abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40417088
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:59 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het is in principe geen ramp dat die mensen veel geld verdienen. Wel dat het heel hypocriet is dat ze constant berichtgevingen doen over topinkomens in de publieke sector, maar zelf enorme bedragen incasseren.
Ik ben het wel gedeeltelijk eens met je stelling. Maar het gaat hier over 3 top salarissen. En iedereen begint te roepen de publieke sector dit en dat. Net alsof deze 3 verdienende mensen de baas zijn bij de NOS en alles bepalen. De NOS doet berichtgeving over topsalarissen, niet alleen die 3 grootverdieners. En we moeten ook niet net doen alsof die salarissen worden betaald van belastinggeld. De NOS wordt betaald met belastinggeld, wat ze hier verder mee doen moet ze helemaal zelf weten.
pi_40417104
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:23 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat
Ik dacht dat jij bedoelde dat verontwaardiging over loonstijgingen en bonussen de reden was dat de NOS aandacht besteedde aan topsalarissen van anderen en daarom nu zichzelf buiten schot laat. Maar waarom berichten bijna alle andere media wel over de topsalarissen van de NOS. Waarom is het voor de NOS geen nieuws en voor 90% van de andere media wel?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40417175
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:38 schreef dane86 het volgende:

[..]

Ik ben het wel gedeeltelijk eens met je stelling. Maar het gaat hier over 3 top salarissen. En iedereen begint te roepen de publieke sector dit en dat. Net alsof deze 3 verdienende mensen de baas zijn bij de NOS en alles bepalen. De NOS doet berichtgeving over topsalarissen, niet alleen die 3 grootverdieners.
Uiteraard, maar de topsalarissen die constant in het nieuws zijn geweest gingen ook niet over honderden mensen. Ze pakten er 1 of 2 uit en hingen die persoon aan de schandpaal waardoor ze hun bonus vaak moesten inleveren.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_40417215
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:40 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ze pakten er 1 of 2 uit en hingen die persoon aan de schandpaal waardoor ze hun bonus vaak moesten inleveren.
idd, waanzin
pi_40417263
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:38 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Jij valt er over dat een handjevol NOS-presentatoren met een zuur toontje over topsalarissen praten terwijl ze zelf ook een belachelijk hoog salaris hebben.
Nee, dat is niet het probleem. Het interesseert mij vrij weinig wat ze bij de NOS verdienen. Ik heb ook al gezegd dat bijvoorbeeld een Jack van Gelder van mij veel meer mag verdienen dan ¤300.000 als hij dagelijks miljoenen mensen weet te vermaken.

Het gaat erom dat een Philip Freriks als redacteur en presentator er op had moeten aandringen dat de NOS ook de namen en salarissen van topverdieners bij de NOS als nieuws zou gaan brengen. Net zoals zij vaak bij andere topverdieners uit de publieke sector hebben gedaan.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40417540
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het probleem. Het interesseert mij vrij weinig wat ze bij de NOS verdienen. Ik heb ook al gezegd dat bijvoorbeeld een Jack van Gelder van mij veel meer mag verdienen dan ¤300.000 als hij dagelijks miljoenen mensen weet te vermaken.

Het gaat erom dat een Philip Freriks als redacteur en presentator er op had moeten aandringen dat de NOS ook de namen en salarissen van topverdieners bij de NOS als nieuws zou gaan brengen. Net zoals zij vaak bij andere topverdieners uit de publieke sector hebben gedaan.
Maar helaas vond hij het waarschijnlijk niet nieuwswaardig.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_40417593
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:59 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het is in principe geen ramp dat die mensen veel geld verdienen. Wel dat het heel hypocriet is dat ze constant berichtgevingen doen over topinkomens in de publieke sector, maar zelf enorme bedragen incasseren.
Wat dan?
Geen berichten meer daarover?
Of alleen als ze zo'n bericht laten voorlezen door de kantinejuffrouw ipv Filip of Sascha.
quote:

Ook dwaas om het kabinet de schuld te geven, met name omdat het voor het kabinet veel meer kost om regels te maken voor loonmatiging, dan de opbrengsten die daaruit weer voortvloeien naar de overheid.
Oh ja?
Kun je misschien uitleggen waarom een maximumvergoeding voor omroepmedewerkers zoveel geld kost om in te voeren?
pi_40417614
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik ook niet (en ja het is hypocriet, live with it)
pi_40417615
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

En aangezien bijna alle andere media het wel nieuws vonden vermoed ik toch dat ze er bij de NOS een hypocriete dubbele standaard op nahouden.
pi_40417684
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:53 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En aangezien bijna alle andere media het wel nieuws vonden vermoed ik toch dat ze er bij de NOS een hypocriete dubbele standaard op nahouden.
dat vermoed je, je zou een mailtje kunnen sturen naar de NOS met de vraag waarom dit nieuwsitem niet behandelt is ipv je vermoedens als de waarheid naar voren te brengen.

Daarnaast blijft het uiteraard raar om nieuws over jezelf als nieuws te brengen.
Fiets
pi_40417732
Maar die Ferry van "Den Haag vandaag" die zal daar toch ook niet voor zijn kat zn....staan.
trouwens vorig jaar stond Groenehuizen nog op de loonlijst van de NOS mogelijk stond die erbij
hoeveel krijgt hij nu niet vergoed.?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_40417749
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

ipv je vermoedens als de waarheid naar voren te brengen.
Jochie toch, je zit hier op een discussieforum hoor... bovendien zeg ik het er nog wel zo duidelijk bij:
quote:

[..]

pi_40417784
quote:

[..]

De NOS heeft er wel degelijk aandacht aan besteedt hoor, de NOS is meer dan het journaal.
pi_40417869
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:57 schreef maril het volgende:

hoeveel krijgt hij nu niet vergoed.?
489.375 euro

Een blunder van Hans Laroes die de belastingbetaler bijna een half miljoen heeft gekost. Daar was hij in het bedrijfsleven ook nooit mee weggekomen...
pi_40417887
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:58 schreef SCH het volgende:

[..]

De NOS heeft er wel degelijk aandacht aan besteedt hoor, de NOS is meer dan het journaal.
Waar dan?
pi_40417950
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jochie toch, je zit hier op een discussieforum hoor... bovendien zeg ik het er nog wel zo duidelijk bij:
[..]
jochie, stuur nou een mailtje met de vraag waarom het niet in het nieuws gebracht is.
Mag ook naar het jeugdjournaal hoor
Fiets
pi_40417987
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:32 schreef Tikorev het volgende:
Volgens jou gaat het daarom. Het overgrote deel van de media die gisteren aandacht hebben besteed aan de topverdieners van de NOS denken daar blijkbaar anders over. Waarom was het voor hen anders wel nieuws?
het overgrote deel van de media vindt het blijkbaar niet erg om appels en peren gelijk te stellen in de komkommertijd

nogmaals, salarissen van bestuursleden zijn openbaar .. die van personeelsleden niet (en een presentator is nu eenmaal personeel en geen bestuur !)
pleased to meet you
pi_40417998
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze hadden het in het Journaal moeten behandelen natuurlijk. Veel kleinere topinkomens uit het bedrijfsleven komen wel aan bod. Wat er in het bedrijfsleven verdient wordt interesseert me weinig. Het wordt juist vreemd als mensen uit de publieke sector een dubbel salaris verdienen dan wat ze bij de NOS "topsalarissen" noemen. Uiteraard hadden ze er aandacht aan moeten geven, dat deed ANP immers ook.
pi_40418070
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jij denkt dat Freriks dat mag uitmaken?

Jammer dat je niet ingaat op de rest, het is m.i. te makkelijk om af te geven op de NOS omdat ze niet staan te trappelen om over zichzelf te berichten.

Dat mogen ze helemaal zelf weten en als je daar problemen mee hebt moet je je pijlen op de politiek richten want die bepalen wat de NOS wel en niet moet.
pi_40418084
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:01 schreef Tikorev het volgende:

[..]

489.375 euro

Een blunder van Hans Laroes die de belastingbetaler bijna een half miljoen heeft gekost. Daar was hij in het bedrijfsleven ook nooit mee weggekomen...
Ik vroeg mij alleen af of die ene hoge salaris niet berekent is met de salaris van Groenehuis.
ik denk nl dat je eerder aan 2 ton moet denken met grootverdieners en niet 3,5 ton
Ik den k nl dat bv Smeets geld heeft moeten inleveren om te kunnen werken, die wil nl niet met pensioen en tercht overigens
pi_40418188
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:07 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Jij denkt dat Freriks dat mag uitmaken?
Freriks zit in de redactie van het Journaal. Die heeft dus zeker invloed.
quote:
Dat mogen ze helemaal zelf weten en als je daar problemen mee hebt moet je je pijlen op de politiek richten want die bepalen wat de NOS wel en niet moet.
De politiek bepaalt niet de inhoud van het Journaal.
pi_40418431
Kan de TT veranderd worden in NOS-presentatoren verdienen minder dan collega's?
pi_40418446
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:05 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ze hadden het in het Journaal moeten behandelen natuurlijk. Veel kleinere topinkomens uit het bedrijfsleven komen wel aan bod.
Geef eens een voorbeeld.
quote:
Het wordt juist vreemd als mensen uit de publieke sector een dubbel salaris verdienen dan wat ze bij de NOS "topsalarissen" noemen.
De salarissen zijn niet exceptioneel in vergelijking met de salarissen van vergelijkbare functies elders. Integendeel.
quote:
Uiteraard hadden ze er aandacht aan moeten geven, dat deed ANP immers ook.
Het ANP schiet dagelijks 60 tot 100 berichtjes de wereld in, het Journaal heeft ruimte voor ongeveer acht. Nogal een raar argument dus. Andere nieuwsuitzendingen op televisie (RTL Nieuws, Hart van Nederland) hebben er daarnaast ook geen aandacht aan besteed.
pi_40418508
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:19 schreef knowall het volgende:
Kan de TT veranderd worden in NOS-presentatoren verdienen minder dan collega's?
Das een sterke
pi_40418797
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:11 schreef Tikorev het volgende:

De politiek bepaalt niet de inhoud van het Journaal.
Ze mogen wel eisen dat het journaal objectief bericht en dat de NOS dus de eigen salarissen niet overslaat in de berichtgeving.

Maar ik vind het wel vreemd dat jij verwacht dat de NOS zoiets vrijwillig gaat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')