Leuk hoor allemaal dat geld/voer geven, maar brengt dat een structurele oplossing? NEE!!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:30 schreef ymme het volgende:
Kunnen wij hier met z´n allen aan mee helpen?
Zoals al eerder gezegt. Helemaal gelijk. Maar wat hebben die dieren , die deze vakantie in het bos of dergelijke achtergelaten zijn, daar nu aanquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:48 schreef TechXP het volgende:
[..]
Leuk hoor allemaal dat geld/voer geven, maar brengt dat een structurele oplossing? NEE!!
Er moet iets in de politiek veranderen. Er moeten partijen daar komen die voor dieren opkomen en niet alleen roepen dat ze het ook zielig vinden en dan niets doen.
Daarnaast moet er regels gesteld worden om dit soort dingen niet meer te laten gebeuren en zorgen dat dierenmishandeling aangepakt kan worden met daadwerlijke goede methoden. Te denken aan:
- registratie fokkers, geen particuliere fok + maximum aantal te fokken dieren
- registratie aankopen van mensen
- geen dieren meer in dierenwinkels ter verkoop of zorgen voor een hoge belasting over de aankoop van dieren en minimale prijzen voor dieren. (dit zorgt dat impulsaankopen niet gebeurd). Belastingvrije dieren uit asiels.
- hoge straffen en behandelingen voor mensen die dieren mishandelen, verwaarlozen en dumpen. Plus houdverbod van dieren voor levenslang.
- etc.
Ik denk dat je beter een groot protest kan doen met dierendag. En dan zorgen dat er duizenden, tienduizenden of honderduizenden mensen in Den Haag staan of Amsterdam. Dan laat je pas een stem horen naar de politiek.
Jammer genoeg.. zie ik men dat niet zo snel doen.. geld is makkelijker om te geven, dan zelf ergens naar toe te reizen om een stem te zijn voor al die dieren.
Dat is dus mijn bedoeling van dit topic. Waarom op fok? Omdat ik het alleen nooit zal redden, en alle hulp ideeen etc meer dan wardeer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:52 schreef lady-wrb het volgende:
allemaal leuk gezegd techxp, maar daar kunnen wij niks aan veranderen. dat moet vanuit de regering. wat je daar aan kunt doen is bij de eerstvolgende verkiezingen en masse op de partij voor de dieren stemmen.
het gaat om de dieren en de asiels op dit moment. en ik denk dat we op fok best wat kunnen doen.
er is toen toch ook zo'n sokkenactie geweest? dus waarom nu niet iets om de asiels een steuntje in de rug te geven?
Ja, daarom zeg ik dat ook. Het moet anders. Dit is niet structureel. Het is mooi al dat geld en vrijgevigheid naar asielen en opvangs. Ik weet dat er veel heel wat kunnen gebruiken en ga gerust je gang natuurlijk, maar het is volgend jaar hetzelfde liedje. Tuurlijk als de PvdD erin zit zou het weleens zeer kunnen veranderen.. weet ik zeker, maar dat terzijde.. ook de andere politieke partijen moeten veranderen en zien dat het in de samenleving leeft. Dat zien ze niet als het niet in de media komt, daarom is het effectiever om regelmatig aandacht te vragen in de pers. Of bijvoorbeeld een grote demonstratie voor de dieren te organiseren oid.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:51 schreef ymme het volgende:
Zoals al eerder gezegt. Helemaal gelijk. Maar wat hebben die dieren , die deze vakantie in het bos of dergelijke achtergelaten zijn, daar nu aanNiets. En dat er veel moet veranderen JA helemaal. Maar het gebeurt niet. De regering en weet ik veel wie allemaal niet meer, zien het niet in. Wij dierenliefhebbers zien dat wel in. En in vind dat de asiels alle mogelijke steun op dit moment hard nodig hebben. Het is niet DE oplossing. Maar voor dit moment wel.
Nogmaals daar heb je gelijk in. Maar het gaat nu, om het NU. En juist in deze periode kunnen de asiels alle hulp en spullen goed gebruiken!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:56 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja, daarom zeg ik dat ook. Het moet anders. Dit is niet structureel. Het is mooi al dat geld en vrijgevigheid naar asielen en opvangs. Ik weet dat er veel heel wat kunnen gebruiken en ga gerust je gang natuurlijk, maar het is volgend jaar hetzelfde liedje. Tuurlijk als de PvdD erin zit zou het weleens zeer kunnen veranderen.. weet ik zeker, maar dat terzijde.. ook de andere politieke partijen moeten veranderen en zien dat het in de samenleving leeft. Dat zien ze niet als het niet in de media komt, daarom is het effectiever om regelmatig aandacht te vragen in de pers. Of bijvoorbeeld een grote demonstratie voor de dieren te organiseren oid.
Daar hebben de dieren structureels iets aan.
Dit is de juiste instellingquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:57 schreef Foeske het volgende:
Mooi initiatief. Heb ook die uitzending gezien en vond het ook al zo vreselijk.
Ben zeker bereid op de een of andere manier mee te helpen. 't is dat ik geen huisdieren kan houden nu, maar anders wist ik het wel!![]()
Je denkt fout. Daar kan je wel wat aan veranderen!!!! Niet alleen door de Partij voor de Dieren te stemmen (dat is natuurlijk wel goedquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:52 schreef lady-wrb het volgende:
allemaal leuk gezegd techxp, maar daar kunnen wij niks aan veranderen. dat moet vanuit de regering. wat je daar aan kunt doen is bij de eerstvolgende verkiezingen en masse op de partij voor de dieren stemmen.
Goed idee hoor, maar zouden al die mensen die dan wellicht meedoen ook in den haag staan als er een oproep gedaan werd voor een demonstratie voor de dieren? denk niet...quote:het gaat om de dieren en de asiels op dit moment. en ik denk dat we op fok best wat kunnen doen. er is toen toch ook zo'n sokkenactie geweest? dus waarom nu niet iets om de asiels een steuntje in de rug te geven?
Hou ons op de hoogte.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:59 schreef ymme het volgende:
Ik ga vandaag even denken over een concreetplan.
See my signature...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:00 schreef -skippybal- het volgende:
Of we gaan geld inzamelen voor Afrika waar iedere minuut 11 mensen AIDS krijgen![]()
Nee want we zijn als nederlanders veel te lui geworden. Waar is de tijd dat we onze stem lieten horen zoals destijds er grote mensen massa's op de been waren om te demonstreren tegen de kruisraketten?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:01 schreef TechXP het volgende:
Goed idee hoor, maar zouden al die mensen die dan wellicht meedoen ook in den haag staan als er een oproep gedaan werd voor een demonstratie voor de dieren? denk niet...
Dat doe ik zeker.quote:
En toch vind ik dat minder schrijnend dan jonge kittens, sorry hoor maar dieren gaan voor mij voor...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:00 schreef -skippybal- het volgende:
Of we gaan geld inzamelen voor Afrika waar iedere minuut 11 mensen AIDS krijgen![]()
Ik wil wel helpen, als mensen in de omgeving van Amersfoort iets hebben liggen dan mag je het naar mij toe brengenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef ymme het volgende:
Is er iemand die met mij wil helpen met inzamelen?
Het kan bij mij in Pannerden opgeslagen worden.
Er moet dan alleen nog afgesproken worden wat en wanneer, waar afgelevert wordt.
Dus mensen, kijk in uw kasten en dergelijke naar speeltjes voor hond en kat. Snoepjes, botten, kussens, manden etc etc. Wat u niet meer gebruikt, en kunt missen.
Ik zelf doneer, 1 krabpaal. en vele speeltjes voor zowel hond als kat. En een grote hondenmand, oh en ook nog wat halsbanden en riemen.
Dit alles (is mijn idee, hoeft niet persee) wil ik dan (samen met iemand of iemanden van hier) verdelen over een aantal asiels. (wie meldt zich hier voor aan?).
Als je spullen te doneren hebt, mail dan naar: sjemmie_degekste@hotmail.com via daar kun je een telefoonnummer/adres krijgen van mij.
Mensen help de asiels, en maak het verblijf van de dieren wat aangenamer, door ze wat leuke spulletjes te geven.
ik heb zelf 3 poessiesquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:30 schreef ymme het volgende:
Ik heb net de herhaling van Hart van Nederland gekeken.
Dat stukje over die cavia's en moederpoes met kittens. In een kooi/doos langs de weg. Zonder eten en drinkenwalgelijk. Dit kan toch niet. Dat er mensen bestaan, die zo weinig gevoel hebben.
En dan die asiels, ze zitten overal overvolen toch hebben deze geweldige mensen, al die beesten die tijdens de vakantie gedumpt worden, toch maar weer opgevangen, want wat moet je dan
Je kun ze niet aan hun lot overlaten. Die arme beesten kunnen er zelf niets aan doen.
Het zijn die mensen, die geen verantwoording nemen over de aangeschafte huisdieren. Het lijkt allemaal zo leuk, maar dan, ga je op vakantie. En dan moet je iets regelen voor je huisdier. Dan maar dumpen in het bos![]()
Echt ik kan mij hier zo boos om maken. En waarschijnlijk ben ik niet de enige op F&F die dat doet.
Mijn vraag is daarom ook: Kunnen wij hier met z'n allen niet iets regelen, doormiddel van geld op te halen op de één of andere manier, zodat we de dierenasiels kunnen helpen. Ze hebben het juist zo hard nodig. Al die beesten die verzorgt moeten worden/medicijnen etc. En natuurlijk voor de beestjes zelf. Ze verdienen een kans op een goed leven.![]()
Kunnen wij hier met z´n allen aan mee helpen?
Ik denk dat het handiger is als alles op één plek is. Ik bedoelde helpen met het verdelen tegen de tijd dat we een hoop hebben verzameld. En met verdelen bedoel, het rond brengen van de spullen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:13 schreef multi-tool het volgende:
[..]
Ik wil wel helpen, als mensen in de omgeving van Amersfoort iets hebben liggen dan mag je het naar mij toe brengenwe zien dan wel waar het het beste gebruikt kan worden.
![]()
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:29 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik denk dat het handiger is als alles op één plek is. Ik bedoelde helpen met het verdelen tegen de tijd dat we een hoop hebben verzameld. En met verdelen bedoel, het rond brengen van de spullen.
Waar dierenartsen absoluut niet in mee zullen gaan, omdat mensen anders zorg voor hun huisdieren zullen mijden en er dieren onnodig ziek zijn of zelfs dood gaan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:07 schreef Kaap het volgende:
Maar ik zou graag zien dat er wetten komen mbt dieren. Verplicht katten laten "helpen" en chippen. Zo niet, boete, en niet een kleintje ook. De controle hiervan is lastig, maar veel mensen bezoeken toch geregeld de dierenarts, het is dus mede aan de DA om te signaleren wanneer een huisdier niet gechipt of geholpen is.
ik denk dat het verlagen van dierenartskosten een goede zaak is. dierenartskosten kunnen heel hoog oplopen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waar dierenartsen absoluut niet in mee zullen gaan, omdat mensen anders zorg voor hun huisdieren zullen mijden en er dieren onnodig ziek zijn of zelfs dood gaan.
Daarnaast zou ik het bespottelijk vinden dat ik mijn huisdieren moet laten helpen omdat een ander geen fatsoen en/ of verstand in zijn donder heeft.
En weet waar je aan begint. Voor je het weet groeit het je boven het hoofdquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:20 schreef Troel het volgende:
ymme, neem eerst eens contact op met een asiel om te vragen wat men wil hebben, en als je zo'n actie uit naam van Fok! doet, zul je denk ik ook contact op moeten nemen met FA's.
Dat maakt me helemaal niets uit. Alles voor de dieren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En weet waar je aan begint. Voor je het weet groeit het je boven het hoofd
Wel een mooi streven. Ik heb maar eens even gemaild over StompieDe arme ziel!
Ik bedoel niet dat het je misschien veel tijd kost, maar ik bedoel echt dat het je boven het hoofd groeit. En dat er dan zoveel dingen tegelijk moeten, dat het niet meer gaat. En dat er dan dus dingen gebeuren die je helemaal niet wilt dat er gebeuren. Als je iets de wereld in schopt, dan gaat het een eigen leven leiden als je er niet constant rondomheen blijft hollen. En dát kan wel eens gewoon (menselijk) onmogelijk blijken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:16 schreef ymme het volgende:
Dat maakt me helemaal niets uit. Alles voor de dieren.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |