En daarnaast willen bepaalde reisbureaus (ja, die waar je buurman ook komt) nog wel eens dezelfde reizen aanbevelen...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:01 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dat het bij mij gebeurde, heeft niets te maken met mijn baas die al 17 jaar kaas snijd![]()
Om het even paralel te trekken aan dit topic, het tegenkomen van je buurman in een resort aan de andere kant van de wereld is ook niet onmogelijk. Gezien het lage aantal mensen dat het geld heeft zo'n reis te betalen, en het hoge aantal van deze mensen dat in Nederland woont. Daarnaast gaat een Nederlander gemiddeld toch wel 50 á 100 keer in z'n leven op vakantie.
wat op de vorige pagina door gronk dus ook al genoemd werdquote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:54 schreef charon het volgende:
[..]
En daarnaast willen bepaalde reisbureaus (ja, die waar je buurman ook komt) nog wel eens dezelfde reizen aanbevelen...
Da's toevallig!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:38 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
wat op de vorige pagina door gronk dus ook al genoemd werd![]()
ROFLquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:25 schreef Mgolovic het volgende:
Ontzettend moeten schijten, en er dan achterkomen dat je toevallig ook keihard moet zeiken. Gevolg: tussen de pot en de bril door gezeken en heel mijn broek nat. En dat op het werk![]()
Een groot deel van je perceptie wordt beinvloed door je verwachtingen en emoties. Hierdoor worden dit soort toevallige verbanden snelller waargenomen, en krijgen zij een bepaalde waarde.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:48 schreef Foeske het volgende:
Leuk om al jullie reacties te lezen!![]()
Als je alles bij elkaar optelt ga je je inderdaad afvragen of toeval wel bestaat.. Ik denk in ieder geval van wel. Die dingetjes die ik heb meegemaakt, en velen van jullie, blijven naar mijn idee toevallig. Maar ik vind het wel een mooi iets, dat toeval! Het blijft vreemd...
ik moest lachenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:17 schreef Partygirl het volgende:
ik probeerde daarna om ze weer uit te doen, maar dat lukte (natuurlijk) niet![]()
Ik denk dat toeval wel bestaat al wordt er teveel op toeval gegooid terwijl het gewoon voorspelbaar is. Ik had ook antwoorden kunnen geven als aan iemand denken en ineens belt die persoon maar daar is meestal een logische reden voor.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:48 schreef Foeske het volgende:
Als je alles bij elkaar optelt ga je je inderdaad afvragen of toeval wel bestaat.. Ik denk in ieder geval van wel. Die dingetjes die ik heb meegemaakt, en velen van jullie, blijven naar mijn idee toevallig. Maar ik vind het wel een mooi iets, dat toeval! Het blijft vreemd...
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:16 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Een groot deel van je perceptie wordt beinvloed door je verwachtingen en emoties. Hierdoor worden dit soort toevallige verbanden snelller waargenomen, en krijgen zij een bepaalde waarde.
Ik vond dat lange verhaal van die campings en dat irc verhaal erg leuk, ook dat die foto's van elkaars tenten enzo er zijn, ik kan me voorstellen dat het allemaal erg toevallig lijkt.
Zeker omdat de kansen zo klein zijn, misschien wel 1 op 100 miljoen.
Dat zou betekenen dat het elke paar jaar 50 keer voorkomt dat mensen elkaar op een dergelijke manier ontmoeten, je moet het geheel zien![]()
Maar erg leuk om mee te maken, lijkt me.
Dat soort dingen hoor je toch vaker, maar wel erg weird. Hier gaat het niet meer om het optellen van allerlei kansen die bij elkaar stiekem nog best groot zijn. Mensen die zeggen dat toeval niet bestaat mogen dit komen verklarenquote:
Ik heb dat verhaal ook gelezen? woonde ze ook niet in de zelfde straat ofzo? Ik zal het eens even opzoekenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:26 schreef Foeske het volgende:
[..]
Dat soort dingen hoor je toch vaker, maar wel erg weird. Hier gaat het niet meer om het optellen van allerlei kansen die bij elkaar stiekem nog best groot zijn. Mensen die zeggen dat toeval niet bestaat mogen dit komen verklaren![]()
Hele tijd terug, jaartje geleden ofzo, stond in de krant het verhaal van twee gezinnen die precies tegelijkertijd een kind kregen, in hetzelfde ziekenhuis, gaven hun baby dezelfde naam, de vaders hadden ook allebei dezelfde naam (voor- en achternaam) en volgens mij waren er nog meer toevalligheden in dat verhaal. Weet iemand het nog?
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 02:16 schreef izzow het volgende:
dat mijn vriendin dezelfde achternaam heeft als ik.
No Janssen oid. stijl.
quote:I'd like you to meet my wife and sister...
And there's this one girl standing there.
Zoals je weet is dit Fok! en zal ik jou nooit zien, dus dit is geen verkapte versierpoging: wat ben jij een mooi meisje zeg!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:48 schreef Foeske het volgende:
Precies mijn puntquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:09 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ah, precies wat ik ook bedoelde dus. Alleen dan wetenschappelijk in een zin gegoten.
Wat zijn we toch een ontzettende topicverkloters. Toeval bestaat helemaal niet![]()
WTF! Dit heeft mijn opa ook meegemaaktquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:38 schreef Mas het volgende:
Dit is dan wel geen verhaal dat ik zelf meegemaakt heb, maar wel van mijn vader. Persoonlijk vond ik het zo mooi dat ik het niet laten kan om het te posten.
Mijn vader werkte rond zijn 18e in een fabriek in Tilburg. Een keer was hij over aan het werken, en moest hij van zijn chef een bak vol met gloeilampen naar een andere afdeling brengen, die blijkbaar tekort zaten. Hij loopt dus met zijn armen vol met gloeilampen door de hal, die een meter of vijf hoog is. Terwijl hij onder een lamp doorloopt waar geen gloeilampje inzit, zegt een grapjas tegen hem: "zeg, je bent er hier een vergeten". Mijn vader, ietwat geirriteerd, pakt een gloeilamp uit de doos, zet de doos op de grond en gooit die lamp omhoog - in de veronderstelling dat hij hem wel vangen kan als ie omlaag komt. Je raadt het al: de gloeilamp bleef precies in de lamp zitten. Dat soort dingen lukken een keer in je leven.
Misschien is Mas je vader?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:02 schreef M-I-L-F het volgende:
[..]
WTF! Dit heeft mijn opa ook meegemaakt! Hij vertelde het laatst :|! SICK!
Of het was een allom bekend "sterk verhaal" uit de kroeg toen der tijd!quote:
Ik zou zeggen dat dat feestje gewoon verschrikkelijk voorspelbaar is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik heb heel vaak toevalligheden, maar dan meer met dingen die ik zelf al voorspeld had.
Was bijvoorbeeld een keer in de Heineken Music Hall met een maatje van me. Laatste DJ zou gaan beginnen, andere DJ staat zijn set nog even af te maken. Dus ik zeg tegen mijn maatje: "Als ik deze set zou moeten draaien op dit moment (ben zelf ook DJ) dan zou ik het licht uit doen, de lasers aanzetten en Return To Zero van Marshall Masters draaien." Nog geen halve minuut later gaat het licht uit, de lasers aan en blaast het intro van Return To Zero door de speakers. Mijn maatje zijn onderkaak lag op de grond aangezien de wiskundige kans hierop ongeveer één op 15.000.000 is.
Heb zo vaak van die dingen, denk ook meer dat het met paranormale vaardigheden te maken heeft dan met toeval. Soort helderziendheid, sommige dagen heb ik het ook meer dan andere dagen.
Noodweer boven Nederlandquote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:27 schreef Nega het volgende:
Vandaag staat er voor het eerst een nieuwtje op de FP waar ik bij was.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:15 schreef NordicBlue het volgende:
Bij mij ging de bel ,dus ik kijken , staat er iemand voor de deur![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |