Dat zijn idd altijd van die fijne dingen voor dieven. Hebben ze in een klap al je sleutels, evt. sleutel van de kluis hoewel het me nou niet echt handig lijkt om dat ding in het zicht te hangen, hoezo 'ik schiet mijn doel voorbij' en met een beetje mazzel je autosleutel ook nog. Kunnen ze op chic terug naar huis.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik heb er 1 die ik in beton/specie vast ga zetten. Handag voor als je op vakantie gaat enzo!
Ik heb een sleutelslot, nadeel is dat ze dan de sleutel vinden in het sleutelkastje en dus weten dat er een kluis aanwezig is.
We hebben hem ook alleen maar als verzamelplek van belangrijke documenten enzo. Autopapieren e.d.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zijn idd altijd van die fijne dingen voor dieven. Hebben ze in een klap al je sleutels, evt. sleutel van de kluis hoewel het me nou niet echt handig lijkt om dat ding in het zicht te hangen, hoezo 'ik schiet mijn doel voorbij' en met een beetje mazzel je autosleutel ook nog. Kunnen ze op chic terug naar huis.
geweldigquote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:07 schreef Puppi het volgende:
Wij hebben een grote, ingemetselde kluis (125cm hoog; woning is oude juwelierswinkel).
[afbeelding]
-edit- Vind het niet erg om te melden hoor...
Er zit nauwelijks iets in. Wel handig. Vooral voor het behoud van unieke dingen (foto's etc) en backups van computerbestanden.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:07 schreef Puppi het volgende:
Wij hebben een grote, ingemetselde kluis (125cm hoog; woning is oude juwelierswinkel).
[afbeelding]
Er zit nauwelijks iets in. Wel handig. Vooral voor het behoud van unieke dingen (foto's etc) en backups van computerbestanden.
nog steeds zou ik de sleutel er niet in laten zitten... Backups, hoe suf ze misschien ook lijken, zijn soms verdomde veel waard als er voor buitenstaanders informatieve data op te vinden is....quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:45 schreef longinus het volgende:
Bij mijn oude werk lieten ze de sleutel in de brandkast zitten, met als opschrift dat er geen geld in zat maar alleen back-ups.
Ze hadden de vorige twee kluizen meegenomen waarvan de tweede net nieuw was en helemaal leeg
Die dingen wogen 500 KG.
Nou dan kan je die kluis ook wel de deur uitdoen, zo te zien helpt het niet echt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:24 schreef sanger het volgende:
[..]
We hebben hem ook alleen maar als verzamelplek voor Autopapieren e.d.
Wij zijn gewoon om autopapieren kwijt te raken. Zojuist voor de 3de keer nieuwe papieren aan moeten vragen (voor dezelfde auto)
Als ik ze er voortaan inleg moet het probleem verholpen zijn lijkt mij!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:50 schreef klipper het volgende:
[..]
Nou dan kan je die kluis ook wel de deur uitdoen, zo te zien helpt het niet echt.![]()
Nee, dat krijg je alleen als je platen weg/verloren/gestolen zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:12 schreef Bhuddy het volgende:
Heb je nu zo'n 3'tje op je kentekenplaten?Dat is echt erg :p
Tegenwoordig ook al als je nieuwe papieren aanvraagt. Ivm meldcode.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:25 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nee, dat krijg je alleen als je platen weg/verloren/gestolen zijn.
hmmm interesting.. elaborate..quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:47 schreef _The_General_ het volgende:
Misschien is een digitale kluis een idee? Ik heb een digitale kluis bij ABNAMRO ( gratis bij een rekening ) en heb daar scans van alle belangrijke documenten inzitten.
Dan kan ik ze zelfs op bv vakantie benaderen als ik de papieren kwijt ben.
Dat is ook mijn redenatie. Een inbreker die op spullen uit is, en de tijd heeft zal elke kluis openmaken/meenemen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 09:59 schreef avotar het volgende:
Als een kluis zou nemen, zou het zijn vanwege brandgevaar.
Dat ik inderdaad de zekerheid heb dat als ik er belangrijke papieren en spullen inleg, dat ze een brandje kunnen overleven.
Alles wat te lang duurt, te veel moeite kost en geluid maakt laten ze achterwege. De gemiddelde inbraak schijnt maar een minuutje of 2 te duren. Even naar binnen, pakken wat ze zien liggen, en weer weg.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:10 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat is ook mijn redenatie. Een inbreker die op spullen uit is, en de tijd heeft zal elke kluis openmaken/meenemen.
Kijk maar eens op ABNAMRO.nl het moet ergens bij staan. Gratis is 1 mb, uitbreiden kan. Maar als je een beetje kunt comprimeren kun je er veel bestanden op kwijt.quote:
Je serverhokquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:10 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat is ook mijn redenatie. Een inbreker die op spullen uit is, en de tijd heeft zal elke kluis openmaken/meenemen.
Als ik een brandkast neem, wat is dan de meest geschikte plaats in een woonhuis?
Daar twijfel ik over. Hitte stijgt, ok. Maar als er brand komt dan wil je niet een kelder in om te zoeken naar de brandkast en je belangrijke spullen eruit te halen.quote:
Daar heb je wel een goed punt.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:15 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Daar twijfel ik over. Hitte stijgt, ok. Maar als er brand komt dan wil je niet een kelder in om te zoeken naar de brandkast en je belangrijke spullen eruit te halen.
hey stoer die heb ik op het werk staan.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:07 schreef Puppi het volgende:
- edit - sorry, foto moet van bron af
Hij zit al decennia in de woning verankerd. En inderdaad: er zit nog een kluis in de kluis.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:53 schreef ook_gek het volgende:
[..]
hey stoer die heb ik op het werk staan.
Hoe kom jij er aan? en zit er bij jou ook boven in een klein extra kastje met een deurtje?
Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.
Ding is overgens niet te verzetten zo zwaar is hij![]()
Wij hebben echt precies het zelfde. Met die hendel dat sleutelgat en dat embleem er boven.
Ik ga maandag direct proberen een foto te maken van dat ding![]()
Wij gebruiken hem gewoon als bij zet tafeltje![]()
ik zou hem g ewoon uitbreken. Die wanden zijn niet zo dik hoor.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:57 schreef Puppi het volgende:
[..]
Hij zit al decennia in de woning verankerd. En inderdaad: er zit nog een kluis in de kluis.
Geweldig ding. Jammer dat hij niet mee te nemen is naar een volgende woning...![]()
Let er hierbij wel op dat "1 uur brandvertragend" meestal op papier slaat, dat vergaat pas bij 300 graden. DVD's vergaan al veel eerder.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:52 schreef Marsepein het volgende:
Ik overweeg het. Maar een beetje knappe kluis, 1 uur brandvertragend waar je ook nog tientallen fotodvd's in kwijt kunt loopt aardig in de papieren. En die zijn bovendien behoorlijk aan het gewicht. Daar moet je wel rekening mee houden, zeker als je houten vloeren hebt.
Ik weet het, ik dacht dat de kritische temperatuur bij cd's en dvd's rond de 70 graden ligt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Let er hierbij wel op dat "1 uur brandvertragend" meestal op papier slaat, dat vergaat pas bij 300 graden. DVD's vergaan al veel eerder.
en je hebt hem open gekregen?quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:24 schreef Baloetjuh het volgende:
We hebben er twee.
Heeft mn pa mee genomen van zn werk.
Een hele grote, en een kleintje.
zijn beide op stroom met cijfercode...
Groot nadeel!
Laatst viel de stroom uit, en kon mn pa een gaatje boren om de kluis weer open te maken.
Dus TIP!! hou beschrijving bij je hoe je hem kan resetten...
en stop t niet in de kluis ofzow.
wij hadden geen bescrijving meer dus konden we alleen maar een gaatje boren.
(en dan moet je nog weten waar en hoe)
Knappe gozer die bij ons op 5 hoog met een tank aan komt rijden om onze kluis aan gort te schietenquote:Op zondag 6 augustus 2006 17:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zag het juist vandaag op Discovery: gewoon met een tank een granaat d'r op schieten, en de 15 cm dikke kluis van 1000 kg knalde uit elkaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |