abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40486995
dokter Marit

edit: nouja, ik stelde me gisteren voor als Marije
Toevallig dit zeg ! Ik vond je verslag van de cb-bezoek al wel héél erg lijken op wat ik gezegd zou kunnen hebben.
Hoop niet dat je het erg vindt dat ik jullie herken ?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:18:07 #52
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40494775
Nee joh, ik vind het juist hardstikke leuk
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_40494858
ik vind het leuk te lezen dat je mijn "commentaar" als positief ervaren hebt !

*over oa topics als "rammelaars" hoeft mijn werkgever nog niets te weten hoor! *
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:25:02 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40495027
Van mij zullen ze niks horen... hoef pas over een jaartje terug met Isa

Leuke meid he... die dochter van mij
pi_40495107
hihi.. dat kan ik niet ontkennen

heb het er thuis nog even over gehad,
zo'n vrolijk en vrij/blij meisje met mooie blonde krullen.
pi_40495142
Julius en Isa weer door de keuring heen

Het was idd een bloedblaar op Djulian zijn lip. Omdat de bult meer aan de binnen kant zat en daar de speen zat met slapen is het vannacht open gegaan. Het ziet er nu nog wat beursig uit, maar is niet meer dik en hij heeft er geen last meer van

En het strafhoekje werkt. Vandaag deed hij iets en ik zei dat hij dat niet moest doen want anders mocht hij even in de hoek gaan afkoelen. Kom ik 2 tellen later de keuken uit zit meneer in de hoek met 1 traantje over zijn wang. Ik helemaal verbaasd. Hij stond op en kwam gelijk sorry zeggen en kreeg een dikke kus Hij weet dus donders goed wanneer hij iets niet mag.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:29:41 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40495177
Djulian Ze weten en begrijpen zoveel meer dan je van zo'n kindje verwacht!
pi_40505046
Djulian

Isis is weer verwend. Opa en oma zijn 4,5 week op vakantie geweest op doorreis door scandinavië en ze heeft gekregen een t-shirt Denemarken 2 stuks uit Noorwegen een paar dikke sokken met anti slip uit Noorwegen en een Elandknuffel. Vooral die laatste werd in dank afgenomen
pi_40505628
Haha wat grappig dat de dokter van Isa hier ook meeleest Maar hopen dat de dokter van Myrthe niet meeleest, want daar ben ik niet altijd even positief over geweest hier Myrthe is ook weer APK goedgekeurd (deze keer trouwens wel een fijne dokter !), ze was 85 cm en 9,6 kilo. Lekker lang en licht dus. Ze kletst al flink en torens bouwen van blokken is saai, dat moeten minstens piramides worden. Aan het eind van het gesprek ging ze opeens hard huilen, ik denk dat ze bang was dat ze prikken zou krijgen. Maar gelukkig was het snel weer over. Het is zo'n lekker moppie, ze zit nu in de tuin op de grond een doosje rozijntjes leeg te peuzelen, met 1 schoentje aan. Ieder vogeltje wat overvliegt wordt uitgebreid naar gezwaaid en als er een vliegtuig overkomt is het helemaal feest
pi_40580791
ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier een beetje meelees.. ik geniet echt van jullie beschrijvingen enzo.. ik had zelf een tijdje geleden een kleine hoop dat ik vader zou zijn maar dat bleek dus niet zo.. ik ben gehandicapt en zal dus waarschijnlijk nooit eigen kinderen krijgen.. tenminste als er geen wonder der techniek komt.. maar bij deze staat dit topic in mijn actives... echt het is zo mooi hoe jullie over het grote wonder der natuur schrijven... ontroerend.. maak ik het toch nog een beetje mee... dank jullie..
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:56:15 #61
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40583353
Even een noodkreet hier. vind dat 3-jarige dochter nu van de speen af moet. Fleur wordt maandag a.s. 3. Ze mag alleen in haar grote bed slapen als ze dit zonder speen doet. En ze wil wel heel graag in haar grote bed.en ik zou het fijn vinden als dit ruim voordat de baby komt gebeurt, maar zonder speen durft ze het echt niet. Ze doet hele bedritueel met haar grote bed totdat ik ze een kus wil geven en dan rent ze huilend naar haar ledikantje.

Ik heb uitgelegd dat het te spannend is. Dat ze haar vertrouwde speen nodig heeft en dat de kans dat ze terugvalt als ze baby komt ook erg groot is. Ik heb (juilend) uitgelegd dat als ze met d'r speen alleen slaapt (speen dus niet buiten het bed) dat we het ook met 4 of 5 jaar nog af kunnen leren. Maar hij zegt vervolgens dan kun je het uit blijven stellen. Dan is er altijd wel iets waarom je het niet zou afleren......

Nou, ja jullie lezen vast wel tussen de regels door dat mijn gevoel zegt dat het niet de tijd is om Fleur speen-vrij te maken. Maar misschien hebben jullie goede tips (of is er een topic) om haar om een vriendelijke manier toch speenvrij te maken......En als die er niet zijn, dan ga ik een week ergens anders slapen en kan de strijd met dochterlief aangaan. Want dat hartverscheurende gehuil kunnen mijn hormonen niet aan....
  Licht Ontvlambaar maandag 7 augustus 2006 @ 20:00:40 #62
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40583504
Hmmm, mijn persoonlijke mening... one step at a time. Dus ofwel eerst speen afleren in het ledikantje ofwel eerst wennen aan het grote bed en daarna speentje afleren. Tegelijk vergt veel te veel, denk ik...

Succes natuurlijk en als ik een oplossing weet, hoor je van me
pi_40583618
Volgens mij is er een topic over geweest laatst Chacama. En ik weet niet of Fleur fan is van K3 maar zelfs daar naar kan ze de speen opsturen... In het topic worden ook diverse tips gegeven.

Kheb ff voor je gezocht, maar hier is ie:

hoe krijg ik mijn kind van haar speen af

Veel succes ermee en hopelijk heb je er wat aan!

[ Bericht 38% gewijzigd door Stiekemurd op 07-08-2006 20:11:19 ]
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:49:52 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40585693
Dank je. Ik heb het even doorgelezen. Een aantal opties gelezen. Op vakantie en speen vergeten.... we gaan pas in januari. Hopelijk gaat lief daarmee akkoord.....Dan is de baby al 3 maanden...

Andere optie, tandarts. Ik moet begin november. De speen mee en daar af laten geven....maar goed de baby komt dan heel snel daarna...

Verder kan ze hem meegeven aan sinterklaas, maar ook dan is de baby er net.....
pi_40586455
speen als kadootje aan de baby geven ? (voor als hij/zij ouder is..)
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:13:44 #66
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40586674
Wij hebben als doel gesteld, sinterklaas. Dan neemt Sinterklaas ze mee voor kleine babietjes. Ik zie er wel tegenop, nu al.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:20:47 #67
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_40589573
Hier ook de fop nog steeds in trek bij het slapen maar persoonlijk zou ik eerst de stap nemen met overstap naar het bedje met speen en het daarna afbouwen. Vindt het wel 2 te grote stappen om in 1 keer te doen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:26:01 #68
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40589827
Hier ook nog steeds een speen in bed.. en voorlopig is ze veel te vol van d'r nieuwe kamer die we (papa eigenlijk) aan 't maken zijn.. Eerst die stap maar eens.. Dan broertje/zusje en dan zie ik wel verder met die speen

Heb al eerder met kindjes gemerkt dat meerdere grote veranderingen tegelijkertijd een beetje te veel zijn voor kleintjes. Bij sommige kinderen gaat het in een keer goed, maar bij de meesten gaat het stapje voor stapje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 22:31:32 #69
81992 Githa
pi_40590078
Hier ook een tut alleen in bed, een tut is voornamelijk slecht voor de tandjes en och, die heeft hij pas twee dus ik heb nog ff de tijd
Daarbij denk ik dat Jordy zijn tut nog wel even kan gebruiken als troost als hij straks weer nieuwe operaties krijgt.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 07:59:29 #70
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40598839
Gelijk heb je Githa.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40599627
Mijn dochter stapte na onze verhuizing in haar grote bed, en gooide de tutten zelf weg onder het mom: "Ik ben een grote meid in het grote bed, tutten zijn voor babies.". Wij blij, zo makkelijk zou wel erg fijn zijn.

Helaas, toen het verhaaltje was gelezen, dikke tranen dat ze d'r tut niet kon vinden

One step at a Time, ze gaan vanzelf van de tutten af, die van ons heeft er altijd 3 in bed, en als ze eenmaal slaapt gebruikt ze ze niet. Echter, wordt ze wakker 's nachts, en de tut is kwijt, is het paniek...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
pi_40599663
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:13 schreef dutchie het volgende:
Wij hebben als doel gesteld, sinterklaas. Dan neemt Sinterklaas ze mee voor kleine babietjes. Ik zie er wel tegenop, nu al.
Da's wel een hele slimme

Met uw goedkeuring, steel ik dit snode plan voor die van ons
pi_40599711
Ryan was ergens rond de 4 pas toen die van de speen af ging maar dat kwam mede door zijn eigen moeder en wij zagen hem slechts 1 x per 2 weken een weekendje (nog steeds zo trouwens, daar is niks aan veranderd).

Ik wou Morgaine al een poosje van de speen af maar verleden jaar met haar 1e verjaardag ging ze over in het grote bed, toen ging ze in januari naar de creche en toen in mei ging papa op uitzending. Dus ik stelde het ook steeds uit maar 3 weken geleden waren we op een bbq van vrienden en daar was een pup die de speen zag liggen en er vrolijk op ging liggen kluifen. Kortom speen stuk en smerig en die heb ik samen met Morgaine in de prullenbak gegooid. Thuis heb ik haar onder de douche gezet en alle spenen verzameld en opgeruimd (niet gelijk weg gegooid voor het geval het op een drama zou uit lopen). Daarna naar bed gebracht en uitgelegd wat er met de speen was gebeurd. En ze ging slapen zonder speen. Nu al 3 weken geen speen meer alleen neemt ze nu overal haar konijn van de ikea mee naar toe. Ik vind het allemaal prima. Ze heeft totaal geen behoefte meer aan der speen.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:26:45 #74
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_40601247
Ik zocht eigenlijk naar een "slaapproblementopic" maar óf het is er niet óf ik kijk er over heen... Misshcien iemand hier die onderstaand herkent en tips heeft?

Suus heeft een heel raar ritme mbt haar slaapbehoefte. 's Middags slapen wil ze al een hele poos niet meer. Ze gaat omstreeks 7 uur 's avonds naar bed, ligt een minuut of 5 te brabbelen en valt dan in slaap. Ze is ook onwijs moe van de hele dag druk doen. Echter wordt ze al een aantal nachten omstreeks half 5 a 5 uur 's nachts wakker. Er helemaal van overtuigd dat de nieuwe dag al begonnen is (vertel dat de wallen onder mijn ogen even.. ) en ook totaal uitgeslapen. Met aardig wat overedingskracht weten we haar te overtuigen dat het nog nacht is, dat alle kindjes slapen, dat opa en oma nog slapen, dat [vul iedereen die we kennen maar in] nog slapen en dan gaat ze ook (zij het met tegenzin) weer naar bed. Echter ze is echt uitgeslapen, want we horen haar dan in haar bedje in het donker gewoon spelen met al haar knuffels. Hoe lang ze dat exact volhoud weet ik niet, want ik stort van pure ellende binnen een kwartier weer in slaap.

Omstreeks 7 uur a half 8 is ze weer fris en fruitig aan het roepen dat ze wakker is (nog steeds of alweer? ) en begint de dag pas echt. 's Avonds rond 7en weer naar bed en 's nachts zitten we weer de hele familie op te sommen. Het lijkt er op dat ze genoeg heeft aan dat slaapje van 7 uur tot half 5, maar dat ritme is nu niet exact wat wij ook dagelijks willen beleven. Manlief opperde al dat ze anders maar later naar bed moet 's avonds. 's Avonds verschuiven in de hoop dat 's nachts ook verschuift. Maar om nu een peuter pas tegen 10en in bed te leggen zie ik ook niet zo zitten. Ik wil gewoon dat ze een gezond slaapritme krijgt (ook als voorbereiding als ze voor de 1e keer naar de psz gaat op 21 aug.)

Zelf denk ik dat als ze eenmaal op de psz zit het wel over zal gaan, meer indrukken, meer vermoeid, meer slaap nodig, maar 21 aug. is nog akelig ver weg als je 's nachts om half 5 je wallen zit op te hijsen.

Iemand ervaring, herkenning of tips hierin? Nog meer kinderen die het goed lijken te doen op zo'n raar slaapritme?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:30:38 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40601331
Pfff, wel heel zwaar, ireth!
Maria is vroeg wakker altijd (rond 5.45 u.-6.15 u.), maar dat is toch echt iets anders dan elke dag 4.30 u.! Verder herken ik wel de moeite om je kind te overtuigen dat het nog "midden in de nacht" is en dat ze dus weer moet gaan slapen. Maar we pakken dat hetzelfde aan als jullie, dus ik heb geen enkele tip voor je.

Sterkte, misschien toch een uurtje later naar bed doen? En dan dat laatste uur voordat ze gaat slapen, heel rustige dingetjes samen doen nog?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:40:52 #76
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40601616
Ik heb toen Fleur ook zo'n vroeg vogeltje was het bedlampje met tijdklok geintroduceerd. Pas als het lampje aan is is het tijd om wakker te worden en tot die tijd blijf je in je bed. Als je niet meer kunt/wilt slapen dan ga je maar boekjes lezen of met je knuffels spelen, maar je mag papa of mama pas roepen als het lampje aan is.

Ik heb qua speenbeleid, maar even alles op rust gezet. Ze was vannacht helemaal in paniek toen ze d'r speen niet meer kon vinden. Dit is voor een teken dat het een te 'hot' item aan het worden is. Ze is in zo veel dingen al een grote meid, maar wel nog vaak onzeker. Waarom zou ik haar zekerheid voor te slapen af pakken.

Heb wel met mijn vader overlegd. Die komt de komende twee weken logeren. Die heeft geopperd om het ook nog eens te proberen. Ze mag dan een knuffel uitzoeken en ruilen voor d'r speen. Als ze zonder speen slaapt blijft de knuffel bij haar en anders gaat ie met opa mee.....

Maar voor de komende week staat er in elk geval even geen aandacht schenken aan de speen op het programma......Alleen even manlief daar nog van overtuigen. Dat we tot volgende week woensdag even niet meer over de speen beginnen. En dat we 's avonds gewoon het bedritueel met d'r nieuwe bed doen en ze zelf daarna naar d'r kleine bed kan gaan om te slapen. Ze wil immers wel alles op d'r nieuwe kamer doen.....Ik mag 's ochtends niet eens meer helpen met aankleden.... Dat doe ze zelf en ik moet echt weg dan.... hoezo een grote meid.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:42:05 #77
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40601654
Ireth, hier nog 1!
Gelukkig blijft het bij Luuke alleen bij kletsen, waar ik af en toe wakker van word. Zolang ik niet naar haar toe ga redt ze het meestal tot een uur of zeven, half acht. Ik heb ook geen idee of ze weer verder slaapt. Ik neem aan van wel.

Maar dan, het later naar bed brengen. Wij hebben het weleens geprobeerd, maar bij ons hielp het niks. Ja we kregen er een jengelend kindje van, die 's middags vreselijk vervelend is, want moe. Ze bleef er geen minuut langer van slapen namelijk. Het grote verschil is wel dat Luuke natuurlijk nog een middagdut maakt.

Hopelijk vinden jullie de oplossing. Succes hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_40608297
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 09:10 schreef joeltje het volgende:
[..]
Da's wel een hele slimme
Met uw goedkeuring, steel ik dit snode plan voor die van ons
Wij zijn Elise al aan het voorbereiden op haar 3e verjaardag; ze wordt dan een grote meid, dus:
- nieuw bed (een grotemensenbed)
- echte dekens (i.p.v. trappelzak)
- speentjes weggooien (ja ja...)

Morgenochtend wordt Elise al om 8 uur geholpen; we moeten om 7:30 uur in het Diakonesse zijn. Als het goed gaat, dan wordt ze tussen 12 uur en 2 uur ontslagen. Spannend hoor - niet de operatie zelf, want dat stelt niet zoveel voor, maar wel de narcose.
Ze heeft wel geoefend met zo'n mondkapje, poppenkast en een popje helpen (doen ze in het ziekenhuis: uitgebreide uitleg etc. en Elise was alleen, dus ze kreeg persoonlijke aandacht)
Het zal vast wel zo zijn dat ze een tijdje niet mag zwemmen, dus in onze vakantie wordt het niet zwemmen Gelukkig is het weer niet meer zo extreem.
pi_40609057
elise (en bright), heel veel succes morgen!
ik was vanochtend met piet ook in het diakonessenhuis, hij is over een paar weken aan de beurt (voor dat tongriempje). ook zo'n dagopname, ik zit net 't boekje door te lezen. jullie zijn dus wel bij die poppenkast-voorbereiding geweest, leuk. ik denk niet dat dat gaat lukken hier, donderdagen zijn lastig voor ons ivm werk. nogmaals: sterkte en ik hoop dat het meevalt. balen zeg dat niet mogen zwemmen.

lastig ireth, ik denk niet dat later naar bed een oplossing is. misschien juist toch weer af en toe een middagslaapje inlassen? klinkt tegenstrijdig, maar ze zou ook van te weinig slaap wat hyperig kunnen zijn.

anna gaat weer met zulke grote sprongen vooruit, echt erg leuk om te zien. ze maakt al 'zinnetjes' van 3 à 4 woorden, en onthoudt dingen die we af en toe niet voor mogelijk houden.
vanmorgen moest ze een paar uur bij een (voor haar vrij onbekend) buurjongetje spelen omdat ik met piet naar 't ziekenhuis ging, en daar redt ze zich dan ook weer prima hoor. ze is dan wel doodop aan 't eind maar ze slaat zich altijd zo kranig door spannende dingen/momenten heen, ben dan heel trots op onze kleine stoere meid.

[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 08-08-2006 16:44:19 ]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:09:30 #80
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40610092
Stoere Anna!!!
pi_40612600
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:40 schreef chacama het volgende:
...het bedlampje met tijdklok geintroduceerd....
die zoek ik al tijden... Waar haal je die?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 augustus 2006 @ 16:34:54 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40612981
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:23 schreef joeltje het volgende:

[..]

die zoek ik al tijden... Waar haal je die?
ik zeg Gamma... Het is waarschijnlijk een lampje met tussen de stekker en het stopcontact een tijdklok
pi_40613136
Kijkshop Joeltje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:14:58 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40614140
Je kunt ook een gewone schakelklok nemen en daar een nachtlampje of schemerlampje in steken. Ik doe dat sinds een tijdje met Christan ook, want die zit rustig om half 6 beneden tv te kijken of te spelen En ik vind 7 uur een betere tijd voor hem om op te staan eigenlijk (weekends gaat dit om, door de week ben ik zelf vroeger op dan 7 uur)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:16:33 #85
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_40622057
Wauw wat een idee met dat nachtlampje

Hier is de peuterpubertijd ingeslagen als een bom het nee zeggen is niet van de lucht en ook haar driftbuien worden steeds erger. Heb af en toe de behoefte om der is ff flink door elkaar heen te rammelen maar dat doen we maar niet. Probeer het gewoon met rust op te lossen wat niet altijd werkt en dan is ze ook echt boos op alles en iedereen erg vermoeiend maar hopelijk gaat deze fase gauw over. Het is natuurlijk ook een beste last voor Zoë zelf maar af en toe pfffffffffffffff loop ik leeg.
pi_40622542
Rottdog [zenmodus] het is een faaaaaaaaaaaaaaaaaaase [/zenmodus] maar lastig zijn die fases wel he.

Succes morgen met Elise Bright!

Wat is Anna al een grote stoere meid Bix
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:39:08 #87
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40622836
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik zeg Gamma... Het is waarschijnlijk een lampje met tussen de stekker en het stopcontact een tijdklok
Ja.....jij bent op Fleurs kamer geweest...he...ja geef het maar toe....!!

Maar inderdaad. Gewoon een lampje (had ze zelf uitgezocht) en daar een tijdklok opgezet.

Oh...en peuterpubertijd. Ja, hoor. Het is een fase. Maar ik wens je veel sterkte. En vooral heel veel geduld. En geef jezelf ook de mogelijkheid om te razen....al is het maar op de gang.

Fleur heeft een strafstoel. Daar gaat ze op als ze bij 3 nog niet luisterd. En heeft zelf de macht om er af te komen. Klinkt raar maar het werkt. Als jij wel kunt opruimen, kun je van de stoel afkomen ed.

Oh en ze mag ook best boos zijn. Maar gillen......nee. Dan gaat ze maar lekker op de gang boos doen. Meestal is ze tegen de tijd dat ze op gang is alweer vergeten waarom ze ook alweer boos was....onderweg is immers voldoende te zien. Al is het maar de laarzen die verkeerd staan of zoiets kleins.....

En Rottdog. Als ze echt in een driftbui blijft hangen....zo dat jij echt niet meer doordringt. Kan gebeuren. Dan wil een koud washandje in het gezicht wel helpen.

En in het uiterste geval een koude douche. Gewoon met kleren en al aan. Dit laatste is erg rigoreus en ik heb het nog niet hoeven toepassen. Maar voor kennisen van me was het bij eentje de enige optie. Die hield uit boosheid zijn adem in en dan was er echt geen land mee te bezijlen. Door de koude douche schrok ie zo dat ie een grote hap lucht nam en weer ging ademen.... Het is een machtspel waar je boven moet staan. Maar als je kindje zijn adem inhoud dan schrik je je echt rot en doe je alles om het weer te laten ademen. En toegeven aan zijn boosheid is wat het kind wil, maar ja dat wil je als ouders dus niet.....

[ Bericht 22% gewijzigd door chacama op 08-08-2006 21:45:23 (kleine...lange aanvulling) ]
pi_40624117
Oh Ireth wat zwaar lijkt me dat zo'n ontzettend vroeg wakker kindje. Is dat altijd al zo geweest (van baby af aan) of is dat alleen nu zo?

Wat jij beschrijft was echt één van mijn nachtmerries voor we aan kinderen begonnen. Maar ik heb helaas geen tips voor je. Ik heb zelf nl een heel lui kindje (erfelijk belast ) Die rustig tot 9:45 slaapt in het weekend.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_40624296
Ik zou ook gewoon een uurtje later naar bed proberen Ireth. Bij Myrthe werkt dat wel (12 uur slaap nodig per dag; doet ze een middagdutje dan slaapt ze 's avonds later, doet ze geen middagdutje dan slaapt ze vrij exact de klok rond dus met haar bedtijd kan ik haar wakker-worden-tijd bepalen).
Maar Myrthe is nooit om 7 uur al naar bed gegaan, want dan komt m'n man net thuis uit z'n werk.

Onder de koude douche zetten bij adem inhouden zou ik niet doen Chacama. Een kind dat z'n adem inhoudt kan hooguit even flauwvallen, dan neemt z'n onbewuste het weer over en komt-ie vanzelf weer bij. Is echt niet gevaarlijk verder (zoek maar op Breath Holding Spell).
/edit linkje

[ Bericht 20% gewijzigd door poemojn op 08-08-2006 22:25:00 ]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:29:18 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40624710
Die koude douche heb ik zelf regelmatig mogen ervaren, als ik in een spiraal van boosheid zat... Ik hield dan niet mijn adem in, maar kwam echt niet meer uit het cirkeltje. Tegenwoordig helpt uitwaaien op de brug ookal

Maar goed, soms kan die douche echt een uitkomst zijn..
  † In Memoriam † woensdag 9 augustus 2006 @ 10:31:20 #91
81992 Githa
pi_40635576
Jordy staat al 20 min in trance voor de tv, ik had een dvd opgezet van Bassie en Adriaan met oud hollandse liedjes
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:34:05 #92
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40635644
Bassie en Adriaan Ik heb nooit gesnapt dat kinderen dat leuk vinden. Vooral die enge acrobaat die al 40 jaar hetzelfde pak draagt terwijl zijn buik minstens 5 maten is gegroeid *ril*

Kai is naar "Merlin het magische hondje" aan het kijken. Dat is minstens zo erg
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † woensdag 9 augustus 2006 @ 10:40:26 #93
81992 Githa
pi_40635825
M@x, het gaat Jordy om de kinderliedjes en de kindjes die erin meezingen.... en hij staat nog steeds onbewogen te kijken, dus het is toch écht heel erg leuk
Maar niks kan Bob overtreffen hoor. Zo hadden we laatst het liedje opgezet van Bob en Jordy stond zo verbaasd naar de tv te kijken van "tja, daar moet toch eigenlijk iets te zien zijn "
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:40:29 #94
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40635827
Fleur was vanochtend weer vroeger wakker ( 6:40), maar wel dolgelukkig toen ze bij ons op bed Dora kon kijken. En aangezien die nu alleen nog maar 's ochtends zo vroeg komt, was het groot feest. Ben blij als de vakanties voorbij zijn en de normale programering weer gaat lopen.....
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:43:29 #95
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40635916
Bob is hier grote favoriet. Zodra hij hem ziet begint hij "Bo, bouwah" te gillen. Die liedjes zijn inderdaad het mooist. Kai kan ook zo geconcentreerd tv kijken je ziet hem dan zelfs amper ademen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:43:40 #96
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_40635920
Bedankt voor de antwoorden, ben iig blij niet de enige te wezen. Lampje heeft ze al (kleintje, omdat ze ineens angsten kreeg in het donker) dus een tijdsklok daarop zetten is geen optie. Het is ook eigenlijk niet het grote probleem dat ze wakker wordt 's nachts (wordt ik ook wel eens) maar dat ik het idee heb dat haar ritme niet is zoals hij hoort te zijn. Dat haar slaapbehoefte gewoon minder is en heb ff geen idee hoe dat dat in te plannen..
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 augustus 2006 @ 10:56:14 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40636332
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:40 schreef chacama het volgende:
Fleur was vanochtend weer vroeger wakker ( 6:40), maar wel dolgelukkig toen ze bij ons op bed Dora kon kijken. En aangezien die nu alleen nog maar 's ochtends zo vroeg komt, was het groot feest. Ben blij als de vakanties voorbij zijn en de normale programering weer gaat lopen.....
Ow, daarom komen de Fimbles nu niet 's morgens. Ik snapte het al niet...

Isa heeft een knikker ingeslikt
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:56:49 #98
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_40636351

...

Zou die er na verloop van tijd aan de eh.... andere kant weer uitkomen?
pi_40636353
Oe een knikker... kan me voorstellen dat je best wel schrok
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:57:38 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40636379
Oh Sjeen dat wordt poepwroeten Jolie heeft een keer zo'n klein haardingetje doorgeslikt, die is er ook weer uitgekomen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')