het is oorlogquote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:24 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik verzin t niet hoor.
Iedereen noemt t een oorlog, ik vind t een oorlog, maar t is geen oorlog.
Misbruik dat woord niet
Ja, als het eens allemaal zo simpel was. Als je geen verstand hebt van militaire zaken moet je ook niet doen alsof je het beter weet dan Israel, dat al 60 jaar moet vechten om te overleven.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:37 schreef DeBastaard het volgende:
Nou, fantastisch...
Toch raar hé, zo'n geavanceerd leger, en dat er dan toch zoveel burgerslachtoffers moeten vallen..... Israel kan toch vast wel een fatsoenlijk commando clubje die rommel laten opruimen i.p.v. burgers plat te gooien, en miljarden schade te veroorzaken (Lees: lekker die olie in het water etc. etc.), dat is toch nergens voor nodig.
Volgens mij wilt Israel niets anders dan Libanon van de kaart vegen, en het zal me ook totaal niet verbazen als straks na de komende oorlog, israel opeens een stuk meer land heeft aan de noordkant
Historisch hoort Libanon grotendeels bij Israel, dus zo'n gekke gedachte is het niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:37 schreef DeBastaard het volgende:
Nou, fantastisch...
Volgens mij wilt Israel niets anders dan Libanon van de kaart vegen, en het zal me ook totaal niet verbazen als straks na de komende oorlog, israel opeens een stuk meer land heeft aan de noordkant
Idd, kom op zeg, Israel doet dit eventjes omdat ze dit zo graag willen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:46 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Historisch hoort Libanon grotendeels bij Israel, dus zo'n gekke gedachte is het niet.
Nou nee, dat beweer ik niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:53 schreef Bolter het volgende:
[..]
Idd, kom op zeg, Israel doet dit eventjes omdat ze dit zo graag willen.
Sorry, misverstandje, ben het met je eens. Reageerde nog eventjes op de persoon die je quotte.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:59 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Nou nee, dat beweer ik niet.
De oorlog is niet begonnen om gebied te veroveren.
Dan heb je me verkeerd begrepen.
Tuurlijk zo gauw ze de kans krijgen. Althans, de afgelopen paar dagen zijn de raketbeschietingen alleen maar toegenomen, zal nu niet anders zijn.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:01 schreef venomsnake het volgende:
Beiroet is net gebombardeerd....
zal hezbollah nu tel-aviv gaan bestoken is de grote vraag..??
Hoe kan dat nou?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:04 schreef Bolter het volgende:
[..]
Tuurlijk zo gauw ze de kans krijgen. Althans, de afgelopen paar dagen zijn de raketbeschietingen alleen maar toegenomen, zal nu niet anders zijn.
Leg eens uit ? Want ik hoor ook altijd dat Israël op Palestijns gebied zit, misschien kunnen ze onderling wat land uitwisselen ?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:46 schreef lionsguy18 het volgende:
Historisch hoort Libanon grotendeels bij Israel, dus zo'n gekke gedachte is het niet.
Waarschijnlijk? Hoogstwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:13 schreef _The_General_ het volgende:
Waarschijnlijk blijven de wapens binnenstromen vanuit Iran en zijn er nog genoeg wapenopslag plaatsen door de Hezbollah fijn verstopt onder scholen, ziekenhuizen etc etc
Yup zoiets, zoveel is er niet voor nodig om die dingen te lanceren. En op het moment dat er zo een opslag gebombardeerd worden kunnen die Libanezen weer lekker los op het "onrechtvaardige Israel."quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:13 schreef _The_General_ het volgende:
Waarschijnlijk blijven de wapens binnenstromen vanuit Iran en zijn er nog genoeg wapenopslag plaatsen door de Hezbollah fijn verstopt onder scholen, ziekenhuizen etc etc
Moet er nou ook een foto van de koran worden geplaatst. Mohammed heeft in de 7e eeuw de islam op de fundamenten van de Joodse religie gesticht en de Joodse heilige grond tot de heilige grond van de islam gemaakt. Vandaar misschien de grote aandacht en vijandigheid voor het zeer kleine stukje gebied (bekijk het maar eens op de wereldkaart) dat Israël inneemt in een een bepaald deel van de islamitische wereld. De (terroristische) bewegingen tegen Israël (Hamas en Hezbollah) zijn dan ook ontstaan vanuit een bepaalde grondslag.quote:
Beloofde Landquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:15 schreef elcastel het volgende:
[..]
Leg eens uit ? Want ik hoor ook altijd dat Israël op Palestijns gebied zit, misschien kunnen ze onderling wat land uitwisselen ?
Kun jij me dan misschien uitleggen waarom Libanon historisch gezien grotendeels totIsraël behoort ? Waarmee ik je geen woorden in de mond leg, maar lionsguy is out geloof ik.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:45 schreef rutger05 het volgende:
-knip-
Hoe groot was het beloofde land precies? De Bijbelteksten zijn – zoals vaker - niet eensluidend: Genesis 15 en Exodus 3 en 23 bepalen de grenzen van een voor onze begrippen wel héél groot Israël. Het sluit heel Jordanië in en loopt door tot diep in het huidige Irak, tot aan de rivier de Eufraat.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:49 schreef elcastel het volgende:
Ah.
Zijn Arabieren geen nageslacht van Abraham?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:49 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Een paar voorbeelden van verwijzingen in de bijbel:
Toen verscheen de Here aan Abram en zeide: 'Aan uw nageslacht zal Ik dit land geven'. En hij bouwde daar een altaar voor de Here, die hem verschenen was. (Genesis 12:7)
Te dien dage sloot de Here een verbond met Abram, zeggende: 'Aan uw nageslacht zal Ik dit land geven, van de rivier van Egypte tot de grote rivier, de rivier de Eufraat'. (Genesis 15:18)
![]()
Het was voor de volledigheid en bovenal was ik er te lui voor.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:53 schreef elcastel het volgende:
Een samenvatting was genoeg geweest hoor.
Wie heeft hier zin in?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zijn Arabieren geen nageslacht van Abraham?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |