quote:BRICK
Postmodern filmnoir met een uitstekende Joseph Gordon-Levitt als de gedupeerde Brendan die steeds dieper in de misdaad wegzakt als hij op zoek gaat naar de moordenaar(s) van het enige meisje van wie hij ooit gehouden heeft
Sterke film met enige knipoogjes naar de klassiekers in het genre.
hier draait ie (uiteraardquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:27 schreef RuneRose het volgende:
Ik geloof dat hij 21 Augustes hier een keer draait in vlissingen, ga 'm dan ook wel zien.
Hier ook maar 1 avond 1 voorstelling.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:50 schreef Timo20 het volgende:
[..]
hier draait ie (uiteraard) weer eens niet...
dan draait ie tenminste wel nogquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:20 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Hier ook maar 1 avond 1 voorstelling.
wie weet, wordt er met deze film het genre weer nieuw leven in geblazen en krijgen we er weer meerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 03:24 schreef Del_Toro het volgende:
bah het filmnoir genre stierf in de '60 - met chinatown als uitzondering
Zal ik er nog eentje geven?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zeer gaaf, erg cool gefilmd ook.
Goed tip SoK!
Mwah, die vond ik maar matig en die is een heel stuk minder film-noir dan Brick.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:42 schreef Del_Toro het volgende:
checkout "edmond" das pas een "film noir" met william h macy (uit 2005)
sprak iemand met de matrix in z'n toptienquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:10 schreef Gorro het volgende:
[..]
Mwah, die vond ik maar matig en die is een heel stuk minder film-noir dan Brick.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind trouwens niet dat de acteurs echt onbekend zijn, dat valt best mee.
Film is trouwens van de regisseur van Mysterious Skin, ook een zeer goeie film!Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
Hoe kom je daar bij?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
Film is trouwens van de regisseur van Mysterious Skin
You are rightquote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:32 schreef Mike het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Dit is de regisseur: http://www.imdb.com/name/nm0426059/
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:28 schreef RobertoCarlos het volgende:Dit vind ik dus echt jammer van deze film. Heb hem vandaag in de sneak gezien, maar dit soort momenten in de film vond ik een echte afknapper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
Had ik ook een beetje, maar de film was daarvoor toch interessant genoeg om door te kijken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:20 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Dit vind ik dus echt jammer van deze film. Heb hem vandaag in de sneak gezien, maar dit soort momenten in de film vond ik een echte afknapper.
Dat is juist het knappe, dat iets te hoog gegrepen maar dat het toch nog net geloofwaardig is. Als je die dialogen niet zo complex doet dan lijkt het niet meer op een film noir, dus het moet ook niet bij elkaar passen. Da's nou juist de truc en het knappe.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:17 schreef kodama het volgende:
Maar ik was het wel eens met de kritiek van een collega dat het verhaal, maar vooral de dialogen iets te hoog gegrepen zijn voor een highschool.
Het is net allemaal iets te slim voor hun leeftijd ofzo.
Past niet helemaal bijelkaar.
quote:Brick
Wat een film!![]()
. Deze heeft echt alles: een sterk en boeiend verhaal, visueel is het dik in orde waarbij voor de geweldige manier van belichten op valt. Het acteerwerk is bijzonder sterk, vooral Joseph Gordon-Levitt in de hoofdrol is briljant. De montage is prachtig, de sfeer is mooi wat mede wordt veroorzaakt door het minimale gebruik van muziek. Het enige wat je hoort is af en toe een piano muziekje. Ook is er de nodige humor aanwezig en het einde is prachtig emotioneel.
Wel moet je er redelijk je aandacht er bij houden, maar dat is niet erg. Zo blijft de film boeien.
Deze film verdiend een groot publiek, maar daar was (behalve m`n broertje en ik) niemand het mee eens in de bios. Erg jammer.
Brick behoort tot de top films van het jaar. Als we meer van dit soort pareltjes krijgen voor geschoteld van regisseur Rian Johnson dan staat ons nog wat moois te wachten.
Verplicht kijkvoer, deze ode aan de film noir!!!
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:55 schreef Timo20 het volgende:
Klinkt goed, veel goede dingen over gelezen. Ga `m wel eens bekijken, denk ik
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond Brick een zeer aangename verrassing, maar schitterend of geniaal niet meteen. Als ik 'm had gezien na al die orgasmes in dit topic, dan was ie tegengevallen.
Ik vond m ook niet direct geniaal of zo, maar wel erg verfrissend en aangezien je toch heel weinig goede films tegen komt, is deze cker de moeite waardquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond Brick een zeer aangename verrassing, maar schitterend of geniaal niet meteen. Als ik 'm had gezien na al die orgasmes in dit topic, dan was ie tegengevallen.
Niks misschien!quote:Op zondag 10 september 2006 15:38 schreef Ingridh007 het volgende:
Hier (bij pathé) komt ie pas a.s. woensdag uit.
Miss dat ik er zaterdag heen ga.
yep dat had ik dus een beetje, leuke film maar absoluut niet op het niveau van Donnie Darko of iets dergelijks.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een inhoudelijke of stylistische vergelijking met DD is natuurlijk je reinste kolder. Ga in godsnaam open minded naar deze film (hoewel dat idd moeilijk is nu nog) en vergeet DD al helemaal. Zoals SoK in de OP zegt: jonge mensen, dat is alles wat de films gemeen hebben.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:08 schreef animal_cracker het volgende:
Hmm ik heb hem gemist op LL, maar ga hem zeker wel zien. Helaas ben ik ook bang dat hij tegenvalt omdat iedereen schreeuwt wat voor meesterwerk het is enzo. Mijn verwachtingen zijn dus automatisch hoog. En dat deze film kan worden vergeleken met Donnie Darko valt nog maar te bezien. Nouja, eerst maar eens de film bekijken.
Dat is dan ook de enige vergelijking die wordt gemaakt?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:50 schreef Ang3l het volgende:
... alleen het feit dat het een ondergeschoven semi-underground film is die uiteindelijk populair wordt.
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:28 schreef jimjim1983 het volgende:
ik wil m wel kijken maar die hoofdrolspelers schrikken me af
Je vergist je wel. Joseph Gordon-Levitt speelde jaren geleden in een TV-serie en is nu fulltime met films bezig. Enkel Emilie de Ravin speelt nog in een serie, namelijk Lost, maar die is niet gaar.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ze spelen in gare tv series als ik me niet vergis![]()
Ik weet niet of dat nou echt een aanbeveling is..quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Johnny Depp is ook begonnen in een gare TV-serie.
21 jump street was vetquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Johnny Depp is ook begonnen in een gare TV-serie.
tja, als je dat al acteren noemtquote:Op vrijdag 15 september 2006 19:10 schreef JelleS het volgende:
Iedereen weet toch dat Depp in het echte leven een piraat is en scharen als handen heeft :s
quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
tja, als je dat al acteren noemt![]()
![]()
jacker wel,quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:35 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
heb je nooit andere films van hem gezien ofzo?
Eensch, ligt mss ook wel aan zijn filmkeuze..... maar ja, daar is ie zelf bij natuurlijk. Een echt goeie dramarol oid kan ik niet vindenquote:Op vrijdag 15 september 2006 19:45 schreef jimjim1983 het volgende:
dat zijn ook bijna allemaal kutfilms
Ed Wood, What's eating gilbert grape.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eensch, ligt mss ook wel aan zijn filmkeuze..... maar ja, daar is ie zelf bij natuurlijk. Een echt goeie dramarol oid kan ik niet vinden
ooow diequote:Op vrijdag 15 september 2006 21:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, het is ondertussen wel duidelijk, dit topic gaat over Brick.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
jacker wel,
bijv Charlie and the Chocolate Factory Once Upon a Time in Mexico Secret Window From Hell Blow Sleepy Hollow The Ninth Gate en Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
om maar eens wat te noemen
Maar hij speelt iedere keer in feite zichzelf en het wordt voorspelbaar. NIet echt slecht of onprettig qua acteren om naar te kijken, maar echt gevoel krijg je niet bij zijn rollen en om hem nou als voorbeeld van een echt goeie acteur te noemen, nee.
grapjassenquote:Op vrijdag 15 september 2006 19:45 schreef jimjim1983 het volgende:
dat zijn ook bijna allemaal kutfilms
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten percent faster with a sturdier frame
quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:15 schreef TC03 het volgende:
Aardige film, maar ik vraag me één ding af.Je moet de film qua logica ook niet al te serieus nemen, daar gaat het namelijk niet om.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan nog, die onlogische dingen gebeurt nou ook weer niet al te vaak.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |