abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40411543
Ik wil er 1 aanschaffen.
Wie heeft er 1?
En wat is de beste, met cijferslot, alleen sleutel of electronisch?
Moderator als hij in de verkeerde forum zit zet hem dan maar in de juiste.
pi_40411651
Die redelijk goedkope kluisjes van tegenwoordig zijn in enkele minuten open te maken, veiliger zijn de stalen kluizen die je in het beton vastzet.
Als je je spullen tegen vuur wilt beschermen heb je een brandkast nodig, deze vertragen de warmte zodat je niet de inhoud als zwartgeblakerde spullen terugvind.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:48:48 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40411703
Ik heb er 1 die ik in beton/specie vast ga zetten. Handag voor als je op vakantie gaat enzo!

Ik heb een sleutelslot, nadeel is dat ze dan de sleutel vinden in het sleutelkastje en dus weten dat er een kluis aanwezig is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  † In Memoriam † woensdag 2 augustus 2006 @ 10:50:02 #4
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_40411728
Ik heb er 1, destijds voor een paar euro gekocht (35 of zo)
Dingen kunnen niet echt makelijk open gemaakt worden als je geen redelijk goeie spullen hebt.
een junk heeft dus niet opeens je spullen uit die kluis, en hij is nog vast te maken in de muur ook.

Electro + sleutel trouwens.
pi_40411814
Ik overweeg het. Maar een beetje knappe kluis, 1 uur brandvertragend waar je ook nog tientallen fotodvd's in kwijt kunt loopt aardig in de papieren. En die zijn bovendien behoorlijk aan het gewicht. Daar moet je wel rekening mee houden, zeker als je houten vloeren hebt.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:56:26 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40411910
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik heb er 1 die ik in beton/specie vast ga zetten. Handag voor als je op vakantie gaat enzo!

Ik heb een sleutelslot, nadeel is dat ze dan de sleutel vinden in het sleutelkastje en dus weten dat er een kluis aanwezig is.
Dat zijn idd altijd van die fijne dingen voor dieven. Hebben ze in een klap al je sleutels, evt. sleutel van de kluis hoewel het me nou niet echt handig lijkt om dat ding in het zicht te hangen, hoezo 'ik schiet mijn doel voorbij' en met een beetje mazzel je autosleutel ook nog. Kunnen ze op chic terug naar huis.
pi_40411995
Mensen met een serieuze kluis thuis zullen dit misschien niet zo direct op internet vermelden. Wij hebben er geen thuis staan, maar op de zaak hebben ze een unit met sleutel en cijfercode, een tijdslot, en een sensor die bewegingen registreerd. Zodra de kluis van z'n plek komt blokkeerd 'ie en krijg je 'm .. nouja... voorlopig niet meer open
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_40412264
Wij hebben een grote, ingemetselde kluis (125cm hoog; woning is oude juwelierswinkel).

- edit - sorry, foto moet van bron af

-edit- Vind het niet erg om te melden hoor...
Er zit nauwelijks iets in. Wel handig. Vooral voor het behoud van unieke dingen (foto's etc) en backups van computerbestanden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Puppi op 02-08-2006 14:55:58 ]
The question is not, "Can they reason?" nor, "Can they talk?" but rather, "Can they suffer?"
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:10:29 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40412358
Puppi! Die is gaaf!
pi_40412590
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 71% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:17:11 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:24:09 #11
65960 sanger
pi_40412806
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat zijn idd altijd van die fijne dingen voor dieven. Hebben ze in een klap al je sleutels, evt. sleutel van de kluis hoewel het me nou niet echt handig lijkt om dat ding in het zicht te hangen, hoezo 'ik schiet mijn doel voorbij' en met een beetje mazzel je autosleutel ook nog. Kunnen ze op chic terug naar huis.
We hebben hem ook alleen maar als verzamelplek van belangrijke documenten enzo. Autopapieren e.d.

Wij zijn gewoon om autopapieren kwijt te raken. Zojuist voor de 3de keer nieuwe papieren aan moeten vragen (voor dezelfde auto )
pi_40412807
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:07 schreef Puppi het volgende:
Wij hebben een grote, ingemetselde kluis (125cm hoog; woning is oude juwelierswinkel).

[afbeelding]

Er zit nauwelijks iets in. Wel handig. Vooral voor het behoud van unieke dingen (foto's etc) en backups van computerbestanden.
geweldig
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:24:31 #13
65960 sanger
pi_40412815
quote:

[afbeelding]

Die is echt mooi!
pi_40413459
Bij mijn oude werk lieten ze de sleutel in de brandkast zitten, met als opschrift dat er geen geld in zat maar alleen back-ups.
Ze hadden de vorige twee kluizen meegenomen waarvan de tweede net nieuw was en helemaal leeg
Die dingen wogen 500 KG.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_40413527
Een kennis van mij woont in een oud bankgebouw, incl kluis. Groot genoeg om TV's, PC's etc in te zetten als ze op vakantie gaan....
pi_40417492
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:45 schreef longinus het volgende:
Bij mijn oude werk lieten ze de sleutel in de brandkast zitten, met als opschrift dat er geen geld in zat maar alleen back-ups.
Ze hadden de vorige twee kluizen meegenomen waarvan de tweede net nieuw was en helemaal leeg
Die dingen wogen 500 KG.
nog steeds zou ik de sleutel er niet in laten zitten... Backups, hoe suf ze misschien ook lijken, zijn soms verdomde veel waard als er voor buitenstaanders informatieve data op te vinden is....

En die dingen zijn inderdaad niet te verslepen...heb er een maand of wat terug 2 moeten verslepen, en met 5 man was ie nog steeds nauwelijks op een karretje te tillen
pi_40424954
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:24 schreef sanger het volgende:

[..]

We hebben hem ook alleen maar als verzamelplek voor Autopapieren e.d.

Wij zijn gewoon om autopapieren kwijt te raken. Zojuist voor de 3de keer nieuwe papieren aan moeten vragen (voor dezelfde auto )
Nou dan kan je die kluis ook wel de deur uitdoen, zo te zien helpt het niet echt.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:28:58 #18
65960 sanger
pi_40427078
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:50 schreef klipper het volgende:

[..]

Nou dan kan je die kluis ook wel de deur uitdoen, zo te zien helpt het niet echt.
Als ik ze er voortaan inleg moet het probleem verholpen zijn lijkt mij!
pi_40435053
Heb je nu zo'n 3'tje op je kentekenplaten? Dat is echt erg :p
pi_40435589
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:12 schreef Bhuddy het volgende:
Heb je nu zo'n 3'tje op je kentekenplaten? Dat is echt erg :p
Nee, dat krijg je alleen als je platen weg/verloren/gestolen zijn.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:05:35 #21
65960 sanger
pi_40441254
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:25 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Nee, dat krijg je alleen als je platen weg/verloren/gestolen zijn.
Tegenwoordig ook al als je nieuwe papieren aanvraagt. Ivm meldcode.

Een 3 dus indd. Gelukkig heb ik de auto ingeruild.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:41:19 #22
30039 vinnie81
Italia Championi
pi_40441713
Vorig jaar heb ik bij de Karwei een kluis gekocht voor zo'n 70 euri. Zwaar en stevig ding joh. Kan ook vastgezet worden aan de achterkant. Ziet er nog mooi uit ook. Cijferslot en sleutel. Code krijg je erbij en nee kan je niet veranderen. Gewoon onthouden en desnoods papiertje verbranden.

Volgens mij hebben ze ze nog dus..
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:59:52 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40442044
Als een kluis zou nemen, zou het zijn vanwege brandgevaar.
Dat ik inderdaad de zekerheid heb dat als ik er belangrijke papieren en spullen inleg, dat ze een brandje kunnen overleven.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40443166
Misschien is een digitale kluis een idee? Ik heb een digitale kluis bij ABNAMRO ( gratis bij een rekening ) en heb daar scans van alle belangrijke documenten inzitten.

Dan kan ik ze zelfs op bv vakantie benaderen als ik de papieren kwijt ben.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:56:47 #25
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40443439
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:47 schreef _The_General_ het volgende:
Misschien is een digitale kluis een idee? Ik heb een digitale kluis bij ABNAMRO ( gratis bij een rekening ) en heb daar scans van alle belangrijke documenten inzitten.

Dan kan ik ze zelfs op bv vakantie benaderen als ik de papieren kwijt ben.
hmmm interesting.. elaborate..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40443828
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:59 schreef avotar het volgende:
Als een kluis zou nemen, zou het zijn vanwege brandgevaar.
Dat ik inderdaad de zekerheid heb dat als ik er belangrijke papieren en spullen inleg, dat ze een brandje kunnen overleven.
Dat is ook mijn redenatie. Een inbreker die op spullen uit is, en de tijd heeft zal elke kluis openmaken/meenemen.

Als ik een brandkast neem, wat is dan de meest geschikte plaats in een woonhuis?
pi_40443893
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:10 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat is ook mijn redenatie. Een inbreker die op spullen uit is, en de tijd heeft zal elke kluis openmaken/meenemen.
Alles wat te lang duurt, te veel moeite kost en geluid maakt laten ze achterwege. De gemiddelde inbraak schijnt maar een minuutje of 2 te duren. Even naar binnen, pakken wat ze zien liggen, en weer weg.
pi_40443925
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:56 schreef avotar het volgende:

[..]

hmmm interesting.. elaborate..
Kijk maar eens op ABNAMRO.nl het moet ergens bij staan. Gratis is 1 mb, uitbreiden kan. Maar als je een beetje kunt comprimeren kun je er veel bestanden op kwijt.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:14:03 #29
65960 sanger
pi_40443951
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:10 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Als ik een brandkast neem, wat is dan de meest geschikte plaats in een woonhuis?
Je serverhok
pi_40443962
Ik heb er 1 met zo\n draaislot, 4 x rechts, 3 x links, 2 x rechts, 1 x links, en mn ouders hebben er zo1 met een electrisch toetsenpaneel
† The 3 Kings †
pi_40444003
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Je serverhok
Daar twijfel ik over. Hitte stijgt, ok. Maar als er brand komt dan wil je niet een kelder in om te zoeken naar de brandkast en je belangrijke spullen eruit te halen.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:40:50 #32
65960 sanger
pi_40444777
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:15 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Daar twijfel ik over. Hitte stijgt, ok. Maar als er brand komt dan wil je niet een kelder in om te zoeken naar de brandkast en je belangrijke spullen eruit te halen.
Daar heb je wel een goed punt.

Bijkeuken lijkt me ook niet een optie. Begane grond is het meest logisch. Of je garage? Zoeken ze neit zo snel ook.
pi_40464310
Ik heb een hele goedkope 15 euro bij de bouwmarkt. Maar het is niet meer dan een veredelde schoenendoos om de autopapieren/paspoorten en een restje buitenlandsgeld te bewaren zodat ze allemaal op 1 plaats liggen verder niet voor waardevolle spullen waar een inbreker iets aan heeft.
pi_40464784
Nou lekker veilig die dingen die in de muur vastzitten.. dat wist ik dus niet van een kleintje bij ons thuis, met een beetje wrikken trok ik dat ding uit de muur.. achja kan ook aan de muur liggen
pi_40466801
Ik wil er nog een gaan aanschaffen... bestand tegen hitte, geschikt om te verankeren en digitaal en voldoet aan alle keurmerken en deze kost bijna 500 euro (ben het merk even kwijt).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:53:31 #37
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_40515719
quote:

- edit - sorry, foto moet van bron af

hey stoer die heb ik op het werk staan.
Hoe kom jij er aan? en zit er bij jou ook boven in een klein extra kastje met een deurtje?
Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.

Ding is overgens niet te verzetten zo zwaar is hij
Wij hebben echt precies het zelfde. Met die hendel dat sleutelgat en dat embleem er boven.
Ik ga maandag direct proberen een foto te maken van dat ding

Wij gebruiken hem gewoon als bij zet tafeltje
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_40515847
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:53 schreef ook_gek het volgende:

[..]

hey stoer die heb ik op het werk staan.
Hoe kom jij er aan? en zit er bij jou ook boven in een klein extra kastje met een deurtje?
Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.

Ding is overgens niet te verzetten zo zwaar is hij
Wij hebben echt precies het zelfde. Met die hendel dat sleutelgat en dat embleem er boven.
Ik ga maandag direct proberen een foto te maken van dat ding

Wij gebruiken hem gewoon als bij zet tafeltje
Hij zit al decennia in de woning verankerd. En inderdaad: er zit nog een kluis in de kluis.
Geweldig ding. Jammer dat hij niet mee te nemen is naar een volgende woning...
The question is not, "Can they reason?" nor, "Can they talk?" but rather, "Can they suffer?"
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:41:25 #39
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_40517090
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:57 schreef Puppi het volgende:

[..]

Hij zit al decennia in de woning verankerd. En inderdaad: er zit nog een kluis in de kluis.
Geweldig ding. Jammer dat hij niet mee te nemen is naar een volgende woning...
ik zou hem g ewoon uitbreken. Die wanden zijn niet zo dik hoor.
zal een foto maken. Bij ons staat hij gewoon los. Kan je zien hoe dun hij is
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:49:51 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40517333
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:52 schreef Marsepein het volgende:
Ik overweeg het. Maar een beetje knappe kluis, 1 uur brandvertragend waar je ook nog tientallen fotodvd's in kwijt kunt loopt aardig in de papieren. En die zijn bovendien behoorlijk aan het gewicht. Daar moet je wel rekening mee houden, zeker als je houten vloeren hebt.
Let er hierbij wel op dat "1 uur brandvertragend" meestal op papier slaat, dat vergaat pas bij 300 graden. DVD's vergaan al veel eerder.

Ontopic: ik heb een kluis, gewoon met sleutel, was ooit 180 gulden bij de Makro, 18 kg, verzekerde waarde tot 5000 gulden volgens specs. Ooit zat-ie met 6 keilbouten in het beton vast, met als inhoud werkgerelateerde backups. Nu staat-ie los en zit er weinig interessants meer in:)
censuur :O
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:40:08 #41
97745 Thorical
finding a way
pi_40518633
Ik heb een, met de rest van de familie bij De bank. En er ligt alleen maar papier in. Diploma's,testamenten,
en ander spul dat niet kwijt mag raken.
pi_40518674
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Let er hierbij wel op dat "1 uur brandvertragend" meestal op papier slaat, dat vergaat pas bij 300 graden. DVD's vergaan al veel eerder.
Ik weet het, ik dacht dat de kritische temperatuur bij cd's en dvd's rond de 70 graden ligt.
pi_40518683
Voor een paar tientjes per jaar kun je bij verschillende bankkantoren ook safeloketten huren...
pi_40544346
We hebben er twee.
Heeft mn pa mee genomen van zn werk.
Een hele grote, en een kleintje.
zijn beide op stroom met cijfercode...
Groot nadeel!
Laatst viel de stroom uit, en kon mn pa een gaatje boren om de kluis weer open te maken.
Dus TIP!! hou beschrijving bij je hoe je hem kan resetten...
en stop t niet in de kluis ofzow.
wij hadden geen bescrijving meer dus konden we alleen maar een gaatje boren.
(en dan moet je nog weten waar en hoe)
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
  zondag 6 augustus 2006 @ 16:26:22 #45
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_40544403
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 16:24 schreef Baloetjuh het volgende:
We hebben er twee.
Heeft mn pa mee genomen van zn werk.
Een hele grote, en een kleintje.
zijn beide op stroom met cijfercode...
Groot nadeel!
Laatst viel de stroom uit, en kon mn pa een gaatje boren om de kluis weer open te maken.
Dus TIP!! hou beschrijving bij je hoe je hem kan resetten...
en stop t niet in de kluis ofzow.
wij hadden geen bescrijving meer dus konden we alleen maar een gaatje boren.
(en dan moet je nog weten waar en hoe)
en je hebt hem open gekregen?
Lekkere goeie kluis dan
pi_40544602
Mn vader heeft wel vaker zo'n kluis moeten openmaken op zn werk.
Geloof me, als je er geen verstand van hebt, krijg je hem niet open.
En als je een inbreker bent, en wel wat verstand er van hebt, moet je nog alle merken en soorten uit je kop leren.
Het is dat hij er mee werkt anders hadden we wat anders moeten verzinnen.
Je moet precies aftekenen waar je het gaatje moet boren.
Hoewel je nu wel makkelijk in de kluis komt, want het gaatje zit er nog.
1x boren en hij is open.
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:11:41 #47
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40545625
Ik zag het juist vandaag op Discovery: gewoon met een tank een granaat d'r op schieten, en de 15 cm dikke kluis van 1000 kg knalde uit elkaar
censuur :O
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:13:15 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40545658
Ja ik heb een kluis. Die zit standaard in mijn appartement.
Ik heb er bijna niks in liggen trouwens
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:17:49 #49
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40545791
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 17:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zag het juist vandaag op Discovery: gewoon met een tank een granaat d'r op schieten, en de 15 cm dikke kluis van 1000 kg knalde uit elkaar
Knappe gozer die bij ons op 5 hoog met een tank aan komt rijden om onze kluis aan gort te schieten
To infinity…and beyond!
pi_64255812
Ik heb een soortgelijke kluis, maar krijg hem niet open. Dus een getal 4 x R, daarna een ander getal 3 x L
daarna nog een getal 2 x R en daarna terugzetten op een bepaald getal. Als ik vervolgens de sleutel probeer om te draaien lukt dat net niet ver genoeg.

Ik weet niet of ik de juiste procedure volg. Moet je de sleutel eerst helemaal niet aanraken en dan gaan draaien? En tussen de nummers, hoe draai om naar het volgende nummer te gaan? Links of rechtsom?
Graag enige duidelijkheid hierover!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')