abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40473968
Ik bestel dus vrolijk eergisteren een cadeau voor iemand online, nu kreeg ik gisteren een mailtje dat het product niet op voorraad is en dat het pas volgende week weer op voorraad is...

Aangezien het een verjaardagscadeau is annuleer ik dus de hele boel maar nu krijg ik net een mailtje terug,

"Annuleren binnen 30 dagen kan, maar dan brengt kosten met zich mee. 10 euro + 10% van het aankoopbedrag"

God@*%$&#^^$ Welke mongool heeft dat verzonnen, ze hebben het product nog niet eens verzonden en wat boeit het aankoopbedrag nou voor als je het wilt annuleren...?

Dit bedrijf heet trouwens:
WWW.BESTEKEUS.NL WWW.BESTEKEUS.NL WWW.BESTEKEUS.NL

Misschien lezen ze dit en snappen ze dat het een domme regel is........
pi_40473990
lullig voor je.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:06:36 #3
131603 Afwazig
Serious business
pi_40474003
Bestel het gewoon, je moet nu toch al geld betalen. Dan zeg je maar "Mijn cadeau krijg je volgende week" oid.
pi_40474008
Goed voor hun!
pi_40474050
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:06 schreef Afwazig het volgende:
Bestel het gewoon, je moet nu toch al geld betalen. Dan zeg je maar "Mijn cadeau krijg je volgende week" oid.
Ik hoop dat ze het volgende week niet kunnen leveren, dan accepteer ik de hele boel gewoon niet aan de deur en dan zien ze maar wat ze ermee doen!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:11:35 #6
545 dop
:copyright: dop
pi_40474136
ik zou ze eens mailen of ze op de hoogte zijn van de regeltjes binnen de wet koop op afstand
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_40474173
Je hebt toch de afkoelperiode toestand, dat mag toch nix kosten als je binnen die termijn annuleert?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:13:11 #8
545 dop
:copyright: dop
pi_40474180
je hebt het recht om het produkt binnen 7 dagen na onvangst terug te sturen , alleen de kosten van het retour zenden zijn dan voor jou
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_40474196
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:13 schreef dop het volgende:
je hebt het recht om het produkt binnen 7 dagen na onvangst terug te sturen , alleen de kosten van het retour zenden zijn dan voor jou
En als ik het gelijk weiger aan de deur, wat zijn dan mijn kosten?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:14:17 #10
545 dop
:copyright: dop
pi_40474205
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Bedenktijd en opzegtermijn

Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) heeft de wordt afgesloten, consument een opzegtermijn van zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen. De leverancier mag hiervoor geen boete in rekening brengen; hoogstens mag hij de kosten voor het terugzenden voor rekening van de consument laten komen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:15:55 #11
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40474250
Wat is er mis mee, om gewoon eens buiten te komen. En in een echte winkel wat te kopen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:17:22 #12
545 dop
:copyright: dop
pi_40474295
ik neem aan dat het nog niet verzonden is dus als je nu een mailtje stuurt met de verwijzing naar de wet dan moet dat voldoende zijn
is het verzonden dan kan hij de koste van retourzending dus rekenen

let wel op er zijn uitzonderingen voor bijvoorbeeld produkten die kunnen bederven
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_40474388
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:17 schreef dop het volgende:
ik neem aan dat het nog niet verzonden is dus als je nu een mailtje stuurt met de verwijzing naar de wet dan moet dat voldoende zijn
is het verzonden dan kan hij de koste van retourzending dus rekenen

let wel op er zijn uitzonderingen voor bijvoorbeeld produkten die kunnen bederven
Mailtje is net verstuurd dat ik dus alsnog mijn bestelling kostenloos wil annuleren!

Bedankt voor de hulp, scheelt mij weer centen en weer wat bijgeleerd
pi_40474470
De wet koop-op-afstand geeft je *geen* recht om te annuleren, maar als je ze vertelt dat je het pakje direct terugstuurt na ontvangst en dat ze dan verplicht zijn het *hele* bedrag terug te betalen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:23:38 #15
545 dop
:copyright: dop
pi_40474475
als ze heel vervelend zijn zullen ze nog verder zeuren maar je weet nu in elk geval wat je recht is

bewaar voorlopig wel de mailtjes, voor het geval dat er toch ooit een deurwaarde komt zeuren
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:24:14 #16
58651 crew  murp
murp
pi_40474594
Ik krijg het volgende terug:

Geachte heer/mevrouw,

Dit geld niet wanneer het product speciaal voor u besteld is, tevens geld : de
termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen
ontvangen heeft. Gemaakte kosten zullen aan u worden doorberekend wanneer u
wilt annuleren.

--
Met vriendelijke groet,

BesteKeus.nl
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:28:04 #18
545 dop
:copyright: dop
pi_40474624
hebben ze vooraf kenbaar gemaakt dat ze het produkt speciaal bestellen ?

je kunt inderdaat pas heroepen na ontvangst
maar zij schieten er niet mee op om het eerst nog te versturen en jij ook niet
als ze dat echt graag willen dan moet je ze die lol maar gunnen

wat voor produkt is het ? ik hoor de je net over vooraad spreken, dus is dat volgens mij niet speciaal bestellen.

[ Bericht 30% gewijzigd door dop op 04-08-2006 11:35:54 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_40474654
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef McGilles het volgende:
Ik bestel dus vrolijk eergisteren een cadeau voor iemand online,
Zou wat wezen als ik voor iedereen die online was een cadeau moest bestellen
JOHNNY HEITINGA
pi_40474821
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:28 schreef dop het volgende:
hebben ze vooraf kenbaar gemaakt dat ze het produckt speciaal bestellen ?

je kunt inderdaat pas heroepen na ontvangst
maar zij schieten er niet mee op om het eerst nog te versturen en jij ook niet
als ze dat echt graag willen dan moet je ze die lol maar gunnen

wat voor produkt is het ? ik hoor de je net over vooraad spreken, dus is dat volgens mij niet speciaal bestellen.
Ik kan het product niet noemen, aangezien de persoon waar ik het voor bestel wel eens op fok komt

Dit is het eerste mailtje wat ik ontvangen heb nadat ik had besteld:

"De status van uw bestelling is bijgewerkt.

Uw bestelling: Niet op voorraad - Verwachte levering in week 32

Voor vragen kunt u deze email beantwoorden."

Er is nooit iets gezegd over speciaal bestellen voor mij dus dat is geen reden
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:37:02 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40474926
Zoals al gezegd: je hebt 7 dagen de tijd om kosteloos te annuleren. Dat hebben ze maar gewoon te accepteren. Na die 7 dagen kunnen ze geld vragen, na 30 dagen daarentegen (als er nog steeds niet geleverd is) niet meer.
censuur :O
pi_40474963
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:33 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik kan het product niet noemen, aangezien de persoon waar ik het voor bestel wel eens op fok komt

Dit is het eerste mailtje wat ik ontvangen heb nadat ik had besteld:

"De status van uw bestelling is bijgewerkt.

Uw bestelling: Niet op voorraad - Verwachte levering in week 32

Voor vragen kunt u deze email beantwoorden."


Er is nooit iets gezegd over speciaal bestellen voor mij dus dat is geen reden
Dan hoef jij je ook geen zorgen te maken.
Voeg anders als bijlage het wetsartikel toe.
pi_40474981
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Zoals al gezegd: je hebt 7 dagen de tijd om kosteloos te annuleren. Dat hebben ze maar gewoon te accepteren. Na die 7 dagen kunnen ze geld vragen, na 30 dagen daarentegen (als er nog steeds niet geleverd is) niet meer.
Ja, ik weiger het gewoon aan de deur, want dat is dag1 van de periode van 7 dagen!
Dan zie ik daarna wel wat er gebeurt, maar ik ga nog in de tegenaanval op mail dat beide partijen er niks mee op schieten als het word verstuurd, zoals hierboven als suggestie is gegeven!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:38:52 #24
52707 BunnyHunter
Sterker door strijd!!
pi_40474983
Hun hebben niet alle informatie gegeven op de website + bedenktijd = jij hoeft niets te betalen

en ik zeg je dat je eerder moet reageren en niet het pakket niet aan nemen
Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:40:43 #25
545 dop
:copyright: dop
pi_40475065
ik mag aan nemen iets kleins waar van je niet hoeft aan te nemen dat het speciaal word besteld
bijvoorbeeld een pen met daar op een naam of boodschap gegraveerd.

volgens mij heb je op hun mailtje dat het niet op vooraad is al gezegt dat je dan geen produkt wilt afnemen , dus hoe kunnen ze dan nog spreken voor speciaal bestellen.

mail ze maar dat als het produkt niet op vooraad is dat je dan niet wilt dat ze dat speciaal voor jou bestellen. juist omdat je conform de wet koop op afstand zaken wil doen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_40475118
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:27 schreef McGilles het volgende:
Ik krijg het volgende terug:

Geachte heer/mevrouw,

Dit geld niet wanneer het product speciaal voor u besteld is,
Onzin. Dat geldt alleen voor echt maatwerk. De Memorie van Toelichting noemt als voorbeeld een op maat gemaakte bruidsjurk.
quote:
tevens geld : de
termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen
ontvangen heeft.
Dat zei ik hierboven ook al.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_40475155
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:40 schreef dop het volgende:
ik mag aan nemen iets kleins waar van je niet hoeft aan te nemen dat het speciaal word besteld
bijvoorbeeld een pen met daar op een naam of boodschap gegraveerd.

volgens mij heb je op hun mailtje dat het niet op vooraad is al gezegt dat je dan geen produkt wilt afnemen , dus hoe kunnen ze dan nog spreken voor speciaal bestellen.
Zodra ik het mailtje las van dat het niet op voorraad was heb ik gelijk een mail terug gestuurd met de mededeling dat ik dan mijn bestelling wil annuleren!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:44:22 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40475196
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:38 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ja, ik weiger het gewoon aan de deur, want dat is dag1 van de periode van 7 dagen!
Dan zie ik daarna wel wat er gebeurt, maar ik ga nog in de tegenaanval op mail dat beide partijen er niks mee op schieten als het word verstuurd, zoals hierboven als suggestie is gegeven!
Heb je al betaald?
censuur :O
pi_40475305
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:38 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ja, ik weiger het gewoon aan de deur, want dat is dag1 van de periode van 7 dagen!
Dat moet je zeker *niet* doen. Het enige wat de wet vereist is dat je binnen die 7 dagen *na* ontvangst ontbindt. Dat wil zeggen dat je per email/brief/fax laat weten 'ik ontbind op koop, conform BW 7:46d'. Het terugsturen hoeft niet binnen die 7 dagen te gebeuren om aan de wettelijke eisen te voldoen.

En zelfs kan ik me voorstellen dat je, wanneer na je ontbindingsbericht blijkt ze niet het hele bedrag inclusief order/verzendkosten, terug willen betalen, je een retentierecht uitoefent.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_40475462
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:47 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Dat moet je zeker *niet* doen. Het enige wat de wet vereist is dat je binnen die 7 dagen *na* ontvangst ontbindt. Dat wil zeggen dat je per email/brief/fax laat weten 'ik ontbind op koop, conform BW 7:46d'. Het terugsturen hoeft niet binnen die 7 dagen te gebeuren om aan de wettelijke eisen te voldoen.

En zelfs kan ik me voorstellen dat je, wanneer na je ontbindingsbericht blijkt ze niet het hele bedrag inclusief order/verzendkosten, terug willen betalen, je een retentierecht uitoefent.
Ok duidelijk!

Ik heb nog niks betaald want bij onbekende bedrijven kies ik altijd voor: rembours
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:59:20 #31
8428 Racemol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40475662
Bij een product op maat (denk aan een gepersonaliseerde beker of iets dergelijks) werkt de koop op afstand wet niet! Maar omdat we niet weten of het om een maat product gaat kunnen wij er niets zinnigs over zeggen.
Wat een onzin, een signature..
pi_40475717
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:52 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ok duidelijk!

Ik heb nog niks betaald want bij onbekende bedrijven kies ik altijd voor: rembours
Je kunt ze het beste een mailtje sturen:

ls,

Wanneer u mijn annulering niet kosteloos accepteert, zal ik de koop direct na ontvangst ontbinden. Op basis van BW 7:46d bent u dan verplicht het gehele betaalde bedrag, inclusief verzendkosten terug te betalen. Wanneer u dit niet doet, zal ik u in rechte betrekken en zult u zonder enige twijfel veroordeeld worden, niet alleen tot het betalen van het genoemde bedrag, maar ook tot betaling van de kosten van de procedure (griffierechten, betekening en honorarium advocaat), waardoor u enkele honderden euro's duurder uit zult zijn dan wanneer u zich nu opstelt conform de bedoeling van de wettelijke regeling inzake koop op afstand.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_40475852
http://tweakers.net/shopsurvey/3075
Dat bedrijf past dat trucje wel vaker toe, zoals je op t.net ook lezen kan, en het werkt nog ook want veel mensen kiezen eieren voor hun geld en bestellen dan alsnog omdat ze geen hoge kosten willen oplopen. Ik zou ff een briefje naar de consumentenbond ofzo doen waarin je het verhaal uitlegt want dit is dus geen eenmalige naaiactie, ze doen dat gewoon stelselmatig. Na contact met de consumentenbond zijn dat soort bedrijven plots heel wat welwillender. Ik denk dat ze dat in hun geval zeker zijn, aangezien ze ook nog eens de naam hebben van een 'keurmerk' van de consumentenbond zelf, waardoor ze ook al op het randje zitten aangezien ze daar niets mee te maken hebben.
pi_40476052
LotB: met die annuleringskosten is helemaal niets mis. Dat is, ook binnen de wettelijke regeling toegestaan.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_40476102
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:00 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Je kunt ze het beste een mailtje sturen:

ls,

Wanneer u mijn annulering niet kosteloos accepteert, zal ik de koop direct na ontvangst ontbinden. Op basis van BW 7:46d bent u dan verplicht het gehele betaalde bedrag, inclusief verzendkosten terug te betalen. Wanneer u dit niet doet, zal ik u in rechte betrekken en zult u zonder enige twijfel veroordeeld worden, niet alleen tot het betalen van het genoemde bedrag, maar ook tot betaling van de kosten van de procedure (griffierechten, betekening en honorarium advocaat), waardoor u enkele honderden euro's duurder uit zult zijn dan wanneer u zich nu opstelt conform de bedoeling van de wettelijke regeling inzake koop op afstand.
Soortgelijke mail is verstuurd.
Kijken wat hun respons is
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:18:06 #36
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_40476379
Wat een lijers zeg, ben benieuwd wat ze terugsturen!
Ik heb al een boek.
pi_40476413
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:09 schreef _-rally-_ het volgende:
LotB: met die annuleringskosten is helemaal niets mis. Dat is, ook binnen de wettelijke regeling toegestaan.
Het is niet netjes het op die manier op te lossne aangezien je kosteloos van je pakketje af kan als je het binnen 7 dagen terug stuurt.
pi_40476638
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:19 schreef LordOfTheBoard het volgende:

[..]

Het is niet netjes het op die manier op te lossne aangezien je kosteloos van je pakketje af kan als je het binnen 7 dagen terug stuurt de koop binnen 7 dagen na ontvangst ontbindt.
Helemaal mee eens. Maar tussen 'niet netjes' of 'verboden' ligt een stevige handelsmarge.

[ Bericht 1% gewijzigd door _-rally-_ op 04-08-2006 12:26:28 (typo) ]
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:30:24 #39
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40476784
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:29 schreef Camplo het volgende:

[..]

Zou wat wezen als ik voor iedereen die online was een cadeau moest bestellen
pi_40476818
Kunnen mensen die aangemeld zijn op Tweakers even een korte review geven dat dit bedrijf kut is?

Ikzelf kan me niet aanmelden
pi_40476948
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:31 schreef McGilles het volgende:
Kunnen mensen die aangemeld zijn op Tweakers even een korte review geven dat dit bedrijf kut is?
Ikzelf kan me niet aanmelden
Tweakers is geen Tros Radar forum ofzo.
Zo van Ja ik ken iemand een fokker en die is ontevreden over bestekeus dus het is een kutbedrijf


pi_40482274
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:34 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Tweakers is geen Tros Radar forum ofzo.
Zo van Ja ik ken iemand een fokker en die is ontevreden over bestekeus dus het is een kutbedrijf


Je leest hier toch dat het een kutbedrijf is of niet soms?
pi_40482353
Dude, dan ga je toch zelf naar de winkel en koopt wat, luie noob

Weer iemand die om zn eigen fouten klaagt, lees de Voorwaarden
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_40482615
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:18 schreef Sjibble het volgende:
Dude, dan ga je toch zelf naar de winkel en koopt wat, luie noob

Weer iemand die om zn eigen fouten klaagt, lees de Voorwaarden
Of je kan hetgeen wat ik heb besteld niet zo 1.2.3 in de winkel kopen, heb meerdere zaken bezocht en allen hadden ze het niet, dus weer een reactie van niks
pi_40482866
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:16 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je leest hier toch dat het een kutbedrijf is of niet soms?
Nee, ik lees dat jij het een kutbedrijf vindt. En jij roept anderen op om op tweakers te gaan lopen klagen over een bedrijf waar JIJ problemen mee hebt.

Ik vond dat je goed bezig was met je mailtje dat je op advies van Rally hebt verstuurd. Al reactie ?
pi_40482925
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Nee, ik lees dat jij het een kutbedrijf vindt. En jij roept anderen op om op tweakers te gaan lopen klagen over een bedrijf waar JIJ problemen mee hebt.

Ik vond dat je goed bezig was met je mailtje dat je op advies van Rally hebt verstuurd. Al reactie ?
Nog niks, ik denk dat ze niks meer van zichzelf laten horen...
pi_40568087
Heb net een mailtje terug:

Geachte heer

Helaa skunnen wij de bestelling niet voor u annuleren (kosteloos) Tevens
vermelden wij geen voorraden op onze website deze zijn telefonisch of per email
bij ons op te vragen voor het plaatsen van een bestelling.
--
Met vriendelijke groet,

BesteKeus.nl

---------------------

Dat word dus accepteren van het pakketje voor mij en meteen dezelfde dag terug op de post gooien!
pi_40568946
Ik zou een zak met stront erbij sturen, daar heb ik dan wel weer de extra verzendkosten voor over
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_40569023
Maar als je het accepteert betaal je ook meteen. En dan kan je denk ik fluiten naar je geld. Voor die 10 euro + 10% zal je moeilijk een rechtzaak kunnen starten, dus je kan alleen heel hard gaan schreeuwen naar allerlei consumenten-organisaties en hopen dat BesteKeus eieren voor z'n geld kiest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')