Bij ons op de flat stikt het van de duiven. Ze scheten ons hele balkon onder, zodat we er geen bier meer konden neerzetten. Nu leverde het ook weleens een verzetje op, zoals deze val, die uitblinkt in zijn eenvoud:
![]()
De Hero Cassis fles houdt hier onze plastic kist onder een hoek van 45 graden. De fles is tevens verbonden met een sterke doch dunne draad, die men ook weleens gebruikt om te flossen. Onder de kist liggen enkele broodkruimels, welke fungeren als lokaas.
Op het juiste moment trok ik aan het touw, precies op het moment dat een duif zich tegoed deed aan mijn brood. De val klapte dicht, en zie daar. Een duif.
![]()
We hebben hem uiteraard een tijdje binnen gehouden, en getracht hem dronken te krijgen en te voeren maar het enige dat hij deed was schijten.
Zodoende is hij nu weer op vrije voeten, maar het probleem bleef...
Nu heb ik het balkon schoongemaakt en is er een net opgehangen zodat ze niet meer op het balkon gaan zitten. Dit wekte de nieuwsgierigheid van enkele medebewoners, die ook een net aanschaften. Slechts 1 stel buren vertikt het om het goede voorbeeld te volgen, en hun balkon waar de duiven hedentendage vertoeven bevindt zich vlak boven onze schuurdeur. Gevolg is dat alle duiven van de buurt op dit balkon en de rand hiervan op een rij zitten. Als ik dan mijn fiets ga pakken kijk ik recht tegen 6 duiven anii aan, die op volledig willekeurige momenten kunnen gaan schijten. Ik ben nog niet geraakt, maar ik wil dit toch wel voorkomen, dus ik heb wat tips nodig om deze beesten te verjagen of iets anders aan te doen zonder de dierenbescherming op mijn dak te krijgen.
Er is trouwens ook een vent 1 blok verderop, en die vindt de duiven zo schattig dat ie ze elke dag voert. Ook als het geen 10 graden vriest. Met hem praten levert niets op, hij gaat gewoon door, want bij hem op het balkon zitten ze niet, zodat de duiven bij hem kunnen knabbelen en bij ons komen schijten.
Iemand een oplossing?