abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40420672
Ik douw af en toe gewoon mijn nagels onder de lens .
pi_40420720

Ja wat moet ik dan een in nood verkerend persoon lekker laten sterven met zijn lenzen in zijn oog

iedereen heeft het moeten leren, dus waarom niet even helpen

[/moraalridder]
pi_40420731
Je duim en wijsvinger op de buitenzijden leggen en dan je vinger naar elkaar toe duwen. Is de makkelijste manier om ze uit te krijgen IMO.
pi_40420774
boven een spiegel, recht naar benden kijken, net als bij het in doen. dan je vingers naast de lens zetten en op je oogbol houden, als je je duim en wijvinger dan naar elkaar toe doet klapt de lens dubbel...

als hij vast geplakt zit een beetje vloeistof op je duim en wijsvinger doen of in je oog druppelen. wel de juiste niet brandende vloeistof gebruiken anders ben je zuur!

en anders nog ff langs de opticien gaan om het nog een keer samen te doen!
pi_40420775
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:29 schreef ijsmeis het volgende:
Ik douw af en toe gewoon mijn nagels onder de lens .
ik heb geen lange nagels, dus ik moet het met een plamuurmesje doen
pi_40420796
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:31 schreef ijsbeker het volgende:
Je duim en wijsvinger op de buitenzijden leggen en dan je vinger naar elkaar toe duwen. Is de makkelijste manier om ze uit te krijgen IMO.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:38:33 #32
136842 rickybee
Stiften is voor mietjes
pi_40421006
D'r wordt door de optcien wel verteld dat je er voorzichitg mee moet zijn, maar ik eens mijn verlopen maandlens uit elkaar getrokken.
Je moet echt heel veeel kracht zetten wil je em kapot maken.

Ik pak met beide wijsvingers altijd de lens links en rechts vast en beweeg ze dan naar me toe . Lens klpat dubbel en dan heb je em
pi_40421075
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:28 schreef Samsonneke het volgende:
@Tristessa: Klopt, die manier hebben ze mij ook geleerd en het is me ook 1x gelukt (hoewel dat waarschijnlijk geluk was). Nu lukt het me niet meer, ik ben bang dat ik te hard druk, of toch per ongeluk erin snijd met mijn nagels.
Je moet gewoon geen angst hebben je ogen aan te raken, dan gaat het al een stuk makkelijker .
pi_40421186
Ik doe het met 1 hand. Ik trek met m'n ringvinger het onderste ooglid naar beneden. Dan pak ik de lens met middelvinger en duim eruit. Ringvinger en duim elk aan 1 kant van de lens en naar elkaar toe duwen.
Anders een beetje vloeistof in je oog doen zodat het wat natter wordt. Het zal dan makkelijker gaan.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:52:33 #35
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_40421486
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:40 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Je moet gewoon geen angst hebben je ogen aan te raken, dan gaat het al een stuk makkelijker .
Mja, de ogen aanraken lukt ook prima. Maar als ik mijn duim en wijsvinger naar elkaar duw, wordt de lens niet gevouwen en blijft het gewoon op zijn plaats zitten.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_40421803
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:38 schreef rickybee het volgende:
D'r wordt door de optcien wel verteld dat je er voorzichitg mee moet zijn, maar ik eens mijn verlopen maandlens uit elkaar getrokken.
Je moet echt heel veeel kracht zetten wil je em kapot maken.

Ik pak met beide wijsvingers altijd de lens links en rechts vast en beweeg ze dan naar me toe . Lens klpat dubbel en dan heb je em
ze kunnen soms wel per ongeluk scheurem
Hajeto!
pi_40421983
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:52 schreef Samsonneke het volgende:

[..]

Mja, de ogen aanraken lukt ook prima. Maar als ik mijn duim en wijsvinger naar elkaar duw, wordt de lens niet gevouwen en blijft het gewoon op zijn plaats zitten.
meer druk zetten.
maar maak je niet ongerust, na enige tijd gaat het vanzelf
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:13:41 #38
143254 Crux
T3h Biatch
pi_40422138
Okay, je moet er als je er nu net veel aan gezeten hebt gewoon even afblijven. Je oog word steeds gevoeliger, hoe meer je eraan zit

Dan zou ik met je linkerhand (ervan uitgaande dat je rechtshandig bent) voor je linkeroog (daar beginnen we mee ). zet je je middelvinger op het onderste ooglid, wijsvinger op de bovenste. en het dan uit elkaar drukken. naar boven en onder dus. zodat je ogen wijdopen staan. nu moet je gewoon rustig maar niet met pauzes (dus gewoon doorgaan als je bezig bent) de lens vanuit de hoeken met je rechterhand, de duim en wijsvinger pakken.

Wil dat ook niet lukken. moet je, hoe debiel dit ook klinkt. je mond opentrekken. het klinkt dom. maar het werd hier ook tegen mij gezegd. gewoon alles wijdlos gooien .. dan neem je je ogen ook mee en het maakt het weer iets makkelijker

ik weet dat het zo niet je geleerd is. maar ik doe het nu zo sinds ik de lenzen heb en vind het véél fijner dan de gewone manier.

Rechteroog moet je precies op dezelfde manier doen. dus ook linkerhand voor openhouden. rechterhand voor pakken

Edit: Succes . Ik herken de situatie
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:45:16 #39
126522 Samsonneke
pi_40423278
Het is me nog steeds niet gelukt Heb alle bovenstaande methodes geprobeerd, maar mijn probleem blijft hetzelfde, dat die lens steeds maar op het oog blijft plakken, en niet loslaat
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:58:22 #40
143254 Crux
T3h Biatch
pi_40423669
Ik ben 2 lenzen kwijtgeraakt bij het zwemmen. bedenk ik net. je hoofd in een bak met water duwen en het dan proberen. is dat een optie?

Edit: wel voldoende tijd bewaren tussen de pogingen hé! Je oog word er ook een soort van 'zat' van dat jij er steeds aan zit en dat maakt het alleen maar moeilijker
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:12:26 #41
126522 Samsonneke
pi_40424057
Dat van dat water is opzich een goed idee, als laatste red middel zeg maar. Als het me vanacht ( omg!) nog niet gelukt is, ga ik dat maar eens proberen.

En inderdaad, nu rust ik ook ff een uurtje uit, want mijn oog is hartstikke rood .
pi_40424825
Met beide middelvingers je oog openhouden, met je wijsvinger de lens iets naar beneden schuiven, dan met duim en wijsvinger de lens eruit plukken..
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:46:39 #43
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_40424850
Van water gaan ze alleen maar meer plakken, direct na het douchen krijg ik ze niet uit.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_40424857
Ik zou het toch wat eerder proberen dan vannacht. Als het dan namelijk niet lukt kan je dan beter de hele nacht niet slapen want dan zijn je ogen de volgende dag echt @#$%.
pi_40424876
Zorg dat je nagels goed geknipt zijn, met korte nagels kun je ze er zo uitwippen, ik snap echt niet dat die methodes die hierboven zijn aangedragen niet helpen, je moet hem gewoon oppakken, doe er desnoods wat lenzenvloeistof in.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_40424880
samsonneke, ik doe het volgende. Ik pak de lens met duim en wijsvinger vast (dubbelvouwen eigenlijk) en trek hem eruit. Maar pas op, als ze echt vastzitten kan jij je hoornvlies ernstig slopen, anders eerst even goed huilen (klaag gedeelte lezen) dan komen ze wat losser te zitten.
pi_40424998
Doop anders even je vinger goed in de lenzenvloeistof en wrijf daarmee in je oog zodat je lens gaat meebewegen. Daarna is het idd zoals gezegd gewoon dubbelknijpen. Ik knijp zelf altijd in het onderste gedeelte van de lens, op die manier klapt de lens niet meer echt dubbel als je geluk hebt

Als ze echt droog en plakkerig zijn heb je echt veel meer kracht nodig dan normaal, gewoon blijven proberen
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_40425357
De duim-en-wijsvinger methode is wel het makkelijkst (vind ik) en gebruik ik dus zelf ook. Is al uitgelegd, maar misschien nog een paar dingetjes waar je op kunt letten. Stappenplannetje:

1. Linker- en rechtermiddelvinger gebruiken om je oogleden vast te houden. Zeker in het begin hebben je ogen de neiging ongecontroleerd dicht te willen als er iets in de buurt komt zoals je vingers.

2. Met duim en wijsvinger de lens links en rechts "inklemmen", dus op de rand van de lens zetten, zeg maar.

3. Kijk recht naar voren tijdens het uitnemen van je lens. Het is vaak het verschuiven tijdens wegkijken dat het zo lastig maakt. Tip: kijk over je wijsvinger heen naar een vast punt, bijvoorbeeld een spijker op de muur. Niet van die spijker wegkijken totdat je de lens uit hebt! Vinger in de weg bij het kijken? Kijk dan als het ware door je vinger heen.

4. Duim en wijsvinger naar elkaar toe bewegen (dus de lens samendrukken), maar niet zover dat ze elkaar raken. Dan zal de lens namelijk dubbelvouwen en dat verhoogt de kans op scheuren.

5. Na het gedeeltelijk dubbelvouwen duim en wijsvinger van je oog weghalen. That's it!

Nog een tip: probeer als je nog niet bedreven bent je lenzen dusdanig vroeg uit te doen dat je in noodgevallen nog naar de opticien kan. Een nacht met lenzen in slapen kan wel een keertje, maar je krijgt er van de ontzettende droge ogen van. Geen aanrader!
Bananenyoghurt...
pi_40426021
Gewoon druppelen en spoelen. vocht eronder!! dan 1 van de methodes proberen...
Smile around the world :-)
pi_40426465
Je lens zuigt lichtjes vacuum boven je pupil. Door hem te verschuiven verdwijnt deze vacuum en kun je hem makkelijker uit je oog pakken. Licht verschuiven is dan ook essentieel. Als het echt niet lukt dan gewoon in je ogen blijven vrijven totdat hij eruit valt.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')