Ik hoop dat ze het volgende week niet kunnen leveren, dan accepteer ik de hele boel gewoon niet aan de deur en dan zien ze maar wat ze ermee doen!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:06 schreef Afwazig het volgende:
Bestel het gewoon, je moet nu toch al geld betalen. Dan zeg je maar "Mijn cadeau krijg je volgende week" oid.
En als ik het gelijk weiger aan de deur, wat zijn dan mijn kosten?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:13 schreef dop het volgende:
je hebt het recht om het produkt binnen 7 dagen na onvangst terug te sturen , alleen de kosten van het retour zenden zijn dan voor jou
Mailtje is net verstuurd dat ik dus alsnog mijn bestelling kostenloos wil annuleren!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:17 schreef dop het volgende:
ik neem aan dat het nog niet verzonden is dus als je nu een mailtje stuurt met de verwijzing naar de wet dan moet dat voldoende zijn
is het verzonden dan kan hij de koste van retourzending dus rekenen
let wel op er zijn uitzonderingen voor bijvoorbeeld produkten die kunnen bederven
Zou wat wezen als ik voor iedereen die online was een cadeau moest bestellenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef McGilles het volgende:
Ik bestel dus vrolijk eergisteren een cadeau voor iemand online,
Ik kan het product niet noemen, aangezien de persoon waar ik het voor bestel wel eens op fok komtquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:28 schreef dop het volgende:
hebben ze vooraf kenbaar gemaakt dat ze het produckt speciaal bestellen ?
je kunt inderdaat pas heroepen na ontvangst
maar zij schieten er niet mee op om het eerst nog te versturen en jij ook niet
als ze dat echt graag willen dan moet je ze die lol maar gunnen
wat voor produkt is het ? ik hoor de je net over vooraad spreken, dus is dat volgens mij niet speciaal bestellen.
Dan hoef jij je ook geen zorgen te maken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:33 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik kan het product niet noemen, aangezien de persoon waar ik het voor bestel wel eens op fok komt![]()
Dit is het eerste mailtje wat ik ontvangen heb nadat ik had besteld:
"De status van uw bestelling is bijgewerkt.
Uw bestelling: Niet op voorraad - Verwachte levering in week 32
Voor vragen kunt u deze email beantwoorden."
Er is nooit iets gezegd over speciaal bestellen voor mij dus dat is geen reden
Ja, ik weiger het gewoon aan de deur, want dat is dag1 van de periode van 7 dagen!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Zoals al gezegd: je hebt 7 dagen de tijd om kosteloos te annuleren. Dat hebben ze maar gewoon te accepteren. Na die 7 dagen kunnen ze geld vragen, na 30 dagen daarentegen (als er nog steeds niet geleverd is) niet meer.
Onzin. Dat geldt alleen voor echt maatwerk. De Memorie van Toelichting noemt als voorbeeld een op maat gemaakte bruidsjurk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:27 schreef McGilles het volgende:
Ik krijg het volgende terug:
Geachte heer/mevrouw,
Dit geld niet wanneer het product speciaal voor u besteld is,
Dat zei ik hierboven ook al.quote:tevens geld : de
termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen
ontvangen heeft.
Zodra ik het mailtje las van dat het niet op voorraad was heb ik gelijk een mail terug gestuurd met de mededeling dat ik dan mijn bestelling wil annuleren!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:40 schreef dop het volgende:
ik mag aan nemen iets kleins waar van je niet hoeft aan te nemen dat het speciaal word besteld
bijvoorbeeld een pen met daar op een naam of boodschap gegraveerd.
volgens mij heb je op hun mailtje dat het niet op vooraad is al gezegt dat je dan geen produkt wilt afnemen , dus hoe kunnen ze dan nog spreken voor speciaal bestellen.
Heb je al betaald?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:38 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ja, ik weiger het gewoon aan de deur, want dat is dag1 van de periode van 7 dagen!
Dan zie ik daarna wel wat er gebeurt, maar ik ga nog in de tegenaanval op mail dat beide partijen er niks mee op schieten als het word verstuurd, zoals hierboven als suggestie is gegeven!
Dat moet je zeker *niet* doen. Het enige wat de wet vereist is dat je binnen die 7 dagen *na* ontvangst ontbindt. Dat wil zeggen dat je per email/brief/fax laat weten 'ik ontbind op koop, conform BW 7:46d'. Het terugsturen hoeft niet binnen die 7 dagen te gebeuren om aan de wettelijke eisen te voldoen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:38 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ja, ik weiger het gewoon aan de deur, want dat is dag1 van de periode van 7 dagen!
Ok duidelijk!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:47 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dat moet je zeker *niet* doen. Het enige wat de wet vereist is dat je binnen die 7 dagen *na* ontvangst ontbindt. Dat wil zeggen dat je per email/brief/fax laat weten 'ik ontbind op koop, conform BW 7:46d'. Het terugsturen hoeft niet binnen die 7 dagen te gebeuren om aan de wettelijke eisen te voldoen.
En zelfs kan ik me voorstellen dat je, wanneer na je ontbindingsbericht blijkt ze niet het hele bedrag inclusief order/verzendkosten, terug willen betalen, je een retentierecht uitoefent.
Je kunt ze het beste een mailtje sturen:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:52 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ok duidelijk!
Ik heb nog niks betaald want bij onbekende bedrijven kies ik altijd voor: rembours
Soortgelijke mail is verstuurd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:00 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Je kunt ze het beste een mailtje sturen:
ls,
Wanneer u mijn annulering niet kosteloos accepteert, zal ik de koop direct na ontvangst ontbinden. Op basis van BW 7:46d bent u dan verplicht het gehele betaalde bedrag, inclusief verzendkosten terug te betalen. Wanneer u dit niet doet, zal ik u in rechte betrekken en zult u zonder enige twijfel veroordeeld worden, niet alleen tot het betalen van het genoemde bedrag, maar ook tot betaling van de kosten van de procedure (griffierechten, betekening en honorarium advocaat), waardoor u enkele honderden euro's duurder uit zult zijn dan wanneer u zich nu opstelt conform de bedoeling van de wettelijke regeling inzake koop op afstand.
Het is niet netjes het op die manier op te lossne aangezien je kosteloos van je pakketje af kan als je het binnen 7 dagen terug stuurt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:09 schreef _-rally-_ het volgende:
LotB: met die annuleringskosten is helemaal niets mis. Dat is, ook binnen de wettelijke regeling toegestaan.
Helemaal mee eens. Maar tussen 'niet netjes' of 'verboden' ligt een stevige handelsmarge.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:19 schreef LordOfTheBoard het volgende:
[..]
Het is niet netjes het op die manier op te lossne aangezien je kosteloos van je pakketje af kan als je het binnen 7 dagen terug stuurt de koop binnen 7 dagen na ontvangst ontbindt.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:29 schreef Camplo het volgende:
[..]
Zou wat wezen als ik voor iedereen die online was een cadeau moest bestellen![]()
Tweakers is geen Tros Radar forum ofzo.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:31 schreef McGilles het volgende:
Kunnen mensen die aangemeld zijn op Tweakers even een korte review geven dat dit bedrijf kut is?
Ikzelf kan me niet aanmelden
Je leest hier toch dat het een kutbedrijf is of niet soms?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:34 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Tweakers is geen Tros Radar forum ofzo.
Zo van Ja ik ken iemand een fokker en die is ontevreden over bestekeus dus het is een kutbedrijf![]()
Of je kan hetgeen wat ik heb besteld niet zo 1.2.3 in de winkel kopen, heb meerdere zaken bezocht en allen hadden ze het niet, dus weer een reactie van niksquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:18 schreef Sjibble het volgende:
Dude, dan ga je toch zelf naar de winkel en koopt wat, luie noob![]()
Weer iemand die om zn eigen fouten klaagt, lees de Voorwaarden![]()
![]()
![]()
Nee, ik lees dat jij het een kutbedrijf vindt. En jij roept anderen op om op tweakers te gaan lopen klagen over een bedrijf waar JIJ problemen mee hebt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:16 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je leest hier toch dat het een kutbedrijf is of niet soms?
Nog niks, ik denk dat ze niks meer van zichzelf laten horen...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Nee, ik lees dat jij het een kutbedrijf vindt. En jij roept anderen op om op tweakers te gaan lopen klagen over een bedrijf waar JIJ problemen mee hebt.![]()
Ik vond dat je goed bezig was met je mailtje dat je op advies van Rally hebt verstuurd. Al reactie ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |