haha, je draait het handig om maar dat maakt het nog niet waar. En ik kan nu niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de werklust van onze oudere medemens in dit land. Het gaat vaak op zijn elf en dertigsten en er is een chronisch kennisgebrek.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nee hoor, de autochtone bevolking wordt in een prestatiemaatschappij gedwongen juist omdat ze zich te goed voelt voor de kutbaantjes, die vervolgens door Polen enzo gedaan moeten worden. En dit veroorzaakt dat deze banen helemaal met de nek aangekeken wordt, dus is de jeugd nog minder gemotiveerd om gewoon te werken. Kutbaantjes willen ze niet en voor banen met echte inhoud zijn ze niet goed genoeg, want ze hebben niets aan hun opleiding gedaan. En doen ze dus niets, behalve klagen tegen de oudere generatie die wel hard heeft gewerkt en handje ophouden bij paps om hun mobiele tegoed aan te vullen![]()
Het zou wel eens tijd worden dat jij gaat werken ipv parasiteren ja. Zou je eens goed doen, een flinke schop onder die dikke reet van je.quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:23 schreef BaajGuardian het volgende:
ARBEID MACHT FREI
Eens.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:04 schreef NgInE het volgende:
ik vind de hedendaagse Nederlandse werkethiek sterk achterhaald. waarom moet je altijd maar presteren? waarom moet je altijd nog meer crap kopen die je toch niet nodig hebt, alleen maar zodat je je buurman kunt overtreffen? er zijn zo veel mogelijkheden om processen te automatiseren, maar dat gebeurt vaak niet, omdat men dan mensen op straat moet zetten. en zo komt die geautomatiseerde revolutie er nooit.
ja ik ben lui, want luiheid betekent efficientie. dat is het gene dat onze voorouders heeft gedreven om te komen waar we nu zijn. om het alleen maar makkelijker te krijgen en het niet onnodig moeilijk te maken zoals wij nu doen.
betaalde slavernij? neen, dank u!
En dan? Dan stort het hele sociale stelsel in elkaar en worden de armen nog armer en gaat het recht van de sterkste gelden (corruptie). En wie is het sterkste? Precies, de rijken die zich de corruptie kunnen veroorloven.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:37 schreef -scorpione- het volgende:
En dit allemaal om het systeem draaiende te houden zodat mensen aan de bovenkant zakken met geld kunnen verdienen. Hulde aan degenen die hier weigeren aan mee te werken. Laat de piramide maar eens in elkaar klappen.
Nee hoor, er komt een herverdeling.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:44 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En dan? Dan stort het hele sociale stelsel in elkaar en worden de armen nog armer en gaat het recht van de sterkste gelden (corruptie). En wie is het sterkste? Precies, de rijken die zich de corruptie kunnen veroorloven.
een herverdeling waarbij de ouderen die hun hele leven hard hebben gewerkt toen het nog minder goed ging met de NL economie en die tegenwoordig hun kinderen bakken met geld geven voor allerlei luxe wederom de callcenter baantjes en het bollenplukken moeten overnemen zodat hun kinderen, die alleen maar luxe en vrije tijd gewend zijn hun huidige werk kunnen overnemen?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:54 schreef -scorpione- het volgende:
Nee hoor, er komt een herverdeling.
Er moeten eerlijke kansen zijn voor iedereen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:19 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
een herverdeling waarbij de ouderen die hun hele leven hard hebben gewerkt toen het nog minder goed ging met de NL economie en die tegenwoordig hun kinderen bakken met geld geven voor allerlei luxe wederom de callcenter baantjes en het bollenplukken moeten overnemen zodat hun kinderen, die alleen maar luxe en vrije tijd gewend zijn hun huidige werk kunnen overnemen?
Een gemiddelde MBOer zal eerder iets van 1200 netto krijgen. 1600 netto krijgen de gemiddelde HBOer met 2 jaar werkervaring.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:02 schreef LXIV het volgende:
Wat krijgt een MBO-er wanneer hij nu van school afkomt netto per maand? 1600 euro? Daarvan kun je toch niet zelfstandig een gezin draaiende houden. Wanneer hij en zijn vrouw beiden in de bijstand gaan hebben ze bijna net zoveel. Logisch dat mensen berekenend werken.
onacceptabel. stel je voor dat onze vroegere voorouders dat hadden gedacht: ''Ik heb er maar mee te leven..."! dan woonde we nu nog steeds in grotten. mensen moeten gvd. gewoon een gezinnetje kunnen stichten, in een normale wijk kunnen bivakeren, ook op jongere leeftijd. als dat niet toe wordt gestaan, of 'niet kan', dan ben ik van mening dat je inderdaad beter in Afrika kunt gaan wonen, waar je gewoon zelf een huisje kunt maken, geen grond hoeft te kopen (grond KOPEN! waar slaat dat sowiezo op? waarom zou iets natuurlijks bezit zijn van iemand? belachelijk...) en gewoon lekker kunt doen wat je zelf wilt met je leven, zonder dat je in een kunstmatige staat van onmacht wordt gehouden.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:19 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
...Echter dan nog heb je er maar mee te leven...
Onzin, er is genoeg geld in NL voor iedereen om fatsoenlijk te leven dus dat het zo slecht geregeld is mag je als jongere best wat van zeggen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:19 schreef Knipoogje het volgende:
Echter dan nog heb je er maar mee te leven. Je hebt het immers nog 100x beter dan een Indier of een Afrikaan en ook nog waarschijnlijk enkele malen beter dan je opa of je pa. Als je dan alsnog besluit ondanks alle luxe om geen reet uit te voeren, dan ben je een pauper en verdien je een werkkamp.
1600 netto? Dat verdien ik niet eensquote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:02 schreef LXIV het volgende:
Wat krijgt een MBO-er wanneer hij nu van school afkomt netto per maand? 1600 euro? Daarvan kun je toch niet zelfstandig een gezin draaiende houden. Wanneer hij en zijn vrouw beiden in de bijstand gaan hebben ze bijna net zoveel. Logisch dat mensen berekenend werken.
Nee hoor, als onze vroege voorouders op hun gat gingen zitten zoals de jongeren uit TS, dan hadden ze nog in grotten gewoond ja. Gelukkig werkten ze kei- en keihard en bracht dat in de loop der eeuwen ons de luxe en vooruitgang die we nu kennen. Dat is niet te danken aan StoneAge Dude die zich in de hoek van de grot aan het vervelen was omdat hij het er niet mee eens was dat zijn pa een grotere speer mocht vasthouden en daardoor meer vlees hadquote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:42 schreef NgInE het volgende:
onacceptabel. stel je voor dat onze vroegere voorouders dat hadden gedacht: ''Ik heb er maar mee te leven..."! dan woonde we nu nog steeds in grotten.
nee, er is een groot verschil tussen niks doen en een loonslaaf zijn.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nee hoor, als onze vroege voorouders op hun gat gingen zitten zoals de jongeren uit TS, dan hadden ze nog in grotten gewoond ja. Gelukkig werkten ze kei- en keihard en bracht dat in de loop der eeuwen ons de luxe en vooruitgang die we nu kennen. Dat is niet te danken aan StoneAge Dude die zich in de hoek van de grot aan het vervelen was omdat hij het er niet mee eens was dat zijn pa een grotere speer mocht vasthouden en daardoor meer vlees had![]()
En hoe moet het dan anders? Stel persoon A, 17 jaar VMBO niet afgemaakt, voert geen flikker uit omdat de enige baantjes die hij kan doen callcentermedewerker is of McDonald medewerker en daar voelt hij zich te goed voor. Hij verdient immers minstens net zoveel met een uitkering aangevuld met wat vage dealtjes. Dan hebben we persoon B, mijzelf, 32 jaar, loonslaaf in een IT bedrijf met modaal inkomen (direct na afstuderen) en we hebben persoon C, 50 jaar, dikbetaald manager die het traject van McDonalds medewerker naar IT loonslaaf naar manager heeft doorlopen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:33 schreef NgInE het volgende:
nee, er is een groot verschil tussen niks doen en een loonslaaf zijn.
het gaat mij om persoonlijke vrijheid. en dat is bijna non-existent in onze samenleving. het enigste gebied waarin een groot scala aan keuzes (lees: keuzes, niet: vrijheid) beschikbaar zijn is 'de banen-markt'. hoe wil je het liefst je 40 jaar (als je geluk hebt) aan slavernij doorbrengen? achter een bureau, op een bouwplaats? je mag kiezen!
1200 euro dus voor een gezin dat van de bijstand moet leven. Volgens jullie is het loon voor een MBO'er ongeveer hetzelfde. Let wel dat die MBO'er óók kosten moet maken om te kunnen werken, zoals een auto, kinderopvang e.d.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:00 schreef sigme het volgende:
[..]
1600 netto? Dat verdien ik niet eens.
Bijstandbedragen: ( Netto )
Voor 21 - 65 jarigen:
[afbeelding]
[afbeelding]
bron postbus 51
Ja lul nog eens dom uit je nek. Alsof dat geld uit de lucht komt vallen of puur het gedrukte papiertje is. Dat geld heeft zijn waarde door de arbeid, dipshitquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:28 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Onzin, er is genoeg geld in NL voor iedereen om fatsoenlijk te leven
Jij hebt een kantoorbaan??quote:Op donderdag 10 augustus 2006 01:37 schreef thabit het volgende:
Werken in Nederland verschilt weinig van steuntrekken. Allebei komt het erop neer dat je de hele dag op je luie reet zit. In het ene geval doe je dat thuis en in het andere geval op wat men je werkplek noemt. Dus waar die frustratie van de zogenaamde werkenden vandaan komt snap ik ook niet zo goed.
Als je thuis geen internet hebt, kun je beter op kantoor zitten. En dan is de koffie óók nog gratis!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 01:37 schreef thabit het volgende:
Werken in Nederland verschilt weinig van steuntrekken. Allebei komt het erop neer dat je de hele dag op je luie reet zit. In het ene geval doe je dat thuis en in het andere geval op wat men je werkplek noemt. Dus waar die frustratie van de zogenaamde werkenden vandaan komt snap ik ook niet zo goed.
Toch wel.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
1200 euro dus voor een gezin dat van de bijstand moet leven. Volgens jullie is het loon voor een MBO'er ongeveer hetzelfde. Let wel dat die MBO'er óók kosten moet maken om te kunnen werken, zoals een auto, kinderopvang e.d.
Dan is het toch niet vreemd dat iemand dit niet wil doen? Of dat VMBO'ers bij voorbaat al de pet in de wilgen hangen.
Wat mij betreft mogen bijstand en minimumloon min of meer afgeschaft worden. Het doet meer kwaad dan goed, al is het idee symphatiek. En ik heb in de bijstand gezeten, ik heb vrienden die er nog in zitten, en het inkomen van mijn liefste komt uit het betere lage-lonen segment.quote:Wat mij betreft mogen de uitkeringen omlaag, dan kan het bedrag wat hierdoor vrij komt besteed worden om de belastingvrije voet tot ongeveer het minimumloon te verhogen. Zo heeft het tenminste zin om te werken.
Tot zover zit er wel wat in.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:37 schreef -scorpione- het volgende:
Het verwerpelijke is dat men mensen die thuis zitten altijd in de onderkant van de economie wil stoppen. Net of die mensen geen kwaliteiten hebben die op een betere manier gebruikt kunnen worden.
Maar hier dus al helemaal niet meerquote:En dit allemaal om het systeem draaiende te houden zodat mensen aan de bovenkant zakken met geld kunnen verdienen. Hulde aan degenen die hier weigeren aan mee te werken. Laat de piramide maar eens in elkaar klappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |