quote:
Het had onderzocht moeten worden waarom een eigenaar van een gebouw in een samenvatting van een gesprek wat hij had met de commendant van de brandweer een een woord gebruikt dat standaard is in brandweerkringen.?? Tuurlijk, omdat jij pull verdacht vindt klinken had het onderzocht moeten worden. Een pentagon ooggetuige sprak over een cruise missile with wings, dat moet zeker ook onderzocht worden?
quote:
Nee. Dat zeg ik dus niet.
Er is onduidelijkheid over een citaat, en jij trekt daar selectief iets uit. Ik geef je het hele citaat en wijs op wat de man in kwestie zèlf zegt. Ik zeg verder niks over de 'eerste keer ooit dat' en zo.
]
Nee je vind het alleen verdacht voor de rest heb je er geen mening over van wat Silverstein nou bedoelde over maar ondertussen blijf je er op ingaan want het citaat is zo oh zo onduidelijk. Jij bent de gene die er iets selectief uittrekt hoor (en dan klaag jij er over dat mensen je woorden verdraaien terwijl je het zelf ook doet ) ik heb het steeds over de context (zoek het op) waarin het hele citaat gezegd is. Jij haalt selectief eruit de eerste zin van Silverstein en vindt die verdacht, ik geef je het hele citaat en de context van het verhaal van Silverstein. Dus hoe kom je erbij dat ik er iets selectief uithaal, de context is niet selectief Het stukje waarin Silverstein zegt And they made that decision to pull is heel belangrijk omdat dat aangeeft wie de beslissing nam to pull. De brandweer die in deze situatie het besluit neemt om zich terug te trekken uit WTC7 is helemaal niks verdachts aan maar heel logisch.
quote:
Het.
Had.
Onderzocht.
Moeten.
Worden.
Silverstein en brandweertypes hadden gewoon ondervraagd moeten worden door de commissie.
Althans, door een serieuze commissie.
Weet je uberhaupt wel wat het mandaat was van de 9/11 commisie? Blijkbaar niet anders had je dit niet gezegd. Het mandaat van de 9/11 commissie had niks te maken met hoe de torens en omliggende gebouwen instortte.
What is the Commission's mandate?
The Commission's mandate is to provide a “full and complete accounting” of the attacks of September 11, 2001 and recommendations as to how to prevent such attacks in the future.
Specifically, Section 604 of Public Law 107-306 requires the Commission to investigate "facts and circumstances relating to the terrorist attacks of September 11, 2001," including those relating to intelligence agencies; law enforcement agencies; diplomacy; immigration, nonimmigrant visas, and border control; the flow of assets to terrorist organizations; commercial aviation; the role of congressional oversight and resource allocation; and other areas determined relevant by the Commission for its inquiry.
In response to the requirements under law, the Commission has organized work teams to address each of the following eight topics:
Al Qaeda and the Organization of the 9-11 Attack;
Intelligence Collection, Analysis, and Management (including oversight and resource allocation);
International Counterterrorism Policy, including states that harbor or harbored terrorists, or offer or offered terrorists safe havens;
Terrorist Financing;
Border Security and Foreign Visitors;
Law Enforcement and Intelligence Collection inside the United States;
Commercial Aviation and Transportation Security, including an Investigation into the Circumstances of the Four Hijackings;
The Immediate Response to the Attacks at the National, State, and Local levels, including issues of Continuity of Government.
http://www.9-11commission.gov/about/faq.htmTja onder welk onderdeel waar had men de brandweermannen moeten ondervragen over waarom ze zich terugtrokken uit een gebouw wat op instorten stond en Silverstein over het gebruik van een brandweerterm in een samenvatting van een gesprek wat hij had met een brandweer commendant??
Maar wacht hierboven zeg je dat men onderzoek had moeten doen maar hieronder geef je alweer toe dat er onderzoek naar is gedaan? Maar het onderzoek van FEMA is voor jou niet zorgvuldig genoeg of compleet genoeg? Ze hebben toch precies onderzocht wat jij wil of je het met de bevindingen en conclusies eens bent ja dat is weer wat anders.
quote:
Er zijn drie gebouwen ingestort op behoorlijk opvallende wijze. Inderdaad is onderzoek gedaan naar WTC 7. In een normaal 'compleet en zorgvuldig' onderzoek naar de gebeurtenissen op 9/11 had men het gebouw, dat een FEMA-onderzoek waardig was, op zijn minst genoemd. Ik vind het opvallend dat het niet eens een voetnoot is in het rapport.
Ze zijn zeker ingestort op opvallende wijze, met 2 gekaapte vliegtuigen in 400 meter hoge torens vliegen was sowie opvallende gebeurtenis en het instortten van twee 400 meter hoge torens waardoor honderen tonnen puin over een groot gebied neerviel was ook ook een niet eerder geziene gebeurtenis. Het instorten van de torens was een enorme gebeurtenis maar het was simpel gezegd niet de taak van de 9/11 commissie om dat te onderzoeken dus ook geen voetnootje in het rapport voor nodig want het was hun taak niet!
quote:
Het maakt deel uit van een patroon.
/quote]
Het niet onderzoeken van het instorten van WTC7 door een commissie die niet als taak had het onderzoeken van het instorten van WTC7 is inderdaad een heel verdacht patroon..
[quote]
...en rechtstandig instortte. Right.
het is niet helemaal rechtstandig ingestort maar met een licht oosterlijke richting (richting de knik). Maar blijkbaar heb je dus niks te zeggen over het feit dat de brandweer het gebouw onveillig vond, er rare geluiden uitkwamen, zeer zwaar beschadigd was aan de zuidkant en de brandweer zelfs met meetapparatuur had gezien dat het gebouw zich naar een bepaalde kant (oost) bewoog wat een duidelijk bewijs is dat de structuur niet meer in tact was. Wat heb je daar op te zeggen? Toeval?
quote:
Ik ben niet 'de meeste controlled demolition aanhangers'. Sterker nog, ik heb het nergens over bewijs voor cd. Ik ben alleen verre van overtuigd door de officiële lezing.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik jou daar mee bedoelde, ik heb alleen gezegd dat de meeste controlled demolition aanhangers de afstand tussen WTC7 en WTC1 als een van de bewijzen zien voor controlled demolition het gebouw zou helemaal niet zwaar beschadigd zijn Jij begon met reageren op een reactie van mij op een andere user die dat ter sprake bracht. Dus waarom je je nou aangesproken voelt is mij een raadsel, je reageerde op een uitspraak van mij niet andersom.
quote:
Rechtstandig. Keurig recht naar beneden. Pancake.
Niet keurig recht naar beneden de oostkant begeeft het als eerste, daar zat ook de enorme knik in. Hoe had het dan moeten vallen? De structuur begeeft het en stort deels in (eerste penthouse overige kollomen kunnen het gewicht niet meer aan en de zwaartekracht doet de rest. Nogmaals hoe had het dan moeten vallen of heb je daar geen mening over en is het weer een onderdeel van een patroon?
quote:
Rustig, rustig. Volgens jouw theorie hadden die gebouwen toch op zijn minst rechtstandig moeten instorten. Dat gebeurt namelijk met beschadigde gebouwen in New York. En het heeft niks te maken met wat ik al of niet snap. Maar misschien snap jij dat niet.
Nu verdraai je weer mijn woorden! Waarom doe je dat? Ik heb nooit gezegd dat alle beschadigde gebouwen rechtstandig moeten instorten waar heb ik dat dan gezegd? Echt heel irritant dat verdraaien en dan uiteindelijk helemaal niks te zeggen hebben om mijn verhaal. Ontwijkend gedrag, ga dan niet de discussie aan.
Nog eenmaal dan: jij eerst komt met een totaal onlogische vergelijking van WTC6 dat 5 verdiepingen hoog is en recht onder WTC1 stond met WTC7 dat 47 verdiepingen hoog is en niet direct onder WTC1 stond. Belachelijke vergelijking omdat WTC6 op hele andere manier beschadigd is (brokstukken van rechtboven die de enorme gaten in het gebouw hebben geslagen na instorten WTC1) dan WTC7 (brokstukken zijn hier in de noordkant van het gebouw ingeslagen geen schade aan de bovenkant, zie het bankers trust gebouw voor voorbeeld van soort schade aan WTC7). Jij geeft vervolgens aan dat WTC5 en 6 niet zijn ingestort maar dat er enorme gaten in zitten die tot aan de kelder gaan. Ik geef aan dat dat simpel te verklaren is doordat puin van tot 400 meter hoog daarop is gevallen, geen wonder dat de gaten tot de kelder gaan het is geen massieve ondergrond waar het puin op viel.
Vervolgens zeg je dat puin op onlogische wijze horizontaal tot 2 keer de breedte van WTC1 is weggeslagen ik geef aan dat het wel logisch te verklaren is door de luchtdrukverplaatsing in het gebouw welke tijdens het instorten enorm is als vloeren op elkaar vallen. Dat jij niet snapt dat delen van buitenmuur van WTC1 dan naar buiten en weg van het het gebouw worden geblazen door de hierdoor onstaande luchtdrukverplaatsing wil niet zeggen dat het onlogisch is zoals jij dus wel beweert in je originele bericht. Onlogisch was pas als ze naar binnen waren gevallen
![]()
En dan heb ik opeens beweert dan alle beschadigde gebouwen rechtstandig instorten, echt geweldig uit je duim gezogen!
quote:
Hoe is 2 anders ingestort dan 1 volgens jou? In dit opzicht, dan?
Je hebt de beelden gezien, op ongeveer 250 meter hoogte begeeft de oostkant van WTC2 en kantelt de top richting Church street waarna zwaartekracht het overneemt. Terwijl WTC1 het begeeft op het inslagpunt van flight 11 en de top recht naar beneden valt, vanaf dat punt wordt door de druk puin diverse kanten opgedrukt door de luchtdrukverplaatsing in tegenstelling tot de top van WTC2 (puin voornamelijk op wtc4 gevallen welke zowat compleet is weggevaagd). Toch is Bankers Trust behoorlijk beschadigd door puin wat in de zijkant is ingeslagen terwijl Bankers trust ten zuiden van WTC2 stond. WFC gebouw dat achter WTC2 stond is ook veel lichter beschadigd dan bijv de Winter Garden tegenover WTC! en de Greek Church al helemaal niet. In dit opzicht is het meeste puin van WTC2 dus dus voornamelijk oost en west waarts gevallen en toch Bankers Trust nog behoorlijk kunnen beschadigen terwijl bij WTC1 puin alle 4 de kanten op is geblazen dus ook meer brokstuken in de richting WTC7 dan naar Bankers trust door WTC2. hmm misschien niet de meest duidelijke omschrijving
![]()
Maar dus meer brokkenstukken die kant op en dus logisch dat WTC& nog veel zwaarder beschadigd was dan Bankers trust, door brandweermensen ter plaatse ook bevestigd. Ze hebben het over gat van 20 verdiepingen hoog in gebouw helaas staat er niet bij hoe diep in het gebouw.