quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:19 schreef DutchTrain het volgende:Nu is het alleen de vraag hoe ver de bestemmingen zijn waar je naar toe wil en waar je het beste een hotel kan nemen. Ik dacht zelf aan Anaheim, Long Beach (Queen Mary) of Downtown... of elke andere plek waar je met
www.mta.net kan komen...
Anaheim kun je ook naar toe met de trein vanaf Union Station in downtown Los Angeles. Als je naar een Angels Baseball game wil kun je vanaf het station lopen (stopt pal naast het stadion), en als je naar Disneyland wil moet je vanaf daar een bus nemen die je in 5 minuten naar Disneyland brengt. Je zou dat ook eventueel kunnen lopen trouwens, maar het is best een eind. 1 station verder ligt Downtown Orange, ook wel leuk om te zien
![]()
Queen Mary is inderdaad ook wel leuk verder.
![]()
Zie hier voor de MetroLink treinen:
http://www.metrolinktrains.com/En kijk ook oven op
http://www.octa.net voor de bussen in Orange County.
quote:
Wat ik zeker denk te willen gaan zien: Getty, Staples Center en dan nog iets van een strand ergens, ik denk Long Beach.
Paul Getty Museum is inderdaad een aanrader. Het Staples Center is eigenlijk niets meer dan een Jaarbeurs of RAI, dus "voor de lol" hoef je er eigenlijk niet heen. Maar als je concertkaartjes of NBA kaartjes hebt is het natuurlijk wel de bedoeling neem ik aan...
![]()
Voor het strand ga je naar Santa Monica, of nog beter iets ten zuiden naar Venice Beach. Op Venice Beach zijn ontzettend veel series opgenomen.... d.w.z. als series een strandscene nodig hadden in Los Angeles dan werd meestal Venice Beach gebruikt. Je hebt het vast wel eens gezien, een scene waar een mooi vrouwke op rollerblades voorbij komt, een basketball court waar wat gasten staan te ballen, een stel amateur bodybuilders die aan het gewichtheffen zijn etc (bijnaam = Muscle Beach).... dat is dus Venice Beach. Ik zou naar de Santa Monica pier gaan, en dan mischien 5 minuten met de bus naar het zuiden naar Venice Beach gaan.
Long Beach heeft wel een paar mooie stranden, maar als je echt California wilt zien zoals in alle boekjes staat geadverteerd, en waar dus erg veel gefilmd is.... dan is het Santa Monica & Venice Beach. De Venice Beach Boardwalk mag je eigenlijk niet overslaan..... Dat is gewoon een stukje 20e eeuwse cultuur!
![]()
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin