Probeer het eens met argumenten. Na zoveel jaar moet het zo langzamerhand toch duidelijk zijn dat je kinderachtige opmerkingen niet werken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik probeer de repeterende wekker uit te slaan.
Ik ken een beetje doorgeslagen fanatiek persoon in Nederland die dat deed, ik was er zelfs een keer bij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:58 schreef SCH het volgende:
Spreek je ook de mensen van de plantsoenendienst die even staan te roken op jouw kosten aan?![]()
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Probeer het eens met argumenten. Na zoveel jaar moet het zo langzamerhand toch duidelijk zijn dat je kinderachtige opmerkingen niet werken.![]()
kan je ook op miij reageren..?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Probeer het eens met argumenten. Na zoveel jaar moet het zo langzamerhand toch duidelijk zijn dat je kinderachtige opmerkingen niet werken.![]()
Aandacht staat niet gelijk aan 'opschuiven'. Dat is op deze manier onderbouwd in ieder geval een onzinnige stelling. Deze personen zijn veel in het nieuws geweest in de afgelopen twee jaar en dus horen nieuwsrubrieken daar aandacht aan te besteden. Bij Verdonk bijvoorbeeld is er altijd wel een tegenstander als gast in de studio bij Nova, dus het zijn nauwelijks promotiepraatjes voor haar beleid.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar het heeft niets met links of rechts te maken. Als je het echt zo wilt zien dan vind ik het journaal en nova behoorlijk naar rechts opgeschoven met hun enorme aandacht voor Wilders, Pastors en Verdonk.
Grappig dat ik dus nooit hoor als het over links gaat.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:34 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Aandacht staat niet gelijk aan 'opschuiven'. Dat is op deze manier onderbouwd in ieder geval een onzinnige stelling. Deze personen zijn veel in het nieuws geweest in de afgelopen twee jaar en dus horen nieuwsrubrieken daar aandacht aan te besteden. Bij Verdonk bijvoorbeeld is er altijd wel een tegenstander als gast in de studio bij Nova, dus het zijn nauwelijks promotiepraatjes voor haar beleid.
Presentatoren zitten ook in de NOS redactie die bijvoorbeeld bepalen dat een bepaald salaris van een ziekenhuisdirecteur het vermelden waard is in het Journaal. Als collega topverdiener in de publieke sector kun je het dan niet maken jezelf buiten schot te houden wanneer je salaris zelf nieuws wordt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:30 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De namen van de leden van de Raad van Bestuur en hun jaarsalaris inclusief pensioentoelage staan gewoon vermeld in het verslag. Niet die van de presentatoren, maar zo gaat het bij bedrijven en instellingen ook, die vermelden ook niet de salarissen van al het personeel maar enkel dat van de leidinggevenden.
Daar kunt U dus zelf uw conclusies over trekken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Grappig dat ik dus nooit hoor als het over links gaat.
Totaal geen nieuwswaarde? Zowat elke media heeft er vandaag over bericht. Behalve de NOS...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dus moet het NOS openen met het 8 uur journaa: we verdienen .... Het is dat u het weet. Nee dus, totaal geen neiuwswaarde. Zo moeilijk is dat toch niet?
Probeer mij niet je links-rechts-discussie in te trekken. Ben ik niet in geïnteresseerd. Jij komt met een niet onderbouwde stelling dat verschillende uitzendingen van de publieke omroep naar rechts opschuiven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Grappig dat ik dus nooit hoor als het over links gaat.
De presentator bepaalt niet dat het vermelden van een topsalaris het vermelden waard is. ze bepalen dat de kamervragen en ophef met als reden de salarissen het vermelden waard zijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Presentatoren zitten ook in de NOS redactie die bijvoorbeeld bepalen dat een bepaald salaris van een ziekenhuisdirecteur het vermelden waard is in het Journaal. Als collega topverdiener in de publieke sector kun je het dan niet maken jezelf buiten schot te houden wanneer je salaris zelf nieuws wordt.
En nieuws was het. Iedereen behalve de NOS zelf heeft er aandacht aan besteed:
BNR: Drie NOS-presentatoren verdienen meer dan minister
Telegraaf: Mega-verdieners bij NOS
Elsevier: NOS-presentatoren verdienen meer dan minister
AD: Drie NOS-presentatoren verdienen meer dan minister
Geenstijl: Bezuinigen met de NOS
NRC: 369.000 euro voor NOS-presentator
Nu.nl: Drie NOS-presentatoren verdienen meer dan minister
NieuwNieuws: 'NOS betaalt beter dan overheid'
Trouw: Drie NOS-presentatoren verdienen meer dan minister
Planet: Drie NOS-presentatoren verdienen meer dan minister
Volkskrant: Drie NOS-presentatoren verdienen meer dan minister
Ik blijf dat hypocriet vinden.
Het is wel raar dat de NOs het niet meld en de rest wel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Totaal geen nieuwswaarde? Zowat elke media heeft er vandaag over bericht. Behalve de NOS...
Jij vindt dus dat de hele ophef van vandaag over de salarissen van de NOS presentatoren reden had moeten zijn voor de NOS om erover te berichten?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en ophef met als reden de salarissen het vermelden waard zijn.
Oh god, krijgen we nu het "ambtenaren verdienen geen geld, dat krijgen ze" gezeik weer?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:46 schreef LXIV het volgende:
Moet de TT eigenlijk niet zijn: "NOS-presentatoren krijgen meer dan minister."?
zo lijkt het net alsof het terecht is!
Heeft RTL er vanavond wel over bericht? Volgens mij ook niet, ik zie het in ieder geval niet terug op hun videosite.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En nieuws was het. Iedereen behalve de NOS zelf heeft er aandacht aan besteed:
Ieder maakt zo zijn eigen keuzes. De meeste media hebben hier overigens gewoon het ANP- of Novum-bericht overgenomen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:48 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat de hele ophef van vandaag over de salarissen van de NOS presentatoren reden had moeten zijn voor de NOS om erover te berichten?
Of zaten zowat alle media, van Volkskrant, AD tot Telegraaf er naast met hun berichtgeving?
Als iedereen het bericht ben je er niet toe verplicht. ik weet niet in hoeverre dit buiten fora nieuws is. Zijn er prominenten verontwaardigd. Is de werkgevers organisatie boos? als iedereen erover bericht vindt ik dat ze het wel even hadden kunnen vermelden. Dat betelent niet dat ik de NOS hypocriet vindt. Als een ander nieuwsfeit door bijna iedereen wordt vermeld vind ik ook dat ze het dan wel even kunnen vermelden. Zo raar is dat toch niet?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:48 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat de hele ophef van vandaag over de salarissen van de NOS presentatoren reden had moeten zijn voor de NOS om erover te berichten?
Of zaten zowat alle media, van Volkskrant, AD tot Telegraaf er naast met hun berichtgeving?
Kan jij beoordelen of het wel of niet terecht is dan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:46 schreef LXIV het volgende:
Moet de TT eigenlijk niet zijn: "NOS-presentatoren krijgen meer dan minister."?
zo lijkt het net alsof het terecht is!
Dus de plusminus 90% van de media die er vandaag wel over hebben bericht zaten allemaal fout?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Daarbij vind ik het niet vergelijkbaar met de eerdere nieuwsgevallen van schaamteloze zelfverrijking (die Essent-topman bijvoorbeeld).
nee. Wat is dat van rare conclusie. het ging toen om mensen die ongecontroleerd zichzelf bonussen gaven. andere discussie dus.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:57 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dus de plusminus 90% van de media die er vandaag wel over hebben bericht zaten allemaal fout?
Ieder maakt zo zijn eigen keuzes. De meeste media hebben hier overigens gewoon het ANP- of Novum-bericht overgenomen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:57 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dus de plusminus 90% van de media die er vandaag wel over hebben bericht zaten allemaal fout?
Ik bedoelde de 90% van de media die vandaag wel aandacht hebben besteed aan de topsalarissen van de NOS presentatoren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee. Wat is dat van rare conclusie.
Ik heb het RTL nieuws niet gezien vandaag. Maar het feit dat zowel de Telegraaf, als de Volkskrant, als de NRC, als het AD en zowat alle nieuwssites er aandacht aan hebben besteed behalve de NOS toont imo aan dat het groot nieuws was vandaag.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:58 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet op het RTL-gedeelte uit mijn post?
Misschien zijn die presentatoren niet gevraagd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Heeft RTL er vanavond wel over bericht? Volgens mij ook niet, ik zie het in ieder geval niet terug op hun videosite.
Daarbij vind ik het niet vergelijkbaar met de eerdere nieuwsgevallen van schaamteloze zelfverrijking (die Essent-topman bijvoorbeeld). Het is m.i. eerder nieuws dat de toppresentatoren van de NOS slechts een schijntje verdienen in vergelijking met hun collega's bij andere omroepen, en er toch voor kiezen om niet de overstap te maken naar het grote geld bij bijvoorbeeld Talpa.
Talpa heeft geen nieuwsuitzending, dus dat is geen vergelijkingsmateriaal.quote:Het is m.i. eerder nieuws dat de toppresentatoren van de NOS slechts een schijntje verdienen in vergelijking met hun collega's bij andere omroepen, en er toch voor kiezen om niet de overstap te maken naar het grote geld bij bijvoorbeeld Talpa.
Maar die zijn niet goed of fout. Een rare kwalificering voor mensen die wel of geen neiuws brengen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik bedoelde de 90% van de media die vandaag wel aandacht hebben besteed aan de topsalarissen van de NOS presentatoren.
Jack van Gelder is lang in onderhandeling geweest met Talpa, en kon daar meer verdienen dan bij de NOS.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:02 schreef Knarf het volgende:
[..]
Misschien zijn die presentatoren niet gevraagd.
Mensen als Mart Smeets en Jack van Gelder hebben denk ik een groot aandeel in de hoge kijkcijfers van het late night-programma Studio Sportzomer, en hebben veel ervaring op sportgebied. Vergelijkbare programma's bij de commercielen kwamen qua kijkdichtheid niet in de buurt.quote:Ik denk zelfs dat de redactie meer invloed heeft op het aantal kijkers van een programma dan de presentator. Men kijkt niet naar Philip of Mart (alhoewel Sacha hier misschien buiten valt), men kijkt naar 'het journaal' en 'studio sport'.
Waar staat dat het om de journaallezers gaat? Ik vermoed in ieder geval Mart Smeets en Jack van Gelder bij deze grootverdieners horen, en de derde persoon zal dan wellicht Philip Freriks zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:03 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Talpa heeft geen nieuwsuitzending, dus dat is geen vergelijkingsmateriaal.
uhm .. Nova heeft niets met de NOS te maken hoorquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:34 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Aandacht staat niet gelijk aan 'opschuiven'. Dat is op deze manier onderbouwd in ieder geval een onzinnige stelling. Deze personen zijn veel in het nieuws geweest in de afgelopen twee jaar en dus horen nieuwsrubrieken daar aandacht aan te besteden. Bij Verdonk bijvoorbeeld is er altijd wel een tegenstander als gast in de studio bij Nova, dus het zijn nauwelijks promotiepraatjes voor haar beleid.
heb jij dat bericht wel gelezen ?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik had een voorbeeld gegeven:
Topinkomens blijven stijgen
...dan wordt toch duidelijk hoe hypocriet hun opstelling is als ze de namen van hun eigen topverdieners niet prijs willen geven.
Dat wel. NOVA is van de VARA, NPS en de NOS.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:54 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. Nova heeft niets met de NOS te maken hoor
Nova is van de Vara/NPS en de parlementaire nieuwtjes van DenHaag vandaag zijn van de NOS ..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 03:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat wel. NOVA is van de VARA, NPS en de NOS.
Het gaat om jouw stelling dat de salarissen bij de publieke omroep zo veel lager zijn dan die voor gelijke functies bij de commerciële omroepen. Die klopt gewoon niet. Is Wilfred Genee zoveel beter betaald dan Tom Egberts? Caroline Tensen was ook bij de PO al een absolute topverdiener.quote:Waar staat dat het om de journaallezers gaat?
Jack van Gelder is geen werknemer van de NOS. In ieder geval twee jaar geleden was hij nog een freelancer die per uur betaald werd.quote:Ik vermoed in ieder geval Mart Smeets en Jack van Gelder bij deze grootverdieners horen, en de derde persoon zal dan wellicht Philip Freriks zijn.
Leren lezen. Het gaat erom dat volgens SCH een aantal programma's, waaronder NOVA, naar rechts aan het opschuiven zijn omdat ze aandacht besteden aan het trio Pastors/Verdonk/Wilders. Dat is op die manier gesteld volstrekte onzin. Dit punt van de discussie staat los van het verhaal over de grootverdieners bij de NOS.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:54 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. Nova heeft niets met de NOS te maken hoor
Dan zullen de secundaire arbeidsvoorwaarden misschien veel slechter geweest zijn. En misschien durfde hij niet. Bij studio sport zit hij niet echt op de schopstoel, dus moest Talpa wel erg overbieden voordat Jack dat risico wilde nemen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:37 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Jack van Gelder is lang in onderhandeling geweest met Talpa, en kon daar meer verdienen dan bij de NOS.
[..]
Barend en van Dorp deden het ook goed bij RTL.quote:Mensen als Mart Smeets en Jack van Gelder hebben denk ik een groot aandeel in de hoge kijkcijfers van het late night-programma Studio Sportzomer, en hebben veel ervaring op sportgebied. Vergelijkbare programma's bij de commercielen kwamen qua kijkdichtheid niet in de buurt.
[..]
quote:Waar staat dat het om de journaallezers gaat? Ik vermoed in ieder geval Mart Smeets en Jack van Gelder bij deze grootverdieners horen, en de derde persoon zal dan wellicht Philip Freriks zijn.
Bovendien ben je te rechts voor het RTL nieuwsquote:Op woensdag 2 augustus 2006 08:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad, voor RTL4 ben ik veel te goed
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 08:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad, voor RTL4 ben ik veel te goedambtenaar-achtig.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bovendien ben je te rechts voor het RTL nieuws
Het is een SCHande - in een goed inhoudelijk Tikorev-topic met nieuwe inzichten en veel originaliteit kritische opmerkingen maken. Boehoequote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:39 schreef _The_General_ het volgende:
En SCH gaat weer met het topic aan de haal waarna het niveau ineens nog lager is dan de gemiddelde Onzin thread
quote:Publieke Omroep![]()
quote:Inderdaad, voor RTL4 ben ik veel te goed![]()
quote:Ambtenaren![]()
quote:En veuls te dik
![]()
originele en kritische opmerkingen?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is een SCHande - in een goed inhoudelijk Tikorev-topic met nieuwe inzichten en veel originaliteit kritische opmerkingen maken. Boehoe
quote:
quote:
Bedoel je niet kinderachtig gepost?quote:
Het is komkommertijd, hoor...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:02 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik heb het RTL nieuws niet gezien vandaag. Maar het feit dat zowel de Telegraaf, als de Volkskrant, als de NRC, als het AD en zowat alle nieuwssites er aandacht aan hebben besteed behalve de NOS toont imo aan dat het groot nieuws was vandaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |