abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:52:42 #101
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_41355114
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:38 schreef fr0x het volgende:

[..]

Beter weten dan iemand hoeft niet persee, ieder heeft z'n eigen kijk op de situatie lijkt mij.
Ik zelf heb nog geen aandelen gekocht, dus heb hier verder ook nog nix mee te maken gehad. Ik wil me zoiezo goed orienteren, en laten informeren voordat ik daadwerkelijk ga investeren. Ik hoor zo nu en dan ook dat mensen er aan onderdoor zijn gegaan, veel verlies enzo. Daarom kijk ik nu een beetje rond, en praat ik met mensen over aandelen etc. Een domme vraag is er 1 die niet gevraagt is
Echte domme vragen bestaan, en kenmerken zich doorgaans door een overdaad aan spelfouten.

Iedereen kan inderdaad een eigen kijk op de situatie hebben, daar heb je gelijk in. Een knelpuntje in je redenering is dat helaas niet alle visies uit gaan komen. Niet iedereen kan de juiste kijk op de zaken hebben. Dan is het handig om het beter te weten dan iemand anders.
Overal verstand van.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:59:09 #102
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_41355271
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:38 schreef fr0x het volgende:

[..]

Beter weten dan iemand hoeft niet persee, ieder heeft z'n eigen kijk op de situatie lijkt mij.
Ik zelf heb nog geen aandelen gekocht, dus heb hier verder ook nog nix mee te maken gehad. Ik wil me zoiezo goed orienteren, en laten informeren voordat ik daadwerkelijk ga investeren. Ik hoor zo nu en dan ook dat mensen er aan onderdoor zijn gegaan, veel verlies enzo. Daarom kijk ik nu een beetje rond, en praat ik met mensen over aandelen etc. Een domme vraag is er 1 die niet gevraagt is
Daar wordt juist niet vanuit gegaan, er wordt vanuit gegaan dat iedereen dezelfde informatie heeft en hiernaar handelt. Door deze gedachte is het onmogelijk om excess returns te verkrijgen omdat een aandeel nooit onder- of overgewaardeerd kan zijn. Zodra jij denkt dat dit wel het geval is zal JIJ er op anticiperen, maar je gelooft toch niet dat jij de enige bent die dat doet. Meer mensen zien dit (en als het goed is iedereen) en zullen dezelfde handelingen uitvoeren als jij. Gevolg, door marktwerking zal de prijs van het aandeel gecorrigeerd worden.
Met deze theorie is het zelfs onmogelijk om echt te handelen met voorkennis, dit omdat wanneer je er echt een slaatje uit wil slaan je zal moeten handelen in groote volumes. Dit wordt opgemerkt in de diepteboeken en ook deze informatie wordt dus zo zichtbaar.
The greatest things in life cost nothing
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:48:48 #103
57047 macondo
pi_41356654
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:59 schreef joriszss het volgende:

[..]

Daar wordt juist niet vanuit gegaan, er wordt vanuit gegaan dat iedereen dezelfde informatie heeft en hiernaar handelt. Door deze gedachte is het onmogelijk om excess returns te verkrijgen omdat een aandeel nooit onder- of overgewaardeerd kan zijn. Zodra jij denkt dat dit wel het geval is zal JIJ er op anticiperen, maar je gelooft toch niet dat jij de enige bent die dat doet. Meer mensen zien dit (en als het goed is iedereen) en zullen dezelfde handelingen uitvoeren als jij. Gevolg, door marktwerking zal de prijs van het aandeel gecorrigeerd worden.
Met deze theorie is het zelfs onmogelijk om echt te handelen met voorkennis, dit omdat wanneer je er echt een slaatje uit wil slaan je zal moeten handelen in groote volumes. Dit wordt opgemerkt in de diepteboeken en ook deze informatie wordt dus zo zichtbaar.
Je bent toch geen EMH purist, neem ik aan?
Overal verstand van.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:59:14 #104
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_41356993
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:48 schreef macondo het volgende:

[..]

Je bent toch geen EMH purist, neem ik aan?
Nee dat niet, maar ik geloof wel dat er een zekere kern van waarheid in zit die je altijd in je achterhoofd moet houden. Zeker de beginnende beleggers die overal een goudmijn zien. Waarom zou iemand anders die niet gezien hebben. Met diepere kennis van de werking van financiële markten en de instrumenten zal je wel beter gefundeerde beslissingen kunnen nemen, daar ben ik iig van overtuigd.
Dus geen EMH purist (hoop ik).
The greatest things in life cost nothing
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:07:45 #105
57047 macondo
pi_41357230
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:59 schreef joriszss het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar ik geloof wel dat er een zekere kern van waarheid in zit die je altijd in je achterhoofd moet houden. Zeker de beginnende beleggers die overal een goudmijn zien. Waarom zou iemand anders die niet gezien hebben. Met diepere kennis van de werking van financiële markten en de instrumenten zal je wel beter gefundeerde beslissingen kunnen nemen, daar ben ik iig van overtuigd.
Dus geen EMH purist (hoop ik).
Absoluut, dat probeerde ik Frox ook bij te brengen.
Overal verstand van.
pi_41360183
EMH Purist ??
peace, nd suck a !@$%
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:00:31 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41361264
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:41 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Dank voor je uitleg

Ik ga weer verder met rommelen Het is knap lastig aangezien het veelomvattend is maar ik vind het we leuk opzich (ondanks dat ze tot nog toe allemaal rubbish waren )
Een boek dat ik je kan aanbevelen: "Tushar Chande - Beyond Technical Analysis".
Dit boek geeft veel inzicht in het ontwikkelen van handelssystemen en het evalueren daarvan.
Een van de beste, zoniet het beste boek dat ik ken op dit gebied.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:09:20 #108
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_41363482
ik heb 500 ordina's maar aangeschaft
pi_41366942
De rente gaat overigens in het eerste en tweede kwartaal 2 keer met 0.25% omlaag in de VS
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:13:07 #110
57047 macondo
pi_41367329
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De rente gaat overigens in het eerste en tweede kwartaal 2 keer met 0.25% omlaag in de VS
Ik probeer je al een tijdje te negeren, maar nu moet het maar : waar heb je het in godsnaam over?
Overal verstand van.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:18:48 #111
57047 macondo
pi_41367496
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:09 schreef Sargon het volgende:
ik heb 500 ordina's maar aangeschaft
Ik heb er sinds vandaag ook 500 bij. Vergeten order uit te halen.
Overal verstand van.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:08:30 #112
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_41373139
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een boek dat ik je kan aanbevelen: "Tushar Chande - Beyond Technical Analysis".
Dit boek geeft veel inzicht in het ontwikkelen van handelssystemen en het evalueren daarvan.
Een van de beste, zoniet het beste boek dat ik ken op dit gebied.
Dank voor je tip, ik heb hier nog wel een stapel boekenbonnen liggen

Is het wijs om op basis van 1990-2000 gegevens (even als voorbeeld) een systeem te bouwen en dan te kijken hoe het in de periode daarna echt gelopen is?
pi_41374146
tvp
  vrijdag 1 september 2006 @ 02:00:51 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41384609
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 20:08 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Dank voor je tip, ik heb hier nog wel een stapel boekenbonnen liggen

Is het wijs om op basis van 1990-2000 gegevens (even als voorbeeld) een systeem te bouwen en dan te kijken hoe het in de periode daarna echt gelopen is?
In principe is die benadering goed, alleen is het karakter van de markt enorm veranderd na 2000.
Je zult zien dat sommige strategieen die in de jaren '90 goed werkten daarna verliesgevend werden. Het is veel moeilijker om een strategie te vinden die na 2000 werkt.
Ik zou het dus andersom doen: eerst beginnen met een strategie die bijv van 1999-2006 werkt en daarna testen wat die in 1990-1999 gedaan had.
Mijn reisverslagen
pi_41384919
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:13 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik probeer je al een tijdje te negeren, maar nu moet het maar : waar heb je het in godsnaam over?
Als je het niet begrijpt kan je beter je 2 euro op je spaarrekening laten staan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:45:06 #116
57047 macondo
pi_41389630
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 02:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je het niet begrijpt kan je beter je 2 euro op je spaarrekening laten staan
En wederom een briljante eenregelige bijdrage van het orakel pluisje!

Als het echt te veel moeite is om uit te leggen waar je bijdragen op slaan, wat doe je hier dan nog? Zonder toelichting blijven je kreten toch een beetje... mager..
Overal verstand van.
pi_41397089
Gewoon dat de FED de rente in het eerste en het 2e kwartaal gaat verlagen met 0.25 punten
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:25:59 #118
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_41397601
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon dat de FED de rente in het eerste en het 2e kwartaal gaat verlagen met 0.25 punten
En waar baseer je dat op ? Het klinkt op zich niet zo raar, omdat er in het verleden ook al werd verlaagd ongeveer 7 maanden na de laatste renteverhoging, maar aan zo'n oneliner zoals jij die plaatst hebben we natuurlijk net niks. Vertel eens wat meer over waarom je dat denkt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_41397815
Daarvoor moet je de markt analyseren. De huis-tuin-en-keuken belegger snapt dat toch niet. Kijk nu maar gewoon of het uitkomt of kijk over een week wat die andere 2 gedaan hebben die ik eergister geplaatst heb want die gaan op een zeer korte termijn heel hard stijgen.
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:42:58 #120
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_41398169
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daarvoor moet je de markt analyseren. De huis-tuin-en-keuken belegger snapt dat toch niet. Kijk nu maar gewoon of het uitkomt of kijk over een week wat die andere 2 gedaan hebben die ik eergister geplaatst heb want die gaan op een zeer korte termijn heel hard stijgen.
Nou oké, ik heb geprobeerd het even uit te leggen. Maar het komt er op neer, dat ik je korte tips totaal niet waardeer. Ik zou oom niet weten wat ik er mee moet en daarbij is het interessant als iemand een en ander even toelicht.

Ik heb ook nog wel wat tips voor jou, a) flikker op en b) blijf weg. Ik heb al een internet vol met mannetjes die het zo goed weten, maar wat brallen en die je alleen terugziet als ze achteraf gelijk bleken te hebben. Volgens mij ben je gewoon een huis-tuin-en-keuken-knip-en-plakker, ik geloof pas dat dit je eigen adviezen zijn als je het een beetje uit weet te lggen.

Tot die tijd ga ik met Macondo mee en sla je posts gewoon over.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_41398333
Het zijn mijn eigen adviezen en je ziet snel genoeg of ze wat waard zijn
  vrijdag 1 september 2006 @ 17:11:24 #122
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_41399047
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het zijn mijn eigen adviezen en je ziet snel genoeg of ze wat waard zijn
Dus je komt hier alleen even laten zien hoe goed je adviezen zijn ? Ik bedoel de huis-tuin-en-keuken belegger die je hier over het algemeen aantreft zal het toch niet begrijpen. En iets aannemen van iemand die niet verder kan komen dan een enkel zinnetje ..... nou ja, veel plezier ermee.
.

Ik weet er ook nog eentje, over een tijdje gaat de beurs omlaag en daarna weer omhoog.
pi_41407799
Weer een gratis tip: DAX call optie TB0J7W, maandag kopen, een maand
pi_41407884
Denk je dat iemand dat doet zonder dat jij er een gedegen motivatie bij geeft??
pi_41407943
Als je weet hoe een DAX optie werkt, heb je al je motivatie.

Ik ga het wel doen en ik ga er vet knaken mee verdienen
pi_41408036
Hoe werkt een DAX optie dan?
pi_41408118
Ik weet het niet, ik doe het blind
pi_41408425
Word je nooit moe van jezelf?
pi_41408493
Nee, jij wel?

Vertel eens wat verdien je zoal op de beurs?
pi_41411191
@DiegoArmandoMaradona
Wat doe je voor de kost dan? Of ben je beursanalist (oid)?
jammer
pi_41413085
ik ben weer helemaal tevreden met mijn portefeuille. ik ben student en beleg puur uit hobby en ik heb wat unilever + kpn en nog wat loslopertjes en ze doen het goed!

tvp dus
rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
pi_41416088
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:00 schreef Otto215 het volgende:
@DiegoArmandoMaradona
Wat doe je voor de kost dan? Of ben je beursanalist (oid)?
Particulier belegger
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:21:10 #133
57047 macondo
pi_41434028
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weer een gratis tip: DAX call optie TB0J7W, maandag kopen, een maand
Jochie, ga even lekker buiten spelen

Ik heb namelijk geen flauw idee wat een TB0J7W call optie op de DAX is. De vraag is dan natuurlijk wie van ons tweeen in de war is. Aangezien ik professioneel handelaar op de optiebeurs ben, lijkt het er toch sterk op dat jij het bent.
quote:
Vertel eens wat verdien je zoal op de beurs?
Overal verstand van.
pi_41437027
pi_41442529
Fijn dat Diego dit topic ook even komt irriteren. Vorige keer dat je met mij in discussie ging leverde je een ban op, zullen we dat potje retoriek nog een keer spelen? Dit topic wordt al jaren bezocht door mensen die het leuk vinden om verschillende strategien en visies te bekijken. Volledig ongebaseerde tips als die van jou worden niet echt gewaardeerd en zijn hier dus niet gepast. Natuurlijk mag je ze wel ergens op Fok posten, maar open dan lekker een ander topic; hier horen ze niet thuis.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_41444644
Ook geen visie is een visie
pi_41447269
Voor noobs als u heeft Jim Cramer vandaag een instructief verhaal:

http://find.thestreet.com/cgi-bin/texis/rmyradio/
pi_41448222
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 04:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Particulier belegger
Wat voor opleidingen/cursussen heb je gedaan dan? Interessant!
jammer
  zondag 3 september 2006 @ 13:20:34 #139
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_41449248
quote:
Op zondag 3 september 2006 04:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook geen visie is een visie
.
  zondag 3 september 2006 @ 13:29:28 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41449452
Vraagje aan macondo:

Er wordt vaak beweerd dat schrijvers van opties meer kans hebben om op lange termijn winst te maken met opties dan kopers van opties. Echter, op basis van het Black&Scholes model zouden beiden evenveel kans moeten hebben.

De gedachte is dat de kopers meestal particuliere beleggers zijn en de schrijvers professionele handelaren. Die laatste groep weet beter wat de fair value is en bouwt voor zichzelf een klein beetje marge in om zeker te zijn dat er na evt slippage in afdekken van de positie vrijwel zeker geen verlies kan ontstaan.

Echter, ik zou verwachten dat als er al een voordeel is voor de schrijvers, dat dat voordeel snel zal verdwijnen omdat op de optiebeurs handelaren ook met elkaar concurreren. Als er een soort van positieve offset zou bestaan naar de kant van de schrijver, dan zou die marge ten gevolge van concurrentie snel krimpen.

Misschien kun jij vanuit jou ervaring hier eens iets over zeggen?

Btw: ik ken mensen die de afgelopen jaren redelijk consistent winst hebben gemaakt met het schrijven van opties, maar dat zou ook kunnen komen doordat de volatiliteit in een downtrend zat. Opties schrijven = volatiliteit verkopen dus in een volatiliteits bearmarket zou je ook op basis van Black&Scholes verwachten dat de schrijver wint en de koper verliest. Natuurlijk is dat maar een tijdelijk effect...
Mijn reisverslagen
pi_41450088
Wat denken jullie van SNS? Aandeel lijkt rond huidige koers van iets meer dan ¤15 een speculatieve koop waardig. Een koersherstel van minimaal een ¤ lijkt me zeker goed mogelijk, zowel technisch als fundamenteel. Fair value voor dit fonds mijnsinziens ¤17, maar met een herstel tot net boven de ¤16 zou ik al content zijn...
pi_41459641
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:34 schreef Otto215 het volgende:

[..]

Wat voor opleidingen/cursussen heb je gedaan dan? Interessant!
Geen, door te vallen leren. Markt in de gaten houden, goede bronnen hebben, veel lezen etc.
  zondag 3 september 2006 @ 21:10:28 #143
57047 macondo
pi_41461725
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:29 schreef SeLang het volgende:
Vraagje aan macondo:

Er wordt vaak beweerd dat schrijvers van opties meer kans hebben om op lange termijn winst te maken met opties dan kopers van opties. Echter, op basis van het Black&Scholes model zouden beiden evenveel kans moeten hebben.
Het is inderdaad een populaire stelling dat de verkopers van opties beter af zijn dan kopers. Persoonlijk geloof ik hier niet in. Op de schaal waarop ik opereer geeft het voor mij geen voordeel om opties per saldo long of short te zitten. Mijn winst als professionele handelaar moet vooral komen van de spread. Tegenwoordig kan elke particulier zien wat de fair value is, namelijk de middenprik van de quote.
Als ik structureel winst zou kunnen maken door long of short te gaan zitten, zou ik het zeker doen. Ik kan het echter niet. Of particulieren vooral kopers zijn? Vroeger wel, nu geloof ik dat niet zomaar meer.
quote:
De gedachte is dat de kopers meestal particuliere beleggers zijn en de schrijvers professionele handelaren. Die laatste groep weet beter wat de fair value is en bouwt voor zichzelf een klein beetje marge in om zeker te zijn dat er na evt slippage in afdekken van de positie vrijwel zeker geen verlies kan ontstaan.
Het hangt natuurlijk wel af van de schaal waarop je het bekijkt. Op wereldwijde schaal is het een ingewikkeld verhaal. Kopers van opties kopen in feite een soort verzekering. Per saldo blijft er een groot risico over, men schat dat 75% van de short premium bij de grote banken zit. Niet omdat ze er zo in geloven, maar omdat het een restant is van hun structured products die ze aanbieden aan derden. Daar pakken ze hun winstmarge op, en er is nu eenmaal geen grotere instelling waar ze hun risico's kunnen hedgen.
quote:
Echter, ik zou verwachten dat als er al een voordeel is voor de schrijvers, dat dat voordeel snel zal verdwijnen omdat op de optiebeurs handelaren ook met elkaar concurreren. Als er een soort van positieve offset zou bestaan naar de kant van de schrijver, dan zou die marge ten gevolge van concurrentie snel krimpen.
True, concurrentie onder de handelaren zorgt in Nederland voor fair prices.
quote:
Misschien kun jij vanuit jou ervaring hier eens iets over zeggen?

Btw: ik ken mensen die de afgelopen jaren redelijk consistent winst hebben gemaakt met het schrijven van opties, maar dat zou ook kunnen komen doordat de volatiliteit in een downtrend zat. Opties schrijven = volatiliteit verkopen dus in een volatiliteits bearmarket zou je ook op basis van Black&Scholes verwachten dat de schrijver wint en de koper verliest. Natuurlijk is dat maar een tijdelijk effect...
Stelselmatig opties verkopen kan een trucje zijn dat lang goed gaat. Het is echter maar de vraag of er niet een keer een beweging komt die alle winsten doet verdampen.
Overal verstand van.
pi_41463325
Zitten hier ook beursanalisten/vermogensbeheerders?
Wat voor opleiding hebben jullie gedaan, aan iedereen deze vraag overigens.
jammer
pi_41470529
interessante vraag van otto; tvp
rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
  maandag 4 september 2006 @ 08:43:13 #146
57047 macondo
pi_41473850
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:46 schreef Otto215 het volgende:
Zitten hier ook beursanalisten/vermogensbeheerders?
Wat voor opleiding hebben jullie gedaan, aan iedereen deze vraag overigens.
Heb beursanalisten en vermogensbeheerders niet echt hoog zitten, maar mocht je het willen worden dan is een studie Economie (of bedrijfskunde of econometrie) aan de universiteit de meest voor de hand liggende opleiding.
Overal verstand van.
pi_41498336
Tot een maand geleden zag het er allemaal heel somber uit voor de AEX, toen waren ze vooral bezig over de diepe dalen die de AEX tegemoet zal komen. Dat zou allemaal gebeuren na een kleine stijging en zou ergens in september dalen naar de 430 dacht ik.

Nu komen ze weer met gedachten dat de AEX heel makkelijk de 500 punten zou kunnen halen.

Aangezien ik nog een leek ben, enorme zelfs..., snap ik het niet echt vanwaar die ommekeer komt. Een maand geleden zag het er nog somber in en was ik op een gegeven moment van plan om mijn portefeuille te verkopen. Toch had ik er nog mee zitten wachten, resultaat: ik heb nog alles en ben dan van plan om te zien waar we zullen uitkomen in de AEX.

Kan iemand mij dit uitleggen hoe zoiets kan?
pi_41498688
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:33 schreef ASSpirine het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen hoe zoiets kan?
Een deel van de verklaring kan zijn de afkoelende economie en het uitblijven van de daarmee samenhangende renteverhogingen. Hierdoor blijft er (meer) geld in de aandelenmarkten.Daarnaast is de prijs van olie iets gedaald.

Desondanks staat de AEX nog niet boven de toppen van April, die eventueel voor een technische weerstand kunnen zorgen.

PS: Waarom alles verkopen als je een negatief scenario verwacht? Een put-optie kan natuurlijk ook.
pi_41501930
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:42 schreef Kwarkie het volgende:
Daarnaast is de prijs van olie iets gedaald.
Iets gedaald? Ik volg de (Amerikaanse) benzineprijs de laatste tijd op de voet, vanwege een weddenschap die ik heb lopen, en het valt mij op hoe de benzineprijs enorm snel aan het dalen is.

Iets anders dat me opviel, was een analyse van Shell. Ondanks de hoge olieprijzen blijven zij rekenen met een prijs per vat van iets van $35. Dat doe je niet als je denkt dat de huidige prijzen lang houdbaar zijn. Volgens mij is de bodem nog lang niet in zicht.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_41502853
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 01:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Iets gedaald? Ik volg de (Amerikaanse) benzineprijs de laatste tijd op de voet, vanwege een weddenschap die ik heb lopen, en het valt mij op hoe de benzineprijs enorm snel aan het dalen is.

Iets anders dat me opviel, was een analyse van Shell. Ondanks de hoge olieprijzen blijven zij rekenen met een prijs per vat van iets van $35. Dat doe je niet als je denkt dat de huidige prijzen lang houdbaar zijn. Volgens mij is de bodem nog lang niet in zicht.
Da's meer het oerconservatisme van de oliemaatschappij. Tot een jaar terug rekende Shell nog met 25 dollar, terwijl de prijs toen al langer veel hoger was. Het is gewoon deel van hun risico analyse bij de beslissingvorming in het ontwikkelen van olievelden... Niet iets om waarde aan te ontrekken, helaas.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')