Heineken: alleen als ie ijs- en ijskoud isAMSTERDAMBierbrouwer Heineken heeft donderdag een ijskoud biertje gelanceerd dat op 0 graden wordt geserveerd. De brouwer adviseert de verkopers om het nieuwe pilsje 10 procent in prijs te verhogen in vergelijking met het normale bier.
Heineken-pils: voortaan ook tegen het
vriespunt aan geserveerd.Het is de bedoeling dat eind dit jaar vierhonderd horecaondernemers het biertje gaan verkopen. Eind volgend jaar moeten dat er al 1500 zijn.
Het bier wordt op de markt gebracht onder de naam Heineken Extra Cold. Inmiddels is het bij honderd ondernemers geïnstalleerd. Zij claimen een extra volume af te zetten van ongeveer 10 procent. Het verschil tussen een ijskoud biertje en een die op zeven graden wordt geserveerd, is de smaak. De koude variant is volgens Heineken minder bitter en vult minder. Beide biertjes komen uit dezelfde tank. Alleen de manier van serveren verschilt.
Het nieuwe biertje wordt uit een bevroren tapzuil getapt en komt dan in een diepgevroren glas terecht. Uit consumentenonderzoek dat Heineken heeft laten doen, blijkt dat consumenten graag willen kiezen tussen een gewoon pilsje en een extra koud biertje.
Bron:
De Telegraaf---
Tien procent duurder? Logisch, wat denk je dat 't aan energie kost om dat spul zo koud te houden?
Hebben grote multinationals zoals Heineken trouwens niet een zekere verantwoordelijkheid af te leggen richting de consument en de wereld waarin wij allen leven, wat hun productenportfolio betreft?
We moeten toch zuinig zijn met energie?
Wacht, het zijn de consumenten die hier juist om vragen?
Jij en ik dus?