Dat had ik nou ook toen ik dat las... ik zeg dat ik het niks vond; en ik ga er dan ook zeker niet snel weer heen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:57 schreef Liejannuh het volgende:
Toch typisch, je vindt het niets, maar wilt toch weer terug.
Trein doet er trouwens helemaal niet lang over, vanaf Rotterdam goed 3 uur. Als je een beetje geluk hebt, dan heb je een ontzettend goedkoop ticket. Vliegen is veel te veel gedoe voor zo'n korte afstand. Vind ik tenminste.
Ok dat is wel weer zo, het geeft wel extra vakantiegevoel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:57 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik vind het een kwestie van respect eigenlijk.En het is toch ook wel een deel van het vakantiegevoel, het eeuwige gehannes met de taal die je heel slecht beheerst.
Haha, sorry maar dat is een beetje naief hoor. Misschien maakt het ook wel groot verschil dat het toen met school was en we met een groep van 60 waren. De ketting-en-kraaltjes verkopers liepen ons echt constant achterna alsof we stroop aan onze kont hadden en we hadden echt zoiets van dat als je naar Parijs gaat je er gratis een dozijn reisgenoten bij krijgt. Ze liepen zelfs helemaal mee terug naar de bussen waar ze nog bij de bus probeerden te verkopen en gingen ons zelfs uitzwaaienquote:[..]
En van wie zouden ze die paar vage regeltjes Nederlands geleerd hebben? Niet op school vrees ik!
Maar het hoort er allemaal bij. Gewoon een vriendelijke glimlach en in de lokale taal "nee dank je wel" doet vaak al wonderen.
Waar zeg ik dat ik Parijs niets vind?quote:[..]
Toch typisch, je vindt het niets, maar wilt toch weer terug.
Trein doet er trouwens helemaal niet lang over, vanaf Rotterdam goed 3 uur. Als je een beetje geluk hebt, dan heb je een ontzettend goedkoop ticket. Vliegen is veel te veel gedoe voor zo'n korte afstand. Vind ik tenminste.
Ik denk dat veel misverstanden tussen NL'ers en Fransen veroorzaakt worden door het niet volgen van simpele begroetingsrituelen door de NL'er.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:50 schreef Levitation het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met Fransen die geen Engels spreken. De truuk is beginnen in ongelovelijk slecht Frans de conversatie te openen, een beetje te rotzooien in het Frans en dan voorzichtig -in het Frans- te vragen of ze ook Engels spreken. Meestal zijn ze dan véél toegankelijker en doen ook zij hun best om jou te verstaan.
Hoe naïefquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:57 schreef Liejannuh het volgende:
Gewoon een vriendelijke glimlach en in de lokale taal "nee dank je wel" doet vaak al wonderen.
[..]
De gouden tip is geen oogcontact maken. Dus negeren en hoogstens iets mompelen als Non, Merci.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hoe naïefDat helpt echt niet bij die afrikanen hoor
In turkije zei ik gewoon helemaal nietsquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:04 schreef 18konijn het volgende:
[..]
De gouden tip is geen oogcontact maken. Dus negeren en hoogstens iets mompelen als Non, Merci.
Dit geldt overigens voor alle hardnekkige verkopers. De grootste fout die je kunt maken, is hen aan te kijken.
de verkoop van Thalys tickets start precies 3 maanden van te voren. Dus als je tickets wilt hebben voor de laagste prijs, dan moet je die dan kopen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
Overigens heb ik op NS site gekeken en kan niet goedkoper vinden dan 99 euro retour, heb tot en met september gekeken. En dat is dan het voordeel tarief. Terwijl op de beginsite staat dat ze aanbieding hebben vanaf 65 euro
Dat is ook wat ik doe. ik spreek vrijwel geen Frans, maar begin wel standaard met 'bonjour' en vervolgens de vraag 'parlez vous anglais?' Vaak is het antwoord dan 'un petit peu' en gaan we verder in Engels (dat overigens meestal best redelijk is).quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:50 schreef Levitation het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met Fransen die geen Engels spreken. De truuk is beginnen in ongelovelijk slecht Frans de conversatie te openen, een beetje te rotzooien in het Frans en dan voorzichtig -in het Frans- te vragen of ze ook Engels spreken. Meestal zijn ze dan véél toegankelijker en doen ook zij hun best om jou te verstaan.
Geenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:43 schreef Jaguarized het volgende:
Welke kant is de verkeerde kant van Gare du Nord?
Eh wie zegt dat ik me bang laat maken? Ik lees alleen het verhaal van Nitespeed hierboven.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Geen![]()
door wie heb je je bang laten maken
De echte foute buurten zijn de buurten waar de stations na 10-en sluiten i.v.m. de veiligheid.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:05 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Eh wie zegt dat ik me bang laat maken? Ik lees alleen het verhaal van Nitespeed hierboven.![]()
BIj mij ook gebeurd. Ik ging met mijn afro-amerikaanse vriendin richting een bepaald station. Dus ik zo hier moeten we eruit. Wij stappen uit de metro. Alleen maar negers, negers en nog meer negers. En ze vlogen als wespen op me vriendin af, i.v.m. haar haar. Ze moest met hun mee blablbalbal. Toen was ik toch wel eventjes 'bang'. IK werd agressief, trokken ze zich weinig van aan. Bleken we dus een station te vroeg uitgestapt te zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat opmerkelijk was in Parijs.
We stonden zo'n 15 min lang in een metrostation, bij de kaartverkoop. En gedurende die 15 minuten kwamen er continue mensen binnen... en geen een daarvan was blank.
Best wel vreemde waarneming, honderden mensen achter elkaar en geen enkele blanke.
Parijs heb je overduidelijke rassenscheiding.
Ook meegemaakt. Toen ik enkele van deze gasten vroeg naar waar je kaartjes kon kopen wat het enige antwoord 'c'est simple' en toen sprong ie over de kaartjesautomaat/hek heen om betaling te ontlopenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat opmerkelijk was in Parijs.
We stonden zo'n 15 min lang in een metrostation, bij de kaartverkoop. En gedurende die 15 minuten kwamen er continue mensen binnen... en geen een daarvan was blank.
Best wel vreemde waarneming, honderden mensen achter elkaar en geen enkele blanke.
Parijs heb je overduidelijke rassenscheiding.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:30 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ook meegemaakt. Toen ik enkele van deze gasten vroeg naar waar je kaartjes kon kopen wat het enige antwoord 'c'est simple' en toen sprong ie over de kaartjesautomaat/hek heen om betaling te ontlopen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |