quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:30 schreef ymme het volgende:Ik heb net de herhaling van Hart van Nederland gekeken.
Dat stukje over die cavia's en moederpoes met kittens. In een kooi/doos langs de weg. Zonder eten en drinken
![]()
walgelijk. Dit kan toch niet. Dat er mensen bestaan, die zo weinig gevoel hebben.
En dan die asiels, ze zitten overal overvol
![]()
en toch hebben deze geweldige mensen, al die beesten die tijdens de vakantie gedumpt worden, toch maar weer opgevangen, want wat moet je dan
![]()
Je kun ze niet aan hun lot overlaten. Die arme beesten kunnen er zelf niets aan doen.
Het zijn die mensen, die geen verantwoording nemen over de aangeschafte huisdieren. Het lijkt allemaal zo leuk, maar dan, ga je op vakantie. En dan moet je iets regelen voor je huisdier. Dan maar dumpen in het bos
Echt ik kan mij hier zo boos om maken. En waarschijnlijk ben ik niet de enige op F&F die dat doet.
Mijn vraag is daarom ook: Kunnen wij hier met z'n allen niet iets regelen, doormiddel van geld op te halen op de één of andere manier, zodat we de dierenasiels kunnen helpen. Ze hebben het juist zo hard nodig. Al die beesten die verzorgt moeten worden/medicijnen etc. En natuurlijk voor de beestjes zelf. Ze verdienen een kans op een goed leven.
Kunnen wij hier met z´n allen aan mee helpen?
ik heb zelf 3 poessies
en mijn hart breekt eigenlijk al bij de gedachte dat ik ze met +/- 18 jaar kwijt ben
maar dan weet ik wel heel zeker dat ik alles heb gedaan om ze een geweldig leven te geven,
klinkt mischien raar of klef maar ik heb om al men huisdieren wel een traan gelaten
je neemt imo niet een huisdier maar een vriend in huis
een vriend waar je voor moet zorgen
maar ik merk dat er dus een heleboel ongevoelige rotzakken zijn die geen huisdier waardig zijn
heb het programma ook gezien
heb er geen woorden voor eigenlijk
maar wat kunnen we doen
je kan niet iemand verbieden om een huisdier te nemen,
dingetjes die je kan doen (ter preventie)
--- ffolders maken, om mensen bewust temaken dat huisdieren zeker voor een aantal jaar zijn
--- aanbieden bij je buren etc om op de dieren te passen tijdens vakanties
--- je eigen huisdieren stereliseren/kastreren, chippen,
--- als je weet dat iemand zoiets gedaan heeft eerst de beestjes redden en daarna het voormalige mensfiguur drie hoog door een gesloten raam gooien
(is geen doodsverwensing, rotzak mag het van mij best overleven)
asiels kan je steunen door:
--- vrijwilligerswerk,
--- het doneren van geld aan het asiel
--- zelf een dier te nemen,
--- mischien zelfs tijdelijk zelf 1 nemen, ik weet dat het asiel alles doet wat ze kunnen maar als je er zelf een nieuw huis voor zoekt, kunnen de dieren wel alvast wennen aan een lief mens om zich heen, als je bijv een nestje in huis neemt kun je een thuis geven aan de moeder en een nieuw thuis voor de kleintjes,
dit is een lijstje dat ik zo even uit me hoofd schud,
er zullen vast nog meer dingen te bedenken zijn
even ter illustratie,
er ligt nu een tevreden katje op mijn schoot te slapen, de nieuweling is gelukkig erg gezond, en heeft genoeg aande normale dingetjes, (ontworming, inenting ed.)
de 2 oudste liggen naast me op de stoel al spinnend mekaar te wassen,
zij hadden ii minder geluk, zew aren heel erg ziek, en verzwakt door niesziekte luizen wormen etc,
we hebben ze helemaal opgelapt en nu hebben we 3 gezonde katten rondlopen
en daar ben ik heel blij mee en trots op,
helaas is ons huis neit gebouwd voor meer dan drie poessies,