abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 03:28:56 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40470233
Heineken: alleen als ie ijs- en ijskoud is

AMSTERDAM

Bierbrouwer Heineken heeft donderdag een ijskoud biertje gelanceerd dat op 0 graden wordt geserveerd. De brouwer adviseert de verkopers om het nieuwe pilsje 10 procent in prijs te verhogen in vergelijking met het normale bier.

Heineken-pils: voortaan ook tegen het
vriespunt aan geserveerd.

Het is de bedoeling dat eind dit jaar vierhonderd horecaondernemers het biertje gaan verkopen. Eind volgend jaar moeten dat er al 1500 zijn.

Het bier wordt op de markt gebracht onder de naam Heineken Extra Cold. Inmiddels is het bij honderd ondernemers geïnstalleerd. Zij claimen een extra volume af te zetten van ongeveer 10 procent. Het verschil tussen een ijskoud biertje en een die op zeven graden wordt geserveerd, is de smaak. De koude variant is volgens Heineken minder bitter en vult minder. Beide biertjes komen uit dezelfde tank. Alleen de manier van serveren verschilt.

Het nieuwe biertje wordt uit een bevroren tapzuil getapt en komt dan in een diepgevroren glas terecht. Uit consumentenonderzoek dat Heineken heeft laten doen, blijkt dat consumenten graag willen kiezen tussen een gewoon pilsje en een extra koud biertje.

Bron: De Telegraaf

---

Tien procent duurder? Logisch, wat denk je dat 't aan energie kost om dat spul zo koud te houden?

Hebben grote multinationals zoals Heineken trouwens niet een zekere verantwoordelijkheid af te leggen richting de consument en de wereld waarin wij allen leven, wat hun productenportfolio betreft?

We moeten toch zuinig zijn met energie?

Wacht, het zijn de consumenten die hier juist om vragen?

Jij en ik dus?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 03:36:15 #2
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_40470295
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:28 schreef Hallulama het volgende:
Hebben grote multinationals zoals Heineken trouwens niet een zekere verantwoordelijkheid af te leggen richting de consument en de wereld waarin wij allen leven, wat hun productenportfolio betreft?

Jij en ik dus?
1. Nee die hebben ze niet, een bedrijf bestaat namelijk om winst te maken, of te wel geld verdienen. Die verantwoordlijkheid zullen ze dan ook alleen nemen als er geld aan te verdienen valt. Bedrijven zijn over het algemeen nou eenmaal niet idealistisch, daar zit namelijk geen geld in.

2. Ik vraag er niet om, maar zal het zeker proberen als ik de kans krijg. Zeker met warm weer.

3. Ik in ieder geval wel, jij zo te zien niet.
pi_40470312
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:28 schreef Hallulama het volgende:
Heineken: alleen als ie ijs- en ijskoud is

Jij en ik dus?
Proef ik nu een negatieve ondertoon tov het nieuwe biertje?? Je geeft zelf je mening
niet dus begin daar eens mee.

ps: Ik drink al jaren geen alcohol meer maar gun eenieder z'n plezier met alcohol.
pi_40470323
Bier dat zo koud is smaakt eigenlijk nergens meer naar en is dus voor mensen die helemaal geen bier lusten in de markt gezet.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 03:39:30 #5
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40470326
Mijn mening?

Witbier in de zomer, Leffe Blonde in de winter
pi_40470331
Wauw wat een nieuws
Vorig jaar waren deze al ingebruik en echt blij zijn ze er niet mee aangezien hij heel erg storingsgevoelig is (en ja ik kan het weten aangezien ik bij de technische dienst/storingdienst/tapwacht heb gewerkt van Heineken)
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 03:40:04 #7
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40470332
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:39 schreef Pony-Lover het volgende:
Bier dat zo koud is smaakt eigenlijk nergens meer naar en is dus voor mensen die helemaal geen bier lusten in de markt gezet.
Zoiets vermoed ik ook ja. Maak er gewoon een trendy ding van dat nergens naar smaakt, klaar.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 03:40:32 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_40470336
Nice try, maar Heineken smaakt als slootwater bij elke temperatuur
pi_40470359
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:40 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zoiets vermoed ik ook ja. Maak er gewoon een trendy ding van dat nergens naar smaakt, klaar.
En de mensen zullen er met een beetje pech best geld aan uitgeven

Een paar jaar geleden had je al Dommelsch-ice, was ook niet te zuipen en is ook snel weer verdwenen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 05:40:48 #10
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_40470728
De smaak is inderdaad ver te zoeken hoe dichter bij de nul graden, aantal keer biertjes gedronken direct uit de vriezer, dan laat ik ze vaak even opwarmen..
Ik drink praktisch nooit bier, maar als ik bier drink is het Heineken.
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_40471045
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 05:40 schreef Hells_Angel het volgende:
De smaak is inderdaad ver te zoeken hoe dichter bij de nul graden, aantal keer biertjes gedronken direct uit de vriezer, dan laat ik ze vaak even opwarmen..
Ik drink praktisch nooit bier, maar als ik bier drink is het Heineken.
Waarschijnlijk drink je daarom haast nooit Heineken wordt viezer naarmate je drinkt, bij Grolsch juist lekkerder
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 07:59:43 #12
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_40471053
Bekend credo.
Zelfs een matige witte wijn kun je tegen het viespunt goed laten smaken.
Met de warme temperaturen zal het wel afzet verhogend werken. Maar qua merketing heb ik mijn vraagtekens.
Wie gaat er straks in de herfst, winter een biertje van 0-graden drinken ?
Een Jagermeister wellicht, maar dat is ook een alcoholische drank die er ook specifiek voor gemaakt is. Met overigens een succesvolle reclamecampange.
Een biertje van 0 graden met ijskristallen... hmmzzz ik twijfel. Zeker als het 10 % duurder is.
- Wrong hype imo. -
Zeker als ik qua prijs mag shiften tussen een wat stevige belgische biersoort op 6 graden of een Heineken op 0 graden. Dan valt mijn keuze vrij snel op onze zuiderburen. Die keuze had ik stilzwijgend 20 jr geleden al gemaakt...maar nu helemaal.

Ik zit al te wachten op Joep van Hek met wat uitspraken over Buckler. Hij heeft nu weer een nieuwe stok om mee te slaan.

O ja, we hebben een moderator die expert is op het gebied van bevroren biersoorten. Die zit regelmatig zijn flesjes uit de vriezer te hakken.
  Moderator vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:53:20 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40471569
ik houd gewoon van koud bier ja

en als echte hollander wil ik er niet extra voor betalen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:57:03 #14
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40471614
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 07:59 schreef Drugshond het volgende:

O ja, we hebben een moderator die expert is op het gebied van bevroren biersoorten. Die zit regelmatig zijn flesjes uit de vriezer te hakken.
hmmzz, wie zou het zijn ??
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:58:07 #15
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40471626
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:53 schreef sp3c het volgende:
ik houd gewoon van koud bier ja

en als echte hollander wil ik er niet extra voor betalen
o jij dus.... dacht aan Het_Biertje
pi_40480439
Een heineken uit de vriezer is weer anders dan uit de tap he, dus je kan het niet vergelijken...andere samenstelling en qua smaak totaal anders
pi_40480770
Bier dat zo koud is is niet eens te drinken, moet je m eerst op temperatuur laten komen ofzo??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_40480816
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:39 schreef Hallulama het volgende:
Mijn mening?

Witbier in de zomer, Leffe Blonde in de winter
Nah, Blondjes zijn op hun best in de zomer. Een Grimbergen Dubbel voor het haardvuur daarentegen... .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:54:43 #19
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_40488742
Gelijk halen als het beschikbaar is
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:01:40 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40490786
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 03:39 schreef Pony-Lover het volgende:
Inderdaad. Of voor bier dat helemaal niet te drinken is.
The End Times are wild
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:33:07 #21
154880 Bolter
Awesomeness
pi_40491697
Beetje Brazilian-style, die lui drinken ook alleen maar bier dat met 0 graden geserveerd wordt.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_40495172
Interessant, eer het dan op het terras aankomt is het netjes 7 graden!
pi_40502512
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:29 schreef veldmuis het volgende:
Interessant, eer het dan op het terras aankomt is het netjes 7 graden!
Tenzij terras Leidse , dan is het alweer verdampt tegen die tijd .....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_40504413
Vier graden is de perfecte temperatuur voor een biertje, maar een koude Jupiler een half uur voor het drinken in het vriesvak is niet te versmaden.

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:27:11 #25
146854 Rilkon
waar zijn ze gebleven???
pi_40518308
van te koud bier word je eerder dronken, komt op een andere manier in je bloed terecht
Anything with tits or wheels will get you into trouble sooner or later
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')