBox
Lees de FAQ !
pi_42332978
tnx voor de update.. dit geeft ook weer 'hoop' aan nieuwe en lopende zaken.
statsbakker
  woensdag 4 oktober 2006 @ 00:53:22 #142
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_42347908
Wat een hoop huilies van dat bedrijf trouwens voor die 15 euro of wat was et ?
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:50:43 #143
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_42357066
Porch Monkey 4 Life!
pi_42360011
0900-bestekeus belle
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: