abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40470647
Dat ditrich er na de verkiezingen mee stopt, is niet zoveel nieuws.

Echter net een berichtje op nos:
quote:
Ook Van der Laan (D66) uit politiek

Na Boris Dittrich heeft ook Lousewies van der Laan aangekondigd dat ze na de verkiezingen niet meer terugkomt in de Tweede Kamer. Daarmee raakt D66 twee prominente politici kwijt.

Van der Laan zegt in nrc.next dat ze lijsttrekker Alexander Pechtold niet voor de voeten wil lopen. Ze wilde net als hij lijsttrekker worden van D66, maar verloor de interne verkiezing.

Dittrich zei gisteravond in Netwerk dat hij in november plaats wil maken voor nieuwe mensen. Hij trad in maart af als fractievoorzitter van D66 na blunders in het Kamerdebat over Afghanistan. Hij werd opgevolgd door Van der Laan.
De kop vind ik alleen een beetje vreemd. In de tekst staat alleen uit Den Haag maar niet dat ze echt totaal uit de politiek gaat stappen... Jammer...
pi_40470654
D66 haalt nog 1 zetel en zo valt alles weer op zijn plek.
pi_40470679
Hoe ging dat kleuterliedje ook alweer met dat hekje?
pi_40470874
De ratten verlaten het zinkende schip.......

Het feit dat nu ook de inventaris wegloopt geeft wel aan wat er over een paar maanden met D66 gaat gebeuren.

Maak je trouwens over die twee maar geen zorgen: Van der laan was haar kind al tweetalig aan het opvoeden, dus die vertrekt binnenkort naar het IMF of de raad voor europa, en Dittrich gaf aan dat hij een baantje bij de VN wel zag zitten.
pi_40470941
Dat is jammer, zij was de enige die voor het volk op kwam door balkenende 2 te laten vallen. Al zitten we nu met nummer 3
pi_40471036
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 07:35 schreef MIster911 het volgende:
, zij was de enige die voor het volk op kwam door balkenende 2 te laten vallen.

D66 heeft zich ten opzichte van zowel het volk, de kamer, als het kabinet volstrekt belachelijk gemaakt. Uit het kabinet stappen was een laatste (laffe) reddingspoging die jammerlijk mislukt is.

Het einde van D66 is nu bijna in zicht, en Dittrich en Van der Laan redden nu hun eigen hagje door er als een speer vandoor te gaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door manhattan op 04-08-2006 08:06:50 ]
pi_40471348
Als ratten verlaten ze het zinkende schip en dat alleen maar om hun eigen hachje te redden. Waar is nu de stoere taal van Lousewies.

Mja typisch d66 als het moeilijk wordt gooien ze de handdoek in de ring. Fantastisch .

Wie zou de volgende zijn?
pi_40471369
Las ergens dat Lousewies absoluut niet met Pechtold door 1 deur kan. Wordt dan ook lastig samenwerken, dus wel logisch dat ze wat anders gaat doen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40471427
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Las ergens dat Lousewies absoluut niet met Pechtold door 1 deur kan. Wordt dan ook lastig samenwerken, dus wel logisch dat ze wat anders gaat doen.
Hou toch op. Die zogenaamde onenigheid was één groot toneelspel om de,van de VVD gejatte, lijsttrekkersverkiezingen wat meer caché te geven.
  † In Memoriam † vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:43:21 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_40471455
Volledig bericht:
quote:
Lousewies van der Laan stapt uit Tweede Kamer
04 augustus 2006, 07:47 (5 reacties)

DEN HAAG (ANP) - D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan zal na de verkiezingen niet meer terugkeren in de Tweede Kamer. Dat zegt ze vrijdag in een interview met nrc.next. Ze zegt dit te doen voor het belang van D66.

Van der Laan verloor in juni de lijsttrekkersverkiezingen van Alexander Pechtold met een verschil van 257 stemmen. Na die uitslag gaven ze aan samen te zullen werken om D66 te laten opbloeien.

De twee blijken andere ideeën te hebben over de lijn van de partij. ,,Alexander en ik kunnen honderd punten uit ons verkiezingenprogramma bedenken waarover we het eens zijn. Maar welke drie worden je hoofdpunten? Voor Alexander gaat het om de relatie tussen burger en overheid. Bestuurlijke vernieuwing is voor mij een onderdeel, maar ik zou dat nooit bij mijn top drie noemen.''

Duidelijke lijn

Om ervoor te zorgen dat D66 een duidelijke lijn kan uitdragen heeft zij daarom besloten de Kamer te verlaten. Pechtold heeft niet geprobeerd haar in de fractie te houden. ,,Er waren fractieleden die dat wel deden en dat was leuk. Het geeft een fijn gevoel. Maar ik had het niet van Pechtold verwacht, dus dan ben je niet teleurgesteld. Het bestuur deed het ook niet.''

Pechtold wil een strakke regie, zegt Van der Laan. In een gesprek met Van der Laan over een mogelijke rolverdeling na de verkiezingen gaf hij het voorbeeld van de SP, waar Jan Marijnissen de politieke lijn bepaalt. ,,Dat is anders dan de manier waarop ik het heb gedaan en voor mij Boris Dittrich. Fractieleden kregen vertrouwen en veel vrijheid. Ik vond dat een prettige manier.''

Voor de voeten lopen

Van der Laan wil geen schade aanrichten door te blijven en Pechtold voor de voeten te lopen. ,,Dat is het dilemma waar ik lang over heb nagedacht. Ik steun Alexander en ik denk dat ik dat het beste doe door weg te gaan. Het was een moeilijke beslissing. Ik voel me ook best verdrietig. Ik zal tijd nodig hebben om dit te verwerken.''

Wat Van der Laan na de verkiezingen gaat doen, weet ze nog niet. Terug naar het Europees Parlement of de Europese Commissie vindt ze niet voor de hand liggen. ,,Ik ga nadenken. Als je op een prachtig bospad loopt kijk je niet naar de zijpaden. Maar als het pad doodloopt en je staat stil, dan ga je die zijpaden wel zien.''

Dittrich ook weg

Van der Laan is niet het enige D66-lid dat haar baan na de verkiezingen opgeeft. Haar voorganger Boris Dittrich gaf donderdagavond in het programma Netwerk aan de politiek vaarwel te zeggen

[ Bericht 1% gewijzigd door Loedertje op 04-08-2006 08:51:27 ]
pi_40471492
Ik krijg echt steeds meer bewondering voor Balkenende.
Jarenlang verguist, belachelijk gemaakt door de media, maar áltijd zijn poot stijf gehouden en grotendeels gedaan wat hij beloofd heeft. Daar kunnen die elitaire lafbekken van D66 nog wat van leren.....
pi_40471624
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:40 schreef manhattan het volgende:

[..]

Hou toch op. Die zogenaamde onenigheid was één groot toneelspel om de,van de VVD gejatte, lijsttrekkersverkiezingen wat meer caché te geven.
Hoe dan ook, ze zullen toch wel enigzins eensgezind de verkiezingen in moeten willen ze nog iets weten te redden van de dramatisch voorspelde polls. En dat werkt niet als je totaal niet met zijn tweetjes door 1 deur kan toch ?

Overigens blijf ik erbij dat D66 (als ze toch zo principieel tegen de Uruzgan missie waren) toendertijd het kabinet hadden moeten ploffen. Hadden ze nog in ieder geval de naam hoog gehouden iets van principes te hebben (of je het er nu mee eens zou zijn geweest of niet).
pi_40471733
Het leukste aan dit bericht vind ik nog wel het feit dat ze 'plaats willen maken' voor nieuwe mensen. Hoezo plaats maken? D66 raakt in de peilingen 3 zetels kwijt, dus veel valt er niet plaats te maken...

Eén ding is zeker: er verdwijnen nu twee politici van het toneel die D66 jarenlang ongeloofwaardig hebben doen overkomen. Dittrich met zijn 'Nee, we gaan niet regeren met CDA en VVD' en Van der Laan met haar 'Ik geef onszelf een 4'... - Nu wordt het afwachten hoe D66 zich onder Pechtold in de campagne gaat profileren.
pi_40471778
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:06 schreef dVTB het volgende:
- Nu wordt het afwachten hoe D66 zich onder Pechtold in de campagne gaat profileren.
Als een CDA maar dan zonder C
pi_40471789
Van der Laan had ik nog wel op willen stemmen, op Pechtold niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40471805
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoe dan ook, ze zullen toch wel enigzins eensgezind de verkiezingen in moeten willen ze nog iets weten te redden van de dramatisch voorspelde polls. En dat werkt niet als je totaal niet met zijn tweetjes door 1 deur kan toch ?
Ze zíjn eensgezind, alleen heeft die lijsttrekkersverkiezing geen ene sodemieter opgeleverd en zijn ze met het laten klappen van het kabinet nóg meer door de mand gevallen. De trukendoos is leeg, en deze twee trekken hun conclusies door nog snel even een goed betaalde baan te zoeken voordat D66 niet meer bestaat. Niemand zit immers te wachten op twee ex-kamerleden van een partij die uit de kamer is weggevaagd.
quote:
Overigens blijf ik erbij dat D66 (als ze toch zo principieel tegen de Uruzgan missie waren) toendertijd het kabinet hadden moeten ploffen. Hadden ze nog in ieder geval de naam hoog gehouden iets van principes te hebben (of je het er nu mee eens zou zijn geweest of niet).
Bij het paasakkoord vielen ze al door de mand.
Nou zal ik je heel eerlijk zeggen dat ik (als VVDér) daar niet heel rouwig om was, maar het geeft wel aan hoe ze hebben lopen draaikonten en vernaggelen de afgelopen jaren. Nu, tegen het einde van Balkenende drie, moet echt niemand ze meer.

Ik vermoed stiekem dat Wiegel nog gelijk gaat krijgen ook met dat Alexander Pechtold en afkavelen....

[ Bericht 3% gewijzigd door manhattan op 04-08-2006 09:19:28 ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:30:26 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_40472045
Dit zat er al tijden aan te komen. Het was onofficieel al ruim voor de lijsttrekkersverkiezingen bekend dat Boris afgeserveerd zou gaan worden door de partij. Nu kan ie de eer aan zichzelf worden. Voor Lousewies hing het ook in de lucht als ze zou velriezen van Pechtold, Al had ik haar met die kabinetsactie wel meer kansen gegeven.

Overigens geen slechte ontwikkeling. Nieuwe kansen komen over het algemeen van nieuwe mensen.
pi_40472103
Moet wel toegeven dat die Pechtold in een jaar tijd wel een grote carierre heeft gemaakt, van burgemeester (volgens mij van Nijmegen) tot lijsttrekker in Den Haag.
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_40472136
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:33 schreef Flurrie het volgende:
Moet wel toegeven dat die Pechtold in een jaar tijd wel een grote carierre heeft gemaakt, van burgemeester (volgens mij van Nijmegen) tot lijsttrekker in Den Haag.
Het kan verkeren, ja!
Van Wageningse burgemeester, naar minister in een grote ploeg met potentie, naar niks meer.....
pi_40472142
quote:
Wageningen, toch? In Nijmegen zit een dame, wiens naam ik niet paraat heb. In hoeverre Pechtold carrière maakt, moet nog blijken. Pas na een goede verkiezingsuitslag voor D66 zou je hem dat kunnen toedichten.
pi_40472144
quote:
Wageningen toch ? Nijmegen in ieder geval niet.
pi_40472207
Idd Wageningen, wist het ook niet meer zeker.
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_40472333
Ik mocht haar altijd wel... alleen haar laatste actie kon ik niet echt waarderen. Dus we zien Van der Laan ook niet op de gaypride
muziek, m'n lust en mijn leven
pi_40472605
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:47 schreef RB-tje het volgende:
Ik mocht haar altijd wel... alleen haar laatste actie kon ik niet echt waarderen. Dus we zien Van der Laan ook niet op de gaypride
Verklaar u nader? Welke laatste actie?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:12:28 #25
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40472806
MOOI, ik vind het twee vreselijke politici
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')